Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
De schepen daar moeten ook terug voor onderhoud, dan is het zaak dat er altijd eentje aanwezig is. Trieste zaak de 'De West' laatst 3 maanden zonder stationsschip zat. 1 schuit in die regio is veels te weinig en in de 'betere' tijden vaarden er daar ook heel wat meer rond.
||
Citaat:
naast afrika (deserficatie) spelen waterproblemen ook rond de himalaya en andere gebergten.
|
Ik denk dat als er een 3e wereldoorlog komt, dat die vooral in Azie word uitgevochten, want de 'vrede' tussen Noord- en Zuid-Korea hangt is niet veel meer waard. ZK zal NK binnenvallen en in ieder geval een groot deel van de wereld zal ZK steunen. De enigste reden waarom het een Wereldoorlog word zal komen door het feit dat landen van over de hele wereld tegen NK zullen vechten. Rusland is niet communistisch ofzo, dus de kans dat zij tegen de Navo-landen gaan vechten lijkt me klein, want ze hebben geen bekend motief. China zal misschien NK wapens en manschappen leveren, maar niet echt als China in de oorlog gaan. In het Midden-Oosten moeten troepen worden weggehaald waardoor bijv. de Taliban weer meer macht kan verwerven. Het zal een grote oorlog worden met wellicht atoombommen, maar geen wereldoorlog.
|
![]() |
|
Als China stopt spullen te leveren aan de buitenwereld, zodat er geen nieuwe 'made in China' spullen buiten China te verkrijgen zijn, zal die buitenwereld een (tijdelijk) tekort aan spullen hebben, maar China's economie stort in. Dus dat zullen ze wel uit hun hoofd laten denk ik. De oorlog tussen NK en ZK die er zeker komt zal tussen NK met ondersteuning van misschien andere communistische landen tegen ZK die hulp krijgt van de VS, en waarschijnlijk dus ook de rest van de NAVO.
|
![]() |
||
Citaat:
In ieder geval, het opsplitsen van Korea heeft geleid tot dit conflict, wat of verder gaat exploderen of imploderen. Wat er ook gaat gebeuren, N-Koreaanse burgers zijn sowieso de ***.
|
Een grootschalige aanval op N-korea zal m.i. alleen gebeuren als kim yong en co echt te ver gaat en Z-k binnenvalt, zowel china als rusland zullen zich op papier tenminste afzijdig houden.
Nee de derde wereldoorlog heeft nog weinig weg van de tank en loopgravenoorlogen van vroeger, de 3e wereldoorlog is een economische oorlog, een kennisoorlog, is gecentreerd om grondstoffen en wordt uitgevochten (voor het grootste deel) op het continent afrika door chinezen europeanen en amerikanen.
|
Tja, dat is een metaforische oorlog; call me oldfashioned, maar ik vind dat bij oorlogen het toch ovr twee groepen moet gaan die wapens hebben en de intentie hebben om die op elkaar eens flink uit te proberen.
Niet dat andere vormen van machtsconflicten net bestaan of geen grote invloed kunnen hebben op mensen, maar het is gewoon een andere categorie.
Laatst gewijzigd op 03-12-2010 om 19:55. |
![]() |
||
Citaat:
Dan heb je er nog enorm veel land, watervoorraden en cheap labor! Chinezen zijn niet gek, die snappen dat de toekomst in dat continent ligt.
||
![]() |
Citaat:
afrika zal grotendeels grondig omver moeten worden gehaald wil het succesvol worden. In afrika is niet de kennis voor industrie, de grond is arm zodat moderne landbouwmethoden moeten worden gebruikt. Maar dat kan niet omdat het 1. duur is en 2. er moet kennis zijn om dit te blijven voortzetten. iets wat afrika niet heeft. misschien een beetje controversieel maar dat is mijn mening en ik heb mijn bronnen. en weer ontopic ^^ ik wed dat als landen als kenia nog steeds kolonies waren van het britse rijk ze het nu beter hadden gehad. |
![]() |
|
Dan bedoel ik de toekomst qua grondstoffen ^^ Als we het over het toekomstige beloofde land gaan hebben, dan verhuis ik naar Oost-Azie
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
En hoe noemen we de aanvallen op Afghanistan en Irak dan. De Falklandoorlog, invasie van Panama of de oorlog tussen Georgië en Rusland. Als we het over kortzichtig ouwe**** gaan hebben, dan is het wel de gedachte dat grootschalige conflicten (robbertje vechten) tot het verleden gaan behoren.
De tijd van het gebroken geweertje gedachte is weer eens aangebroken...... ![]()
|||
Citaat:
Afghanistan; Door de VS ge-initieerde missie tegen eerst een rebellenregering en nu een rebellenbeweging. Irak; Door de VS ge-initieerde missie tegen ex-bondgenoot die de verkeerde weg insloeg. Falkland; Verdediging van brits gebied tegen een inval, binnen no-time over Panama; Citaat:
Georgië; Na de val van de sovjet-unie zijn er steeds meer gebieden die "niet echt russisch zijn" waar problemen ontstaan (dagastan, tsetjenië etc.) zo ook ossetië in het zuidelijk deel van rusland en noordelijk deel van georgië, georgië probeert de bevolking aldaar los te weken van de russen, poetin stuurt zijn cavalerie, gevechten stoppen na korte tijd. überhaupt het gegeven dat een amerika of een rusland kan aanvallen zonder dat er een wereldoorlog uitbreekt geeft mijn gelijk al aan. Ik blijf er bij, de tijd dat de grote mogendheden direct of indirect met elkaar in oorlog gaan is enorm klein, bijna onbestaand.
|
Grootschalig jah, wereldoorlog niet. Dat er nieuwe vormen van conflictvorming zijn is duidelijk. Maar of dat een betrouwbaar uitsluitsel geeft dat grote mogendheden elkaar niet in de haren vliegen......tot eind jaren 80 leefden we constant met die dreiging.
||
![]() |
Citaat:
de europeanen probeerden die dingen na de 2de wereldoorlog ook, niets is gelukt... oh en dan word het trouwens meteen kolonialisme (wat gelijk staat aan alles wat slecht is in deze wereld) genoemd. maar bij china is dat ineens niet het geval. china is niet te vertrouwen en we moeten ook hard zijn tegen china... spionage? nou dan plakken wij mooi 5% extra btw op producten uit china |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
toch doen de politici alsof het de grootste vriendjes zijn. wat doen wij nou terug als china ons bespioneerd? helemaal niks! en waarom zou het in godsnaam wel lukken bij china? |
![]() |
||
Citaat:
||||||
Citaat:
Bovendien vraag ik me steeds vaker af wat nou de enorme meerwaarde van een democratie zou zijn dat democratieën de vermoorde onschuld zouden moeten uithangen, ze verneuken het immers net zo hard wellicht zelfs nog harder. überhaupt vindt ik politiek achterhaald maar dat is een ander onderwerp Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Afrikanen met enig aanzien ruiken makkelijk geld in hoeveelheden die aanlokkelijk zijn, zijn bereid hun eigen volk ervoor te verraden en verkwanselen en de ontwikkelde gebieden gaan er met de echte prijs vandoor, pretty much dezelfde tactiek die leopold van belgië aanhield in congo (o.a.) alleen dan niet altijd met letterlijk afgehakte handen (tenminste niet door de officiele politiek) maar figuurlijk.
|
![]() |
dit is het laatste wat ik er over zeg maar
ik vind het enorm dom en kortzichtig om het vroeg afrikaanse kolonialisme te vergelijken met het kolonialisme in afrika afrika heeft misschien een flinke voorraad diamanten etc. maar het klimaat is niet geschikt voor miljoenensteden en grote zware industrie stel je eens voor hoe het is om met 35 graden van 8 tot 5 te werken... en moeten we afrika wel helpen? het kan onze europeese economie kapot maken en ik kan me de bevolkingsexplosie amper voorstellen! bedenk je eens wat voor impact dat op de wereld heeft |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
(voorts: Cairo: Population (2008) - City 7,786,640 Lagos: Population (2006 census, preliminary)[2] - City 7,937,932 Fes: Population (2010) - Total 1,958,782 Johannesburg: Population (2007)[4] - City 3,888,180 etc.) Citaat:
Het klimaat boven rusland is niet geschikt voor een scheepvaartroute... mja dus. Citaat:
Citaat:
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
en hoe zijn de leefomstandigheden voor het overgrote deel van de mensen in die steden? als jij niet kan rekenen op een regelmatige regenval kun je geen grote oogst binnenhalen. Als je geen regelmatige oogst kunt binnenhalen kunnen er niet veel mensen in dat gebied wonen. Tenzij je het voedsel allemaal importeerd. hoever kom je dan? Citaat:
Citaat:
in het zuiden van de VS hebben ze dat kunnen tegengaan met airco's etc. maar dat zie ik niet snel in afrika gebeuren Citaat:
|
![]() |
||||||||||||
Citaat:
de machtsmiddelen zijn anders, het doel en de resultaten niet. Citaat:
bovendien doet dat er helemaal niet toe. Citaat:
Citaat:
nee het probleem ligt ergens anders. en voedsel importeren kan ook, de vraag is dan alleen of je land georganiseerd genoeg is om ook te exporteren, een marocco is dat wel, een somalië niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ze al die dollars en yen's voor mineralen nu in ontwikkeling zouden stoppen in plaats van in afgekeurde ak-47 en rpg's dan zou het misschien nog wat worden daar. Citaat:
Maar stel dat de wereld evenredig welvarend zou zijn, met gelijke lonen incl china en afrika dan zouden we "goedkope arbeid" moeten gaan vervangen voor "ge-automatiseerde arbeid", maargoed dat valt dus buiten de discussie
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Waar moest jij vandaag om lachen? Verwijderd | 500 | 20-12-2010 18:34 | |
Verhalen & Gedichten |
Kies een boek voor de nieuwe bespreking! Ieke | 21 | 09-05-2003 10:02 |