Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2010, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Gelukkig ben je goed in brieven Zet 'm op
Ja de brief zit in concept al in m'n hoofd en opzich ben ik er erg tevreden mee, maar nu moet ik het nog binnen een paar regels op papier krijgen
Advertentie
Verwijderd
Citaat:
nachtbraakavond?
Ja hé bij wijze van, net als: hij zat heen en weer te lopen.
Verwijderd
Citaat:
haha, maar had je ook echt zo weinig nodig volgens het recept? Waarom vroeg je dan niet om meer?
het recept zei 1 filet en ik woonde net op kamers wist ik veel

Ik was gewoon niet assertief genoeg om meer te vragen!
Oud 22-09-2010, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt me echt heerlijk om lekker thuis te zijn, veel tijd met mijn kinderen door te brengen, beetje muziek te spelen, te schrijven, en hobby's te bedrijven. Ik vind dat je pas een profiteur bent als je dan ook nog een uitkering krijgt of zo. Als je partner meer dan genoeg verdient, lijkt het me pure verspilling van tijd dat je gaat werken terwijl er veel leukere dingen te doen zijn .
Ik zou nooit (compleet) afhankelijk willen zijn van het inkomen van mijn partner, als dat niet nodig is. Bovendien ga ik me denk ik, op den duur echt de pleuris vervelen als ik alleen maar thuis zit en 'leuke dingen doe'. Ik vind het leuk om me nuttig te maken, sociale contacten op werk, zelfontplooiing etc. (Overigens vind ik niks doen ook meer dan heerlijk hoor, maar alleen maar thuiszitten, bwah )
Oud 22-09-2010, 21:49
Verwijderd
Citaat:
Ja hé bij wijze van, net als: hij zat heen en weer te lopen.
Dat doet me denken aan een natuurkundePO die ik ooit inleverde. Daarin had ik gezet:
Ik heb net zolang zitten meten totdat ik binnen een marge van 5% hetzelfde resultaat had.
Schreef de leraar erbij: Of je zit of staat maakt niet uit
Oud 22-09-2010, 21:50
Verwijderd
Ik kan me wel voorstellen dat je in zo'n situatie minder zou werken als je daar net zo'n bevredigende baan mee zou kunnen krijgen... maar als je als arts minder dan 3.5 dag gaat werken kom je al gauw in de administratieve baantjes en dingen als bedrijfsarts enzo.
Oud 22-09-2010, 21:52
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Ik zou nooit (compleet) afhankelijk willen zijn van het inkomen van mijn partner, als dat niet nodig is. Bovendien ga ik me denk ik, op den duur echt de pleuris vervelen als ik alleen maar thuis zit en 'leuke dingen doe'. Ik vind het leuk om me nuttig te maken, sociale contacten op werk, zelfontplooiing etc. (Overigens vind ik niks doen ook meer dan heerlijk hoor, maar alleen maar thuiszitten, bwah )
Hmm, ik wil ook niet afhankelijk zijn van het inkomen van mijn partner, maar het lijkt me heerlijk om mijn tijd op geheel eigen manier te kunnen invullen. Het zou echt hemels zijn als ik later geld zou kunnen verdienen met het schrijven van autobiografischesciencefictionfantasyzelfhulpstuiverromannetjes terwijl ik ondertussen mijn kinderen leer hoe ze een gitaarsolo uit burden van Opeth moeten spelen, en de was ophang.
Ik besef dat dat niet realistisch is, maar dan ben ik geen profiteur, hoogstens van mijn partner, maar die wil eigenlijk toch wel dat ik veel thuis ben later .
Oud 22-09-2010, 21:53
Verwijderd
Hoi, hoe is het hier geweest vanavond?

Ik ben naar L'Illusioniste geweest en ik vond het echt een prachtfilm.
En ik vond een bidprentje van een oudoom bij mijn vader, die blijkt dus te zijn overleden en dat wist ik niet en dat vond ik heel erg dat mijn vader dat niet had verteld.
Oud 22-09-2010, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt me echt heerlijk om lekker thuis te zijn, veel tijd met mijn kinderen door te brengen, beetje muziek te spelen, te schrijven, en hobby's te bedrijven. Ik vind dat je pas een profiteur bent als je dan ook nog een uitkering krijgt of zo. Als je partner meer dan genoeg verdient, lijkt het me pure verspilling van tijd dat je gaat werken terwijl er veel leukere dingen te doen zijn .
Als je zelf niets bijdraagt terwijl dat wel kan ben je een profiteur. Economisch noch moreel maakt het dan iets uit of je een uitkering trekt of niet.
Oud 22-09-2010, 21:55
Verwijderd
O ik vind het wel leuk nu op het forum, maar ik wil eigenlijk zo pauw en witteman kijken. hmmm, even kijken wie de gasten zijn
Oud 22-09-2010, 21:56
Verwijderd
Citaat:
O ik vind het wel leuk nu op het forum, maar ik wil eigenlijk zo pauw en witteman kijken. hmmm, even kijken wie de gasten zijn
Kun je dat niet tegelijk?
Verwijderd
Citaat:
Ik kan me wel voorstellen dat je in zo'n situatie minder zou werken als je daar net zo'n bevredigende baan mee zou kunnen krijgen... maar als je als arts minder dan 3.5 dag gaat werken kom je al gauw in de administratieve baantjes en dingen als bedrijfsarts enzo.
Juh, bij de kantoren waar ik evt. zou willen werken (niet dat ik dat zwart-wit vast heb liggen, maar ik heb wel wat ideeën, hoewel een klein kantoor misschien ook wel iets charmants heeft) wordt wel van je verwacht dat je minimaal 5 dagen per week werkt. En eigenlijk vinden ze 40 uur daar te weinig.
Allure
Allure is offline
Als je iemand blokkeert op msn, krijgt diegene dan ook niet je updates te zien?
Oud 22-09-2010, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Nee
Als ik tv kijk kan ik niets anders daarbij
Verwijderd
Citaat:
Verwijderd
Citaat:
Nee
Man!
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Als je zelf niets bijdraagt terwijl dat wel kan ben je een profiteur. Economisch noch moreel maakt het dan iets uit of je een uitkering trekt of niet.
Als anderen niet van mijn werk (inkomsten) kunnen profiteren, maakt dat me hoogstens asociaal. Ik profiteer dan alleen van de inkomsten van mijn partner, die dat toejuicht.
Verwijderd
Op l&g is een topic genaamd 'mentale diarree' en daarin staat een lap tekst zonder alinea-indeling en met ellenlange zinnen, mijn eerste associatie was met verbale diarree (medische term: logorrhea, ja echt, betekent natuurlijk gewoon woordenstroom)
Oud 22-09-2010, 21:58
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Als je iemand blokkeert op msn, krijgt diegene dan ook niet je updates te zien?
Ja, die krijgt diegene dan niet te zien.
Verwijderd
Hmm er komen wel 2 interessante gasten, ik denk dat ik het opzet en dan als zij iets gaan zeggen ga kijken
Verwijderd
Wisten jullie dat mannen die meer dan 40% van het huishouden doen gemiddeld één keer per maand vaker seks hebben dan mannen die niets doen!? Als dat nog geen reden is.

(bron: een of andere radio-dj)
Oud 22-09-2010, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Man!
Het is heel erg, ik kan zelfs niet bellen/praten tegelijk
Oud 22-09-2010, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Nee
Vent!
Ik heb regelmatig avonden waarop ik én een programma kijk, én forum, én chat en dat doet niet af aan de kwaliteit van wat ik typ.
Oud 22-09-2010, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Als anderen niet van mijn werk (inkomsten) kunnen profiteren, maakt dat me hoogstens asociaal. Ik profiteer dan alleen van de inkomsten van mijn partner, die dat toejuicht.
Nee, dat is een veelvoorkomende misvatting, die alleen opgaat als jij en je partner kluizenaars zijn. Geld is fictief; productiefactoren zijn reëel. Als je niet werkt, werken anderen voor jou. En dat is dan dus niet alleen jouw partner, maar iedereen die de goederen maakt waar jij gebruik van maakt. Het is, moreel gezien, net één klein stapje boven crimineel of middenmanager zijn.
Oud 22-09-2010, 22:01
Verwijderd
Beetje het topic door gescand.
Ik kan slecht tegen luie mensen (ook al ben ik het zelf soms ook, maar sommigen zijn het continu) en al helemaal niet tegen mensen die geen passie hebben en daarom maar voor een voor de hand liggend kutbaantje gaan of thuis blijven zitten. Mensen die veel werken en dat met veel liefde doen
Oud 22-09-2010, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Wisten jullie dat mannen die meer dan 40% van het huishouden doen gemiddeld één keer per maand vaker seks hebben dan mannen die niets doen!? Als dat nog geen reden is.

(bron: een of andere radio-dj)
1x per maand? Prf, daar ga ik mijn partner niet voor onderhouden Dure sekspartij

Citaat:
Het is heel erg, ik kan zelfs niet bellen/praten tegelijk
Oud 22-09-2010, 22:02
Verwijderd
Citaat:
1x per maand? Prf, daar ga ik mijn partner niet voor onderhouden Dure sekspartij
nouja het was meer dan 40% he, dat is toch wel wat je sowieso van iemand verwacht
Oud 22-09-2010, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Vent!
Ik heb regelmatig avonden waarop ik én een programma kijk, én forum, én chat en dat doet niet af aan de kwaliteit van wat ik typ.
Same. Hoewel als het een echt goed msn gesprek wordt, of een echt interessant topic ik 'm wel even op pauze moet zetten, anders mis ik stukjes.
Oud 22-09-2010, 22:03
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat is een veelvoorkomende misvatting, die alleen opgaat als jij en je partner kluizenaars zijn. Geld is fictief; productiefactoren zijn reëel. Als je niet werkt, werken anderen voor jou. En dat is dan dus niet alleen jouw partner, maar iedereen die de goederen maakt waar jij gebruik van maakt. Het is, moreel gezien, net één klein stapje boven crimineel of middenmanager zijn.
Je moeder is/was toch middenmanager?
Verwijderd
Citaat:
nouja het was meer dan 40% he, dat is toch wel wat je sowieso van iemand verwacht
Oh daar had ik over heen gelezen. Maar inderdaad.
Verwijderd
zo, weer schoon en fris dus nu maar mijn bedje in, daaaaag
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor. Ik verwacht dat als de 'e'en 40 uur per week werkt en de anders 32, dat die 8 uur aan het huishouden besteedt per week.
Oud 22-09-2010, 22:04
Verwijderd
Nou ik ga toch maar geen p&w kijken omdat het hier zo leuk is nu
Oud 22-09-2010, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Je moeder is/was toch middenmanager?
Nee, ze zit nu thuis met een burnout, de profiteur.
Oud 22-09-2010, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor. Ik verwacht dat als de 'e'en 40 uur per week werkt en de anders 32, dat die 8 uur aan het huishouden besteedt per week.
Ik vind dat het best naar evenredigheid verdeeld mag worden, maar als beide 40 uur werken moet het huishouden ook gewoon 50/50 gesplitst worden.
Citaat:
Nou ik ga toch maar geen p&w kijken omdat het hier zo leuk is nu
waarom vind je het precies zo leuk?
Oud 22-09-2010, 22:10
Verwijderd
Haha, BBC News heeft het over een "damming report" (en nee, het gaat niet over dammen).
Verwijderd
Ik ga naar bed om morgen fris naar Wenen te gaan (op vakantie met mijn ouders krijg ik namelijk niet bijzonder veel slaap ze slepen me van 9:00 tot 23:00 langs alle cultuurhistorische bezienswaardigheden!)
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Stel je nu criminelen en middenmanagers gelijk? Dat is een andere discussie, maar waarom?

Ik investeer vele malen liever in mijn kinderen dan in een baan waar juist van mijn diensten geprofiteerd word. Als je het zo zegt kan ik niet anders dan met je eens zijn dat ik dan toch profiteer, maar ik vind dat geen vuile, achterbakse manier of iets dergelijks. Moreel gezien vind ik mensen die carrière voor hun kinderen plaatsen veel en veel erger.
Oud 22-09-2010, 22:11
Verwijderd
Slaap lekker Sarah! En heel veel plezier!
Oud 22-09-2010, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Ik ga naar bed om morgen fris naar Wenen te gaan (op vakantie met mijn ouders krijg ik namelijk niet bijzonder veel slaap ze slepen me van 9:00 tot 23:00 langs alle cultuurhistorische bezienswaardigheden!)
Oeh, Wenen, jalooooeeersss! Sinds Before sunrise wil ik heel graag eens naar Wenen!
Oud 22-09-2010, 22:12
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Citaat:
Wow, veel plezier!
Oud 22-09-2010, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat het best naar evenredigheid verdeeld mag worden, maar als beide 40 uur werken moet het huishouden ook gewoon 50/50 gesplitst worden.
Nee gewoon absoluut, tijd=tijd.
Citaat:

waarom vind je het precies zo leuk?
Nou ik vind de onderwerpen wel leuk en er zijn veel mensen online.
Oud 22-09-2010, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Stel je nu criminelen en middenmanagers gelijk? Dat is een andere discussie, maar waarom?
Het is natuurlijk niet geheel serieus, maar middenmanagers zijn doorgaans niet de meest productieve mensen (al zijn er ook zeker goede).
Citaat:
Ik investeer vele malen liever in mijn kinderen dan in een baan waar juist van mijn diensten geprofiteerd word. Als je het zo zegt kan ik niet anders dan met je eens zijn dat ik dan toch profiteer, maar ik vind dat geen vuile, achterbakse manier of iets dergelijks. Moreel gezien vind ik mensen die carrière voor hun kinderen plaatsen veel en veel erger.
Hoe verdedig jij dan dat mensen voor jou werken en je niets terugdoet puur omdat je daar te lui voor bent?

Verder denk ik dat het juist slecht is voor de opvoeding van kinderen als je ze leert dat het goed is om lui te zijn.
Oud 22-09-2010, 22:15
Verwijderd
Citaat:

Natuurlijk moet je tijd in je kinderen stoppen als je besluit dat je kinderen neemt/krijgt. Maar dat een carriere daar niet naast zou kunnen en dat je je eigen dromen en ambities daarvoor op moet geven (natuurijk lever je wat in, maar alles op zij schuiven bedoel ik) vind ik echt een vreselijk idee.
Citaat:
Nee gewoon absoluut, tijd=tijd.

Nou ik vind de onderwerpen wel leuk en er zijn veel mensen online.
Ik ben het met je eens als ik degene ben die 40 uur werkt en mijn partner degene die 32 uur maakt

Ik vind het ook wel gaaf
Oud 22-09-2010, 22:16
Verwijderd
Hmm, ik heb een dilemma. Ik had een assessment gisteren en tijdens de nabespreking zijn 1 van de assessors dat ik te veel van m'n emoties weg rationaliseerde. Ik weet van mezelf dat ik dit doe en heb er naar mijn idee geen last van. Nu heeft hij geheel los van het assessment aangeboden om hier met mij wat verder om in te gaan in een persoonlijk gesprek. Ik vraag me af of ik moet gaan of niet.
Oud 22-09-2010, 22:16
Verwijderd
Bedankt mensen, welterusten!
Oud 22-09-2010, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Hoe verdedig jij dan dat mensen voor jou werken en je niets terugdoet puur omdat je daar te lui voor bent?
Survival of the fittest
Oud 22-09-2010, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Survival of the fittest
Sociaal darwinisme de gekstûûûh!
Verwijderd
Citaat:

Verder denk ik dat het juist slecht is voor de opvoeding van kinderen als je ze leert dat het goed is om lui te zijn.
Hier ben ik het mee eens. Net als dat ik denk dat het voor kleine kinderen alles behalve slecht is om 1 a 2 dagen per week op een kinderdagverblijf te zitten & lekker te ravotten met leeftijdsgenoten.
Verwijderd
Citaat:

Ik ben het met je eens als ik degene ben die 40 uur werkt en mijn partner degene die 32 uur maakt
Waarom zou je het er andersom dan niet mee eens zijn?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten