![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Volgens mij gaat het om het totaalplaatje van het vrouwelijke lichaam, bijvoorbeeld een dikke boerin hoort grote borsten te hebben. Als het geheel er maar natuurlijk uitziet, dus als de verhoudingen maar goed zijn. Als ik in grote borsten knijp wil ik geen harde siliconenrotzooi voelen. Van de andere kant, borsten zijn melkfabrieken en niet bedoeld om in te knijpen.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of een dik viswijf? Wat heeft het beroep van iemand nu weer met de grootte van de tiet te maken? |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Het enige wat ik wilde zeggen is dat een lichaam van nature in verhouding is en dat borstvergrotingen niet nodig zijn.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het valt me op dat er hier alleen gesproken wordt over borsten tot cup D, alsof dat al enorm groot is. In de volksmond is 'cup D' enorme tieten, maar geloof mij dat een hele hoop vrouwen dat hebben van wie je het niet zou verwachten.
Heb zelf een beetje het idee dat, vooral bij jongens dan, het beeld van borsten niet helemaal klopt. D is niet enorm groot, en zelfs vrij normaal. Vanaf G mag je het misschien pas enorm noemen, maar zelfs dan ligt het nog erg aan de vorm van iemands borsten. Weet niet zo goed wat ik hiermee wil zeggen, maar ik heb zelf grote borsten, en vind het soms een beetje ... irritant en ook kwetsend als gedaan wordt of cup D het afgesproken maximum is, en alles daarboven een freakshow, onacceptabel, of alleen is voor de grote borsten-fetisjisten. Laatst gewijzigd op 09-03-2011 om 16:57. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Wat stefenootje zegt inderdaad. De gemiddelde jongen heeft geen idee welke borsten er bij welke maat horen, en volgens mij hebben die alleen als maatstaaf een beetje (dat is dan A), aardig wat (b) een hand vol (c) en groot (d) En alles erboven is dan heel erg groot. Maar dat klopt voor geen meter.
Ik vind de mooiste borsten, de borsten die in proportie zijn met de rest van het lichaam, en er moet een mooi bescheiden tepeltje op zitten (dus niet van die omeletten)
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ten tweede:Lang niet alle borsten worden groter bij een zwangerschap. Bij sommige vrouwen wel, bij anderen niet. Ligt er helemaal aan op wat voor manier je zwanger bent, hoe je figuur zich er naar vormt. De een krijgt ook alleen dikke buik, de ander komt over haar hele lichaam dertig kilo aan. Edit: Verder wil ik even melden dat ik het met Stefenootje en Syori en Pluis eens ben. Behalve het gedeelte over dat ik grote borsten heb. Mijn borsten zijn echter wel vrij groot geweest en toen vond ik het ook storend dat D als enorm werd omschreven. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Tja het is ook storend als A als plat wordt omschreven, of dat je dan niks hebt. Of dat wanneer je een zwarte kanten bh, jarretelgordel en string koopt en je dan bij de kassa te horen krijgt; Oh wat een schattig bh'tje. Ja, "schattig overkomen" dat was niet helemaal mijn streven. Er zijn altijd wel domme mensen die onzin uitkramen.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het algemene beeld van borsten is denk ik zoals Pluis het omschrijft; A is heel klein en D is heel groot. Terwijl dat echt grote onzin is. Bij iemand die van zichzelf heel smal gebouwd is, is een A-cup helemaal niet klein en iemand die vrij stevig is, heeft echt geen 'enorme' borsten als ze D heeft.
Daarnaast zitten er nog heel veel verschillen in de borsten zelf. Een hangende 'theezakjes' cup C ziet er heel anders uit dan een ronde, stevige cup C. Datzelfde geldt voor een cup A; een a-cup van een meisje van dertien dat net borsten krijgt, ziet er héél andres uit dan volgroeide borsten met een A cup. Naar mijn mening is het dus vrijwel onmogelij om te zeggen dat je een cup a mooier vind dat een cup c of andersom. Maten doen er helemaal niet toe, als je het mij vraagt. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, het is echt per geval verschillend. Voordat ik ben afgevallen (trouwens niet expres, probeer nog steeds weer aan te komen) had ik ook een 75 dubbel E (soms F, lag aan het soort BH), maar dat had waarschijnlijk niemand kunnen raden. Niet dat ik ooit dik ben geweest (63 kilo op het hoogtepunt), maar toen was alles in verhouding. Ik heb letterlijk meerdere mannen gehad die bijvoorbeeld zoiets vroegen als: "Gaat dat geen pijn doen aan je rug, zo'n cup D?" Het was geen cup D! Mannen denken dat het stopt bij de D, of zo.
![]() Met 12 kilo minder gewicht draag ik nu een 70E, maar weer is dat er niet van af te zien. Zelf zou ik veel minder hebben geschat als ik het op iemand anders had gezien. Natuurlijk komt er wel bij dat het allemaal niet meer zo strak is (nogal logisch: evenveel 'vel' en minder inhoud ![]() Ik denk dat dát nu juist het punt is. Zolang alles in verhouding is, is het voor mensen vaak moeilijk 'raden' wat voor maat iemand draagt. Pas als een heel slank meisje een cup F heeft, denken mensen dat het abnormaal groot is, terwijl een F eigenlijk helemaal niet zo raar is. Of andersom natuurlijk; een dik persoon met een A of B-cup lijkt dan amper borsten te hebben. |
![]() |
|
Verwijderd
|
^Heel herkenbaar. TOen ik zo'n twintig kilo zwaarder was, had ik een G-cup. Maar ik was overal dik, gezicht, borsten, buik, billen, benen. Het viel niet op. Nu ben ik twintig kilo kwijt en heb ik een flinke C. Maar ik ben overal afgevallen, mijn gezicht, borsten, buik billen en benen zijn smaller en nie tmeer zo stevig. Mijn oude bh's zijn me écht veel te groot, maar het valt niet op omdat het allemaal wel nog in verhouding is.
Al moet ik wel zeggen dat ik denk dat mijn borsten, in verhouding, nu groter lijken dan ze toen deden, omdat er nu minder vet onder zit. Ik heb geen dikke buik of 'spekrug' meer, dus mijn borsten hebben minder... eh.... 'omgeving', om het maar even stom te stellen en dus lijken ze groter. Maar ach. Snapt iemand überhaupt wat ik bedoel? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik denk dat je (net als ikzelf overigens) blij moet zijn dat je overal evenredig bent afgevallen. Veel mensen hebben het probleem dat ze bijvoorbeeld op bepaalde plekken afvallen, maar op andere plekken aankomen. Als je snapt wat ik bedoel. Het was kut geweest als je bijvoorbeeld alleen op je buik en billen was afgevallen. Nu is het tenminste nog steeds in verhouding en dan is het eigenlijk altijd mooi. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
^Oh, maar ik klaag absoluut niet. Ik ken genoeg voorbeelden die inderdaad afvallen op bepaalde delen van hun lichaam. Mijn zusje bijvoorbeeld, als zij aankomt, krijgt ze een dikkekin en lovehandles. En die lovehandles moeten dan eerst flink uitdijen wil ze op de rest van haar lichaam ook nog wat vet kweken. Dat heb ik absoluut niet. Als ik afval/aankom, doe ik dat overal en dat is fijn
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ja, dat bedoel ik dus, ze denken dat het ophoudt bij D, en dat alles daarboven sowieso bizar is ofzo. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het probleem hierbij is volgens mij vooral dat mensen (en dan met name mannen denk ik) niet door hebben dat de maat van de cup niet gaat over de inhoud van de cup. Cup A betekent enkel dat er 10 tot 12 centimeter verschil is tussen de omtrek van de borstkas en de omtrek van de borsten. Dus iemand met een borstkas van 70 cm heeft dan een borstomtrek van 82 centimeter. Maar iemand die veel groter/dikker is en een borstkas van 90 cm heeft, heeft ook maar een borstomtrek van 102 cm. Absoluut gezien zijn de borsten bij de laatste persoon groter dan bij de eerste, maar in verhouding is dat juist andersom.
Om wiki maar te quoten: "Een D-cup is kleiner bij iemand met een smalle taille dan een B-cup bij iemand met een brede taille." Die D-cup kan dan bijvoorbeeld "een mooi handjevol" zijn waarvan een jongen denkt dat dat dan een B-cup is, want zo groot is het niet. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik lees dat toch altijd met een beetje argwaan. (of ik ben gewoon te dom om het te snappen
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar Freyja heeft wel gelijk, hoor. Als ik mijn bh neem (70E) en ik vergelijk het met een 85E bh, dan is er wel degelijk een verschil tussen de grootte van de cups. Een 85E bh heeft dan een grote inhoud, dus de cup groeit mee. Ik weet nog steeds niet hoe het precies uitgerekend wordt, hoor, maar in principe is het vrij logisch, want hoe smaller je bent, hoe kleiner de doorsnee van je borsten (kunnen) zijn - van links naar rechts dus.. Ik kan het niet uitleggen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik merkte vroeger zelf heel goed dat de cupinhoud van 75A en 70B even groot was. Maar gemiddeld genomen hebben de meeste jonge vrouwen denk ik 75 of 80 als bh-maat, dus dan kun je er wel min of meer vanuit gaan dat een E groter is dan een B, ja ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daarna is het hoe "voller" hoe groter het moet zijn om de vrouwelijke vorm te behouden. Maar het is echt een zwaar misverstand dat alle mannen van grote borsten houden!! Ik heb een vriendin gehad met dubbel D, was normaal gevormd, hing niet (was zelfs aan de stevige kant) en zat alleen maar in de weg.. Grote borsten zijn mooi met een shirtje er over opstraat, maaar in de slaap kamer zie ik ze liever kleiner. Opgewonden?! hmm, kan wel hoor.. hang beetje van de situatie af.. als ik gewoon op straat ben zeker niet, maar er zijn gevallen ![]() ow en die haat tegen plastische chirurgie snap ik niet.. sorry maar ik heb ooit een vriendin gehad, ze had behoorlijk grote borsten (C/D) maar der zat gewoon geen vorm in, (als ze ging liggen vielen ze elk aan een andere kant van der) en ze was pas 17.. nouja dat is natuurlijk te vroeg om er chirurgies wat aan de laten doen maar ze wil het zelf en ik moet eerlijk zeggen, 't was niet erg geweest.. alleen daar gaat het niet over vergroting/verkleinding.. een goede vriendin van me was overigens geboren met der tepels binnenste buiten, dat is ook chirurgies recht gezet. in een gekke bui heeft ze het aan me laten zien, nou je ziet 't niet hoor!! van mij hoeft niet alles natuurlijk.. het moet er natuurlijk uit zien! maar als jij niet geboren bent zoals jij wil zijn, en je hebt 't geld, dan vind ik 't best! Laatst gewijzigd op 12-03-2011 om 00:25. Reden: onvolledig (deel over chirurgie toegevoegd) |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ja, het is normaal. C/D is helemaal niet groot. Deze jongen weet duidelijk niet waar hij het over heeft. Probably nog nooit van zwaartekracht gehoord. Alsof die dingen recht overeind blijven staan als je gaat liggen.. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
wat vinden meisjes geil Geileboy8 | 6 | 01-11-2014 10:48 | |
Lichaam & Gezondheid |
wat vind jij mooi aan jezelf? DaichiDechu | 118 | 27-09-2012 19:48 | |
Liefde & Relatie |
Wat vind jij het mooist aan het uiterlijk van je partner? Verwijderd | 79 | 05-02-2006 10:56 | |
Seksualiteit |
kont of borsten? saturday | 177 | 21-10-2004 21:55 | |
Seksualiteit |
Vind jij je lichaam mooi? Super-Eefjuh | 158 | 22-05-2003 15:00 | |
Lichaam & Gezondheid |
Voor de meiden: ben jij tevreden met je borsten? *Sneeuwmuts* | 95 | 08-03-2003 17:10 |