![]() |
||
![]() |
Citaat:
Probeer de waarheid maar eens te vinden dan, als je denkt dat jij het wel kan. http://www.bijbelenkoran.nl/ Op deze site kan je de bijbel en koran zelfs vergelijken. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
xD
||
![]() |
Citaat:
Komop man, wordt geen preeker. Het zijn mensen als jij die de meeste doden op hun geweten hebben in de wereldgeschiedenis.. mensen die met geweld dreigend hun persoonlijke waarheid (religie/ cultuur) verdedigen. (Hoop dat je goed begrijpt dat ik niks tegen het geloven in god heb, en het steun vinden in een religie) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is Gods waarheid, die ik niet heb bepaald. En ik zal je niet laten branden, noch ben ik daartoe in staat. God bestraft de ongelovigen, wat ik ook niet heb bepaald. Als God ons geschapen heeft om Hem te aanbidden, dan is het logisch dat iemand die dat niet gedaan heeft, noch daar in gelooft heeft, zal worden bestraft met de door God bepaalde bestraffing. Dat heb ik dus niet bepaald, noch eenieder individu als schepsel. Alleen De Schepper heeft dat bepaald. En wat ik doe, is je alleen maar waarschuwen. Weet dat dit dus een waarschuwing is, en niet dwang. Het is echter niet toegestaan om iemand te dwingen, van mijn geloof. |
![]() |
|
![]() |
(2) De koe |164|
'Voorwaar, in de schepping van de hemelen en de aarde en de afwisseling van de nacht en de dag en de schepen die over zee varen met wat de mensen voordeel geeft, en het water dat Allah uit de hemel neerzendt, waarmee Hij de aarde tot leven brengt na haar dood, en dat hij daarop allerlei dieren verspreidde, en de besturing van de winden en de wolken die tussen de hemel en de aarde dienstbaar zijn gemaakt, zijn zeker Tekenen voor een volk dat verstandig is.' (18) De Grot |51| 'Ik liet hen niet getuige zijn van de schepping van de hemelen en de aarde en ook niet van de schepping van henzelf; ik neem hen die tot dwaling brengen niet als steun.' (23) De Gelovigen |14| 'Vervolgens schiepen Wij de druppel tot een bloedklonter, toen vormden Wij de bloedklonter tot een vleeskomp, waarna Wij de vleesklomp voorzagen van beenderen die Wij vervolgens met vlees bekleedden. Later scheppen Wij een andere schepping. Gezegend is daarom Allah, de Beste der Scheppers.' (31) Loekmaan (10) 'Hij schiep de hemelen en de aarde, zonder pilaren die jullie kunnen zien, en Hij plaatste op de aarde de bergen opdat zij jullie niet zou doen wankelen, en Hij verspreidde daarop allerlei soorten dieren. En Wij zenden water uit de hemel, waarna Wij er allerlei soorten rijke gewassen op doen groeien.' (31) Loekmaan (11) 'Dat is de schepping van Allah. Toont mij wat degenen buiten Allah hebben geschapen. Maar de onrechtplegers verkeren in duidelijke dwaling.' (32) De Neerknieling |7| 'Degene Die alles wat Hij schiep op de beste manier heeft geschapen. En Hij begon de schepping van de mens uit klei.' (35) De Schepper |1| 'Alle lof zij Allah, de Schepper van de hemelen en de aarde. Hij heeft de Engelen tot gezanten gemaakt, met twee, drie of vier vleugels! Hij voegt aan de schepping toe wat Hij wil. Voorwaar, Allah is Almachtig over alle zaken.' (39) De Menigten |6| 'Hij heeft jullie uit één ziel geschapen, daarna maakte Hij ervan zijn vrouw, en Hij heeft voor jullie van het vee acht, in paren neergezonden. Hij schept jullie in de schoten van jullie moeders, een schepping na een schepping, in drie duisternissen. (de buik, de baarmoeder en het vlies rondom de baby) Dat is Allah, jullie Heer, aan Hem behoort de heerschappij, geen god is er dan Hij. Waarom wenden jullie je af?' (67) De heerschappij |3| 'Hij die zeven hemelen in lagen heeft geschapen. Je ziet in de schepping van de Erbarmer geen tekortkoming. Kijk dan eens om of jij onvolkomenheden ziet.' |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het blijft dom en ben klaar met je. Mee eens Queasy, we stoppen hiermee. (Kus aan Koekiemonster) |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Het is juist dom om te denken dat alles uit zichzelf is ontstaan! Of wil je stoppen omdat je geen gelijk kan vinden in jouw meningen? Citaat:
Jij gaat wel off topic. |
![]() |
|
Discussies over wel/geen God e.d. kunnen beter op een topic in W&L. En heb een beetje respect voor elkaars mening, wat voor de ene dé zin van het leven is, hoeft dat voor de ander nog niet te zijn.
![]() En in het grotere context vind ik mijn leven bijzonder weinig zin hebben, en in kleinere zin vind ik mezelf ook niet bijster zinvol - maar wie weet wat ik kan worden als ik afgestudeerd ben! Of sowieso 'als ik groot ben' kan ik mezelf wel zinvol vinden. En misschien ben ik het zonder te weten nu al. En misschien word ik het nooit. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Wegwijzen & Voorstellen |
De zin in het leven. Vosje7 | 0 | 19-04-2016 10:17 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De zin van het leven wolvin_26 | 204 | 09-03-2007 08:50 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de zin van het leven mario | 6 | 29-01-2006 18:09 | |
Eten & Drinken |
De zin van het leven aan tafel Verwijderd | 5 | 22-06-2004 21:50 | |
De Kantine |
Laten we eens uitgebreid praten over de zin van het leven... kHebTrekInWatLekkers | 47 | 07-11-2002 18:08 | |
Psychologie |
de zin van het leven LonelyLostOne | 13 | 07-09-2002 09:30 |