Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-12-2010, 20:28
Verwijderd
Advertentie
Oud 02-12-2010, 20:29
Verwijderd
Mèn, het wil nog steeds voor geen meter, dat Sinterklaasgedicht Lieve degene die ik heb, sorry alvast Het is niet erg goed
Oud 02-12-2010, 20:29
Verwijderd
Citaat:

Maar wat is er precies aan de hand met je knie?
Oud 02-12-2010, 20:30
Miekje*
Miekje* is offline
Oh, nog een leuk weetje: als er op honden/kattenvoer staat: 'met gevogelte' of 'met rund', dan zit daar iets van 4% van het daadwerkelijke vlees in :'). De rest vullen ze op met paupere dingen. Je kunt ook een voer maken met 4% rund, 4% lam en 4% gevogelte, dat in drie verschillende zakken stoppen met op zak 1 'met rund', op zak 2 'met lam' en op zak 3 'met gevogelte'. Terwijl het gewoon hetzelfde voer is. En dan mag je er ook nog 'junior', 'adult' en 'senior' opzetten. Wat een lachertje.
En als er op voer staat: 'bevat' dan zit er minder van 4% van het aangegeven ingrediënt in, als er 'met' op staat dan zit er tussen de 4 en 14% in, als er 'rijk aan' op staat zit er tussen de 14 en 26% in, als er 'menu van' opstaat zit er tussen de 26 en de 99,9% in. Nogal een verschil hè, 26 en 99,9%. En als het 100% vlees is staat er 100% op, maar dan kun je je hond net zo goed een kipfiletje uit de bioindustrie voeren, da's hetzelfde product met dezelfde afkomst, alleen dan goedkoper.
Oud 02-12-2010, 20:31
Verwijderd
Ik moest net heel hard lachen om mijn huisgenoot. Volgende week vrijdag vieren we hier Sinterklaas met huidige & oudhuisgenoten. Maar ik bedacht me van de week ergens dat ik dan maar vast strooigoed enzo moest gaan kopen omdat dat na het weekend vast niet meer te krijgen is. Dus ik had van alles gekocht en op het laatste moment bedacht ik mij dat R. vast niet een week tegen snoepgoed aan kon kijken zonder het te eten. Dus ik kocht nog een zak extra om de week door te komen. Had thuis alles voor volgende week in de kast gezet, en 1 zak op het aanrecht laten staan. Dus R. stormt mijn kamer binnen: "Heb jij dat strooigoed gekocht?" "uhu, voor volgende week" *sip gezicht* "Moet ik er dan de hele week naar kijken?"

Toen ik vertelde dat ik een zak extra had gekocht viel ze me bijna in de armen
Verwijderd
Over Sinterklaas gesproken, ik weet niet of mijn cadeau door de brievenbus past
Verwijderd
Citaat:
:x Komt allemaal weer goed lieve Medeia.

En dat klonk heel sarcastisch maar dat was het dus niet.
Verwijderd
Citaat:
--> pakketpost
Oud 02-12-2010, 20:32
Verwijderd
Ik ben superbenieuwd wie mij heeft
Oud 02-12-2010, 20:33
Verwijderd
Citaat:
Oh, nog een leuk weetje: als er op honden/kattenvoer staat: 'met gevogelte' of 'met rund', dan zit daar iets van 4% van het daadwerkelijke vlees in :'). De rest vullen ze op met paupere dingen. Je kunt ook een voer maken met 4% rund, 4% lam en 4% gevogelte, dat in drie verschillende zakken stoppen met op zak 1 'met rund', op zak 2 'met lam' en op zak 3 'met gevogelte'. Terwijl het gewoon hetzelfde voer is. En dan mag je er ook nog 'junior', 'adult' en 'senior' opzetten. Wat een lachertje.
En als er op voer staat: 'bevat' dan zit er minder van 4% van het aangegeven ingrediënt in, als er 'met' op staat dan zit er tussen de 4 en 14% in, als er 'rijk aan' op staat zit er tussen de 14 en 26% in, als er 'menu van' opstaat zit er tussen de 26 en de 99,9% in. Nogal een verschil hè, 26 en 99,9%. En als het 100% vlees is staat er 100% op, maar dan kun je je hond net zo goed een kipfiletje uit de bioindustrie voeren, da's hetzelfde product met dezelfde afkomst, alleen dan goedkoper.
Schande!

Citaat:
Ik moest net heel hard lachen om mijn huisgenoot. Volgende week vrijdag vieren we hier Sinterklaas met huidige & oudhuisgenoten. Maar ik bedacht me van de week ergens dat ik dan maar vast strooigoed enzo moest gaan kopen omdat dat na het weekend vast niet meer te krijgen is. Dus ik had van alles gekocht en op het laatste moment bedacht ik mij dat R. vast niet een week tegen snoepgoed aan kon kijken zonder het te eten. Dus ik kocht nog een zak extra om de week door te komen. Had thuis alles voor volgende week in de kast gezet, en 1 zak op het aanrecht laten staan. Dus R. stormt mijn kamer binnen: "Heb jij dat strooigoed gekocht?" "uhu, voor volgende week" *sip gezicht* "Moet ik er dan de hele week naar kijken?"

Toen ik vertelde dat ik een zak extra had gekocht viel ze me bijna in de armen
Wat lief van je!

Citaat:
Had je mij getrokken?
Verwijderd
Citaat:
Ik ben superbenieuwd wie mij heeft
ik! Ik heb een mooie tekening gemaakt
Verwijderd
Citaat:
--> pakketpost
Je bent wel wijsneuzerig aan het doen he, vanavond Een pakket versturen vind ik ook weer zoiets. Het is geen combimagnetron ofzo. En daar komen weer extra kosten bij kijken.
Oud 02-12-2010, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Je bent wel wijsneuzerig aan het doen he, vanavond Een pakket versturen vind ik ook weer zoiets. Het is geen combimagnetron ofzo. En daar komen weer extra kosten bij kijken.
Als het niet door de brievenbus past lijkt me dat de enige optie.
Oud 02-12-2010, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Het is geen combimagnetron ofzo.
Verwijderd
En nu heb ik visuals van iemand die wanhopig een vrolijk ingepakte combimagnetron door een brievenbus probeert te persen.
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Schande!
Ja hè. Je moet naar Scandinavië verhuizen, daar hebben ze het beste hondenvoer van de hele wereld. Daar wordt hondenvoer automatisch hypoallergeen gemaakt, omdat de regelgeving daar zo streng is. Er moet daar ook minimaal 50 vlees in het voer zitten, oh heaven, wat zullen die honden daar gezond zijn.
Oud 02-12-2010, 20:36
Verwijderd
ik vond het belgen / nederlanders gedoe vervelend bij expeditie robinson.
Verwijderd
Citaat:
Schande!

Wat lief van je!

Had je mij getrokken?
Vooral eigenbelang, anders hebben we volgende week alsnog niks
Verwijderd
Citaat:
Ja hè. Je moet naar Scandinavië verhuizen, daar hebben ze het beste hondenvoer van de hele wereld. Daar wordt hondenvoer automatisch hypoallergeen gemaakt, omdat de regelgeving daar zo streng is. Er moet daar ook minimaal 50 vlees in het voer zitten, oh heaven, wat zullen die honden daar gezond zijn.
Moest ik niet, want ik heb geen hond
Verwijderd
hypoallergeen?
Verwijderd
Citaat:
Als het niet door de brievenbus past lijkt me dat de enige optie.
Nou, daar zit het hem dus. Of ie nou nét wel of niet past. Ik ga het zo eens proberen, desnoods met wat bruut geweld.
Oud 02-12-2010, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Had je mij getrokken?
Waarom denk jij dat ik dat Grote Geheim zou vertellen? Hoezo, was je gedicht niet mooi en zoek je nu een zondebok, hm?
Oud 02-12-2010, 20:37
Verwijderd
N00dles, wat ben je grappig vandaag

En nu ga ik slapen. Welterusten lieve forumers.
Oud 02-12-2010, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Waarom denk jij dat ik dat Grote Geheim zou vertellen? Hoezo, was je gedicht niet mooi en zoek je nu een zondebok, hm?
Nee, omdat ik had gewenst voor alles wat door de brievenbus past
Oud 02-12-2010, 20:38
Verwijderd
Citaat:
ik! Ik heb een mooie tekening gemaakt
Dat zou ik vet gaaf vinden maar volgens mij doe jij helemaal niet mee!
Oud 02-12-2010, 20:39
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Moest ik niet, want ik heb geen hond
Oh nee . Maar voor degene die een hond hebben dan.

Citaat:
hypoallergeen?
Ja. Zonder allergenen. Dat betekent dat het een steriel voer is waar maar één koolhydraatbron en één eiwitbron in voorkomt. Voor diertjes die voor alle voeren allergisch zijn.
Verwijderd
ik dacht even: slapen? wtf, het is etenstijd ;x
Maar het is al vrij laat bij nader inzien! ik zit nog steeds op mijn werkman + avondeten te wachten boehoe
Verwijderd
Citaat:
Dat zou ik vet gaaf vinden maar volgens mij doe jij helemaal niet mee!
nee ik doe inderdaad niet mee :"(
Oud 02-12-2010, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Oh nee . Maar voor degene die een hond hebben dan.

Ja. Zonder allergenen. Dat betekent dat het een steriel voer is waar maar één koolhydraatbron en één eiwitbron in voorkomt. Voor diertjes die voor alle voeren allergisch zijn.
Kweek je daar niet juist allergieën mee, net zoals met teveel hygiëne bij mensen?
Oud 02-12-2010, 20:40
Verwijderd
Citaat:

Dankje, ik doe mijn best niet eens.

Slaap lekker!
Oud 02-12-2010, 20:41
Verwijderd
Citaat:
nee ik doe inderdaad niet mee :"(
Je mag alsnog een tekening voor me maken!
Oud 02-12-2010, 20:41
Verwijderd
Citaat:

Welterusten!
Oud 02-12-2010, 20:42
Verwijderd
Citaat:

Maar wat is er precies aan de hand met je knie?
Zwelling, omdat ik gevallen ben.

Citaat:
Verbaast je dit?

Citaat:
:x Komt allemaal weer goed lieve Medeia.

En dat klonk heel sarcastisch maar dat was het dus niet.
Klinkt inderdaad heul sarcastisch maar ehm, dankje, of zo. En ja duh maar ik ben blij als deze 24 uur over zijn.
Oud 02-12-2010, 20:42
Verwijderd
Maxim had dit toch gewoon moeten winnen, verdoeme!
Oud 02-12-2010, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Waarom zeg jij altijd verdOEme? Ik moet iedere keer lachen omdat ik voor me zie hoe je met een rood aangelopen gezicht en een beetje op en neer hippend "verdoeme verdoeme verdoem!" zegt.
Oud 02-12-2010, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Zwelling, omdat ik gevallen ben.
Oh! een dikke knie! Dubbele is een beetje verwarrend. Dan ben je trouwens ook wel goed hard terechtgekomen.

Citaat:
Maxim?
Oud 02-12-2010, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Waarom zeg jij altijd verdOEme? Ik moet iedere keer lachen omdat ik voor me zie hoe je met een rood aangelopen gezicht en een beetje op en neer hippend "verdoeme verdoeme verdoem!" zegt.
Oud 02-12-2010, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Eigenlijk is verdoemme wel logischer dan verdomme.
Oud 02-12-2010, 20:47
Verwijderd
verdommel!
Verwijderd
Eigenlijk zouden we van elke forumer een filmpje moeten hebben van een moment waarop hij of zij boos is, dat lijkt me erg grappig.
Verwijderd
ik hoor wim helsen in mijn hoofd bij alle verdomme variaties.
Verwijderd
Citaat:
Je bent 25.
Hebben jouw ouders niets bijgedragen aan je studie?
Verwijderd
Citaat:
verdommel!
verdommelsch
Oud 02-12-2010, 20:48
Verwijderd
Bijna weekend
Oud 02-12-2010, 20:49
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Kweek je daar niet juist allergieën mee, net zoals met teveel hygiëne bij mensen?
Je geeft het voer ook pas als je hond een allergie heeft ontwikkeld. Maar erg weinig honden worden geboren met een voedselallergie. Meestal ontstaat het 'opeens'. Dan krijgt de hond huid/vachtproblemen of darmproblemen. Dan ga je naar de dierenarts, geeft de paraveterinair een lijst met wat de hond zoal op een dag eet en die kijkt dan of het aan het voer ligt (wat meestal het geval is). De dierenarts geeft toestemming voor een eliminatiedieet en zo test je of de allergie door het voer veroorzaakt wordt. Overigens is het zo dat je bij een voedselallergie niet zomaar naar een ander voermerk kan overstappen en dat het dan over is. Honden zijn meestal allergisch voor één bestanddeel dat in bijna alle voeders voorkomt. Da's met katten trouwens ook zo.
Carn
Carn is offline
Citaat:
verdommelsch
Verwijderd
Citaat:
Oh! een dikke knie! Dubbele is een beetje verwarrend. Dan ben je trouwens ook wel goed hard terechtgekomen.

Maxim?
Ja nou het ziet er toch echt zo uit, alsof ik een dubbele knieschijf heb dus! En ja, ik kwam hard neer, en het zal niet de laatste keer zijn dit jaar.
Oud 02-12-2010, 20:50
Carn
Carn is offline
Citaat:
Bijna weekend
jaaaa. bijslapen <3
Oud 02-12-2010, 20:50
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Verbaast je dit?
Nee, maar ik besef het me nu pas, ofzo. Nu ik er les over krijg enzo.
Oud 02-12-2010, 20:51
Verwijderd
Het weekend wordt nonstop Sinterklaas vieren Dobbelspel ftw!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten