Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-10-2010, 14:45
Verwijderd
Omg wat een lieve post. Dat had ik nou niet van jou verwacht zeg. :')
Advertentie
Oud 07-10-2010, 14:45
Verwijderd
Sst, straks denken ze weer dat er een rel komt, en moet ik ze weer teleurstellen.
Oud 07-10-2010, 14:46
Rationeel
Rationeel is offline
*popcorn pakt* nomnomn
Oud 07-10-2010, 14:47
Verwijderd
De buurjongen mag in blok beton worden gegoten, zonder beschermend pakje.
Rationeel
Rationeel is offline
*hout op vuur gooit*
Verwijderd
Citaat:
och so..nee ik doelde meer op series enzo. Maar goed, ik vind al die reality-TV toch geen fuck aan dus dat scheelt weer een opinie.
ohja bij series vind ik het sowieso onzin om het te kopiëren en er een eigen versie van te maken, gooi er gewoon ondertiteling bij.
Oud 07-10-2010, 14:49
Verwijderd
En weet je wat er ook stom is?!

Mensen die al hun activiteiten, wat ze gedaan hebben, wat ze gaan doen, en wat ze nog verwachten te gaan doen in hun msn-naam zetten. Of waarheen ze op vakantie gaan. "22-12 Kenia "

Moeten we ze nu stoer en happening vinden?
Oud 07-10-2010, 14:50
Carn
Carn is offline
Citaat:
ohja bij series vind ik het sowieso onzin om het te kopiëren en er een eigen versie van te maken, gooi er gewoon ondertiteling bij.
Nederlanders kijken nu eenmaal liever naar de kop van een BN-er hey!
Oud 07-10-2010, 14:51
Carn
Carn is offline
Citaat:
En weet je wat er ook stom is?!

Mensen die al hun activiteiten, wat ze gedaan hebben, wat ze gaan doen, en wat ze nog verwachten te gaan doen in hun msn-naam zetten. Of waarheen ze op vakantie gaan. "22-12 Kenia "

Moeten we ze nu stoer en happening vinden?
Weet je wat ook stom is,

Alle dingen opdreunen die je irritant vindt en dat op een forum plaatsen
Verwijderd
En van die reclames over yoghurtjes waarvan je beter kan schijten zijn ook stom.
Verwijderd
Oh, en dieren in circussen.
Verwijderd
Citaat:
Nederlanders kijken nu eenmaal liever naar de kop van een BN-er hey!
Dan moeten ze ook maar zelf op ideeën voor series komen!
Rationeel
Rationeel is offline
jullie zijn allemaal maar een stelletje stomme kolerelijers!
Verwijderd
Zoek alstjeblieft het dingen die je niet kan waarderen topic op.
Oud 07-10-2010, 14:52
Rationeel
Rationeel is offline
Rationeel
Rationeel is offline
hey wheezle, stefenootje vindt je een kutwijf!!
Verwijderd
Ik kan hardstyle ook niet zo waarderen trouwens.

En het Mega Piratenfestijn ook niet.

Waarom heet dat zo eigenlijk? Het heeft toch niks te maken met piraten, of wel?
Rationeel
Rationeel is offline
hey stefenootje, wheezle vindt jou ook een kutwijf!
Oud 07-10-2010, 14:53
Verwijderd
Citaat:
En van die reclames over yoghurtjes waarvan je beter kan schijten zijn ook stom.
Ze zijn ook altijd op vrouwen gericht he. Net of mannen niet hoeven te schijten!

Alleen is de reclame voor malle calorieloze dingen met chocoladesmaak ook altijd op vrouwen gericht, dus geen wonder dat ze daar darmproblemen van krijgen.
Oud 07-10-2010, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Ik kan hardstyle ook niet zo waarderen trouwens.

En het Mega Piratenfestijn ook niet.

Waarom heet dat zo eigenlijk? Het heeft toch niks te maken met piraten, of wel?
Het is het soort muziek dat op piraatzenders (illegale radiozenders) wordt uitgezonden toch? Smartlappen enzo.
Oud 07-10-2010, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Ze zijn ook altijd op vrouwen gericht he. Net of mannen niet hoeven te schijten!

Alleen is de reclame voor malle calorieloze dingen met chocoladesmaak ook altijd op vrouwen gericht, dus geen wonder dat ze daar darmproblemen van krijgen.
Vrouwen hebben wel vaker last van een 'opgeblazen gevoel'. Ik heb daar in ieder geval nog nooit een man over gehoord.

Maarja, die laten dan lekker een paar scheten en dan zijn er er vanaf! Fijn hoor, man zijn.
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:

maar als vrouwen 1 dag niet naar de wc zijn geweest gaan ze meteen huilie doen en zichzelf een verstopping aanpraten. mannen drinken gewoon bier
Verwijderd
Citaat:
Het is het soort muziek dat op piraatzenders (illegale radiozenders) wordt uitgezonden toch? Smartlappen enzo.
oh
Verwijderd
Citaat:
jullie zijn allemaal maar een stelletje stomme kolerelijers!
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja, want vrouwen trappen sowieso overal in en hebben een zwakker gestel
Oud 07-10-2010, 14:55
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
behalve jij!
Oud 07-10-2010, 14:56
Verwijderd
Er zijn nu vast een hoop mensen die gaan zeggen: welles!!!11

Maar ik kan me écht écht geen enkel ding bedenken dat ik heb gekocht omdat reclame me daartoe over gehaald heeft. Omdat er altijd gezegd wordt dat reclame op iedereen werkt.

Ik koop spullen omdat ze in het verleden lekker of handig bleken, of omdat ze goedkoop zijn. Niet omdat de reclame zegt dat het nu ook met microvezels is.
Oud 07-10-2010, 14:56
Verwijderd
Citaat:
maar als vrouwen 1 dag niet naar de wc zijn geweest gaan ze meteen huilie doen en zichzelf een verstopping aanpraten. mannen drinken gewoon bier
kun je beter koffie voor nemen!
Oud 07-10-2010, 14:57
Verwijderd
Citaat:
omg <3

maar dan hebben ze hopelijk wel beschermende pakjes aan ofzo, want anders brand je weg
Ja, dat had ik ook bedacht, maar ik heb me verder niet verdiept in het genre dus ik weet eigenlijk niet hoe ze dat doen. Misschien is het geen echt beton. Ik zal even een plaatje censureren in Photoshop en die uploaden, misschien word jij er wijzer van. (En dan heb je ook gelijk voorbeeldmateriaal om uit te printen en stiekem onder Lorelei's deur te schuiven!)
Oud 07-10-2010, 14:58
Verwijderd
Citaat:

Maar ik kan me écht écht geen enkel ding bedenken dat ik heb gekocht omdat reclame me daartoe over gehaald heeft. Omdat er altijd gezegd wordt dat reclame op iedereen werkt.

Ik koop spullen omdat ze in het verleden lekker of handig bleken, of omdat ze goedkoop zijn. Niet omdat de reclame zegt dat het nu ook met microvezels is.
Groot deel gaat onbewust hè. Je wordt altijd beïnvloed, hoe je ook went of keert, ook door afprijzingen e.d.
Oud 07-10-2010, 14:58
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ja, dat had ik ook bedacht, maar ik heb me verder niet verdiept in het genre dus ik weet eigenlijk niet hoe ze dat doen. Misschien is het geen echt beton. Ik zal even een plaatje censureren in Photoshop en die uploaden, misschien word jij er wijzer van. (En dan heb je ook gelijk voorbeeldmateriaal om uit te printen en stiekem onder Lorelei's deur te schuiven!)

ik ga even aansluiten in de file! ciao.
Oud 07-10-2010, 14:59
Verwijderd
Citaat:

Maar dat doe je ook niet bewust. Waarschijnlijk kun je van tientallen reclameslogans als ik de eerste paar woorden zeg, meteen de rest van de zin afmaken. Met al die keihard erin gestampte zinnetjes rondzwevend in je onderbewuste loop je door de supermarkt en denk je dingen als 'hm er zijn twee merken boontjes, maar die ene lijkt me lekkerder dus ik neem die' en dan weet je niet dat intussen ergens in je hersenen een stemmetje mompelt "heee psst je moet de groenten van hak hebben".
Oud 07-10-2010, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Zeg er zijn ook gewoon vrouwen die geen huillie doen en ook gewoon bier drinken hoor
Oud 07-10-2010, 15:00
Verwijderd
Citaat:
Maar dat doe je ook niet bewust. Waarschijnlijk kun je van tientallen reclameslogans als ik de eerste paar woorden zeg, meteen de rest van de zin afmaken. Met al die keihard erin gestampte zinnetjes rondzwevend in je onderbewuste loop je door de supermarkt en denk je dingen als 'hm er zijn twee merken boontjes, maar die ene lijkt me lekkerder dus ik neem die' en dan weet je niet dat intussen ergens in je hersenen een stemmetje mompelt "heee psst je moet de groenten van hak hebben".
Tuurlijk ken ik al die slogans ook.

Maar wat betreft jouw voorbeeld, nee. Ik ga dan gewoon voor het goedkoopste, als het toch hetzelfde product is. Of omdat ik HAK boontjes altijd bij m'n mammie kreeg en die gewoon lekkerder vond.
Oud 07-10-2010, 15:01
Verwijderd
Het is zelfs niet voor niets dat goedkope merken altijd een felrood-met-wit of een felblauw-met-geel logo hebben. Zo'n logo ziet er goedkoop uit, dus een consument die op zoek is naar goedkope dingen zal geneigd zijn om die verpakking te kopen, ook al ligt twee meter verderop misschien een vergelijkbaar product met een veel mooiere verpakking dat een paar cent goedkoper is.
Oud 07-10-2010, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Groot deel gaat onbewust hè. Je wordt altijd beïnvloed, hoe je ook went of keert, ook door afprijzingen e.d.
Afprijzingen tuurlijk. Dat wel. Maar niet reclame in de zin van 'koop dit nu!! Het is nieuw en hip!"
Oud 07-10-2010, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Afprijzingen tuurlijk. Dat wel. Maar niet reclame in de zin van 'koop dit nu!! Het is nieuw en hip!"
Het gaat er ook niet om dat je het nú moet komen, het gaat om naamsbekendheid, een positieve associatie hebben e.d. Jaren later kunnen ze daar nog profijt uit trekken, omdat het gewoon ingeroest zit.
Oud 07-10-2010, 15:04
Verwijderd
Godver Glee is niet meer leuk. Wat een kwiiiijjjjlaflevering tering.
Oud 07-10-2010, 15:07
Verwijderd
Als ik rondkijk in mijn kamer dan zie ik wasmiddel dat ik heb gekocht omdat het 2 voor de prijs van 1 was.

Shampoo omdat ik besloten had dat ik volumeshampoo wilde, en daarvan gewoon de goedkoopste variant uitgekozen heb.

Een iPod omdat ik graag muziek wil luisteren onderweg, dan maakt het merk, de kleur en of het hip is of niet me niks uit.

Dat reclame in de meeste gevallen werkt dat geloof ik wel, anders zou men het niet meer in zulke grote getale doen, denk ik. Maar men moet ook niet doen alsof de consument slechts een speelbal is en geen enkele vrije keuze heeft, want dat is ook zwaar overdreven.
Oud 07-10-2010, 15:07
Verwijderd
Ik had net iemand aan de lijn die allemaal vage vragen stelde.
Oud 07-10-2010, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Ik had net iemand aan de lijn die allemaal vage vragen stelde.
van TNS Nipo?
Verwijderd
Als het merk en of het hip is je niets uitmaakt, waarom heb je dan een iPod in plaats van een kopie die maar half zo duur is?

En nee natuurlijk is reclame niet allesbepalend. Merken die geen reclame maken worden immers ook nog gewoon verkocht. En veel dingen, zoals bv. fietsen, moeten het niet van tv-reclame hebben maar van mond-tot-mond reclame.
Verwijderd
Ik laat mij wel eens dingen aanpraten door reclame, boeiend.
Oud 07-10-2010, 15:09
Carn
Carn is offline
Citaat:
als het merk en of het hip is je niets uitmaakt, waarom heb je dan een ipod in plaats van een kopie die maar half zo duur is?
zingggg.
Oud 07-10-2010, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Als het merk en of het hip is je niets uitmaakt, waarom heb je dan een iPod in plaats van een kopie die maar half zo duur is?
M'n zusje had er een, en ik dacht, oh die wil ik ook wel. Ik kreeg 'm voor m'n verjaardag, dus ik hoefde zelf niet naar de prijs te kijken.
Oud 07-10-2010, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Ik laat mij wel eens dingen aanpraten door reclame, boeiend.
Maakt ook niet uit, maar ik vind het vervelend dat mensen dan meteen aankomen met 'ja, maar dat gaat onbewust!!!". Kom op, ik kan zelf nadenken waarom ik iets koop en waarom ik iets nodig heb.
Oud 07-10-2010, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Als ik rondkijk in mijn kamer dan zie ik wasmiddel dat ik heb gekocht omdat het 2 voor de prijs van 1 was.

Shampoo omdat ik besloten had dat ik volumeshampoo wilde, en daarvan gewoon de goedkoopste variant uitgekozen heb.

Een iPod omdat ik graag muziek wil luisteren onderweg, dan maakt het merk, de kleur en of het hip is of niet me niks uit.

Dat reclame in de meeste gevallen werkt dat geloof ik wel, anders zou men het niet meer in zulke grote getale doen, denk ik. Maar men moet ook niet doen alsof de consument slechts een speelbal is en geen enkele vrije keuze heeft, want dat is ook zwaar overdreven.
Dat van die iPod geloof ik niet.

Ik koop wel dingen omdat ze mooi/hip/gaaf enzo zijn. En soms komt dat door reclame.
Oud 07-10-2010, 15:11
Verwijderd
Ik blijf het volhouden hoor, kunnen jullie vanaf daar zien welke spullen ik hier heb, en met welke redenen ik die gekocht heb?
Verwijderd
Citaat:
Maakt ook niet uit, maar ik vind het vervelend dat mensen dan meteen aankomen met 'ja, maar dat gaat onbewust!!!". Kom op, ik kan zelf nadenken waarom ik iets koop en waarom ik iets nodig heb.
Als je gelijk zou hebben zou reclame niet bestaan.
Verwijderd
ik voel me oneindig slap en duf!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten