Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2011, 18:32
Picidae
Picidae is offline
Citaat:
Anti-rimpelcrème. Eén van de meest doelloze en stompzinnigste uitvindingen die ooit door de mensheid zijn voortgebracht.
Wel geniaal als je daar een fabrikant van bent.
Advertentie
Oud 09-02-2011, 17:51
Valsehoop
Valsehoop is offline
Uggs.
Oud 10-02-2011, 06:37
Verwijderd
Deze vroege morgen
Oud 10-02-2011, 07:02
snoopy
snoopy is offline
Ziek zijn
Oud 10-02-2011, 07:08
Tink*
Tink* is offline
Dat ik al drie weken eigenlijk non-stop aan het bikkelen ben voor mijn studie. Ik wil ook gewoon iets leuks kunnen doen en vrije tijd hebben.
Oud 10-02-2011, 08:26
snoopy
snoopy is offline
Dat mms niet alleen duurder is dan sms, maar dat het ook niet eens uit m'n bundel betaald wordt! WTF echt? Ik kom nooit aan al m'n smsjes, tel dan een mms als 2 smsjes ofzo! Sowieso raar eigenlijk dat mms geldt kost want mail is wel gratis (dat ga ik dus voortaan ook gebruiken )

Dus nu heb ik m'n bundel helemaal niet opgebruikt, maar wél extra kosten. Tsss
Oud 10-02-2011, 08:52
Carn
Carn is offline
mms? dat is toch iets uit 1994?
Oud 10-02-2011, 09:12
snoopy
snoopy is offline
ja en? De mobiele telefoon ook
Oud 10-02-2011, 09:14
Carn
Carn is offline
nee, die is wat ouder. Maar ik ken volgens mij niemand die MMS gebruikt. Maar goed, het is dan ook een ander netwerk wat je gebruikt bij MMS dus de kosten zijn wel logisch.
Oud 10-02-2011, 09:24
snoopy
snoopy is offline
Goed, m'n punt was dat het feit dat het ouderwets was niet echt relevant was. Ik gebruik ook zelden mms (vandaar dat ik er nu pas achterkom dat het buiten m'n bundel valt) maar het is wel leuk om foto's bij een sms te doen. Maar goed, voortaan zal ik dat dus idd via mail doen (deed ik meestal al, maar als je wil dat iemand die geen mail op z'n telefoon heeft het wel meteen ziet is mms weer handiger. Enfin, je snapt het wel).
Mms is overigens wél via hetzelfde netwerk als sms dus ik snap niet waarom het niet binnen de bundel valt (wat sms dus wel doet)
Oud 10-02-2011, 09:30
Carn
Carn is offline
hmm, nee, MMS gaat via GPRS (dus een dataverbinding); SMS via je 'normale' netwerk. Natuurlijk wel knudde dat dat idd extra kosten zijn, al helemaal als je ook een data-abonnement hebt.
Oud 10-02-2011, 09:33
snoopy
snoopy is offline
Oeps, dat bedoelde ik. Dat het via hetzelfde gaat als mail, niet als sms
Maar mail is dus gratis, waarom mms dan niet?
Oud 10-02-2011, 09:33
Verwijderd
Citaat:
mms? Dat is toch iets uit 1994?
2002
Oud 10-02-2011, 09:35
Carn
Carn is offline
Citaat:
Oeps, dat bedoelde ik. Dat het via hetzelfde gaat als mail, niet als sms
Maar mail is dus gratis, waarom mms dan niet?
mail is niet gratis?
Oud 10-02-2011, 09:40
snoopy
snoopy is offline
*zucht* wel gratis in mijn abonnement.

En sowieso: je snapt m'n punt toch? Dit gaat over wat je niet kunt waarderen. Ik kan het dus niet waarderen dat ik extra kosten heb terwijl ik mijn bundel niet eens opmaak. En dat ik die kosten niet terecht vind.
Oud 10-02-2011, 09:44
Carn
Carn is offline
dat snap ik heus wel maar ik doe het graag met mieren! MMS is dan alsnog een ander soort protocol. Maar goed, ze moeten het sowieso gewoon afschaffen .
Oud 10-02-2011, 09:45
snoopy
snoopy is offline
Ik zal nooit meer mmsen oké?
Oud 10-02-2011, 10:13
Verwijderd
een soort pop-upje binnen mijn hotmailtabje met een msnbericht blijkbaar ben ik aangemeld op msn zonder het door te hebben en what is this i don't even
Oud 10-02-2011, 10:20
Verwijderd
Kevertjes. Ik heb vandaag al vijf kevertjes van binnen naar buiten gebracht, waar komen die stomme dieren vandaan?
Oud 10-02-2011, 10:21
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
een soort pop-upje binnen mijn hotmailtabje met een msnbericht blijkbaar ben ik aangemeld op msn zonder het door te hebben en what is this i don't even
Dat had ik laatst ook, toen keek ik op mijn werk op mn e-mail en begon er opeens iemand met me te chatten.
Oud 10-02-2011, 10:25
Verwijderd
ja dat vind ik echt schijtirritant. Moet er nu overal een chatfunctie op zitten of zo? Mijn gmail heeft een chat, mijn hotmail, facebook, alles, overal
Oud 10-02-2011, 10:26
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Kevertjes. Ik heb vandaag al vijf kevertjes van binnen naar buiten gebracht, waar komen die stomme dieren vandaan?
*stiekem kevertje weer binnen zet als andijvie niet kijkt*
Oud 10-02-2011, 10:44
Verwijderd
*kevertje helemaal doodtrapt*
Oud 10-02-2011, 11:18
Batave
Batave is offline
Citaat:
ja dat vind ik echt schijtirritant. Moet er nu overal een chatfunctie op zitten of zo? Mijn gmail heeft een chat, mijn hotmail, facebook, alles, overal
'dit.
Oud 10-02-2011, 16:33
Chick Rock
Chick Rock is offline
Grmbl. Op zoek naar het goede paarse garen, is nergens meer te krijgen. En ik heb per se die kleur nodig om mijn gehaakte dekentje af te maken . Zonet naar ander winkelcentrum gefietst om erachter te komen dat de wolwinkel die MISSCHIEN nog garen zou hebben, vanaf 10 februari (VANDAAG) definitief gesloten is .

Bah.
Oud 10-02-2011, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Grmbl. Op zoek naar het goede paarse garen, is nergens meer te krijgen. En ik heb per se die kleur nodig om mijn gehaakte dekentje af te maken . Zonet naar ander winkelcentrum gefietst om erachter te komen dat de wolwinkel die MISSCHIEN nog garen zou hebben, vanaf 10 februari (VANDAAG) definitief gesloten is .

Bah.
Lang leve de lapjesmarkt!
Oud 10-02-2011, 21:14
Chick Rock
Chick Rock is offline
De wat?
Oud 10-02-2011, 21:16
Verwijderd
De lapjesmarkt! Elke zaterdagochtend in Utrecht, 1 straat verwijderd van de Neude. Daar heb je ook een paar garenstandjes.
Oud 10-02-2011, 21:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ah. Niet echt in de buurt .

Wat ik ook niet kan waarderen is dat mijn dekbed altijd nèt te groot lijkt te zijn voor het overtrek. Altijd dat geworstel om dat ding in de sloop te krijgen .
Oud 10-02-2011, 22:05
Martiño
Martiño is offline
Mensen die de uitslag van Wie is de Mol op Facebook zetten of rondtwitteren voordat ik de aflevering heb gezien.
Oud 10-02-2011, 22:06
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Mensen die de uitslag van Wie is de Mol op Facebook zetten of rondtwitteren voordat ik de aflevering heb gezien.
Aah een medestander! Ik heb de uitslag nog weten te vermijden. Tot nu toe.
Oud 10-02-2011, 22:09
surimeid
surimeid is offline
mensen die komen slijmen over hoe leuk je bent en vervolgens achter je rug om ander praten

i hate it
Oud 10-02-2011, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Martin, zeur eens niet zo
daar wordt over gepraat als het op tv is geweest en dat is logisch.
Oud 11-02-2011, 00:00
Martiño
Martiño is offline
Ja, maar, toch
Oud 11-02-2011, 00:31
TopDrop
TopDrop is offline
met zn 3en iets af willen spreken, maar iedereen heeft op andere tijden allemaal shit zodat niks kan. :\
Oud 11-02-2011, 12:24
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Adviesbureau zoekt homo in vacature

Het adviesbureau ResetManagement geeft in hun vacature voor commerciëel officemanager de voorkeur aan een homoseksueel. Homobelangenorganisaties zijn er “niet gelukkig” mee.

ResetManagement zoekt een "commerciële office manager met gezond verstand voor
eigenzinnig bureau".
“ResetManagement is een professionele organisatie die streeft naar diversiteit. Zowel mannen als vrouwen worden uitgenodigd om te solliciteren, waarbij wij bij gelijke geschiktheid de voorkeur geven aan een homo”, zo staat te lezen in de vacature.

Eigenschappen

Nono Schrader van ResetManagement zoekt een homo, omdat deze alle eigenschappen heeft die nodig zijn voor een baan als deze, zo vertelt zij in een interview met Metro. Daarnaast heeft ze er in het verleden goede ervaringen mee gehad.
“De meeste homo’s ken ik als zeer consciëntieus, gedreven, zelfwerkzaam, hulpvaardig en toch met voldoende testosteron om op een hoogst aangename manier assertief te zijn en aan te geven wat wanneer wel en niet haalbaar is. Die combinatie maakt iemand tot een medewerker waar je van op aan kunt”, aldus Schrader.

Niet gelukkig

Het COC en de Commissie Gelijke Behandeling zijn echter “niet gelukkig” met deze vacature.
Hoewel homobelangenorganisatie COC blij is dat bedrijven de toegevoegde waarde van diversiteit op de werkvloer zien, zijn zij geen voorstander van het opnemen van een seksuele voorkeur in een vacature. “Hierdoor worden gekwalificeerde hetero’s bij voorbaat uitgesloten”, aldus Vera Bergkamp, voorzitter van COC, tegen Metro.
Marcel Scholten, woordvoerder van de Commissie Gelijke Behandeling, is het daarmee eens. “Het gaat om een uitzondering op gelijke behandeling, daar mag je niet lichtzinnig over doen. Het is dus niet toegestaan om voorkeursbeleid te voeren voor bijvoorbeeld mannen, homoseksuelen of moslims.”

Voorkeur

Ondanks de protesten van deze organisaties blijft ResetManagement erbij de voorkeur, bij gelijke geschiktheid, te geven aan een homo.
“Op zich is het begrijpelijk en terecht dat er bij een vacature geen voorkeur mag worden uitgesproken. Maar over het algemeen hebben we die toch en dan kun je de ander en jezelf een hoop tijd en gedoe besparen door het gewoon aan te geven”, aldus Schrader.

jezus, wat een stel randdebielen... vreselijk, die kortzichtige aannames en vooroordelen, willen ze een werknemer of iemand die ze in de etalage zetten om te laten zien hoe divers ze wel niet zijn, zodat ze zichzelf beter kunnen voelen? Hoe ze het ook formuleren, ze zoeken "een homo" Blijkbaar snappen ze niet dat een mens meer is dan zijn seksualiteit... Je zult er maar werken, kun je iedere dag het gesar van je collega's aanhoren als je juist niet voldoet aan hun debiele kortzichtige wereldbeeld, of het enthousiaste gekir als je het aandurft om één opmerking te maken die in hun ogen stereotiep is.
Oud 11-02-2011, 12:52
Valsehoop
Valsehoop is offline
Het vak Engels
Basisschool niveau, blegh
Oud 11-02-2011, 15:12
Chick Rock
Chick Rock is offline
Aaargh, ik zit de hele week al panisch op m'n mail te kijken, wachtend op onderzoekscijfer. Staat er nu op nestor dat ze nagekeken zijn en dat de cijfers in de loop van de volgende week op progress zullen verschijnen. Waarom zet ze die cijfers niet ook even op nestor ik ben zo slecht in wachten...
Oud 13-02-2011, 18:06
Severus
Severus is offline
Dat er gisteren bij mijn ouders thuis is ingebroken, toen ze beiden niet thuis waren. 1720 euro foetsie! Dat geld had mijn moeder de dag ervoor gepind, omdat ze de schilder moest betalen. Ze had het geld vervolgens in de kast op haar slaapkamer opgeborgen. Toen ze gisteren het geld wou pakken om vervolgens naar de schilder toe te gaan om hem te betalen, kwam ze erachter dat het weg was. Hele huis afgezocht, maar het was er niet meer.

Gelukkig had de inbreker verder geen waardevolle bezittingen meegenomen (naast het geld had hij alleen de sleutel van de voordeur meegenomen), maar dat voelt op dit moment even aan als slechts een schrale troost. Het komt namelijk slecht uit, we zitten midden in de decoratie van het nieuwe kantoorpand van mijn moeder (we moeten daar nog van alles voor kopen, dat komt nu een beetje in de knel).

Het geeft wel te denken... dan vraag je je toch af of de dief mijn moeder niet van de bank naar huis heeft gevolgd, dat hij haar dat bedrag had zien pinnen en het toen koste wat kost wou buitmaken. Het lijkt er namelijk op dat hij specifiek naar de slaapkamer is gegaan om te pakken wat hij wou pakken (wat suggereert dat hij voorkennis had), en daarna weer snel is verdwenen. Of misschien zal het dat niet zijn geweest, maar juist een bekende die weet hoe het dagpatroon van mijn ouders er normaliter uitziet (en dus wist wanneer deze kon toeslaan)?

In ieder geval... de politie is langsgeweest, die heeft behalve procesverbaal opmaken geen flikker uitgespookt: niet eens geprobeerd om vingerafdrukken te vinden (ze zeiden dat "daar geen aanleiding voor was", WTF?!). Fijn is dat.

Vandaag heeft mijn vader nieuwe sloten op het hele huis gezet, het is te hopen dat die inbreker niet meer terugkomt. Echt onnoemelijk tuig is dat, ik hoop dat hij een ernstig ongeluk krijgt (en daar permanent letsel aan overhoudt, zoals een verlamming) of een dodelijke ziekte krijgt, want zo'n gewetenloos monster verdient het licht in de ogen niet (of in ieder geval op z'n minst geen fijn leven). *haat*

*zucht*
Oud 13-02-2011, 18:52
Verwijderd
random gaten in mijn huid. auw.
Oud 14-02-2011, 10:08
Verwijderd
hoe mijn werkavond gister verliep. De collega met wie ik was, werkte ten eerste op haar elfendertigst en daarbij was het ook één grote klaagzang wat uit haar mond kwam. Alle bewoners heeft ze de hele tijd afgezeken (tegen mij dan, niet tegen die mensen zelf), niks was er goed daar volgens haar. Tegen de bewoners de hele tijd 'he opoe/opa/oma'. Verder hebben we iedereen die we hebben gedaan samen gedaan, omdat ze niks in d'r eentje afkon. Allerlei mensen lopen tillen omdat mevrouw het makkelijker vond, terwijl die achteraf met een tillift geholpen hadden moeten worden, lekkere aanslag op je rug en ook nog eens kut voor die mensen die natuurlijk niet voor niks met een tillift geholpen moeten worden.
Wat een mafkut joh, gelukkig gaat ze binnenkort weg.
Oud 14-02-2011, 10:10
snoopy
snoopy is offline
Dit deprimerende weer. Bleeeeegh. Ik ben wel toe aan voorjaar!
Oud 14-02-2011, 16:54
Missy
Missy is offline
Citaat:
Dit deprimerende weer. Bleeeeegh. Ik ben wel toe aan voorjaar!
Helemaal mee eens. Kom maar op met de lente.
Oud 14-02-2011, 17:11
Noedelhap
Noedelhap is offline
Rekeningen Belasting En weinig verdienen atm
Oud 14-02-2011, 17:11
Verwijderd
De kwaliteit van mijn winterschoenen, of liever: het gebrek daar aan.
Oud 14-02-2011, 17:42
snoopy
snoopy is offline
Ik ben moe, mijn kinderen zijn moe. En kinderen die moe zijn gaan niet slapen, maar worden juist hyperactief.
Oud 14-02-2011, 21:26
Chick Rock
Chick Rock is offline
Alweer een totale afwezigheid van bergen valentijnskaarten. Of zelfs maar één. Nou vind ik valentijnsdag gelukkig commerciële onzin, maar toch. Waar zijn toch die stille aanbidders als je ze nodig hebt? Grmbl.
Oud 14-02-2011, 22:06
Verwijderd
Zit je eerst uren te proberen je internetverbinding te herstellen.. Kom je dan pas op het geniale idee om de computer eens opnieuw op te starten. It fixes everything!

Maar ik dacht in eerste instantie dat het echt niet zou gaan helpen, omdat ik met een andere flaptop ook al problemen had met deze verbinding en daar hielp resetten niet bij. Blijkbaar is dat toch een ander probleem.
Oud 15-02-2011, 17:32
Tink*
Tink* is offline
Negen uur college achter elkaar zonder pauze. Ik vind dat toch echt niet kunnen.
Oud 15-02-2011, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Negen uur college achter elkaar zonder pauze. Ik vind dat toch echt niet kunnen.
Oef nee, vreemd ook, zonder pauzes
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten