Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2010, 01:26
Verwijderd
Ik wil eigenlijk een Sennheisser HD 280 pro maar die is me net te duur. O wait, ik ben bijna jarig, ik vraag 'm wel aan m'n ouders. Hoera! Want voor hen is het juist een relatief goedkoop cadeau, maar ik krijg ergens de komende maanden ook nog een monitor voor m'n verjaardag van vorig jaar (ik ben een trage beslisser ja ) en dat is weer relatief duur, dus dat balanceert mooi uit
Advertentie
Oud 01-12-2010, 01:28
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline

Oh my.
Oud 01-12-2010, 01:29
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, hij komt er iig wel vooruit dat 'ie een dorky freak is.
En hij heeft allerlei meningen waar hij sterk achter staat, en hij is totaal niet ijdel. Hij vindt het zelfs vervelend dat hij is afgevallen, omdat mensen denken dat ie het gedaan heeft om er beter uit te zien.
Citaat:
Anyhoo, ik zou 'm doen.
Dat sowieso.
Oud 01-12-2010, 01:30
Verwijderd
Citaat:
NASA zal overmorgen een belangrijke persconferentie houden. Hierin zullen zij waarschijnlijk de ontdekking van buitenaards leven bekendmaken.

Volgens kenners heeft de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie aliens ontdekt op Titan, een van de vele manen van Saturnus. Tijdens de persconferentie zullen diverse wetenschappers aan het woord komen. Gezien de aard van de sprekers is de kans groot dat men een soort bacterie heeft ontdekt op Titan.

Het is echter nog onbekend wat er zoal wordt besproken tijdens de persconferentie. Wel wordt er op media als Twitter al volop gespeculeerd over de aankondiging van buitenaards leven. De persconferentie is donderdagavond vanaf acht uur live te volgen via NASA Television.

Huuu wat kikke!
Amg wat gaaf Ik vraag me wel af of die bacterie daar onafhankelijk van ons is beland. Want ik geloof dat het niet extreem ongebruikelijk is dat bacteriën tussen manen en planeten door kunnen reizen op asteroïden e.d. Het is meer dat ze 't dan meestal niet overleven in het nieuwe gebied.
Oud 01-12-2010, 01:32
Verwijderd
http://www.ted.com/talks/benjamin_za...d_passion.html

Voor als iemand zich verveelt. Wel aardig. Behalve dan het eind, dat begrijp ik niet zo geloof ik.
Oud 01-12-2010, 01:33
Verwijderd
Citaat:
Ik kijk eigenlijk nooit naar DWDD. Nou ja, heel af en toe als ik hoor/merk/zie dat Joost Zwagerman er zit want die praat fijn.
Als je NU je tv aanzet, zie je het zo! Herhaling. Na het gesprek met Mike Boddé.
Oud 01-12-2010, 01:35
Uice
Uice is offline
Hoe was Boddé?
Oud 01-12-2010, 01:48
Verwijderd
Citaat:
Hoe was Boddé?
Eh, sja, gewoon. Hij had een boek over zijn depressie en ups en downs ofzo. Ik heb er niet echt naar geluisterd.
Oud 01-12-2010, 01:58
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Godver mijn app sluit steeds af, for no reason. Ik krijg smijtneigingen.
Oud 01-12-2010, 02:07
Verwijderd
Citaat:
Als je NU je tv aanzet, zie je het zo! Herhaling. Na het gesprek met Mike Boddé.
Teleurstellend gesprek. Wat Ad Visser daar deed is me een raadsel. Vincent Icke interessant maar kwam te weinig aan het woord en hetgeen hij te melden had lag nogal voor de hand.

Citaat:
Hoe was Boddé?
Slaapverwekkend; het was gewoon een ordinari reclamepraatje voor z'n nieuwe boek. Zoals altijd met DWDD.

Citaat:
Godver mijn app sluit steeds af, for no reason. Ik krijg smijtneigingen.
Ik zeg: doen!
Oud 01-12-2010, 02:12
Verwijderd
Oud 01-12-2010, 02:13
Verwijderd
Citaat:
Teleurstellend gesprek. Wat Ad Visser daar deed is me een raadsel. Vincent Icke interessant maar kwam te weinig aan het woord en hetgeen hij te melden had lag nogal voor de hand.
Ja, Ad Visser, ik weet nog steeds niet wat die man doet in het dagelijks leven. Ik snap het ook niet.
Oud 01-12-2010, 02:13
Verwijderd
Richard de Mos.. Die naam heb ik vaker gehoord in terms of keihard falen.

*denkt ende zoekt*

http://www.dumpert.nl/mediabase/6838..._niks_van.html

Oud 01-12-2010, 02:23
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:

Slaapverwekkend; het was gewoon een ordinari reclamepraatje voor z'n nieuwe boek. Zoals altijd met DWDD.

Ik zeg: doen!
Ja ik ga gooien met mijn nieuwe iPhone
Oud 01-12-2010, 02:24
Verwijderd
Citaat:
Ja ik ga gooien met mijn nieuwe iPhone
Heb je nou die nummers al online staan ergens? *benieuwd*
Oud 01-12-2010, 02:33
Verwijderd
Hoe fijn is deze bewerking van Corelli's La Folia trouwens!

Ik ben een beetje verliefd op haar.
Oud 01-12-2010, 02:48
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Heb je nou die nummers al online staan ergens? *benieuwd*
Ik heb mijn broer nog niet gesproken man! Dus nog niet. Jij bent de eerste (maar als je wacht tot zondagnacht/maandag, heb ik hopelijk de hele versie)
Oud 01-12-2010, 03:22
Verwijderd
Citaat:
Ik heb mijn broer nog niet gesproken man! Dus nog niet. Jij bent de eerste (maar als je wacht tot zondagnacht/maandag, heb ik hopelijk de hele versie)
Cool, ik wacht af.

En nu is het BEDTIJD. Blergh morgen vroeg op want: boodschappen. Ik heb helemaal niets meer in huis
Oud 01-12-2010, 03:24
Verwijderd
je broer? je bent toch geen 14 meer dat je je vrienden je broer noemt.
Oud 01-12-2010, 03:54
Verwijderd
Die noem je toch überhaupt geen broer? Is dat soms vage Haagse slang?
Oud 01-12-2010, 03:55
Verwijderd
Niet in mijn wereld.
Oud 01-12-2010, 03:57
Verwijderd
akfjdlkfjasf http://forum.scholieren.com/showthre...4#post31120264
Oud 01-12-2010, 04:18
Verwijderd
Is het niet ontzettend obvious dat ie zit te trollen?
Oud 01-12-2010, 07:04
Ymir
Ymir is offline
Goooooooooooooeeeeeeeeedemorgen
Ik kom net de kroeg uit rollen
Jullie zijn schatjes, jullie DK'ers
En nu ga ik nog even wat kanen en dan toch maar even in bed liggen
Oud 01-12-2010, 07:23
Verwijderd
Citaat:
Hoe fijn is deze bewerking van Corelli's La Folia trouwens!

[filmpje]

Ik ben een beetje verliefd op haar.
Emilie Autumn.
Oud 01-12-2010, 08:16
Rationeel
Rationeel is offline
Morgen!
Oud 01-12-2010, 08:17
Verwijderd
goedemorgen!
Gisteren heb ik voor het eerst van mijn leven goed klaargemaakte biefstuk gegeten, denk ik. Want ik snapte ineens waarom mensen het zo lekker vinden. Nog steeds heb ik net zo lief een sukadelapje, al was het maar omdat dat niet zo makkelijk te verpesten is, maar toch.

Als hij aan het trollen is verdient hij geen aandacht, en als hij serieus is al helemaal niet, dus spaar je ergernis

Citaat:
Die noem je toch überhaupt geen broer? Is dat soms vage Haagse slang?
Theodoor zei wel laatst dat hij ging chillen met zijn brothas. Maar ik denk dat dat ironisch was.
Oud 01-12-2010, 08:24
Carn
Carn is offline
zo, voor de verandering weer eens maar 3 uur geslapen, le bleh.
Oud 01-12-2010, 08:40
Verwijderd
Morning.
Ik heb mijn vader vandaag m'n werk laten afbellen, omdat ik zelf geen stem meer heb om dat te doen En ik slaap op m'n slaapbankje, omdat ik vanuit daar tenminste ook tv kan kijken
Oud 01-12-2010, 08:41
Verwijderd
En Uice naamzoek.
Spoiler
Oud 01-12-2010, 08:43
Rationeel
Rationeel is offline
het is decemberrrrrrr!!!!!
Oud 01-12-2010, 08:53
DmCraanen
DmCraanen is offline
Ja en ik heb nog twee weken tot het vakantie is, maar wel stresssss

Gelukkig ben ik niet meer misselijk enzo!
Oud 01-12-2010, 09:13
Verwijderd
Hey Sarah, zijn er veel artsen die van tekenen houden? Als je als arts wil leren tekenen heb je best een grote voorsprong, omdat je de menselijke anatomie al kent. En daarom ook meer inzicht hebt in de anatomie van andere dieren, denk ik.
Oud 01-12-2010, 09:14
Verwijderd
Heb je weinig aan als je liever landschappen tekent.
Oud 01-12-2010, 09:16
Verwijderd
Citaat:
Hey Sarah, zijn er veel artsen die van tekenen houden? Als je als arts wil leren tekenen heb je best een grote voorsprong, omdat je de menselijke anatomie al kent. En daarom ook meer inzicht hebt in de anatomie van andere dieren, denk ik.
Hmm ik ken ze eigenlijk niet! Alleen 1 arts ontmoet die bloemaquarellen schilderde. Veelvoorkomende hobby's onder artsen zijn vooral hardlopen (internisten) en racefietsen (chirurgen).
Maar vooral chirurgen zouden wat dat betreft inderdaad een flinke voorsprong hebben, maar die werken dan weer tantoe veel dus dan heb je niet echt tijd om serieus aan het tekenen en schilderen te gaan.
Oud 01-12-2010, 09:25
Verwijderd
Citaat:
Heb je weinig aan als je liever landschappen tekent.
Ja, en als je aan schaaksport doet heb je weinig aan een goede conditie, maar dat betekent niet dat een goede conditie hebben geen voordeel is bij sport.

Citaat:
Hmm ik ken ze eigenlijk niet! Alleen 1 arts ontmoet die bloemaquarellen schilderde. Veelvoorkomende hobby's onder artsen zijn vooral hardlopen (internisten) en racefietsen (chirurgen).
Maar vooral chirurgen zouden wat dat betreft inderdaad een flinke voorsprong hebben, maar die werken dan weer tantoe veel dus dan heb je niet echt tijd om serieus aan het tekenen en schilderen te gaan.
Hmm! Waarom werken ze allemaal zoveel? Heb je geen part-time chirurgen?

Ik ken één arts die veel tekent, maar dat is een tandarts. En bij tandheelkunde krijg je vast geen anatomie.

Toch vreemd. Hoewel, de meeste mensen die (serieus) bezig zijn met tekenen willen ook een baan in de creatieve richting, dus die worden niet zo snel arts. Dat zal het wel zijn.
Oud 01-12-2010, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Ja, en als je aan schaaksport doet heb je weinig aan een goede conditie, maar dat betekent niet dat een goede conditie hebben geen voordeel is bij sport.
Joh. Grapje enzo.
Oud 01-12-2010, 09:31
Verwijderd
Bij tandheelkunde krijg je ook anatomie, tijdens mijn curriculum zelfs meer dan bij geneeskunde!

Chirurgen werken zoveel omdat ze niets liever doen dan in mensen snijden Je hebt wel part-time chirurgen, maar die werken dan vier dagen meer-dan-twaalf uur in plaats van vijf dagen meer-dan-twaalf uur. Hoewel er tegenwoordig een tendens begint te komen dat het ook onder chirurgen normaal wordt om tegen zeven uur 's avonds toch naar huis te willen.

Ik ken natuurlijk wel vooral ziekenhuisartsen, ik kan me voorstellen dat huisartsen meer tekenen, die hebben ook meer creativiteit nodig in hun werk.
Artsen die van knutselen houden, worden gewoon plastisch chirurg en artsen die van doe-het-zelven houden worden orthopeed.
Oud 01-12-2010, 09:35
Verwijderd
Ik hou dan weer wel van tekenen, alleen was bij mijn curriculum dus bijna alle anatomie eruit gesloopt om plaats te maken voor communicatievaardigheid en zelfreflectie, dus ik ben dan weer niet zo goed in anatomie. Hoewel ik wel bezig ben met een heel mooi anatomisch kleurplatenboek
Oud 01-12-2010, 09:37
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
En Uice naamzoek.
Spoiler
Je moet gewoon het boek lezen Ik snap niet dat mensen het verhaal begrijpen als ze alleen maar de films kijken. En dan is het verhaal niet eens echt heel moelijk

Goeiemorgen! Ik heb zowaar een beetje uitgeslapen Maar zometeen moet ik hard aan de slag! To do list:
1) Douchen, aankleden, ontbijten
2) Opruimen
3) Afwassen
4) Koffer inpakken
5) Praktische zaken zoals voicemail uitzetten, mailtje versturen, etc
6) Lunchen
7) Laatste sinterklaasinkopen doen
8) Richting Delft gaan, en even een tussenstop maken in Schiedam om nog iets op te halen

Hmz, waarschijnlijk bedenk ik zometeen nog allerlei andere dingen die ook moeten maar in ieder geval deze dingen dus.
Oud 01-12-2010, 09:45
Verwijderd
Citaat:
Bij tandheelkunde krijg je oko anatomie, tijdens mijn curriculum zelfs meer dan bij geneeskunde!
Ai. Ik ken maar één (ex-)tandheelkundestudente, en die zei voordat ze met tandheelkunde stopte nooit iets over anatomielessen. Ze zei wel vaak dat ze constant op elkaar moesten oefenen, en dan zei een andere vriendin dat ze bij haar op de studie - fysiotherapie - ook constant op elkaar moeten oefenen. Veel bepotelstudies in mijn sociale omgeving, hm.

Citaat:
Chirurgen werken zoveel omdat ze niets liever doen dan in mensen snijden Je hebt wel part-time chirurgen, maar die werken dan vier dagen meer-dan-twaalf uur in plaats van vijf dagen meer-dan-twaalf uur. Hoewel er tegenwoordig een tendens begint te komen dat het ook onder chirurgen normaal wordt om tegen zeven uur 's avonds toch naar huis te willen.
Zo, toe maar, zeven uur. Wat een luiaards. Maar goed, als in mensen snijden je passie is dan zal er wel geen ruimte zijn voor een tweede tijdconsumerende passie. Toch leuk, als je heel gepassioneerd kan zijn over iets lucratiefs. De hele dag dingen doen die je leuk vindt en ondertussen ook nog de huur kunnen betalen

Citaat:
Joh. Grapje enzo.
Hmm lekker dingen serieus nemen Absolutely no fun allowed.

Oud 01-12-2010, 09:51
Verwijderd
Citaat:
Ik hou dan weer wel van tekenen, alleen was bij mijn curriculum dus bijna alle anatomie eruit gesloopt om plaats te maken voor communicatievaardigheid en zelfreflectie, dus ik ben dan weer niet zo goed in anatomie. Hoewel ik wel bezig ben met een heel mooi anatomisch kleurplatenboek
Anatomisch kleurplatenboek Je moet eens Anatomy for the Artist doorbladeren als je in een boekenwinkel bent, dat is ook een goed boek. Hoewel ik 'm zelf niet heb, want daar ben ik te arm voor. Ik doe anatomie met deze. En met een aantal boeken in illegale pdf-vorm, want de modellen op die site schijnen niet altijd even goed te kloppen.
Oud 01-12-2010, 09:51
Verwijderd

Deze heb ik is vast ook nuttig voor beginnende modeltekenaars. Vooral beginnende modeltekenaars die ook wel geïnteresseerd zijn in bijvoorbeeld de micro-anatomie van de huidcel. Voor close-ups ofzo.
Oud 01-12-2010, 09:58
Verwijderd
Ik vind het grappig, want anatomie is serious business en kleurplaten niet. Het doet me denken aan die kleurplaten over de oorlog.

Hoewel die niet bij de reeks hoort die ik bedoel, want die reeks was luguberder. Volgens mij was het een project van een of andere kunstenaar.
Oud 01-12-2010, 10:01
Verwijderd
Ja, het schijnt dat natekenen de beste manier is om anatomie te leren, maar dan benadeel je studenten met een slechte fijne motoriek, en de op één na beste manier is dan inkleuren. In de VS moeten eerstejaars med students in hun eerste jaar zo'n boek doorwerken, niet deze uiteraard want er staat een u in 'colouring'. Maar ik vind het wel de meest relaxte manier om iets te leren ooit
Oud 01-12-2010, 10:03
Rationeel
Rationeel is offline
ik heb een keukenweegschaal nodig, al is het maar om post te wegen, want standaard overal 4 zegels op plakken begint saai te worden
Oud 01-12-2010, 10:09
Verwijderd
Keukenweegschalen zijn leuk En handig. Althans, met een keukenweegschaal kun je gewoon doen van 'ah, okay, dit is hoeveel een mens moet eten, prima' in plaats van op een lege maag proberen in te schatten hoeveel eten je moet. Want dat komt bij mij altijd uit op ongeveer driemaal de hoeveelheid die ik daadwerkelijk op kan. Dit idee:

"Ik heb honger! IK MOET EEN KILO PASTA EN EEN KALKOEN."
Oud 01-12-2010, 10:17
Verwijderd
Nog over Harry Potter:
Spoiler

Ik moet trouwens echt het boek opnieuw lezen, want ik ben heel veel vergeten.:/
Oud 01-12-2010, 10:23
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik vind jouw sig nog steeds heel gaaf, Faded.
Oud 01-12-2010, 10:25
Verwijderd
Huhu, Phoenix.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten