Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2011, 20:43
.OneMoreTime
.OneMoreTime is offline
Citaat:
hahahahhahahah
Waarom vind je dit grappig?
Probeer de waarheid maar eens te vinden dan, als je denkt dat jij het wel kan.

http://www.bijbelenkoran.nl/
Op deze site kan je de bijbel en koran zelfs vergelijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2011, 21:58
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Citaat:
Waarom vind je dit grappig?
Probeer de waarheid maar eens te vinden dan, als je denkt dat jij het wel kan.

Op deze site kan je de bijbel en koran zelfs vergelijken.
PROEST!!

xD
Oud 14-02-2011, 00:21
TheEditor
TheEditor is offline

Koran:

Er zijn geen zoekresultaten gevonden op: Taqiyya

Nice! xD
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 19:48
.OneMoreTime
.OneMoreTime is offline
taqiyya?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 14:33
Verwijderd
waarom al die vervelende posts?
De ts schiet er toch niets mee op
en kweenie23, jou post mag best wat korter
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 15:22
kweenie23
kweenie23 is offline
Haha ik vond het wel passen bij de domheid van het bericht.
De meneer had het over de waarheid. Klein woordje, ongelooflijk grote betekenis.
De waarheid weet niemand, klaar.

Erg dom van sommige (uiteraard niet allemaal over een kam scheren) mensen die geloven in een god, zoals de meneer in kwestie, om een monopolie op de waarheid te claimen. Hoop dat persoon in kwestie dit inziet zou mooi zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 16:49
.OneMoreTime
.OneMoreTime is offline
Citaat:
Haha ik vond het wel passen bij de domheid van het bericht.
De meneer had het over de waarheid. Klein woordje, ongelooflijk grote betekenis.
De waarheid weet niemand, klaar.

Erg dom van sommige (uiteraard niet allemaal over een kam scheren) mensen die geloven in een god, zoals de meneer in kwestie, om een monopolie op de waarheid te claimen. Hoop dat persoon in kwestie dit inziet zou mooi zijn.
Ik hoop dat jij wat gaat inzien. Want als je voor eeuwig gaat branden in de hel, is het niet mijn schuld. Vanaf nu ben je wetende dat we zijn geschapen om God te aanbidden. Als je dus vanaf nu nog steeds die kennis verloochent, beginnen je zonden pas mee te tellen.
Als je daarintegen het geloof accepteert, gaan al je voorgaande zonden vergeven worden, met een nieuw begin.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 21:26
Verwijderd
*forumbaas roept*
Met citaat reageren
Oud 15-02-2011, 22:32
kweenie23
kweenie23 is offline
Citaat:
Ik hoop dat jij wat gaat inzien. Want als je voor eeuwig gaat branden in de hel, is het niet mijn schuld. Vanaf nu ben je wetende dat we zijn geschapen om God te aanbidden. Als je dus vanaf nu nog steeds die kennis verloochent, beginnen je zonden pas mee te tellen.
Als je daarintegen het geloof accepteert, gaan al je voorgaande zonden vergeven worden, met een nieuw begin.
Hehe gozer, hoor hoe achterhaald het is wat je zegt (medieval). Accepteer mijn waarheid, of ik laat je eeuwig branden. Terwijl volgens de bijbel god de mens heeft geschapen. Had hij ook kunnen weten dat er mensen zouden zijn (die voor de rest prima leven leiden, zonder zonden) die simpelweg vanwege hun ratio niet in god kunnen geloven. Vervolgens straft deze god die mensen met eeuwige (EEUWIGE, FACKING LANG) pijn en lijden.........

Komop man, wordt geen preeker.
Het zijn mensen als jij die de meeste doden op hun geweten hebben in de wereldgeschiedenis.. mensen die met geweld dreigend hun persoonlijke waarheid (religie/ cultuur) verdedigen.

(Hoop dat je goed begrijpt dat ik niks tegen het geloven in god heb, en het steun vinden in een religie)
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 18:45
.OneMoreTime
.OneMoreTime is offline
Citaat:
Hehe gozer, hoor hoe achterhaald het is wat je zegt (medieval). Accepteer mijn waarheid, of ik laat je eeuwig branden.

Komop man, wordt geen preeker.
Het zijn mensen als jij die de meeste doden op hun geweten hebben in de wereldgeschiedenis.. mensen die met geweld dreigend hun persoonlijke waarheid (religie/ cultuur) verdedigen.

(Hoop dat je goed begrijpt dat ik niks tegen het geloven in god heb, en het steun vinden in een religie)
Ik heb niet gezegd: Accepteer mijn waarheid of je zal branden.
Het is Gods waarheid, die ik niet heb bepaald.

En ik zal je niet laten branden, noch ben ik daartoe in staat.
God bestraft de ongelovigen, wat ik ook niet heb bepaald.

Als God ons geschapen heeft om Hem te aanbidden, dan is het logisch dat iemand die dat niet gedaan heeft, noch daar in gelooft heeft, zal worden bestraft met de door God bepaalde bestraffing.
Dat heb ik dus niet bepaald, noch eenieder individu als schepsel.
Alleen De Schepper heeft dat bepaald.

En wat ik doe, is je alleen maar waarschuwen.
Weet dat dit dus een waarschuwing is, en niet dwang.
Het is echter niet toegestaan om iemand te dwingen, van mijn geloof.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 21:06
.OneMoreTime
.OneMoreTime is offline
(2) De koe |164|

'Voorwaar, in de schepping van de hemelen en de aarde en de afwisseling van de nacht en de dag en de schepen die over zee varen met wat de mensen voordeel geeft, en het water dat Allah uit de hemel neerzendt, waarmee Hij de aarde tot leven brengt na haar dood, en dat hij daarop allerlei dieren verspreidde, en de besturing van de winden en de wolken die tussen de hemel en de aarde dienstbaar zijn gemaakt, zijn zeker Tekenen voor een volk dat verstandig is.'

(18) De Grot |51|

'Ik liet hen niet getuige zijn van de schepping van de hemelen en de aarde en ook niet van de schepping van henzelf;

ik neem hen die tot dwaling brengen niet als steun.'

(23) De Gelovigen |14|

'Vervolgens schiepen Wij de druppel tot een bloedklonter, toen vormden Wij de bloedklonter tot een vleeskomp, waarna Wij de vleesklomp voorzagen van beenderen die Wij vervolgens met vlees bekleedden. Later scheppen Wij een andere schepping. Gezegend is daarom Allah, de Beste der Scheppers.'

(31) Loekmaan (10)

'Hij schiep de hemelen en de aarde, zonder pilaren die jullie kunnen zien, en Hij plaatste op de aarde de bergen opdat zij jullie niet zou doen wankelen, en Hij verspreidde daarop allerlei soorten dieren. En Wij zenden water uit de hemel, waarna Wij er allerlei soorten rijke gewassen op doen groeien.'

(31) Loekmaan (11)

'Dat is de schepping van Allah. Toont mij wat degenen buiten Allah hebben geschapen. Maar de onrechtplegers verkeren in duidelijke dwaling.'

(32) De Neerknieling |7|

'Degene Die alles wat Hij schiep op de beste manier heeft geschapen. En Hij begon de schepping van de mens uit klei.'

(35) De Schepper |1|

'Alle lof zij Allah, de Schepper van de hemelen en de aarde. Hij heeft de Engelen tot gezanten gemaakt, met twee, drie of vier vleugels! Hij voegt aan de schepping toe wat Hij wil.

Voorwaar, Allah is Almachtig over alle zaken.'

(39) De Menigten |6|

'Hij heeft jullie uit één ziel geschapen, daarna maakte Hij ervan zijn vrouw, en Hij heeft voor jullie van het vee acht, in paren neergezonden.

Hij schept jullie in de schoten van jullie moeders, een schepping na een schepping, in drie duisternissen. (de buik, de baarmoeder en het vlies rondom de baby)

Dat is Allah, jullie Heer, aan Hem behoort de heerschappij, geen god is er dan Hij. Waarom wenden jullie je af?'

(67) De heerschappij |3|

'Hij die zeven hemelen in lagen heeft geschapen. Je ziet in de schepping van de Erbarmer geen tekortkoming. Kijk dan eens om of jij onvolkomenheden ziet.'
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 21:47
Verwijderd
Laten we nu niet een discussie gaan houden over het wel of niet geloven in een god.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2011, 22:09
kweenie23
kweenie23 is offline
Citaat:
Ik heb niet gezegd: Accepteer mijn waarheid of je zal branden.
Het is Gods waarheid, die ik niet heb bepaald.

En ik zal je niet laten branden, noch ben ik daartoe in staat.
God bestraft de ongelovigen, wat ik ook niet heb bepaald.

Als God ons geschapen heeft om Hem te aanbidden, dan is het logisch dat iemand die dat niet gedaan heeft, noch daar in gelooft heeft, zal worden bestraft met de door God bepaalde bestraffing.
Dat heb ik dus niet bepaald, noch eenieder individu als schepsel.
Alleen De Schepper heeft dat bepaald.

En wat ik doe, is je alleen maar waarschuwen.
Weet dat dit dus een waarschuwing is, en niet dwang.
Het is echter niet toegestaan om iemand te dwingen, van mijn geloof.
Vriend ik snap prima dat jij dat niet kan, je leest me verkeerd.
Het blijft dom en ben klaar met je.

Mee eens Queasy, we stoppen hiermee.
(Kus aan Koekiemonster)
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 18:07
.OneMoreTime
.OneMoreTime is offline
Citaat:

(Kus aan Koekiemonster)
Waarom is het 'dom' dan?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 20:25
kweenie23
kweenie23 is offline
Citaat:
Waarom is het 'dom' dan?
Onze conversatie is ''off-topic'' mijn goed gelovige vriend.
Stuur me een PM met al je vragen en ik leer je leven.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2011, 21:10
.OneMoreTime
.OneMoreTime is offline
Citaat:

(Kus aan Koekiemonster)
Dom?
Het is juist dom om te denken dat alles uit zichzelf is ontstaan!
Of wil je stoppen omdat je geen gelijk kan vinden in jouw meningen?

Citaat:
kweenie23 schreef:
Onze conversatie is ''off-topic'' mijn goed gelovige vriend.
Stuur me een PM met al je vragen en ik leer je leven.
En off topic? Volgens mij ging dit topic om het zin van het leven, wat ik heb uitgelegd.
Jij gaat wel off topic.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2011, 19:48
Em.
Em. is offline
Discussies over wel/geen God e.d. kunnen beter op een topic in W&L. En heb een beetje respect voor elkaars mening, wat voor de ene dé zin van het leven is, hoeft dat voor de ander nog niet te zijn.

En in het grotere context vind ik mijn leven bijzonder weinig zin hebben, en in kleinere zin vind ik mezelf ook niet bijster zinvol - maar wie weet wat ik kan worden als ik afgestudeerd ben! Of sowieso 'als ik groot ben' kan ik mezelf wel zinvol vinden. En misschien ben ik het zonder te weten nu al. En misschien word ik het nooit.
Reageren

Regels voor berichten