Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2011, 00:31
Verwijderd
Citaat:
Waaruit leidt je af dat hij ze minderwaardig vindt>
Ik zou nu graag de facepalm-smilie gebruiken, alleen is die volgens de N&A-forumbazen verboden. Opmerkelijk dat dit soort discussiesabotage dan niet verboden is; vragen om toelichting dat iemand van de KKK een neger minderwaardig vindt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2011, 01:35
Verwijderd
Citaat:
Waaruit leidt je af dat hij ze minderwaardig vindt>
Dus als ik voortaan een boer in het gezicht laat van een moslim maar dat wel vol respect doe is er niets aan de hand, nice

Het gaat erom dat de docent discrimineert op geslacht, als docent kan je dat niet doen. Al doet hij een paringsdans om een vrouw te groeten, dat is niet waar het om gaat. Daarnaast is zijn motivatie (godsdienst) infantiel.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2011, 05:01
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Dus als ik voortaan een boer in het gezicht laat van een moslim maar dat wel vol respect doe is er niets aan de hand, nice

Het gaat erom dat de docent discrimineert op geslacht, als docent kan je dat niet doen. Al doet hij een paringsdans om een vrouw te groeten, dat is niet waar het om gaat. Daarnaast is zijn motivatie (godsdienst) infantiel.
Mij lijkt dat je als docent vooral niet mensen mag benadelen op bijvoorbeeld geslacht. Ik zie niet het nadeel in.
Oud 05-02-2011, 09:07
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Mits je die uitvoert omdat je de radicale Islam aanhangt en uitdraagt wel ja.
Alsof het probleem dan opgelost is als die man wel gewoon een hand geeft.

Kijk, die hand is alleen maar uiterlijk vertoon. Als deze man echt vrouwen haat en hen minderwaardig vindt, is er een veel dieper probleem dat je niet oplost door hem een hand te laten geven. Dan zou er gekeken moeten worden hoe hij verder met vrouwen omgaat. Als dat met weinig respect is en als hij bijv vrouwen minder goed lesgeeft en/of begeleidt vanuit het idee dat ze geen les horen te hebben oid, dan moet hij natuurlijk per direct ontslagen worden.

Als hij hen gewoon vriendelijk en met respect behandeld en hen lesgeeft en begeleidt met een even goede kwaliteit als de mannen, dan is het handen geven enkel een nederlandse traditie waar hij niet aan mee wil doen. Dat vind ik niet belangrijk genoeg want ik geef niet zoveel om traditie, ik geef om intentie en in dit geval kwaliteit van de docent.
Oud 05-02-2011, 09:31
Erato
Erato is offline
Geen handen geven, nou poe poe sluit dat monster op hoor
Met citaat reageren
Oud 05-02-2011, 10:23
Verwijderd
Citaat:
Ik zie niet het nadeel in.
Naja, ik wel
Met citaat reageren
Oud 05-02-2011, 11:31
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik zou nu graag de facepalm-smilie gebruiken, alleen is die volgens de N&A-forumbazen verboden. Opmerkelijk dat dit soort discussiesabotage dan niet verboden is; vragen om toelichting dat iemand van de KKK een neger minderwaardig vindt
Natuurlijk niet. Racisme is onlosmakelijk onderdeel van de KKK, vrouwenhaat niet van de islam, zelfs niet van de radicale islam. Meneer zegt vrouwen te respecteren, maar hun geen hand te willen geven omdat dat een dogma is. Net zoals er in de westerse samenleving bepaalde arbitraire regels gelden omtrent de omgang met mannen en vrouwen.

Er zijn duizend redenen om een bepaalde groep mensen niet aan te willen raken, en hen minderwaardig vinden is daar inderdaad één van. Maar totdat de docent zegt dat dat inderdaad de reden voor zijn gedrag is, kunnen we daar niet vanuit gaan. De Koran geeft immers onreinheid niet als enige reden om de aanraking van vrouwen uit de weg te gaan. En al deed het boek dat wel, religie wordt zo vrij geïnterpreteerd, dat het nog niet echt relevant zou zijn.
Oud 05-02-2011, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk niet. Racisme is onlosmakelijk onderdeel van de KKK, vrouwenhaat niet van de islam, zelfs niet van de radicale islam. Meneer zegt vrouwen te respecteren, maar hun geen hand te willen geven omdat dat een dogma is. Net zoals er in de westerse samenleving bepaalde arbitraire regels gelden omtrent de omgang met mannen en vrouwen.

Er zijn duizend redenen om een bepaalde groep mensen niet aan te willen raken, en hen minderwaardig vinden is daar inderdaad één van. Maar totdat de docent zegt dat dat inderdaad de reden voor zijn gedrag is, kunnen we daar niet vanuit gaan. De Koran geeft immers onreinheid niet als enige reden om de aanraking van vrouwen uit de weg te gaan. En al deed het boek dat wel, religie wordt zo vrij geïnterpreteerd, dat het nog niet echt relevant zou zijn.
Dus op het moment dat iemand van de KKK een neger geen hand wil geven, dan acht jij het onwaarschijnlijk dat de reden daarvan is dat hij negers minderwaardig vindt? Er zijn immers 1000 andere redenen te bedenken.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2011, 11:59
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Naja, ik wel
Welk nadeel? Dat je die persoon geen hand mag geven als vrouw?
Oud 05-02-2011, 12:00
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dus op het moment dat iemand van de KKK een neger geen hand wil geven, dan acht jij het onwaarschijnlijk dat de reden daarvan is dat hij negers minderwaardig vindt? Er zijn immers 1000 andere redenen te bedenken.
Citaat:
Racisme is onlosmakelijk onderdeel van de KKK, vrouwenhaat niet van de islam, zelfs niet van de radicale islam.
Oud 05-02-2011, 12:02
Verwijderd
Ah, dus het eerste deel: Tuurlijk niet, moest ik dan negeren, want je bent het klaarblijkelijk met me eens dat iemand uit de KKK negers geen hand wil geven omdat hij ze minderwaardig vindt.
Maar het is ook een onlosmakelijk deel van de Islam dat vrouwen minder rechten hebben dan mannen. Het woord vrouwenhaat is jouw keuze, ik stel alleen dat de vrouw minderwaardig aan de man wordt geacht in de Islam, getuige de beperktere rechten die zij bezit.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2011, 12:15
Uice
Uice is offline
Citaat:
Maar het is ook een onlosmakelijk deel van de Islam dat vrouwen minder rechten hebben dan mannen. Het woord vrouwenhaat is jouw keuze, ik stel alleen dat de vrouw minderwaardig aan de man wordt geacht in de Islam, getuige de beperktere rechten die zij bezit.
Dat is niet zo. De islam bestaat voor zover zij bedreven wordt door mensen. En heel veel van die mensen vinden niet dat vrouwen minder rechten zouden moeten hebben of minderwaardig zijn. Je kunt een religie niet definiëren met alleen de heilige tekst die erbij hoort.
Oud 05-02-2011, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Dat is niet zo. De islam bestaat voor zover zij bedreven wordt door mensen. En heel veel van die mensen vinden niet dat vrouwen minder rechten zouden moeten hebben of minderwaardig zijn. Je kunt een religie niet definiëren met alleen de heilige tekst die erbij hoort.
Eigenlijk kan je dat wel degelijk. Jouw opmerking dat heel veel mensen de Islam volgen, maar tevens afwijken van de regels van die godsdienst is juist iets wat op losse schroeven staat. Vooral de opmerking: heel veel mensen Heb je daar een bron voor? In Islamitische landen en provincies geldt over het algemeen gewoon de Sharia en die gaat er wel degelijk vanuit dat vrouwen minder rechten hebben.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2011, 12:58
Uice
Uice is offline
Citaat:
Eigenlijk kan je dat wel degelijk. Jouw opmerking dat heel veel mensen de Islam volgen, maar tevens afwijken van de regels van die godsdienst is juist iets wat op losse schroeven staat. Vooral de opmerking: heel veel mensen Heb je daar een bron voor?
Dat de meeste westerse moslims geen vreemdgaande vrouwen stenigen en dieven de handen afhakken lijkt me algemene kennis.
Citaat:
In Islamitische landen en provincies geldt over het algemeen gewoon de Sharia en die gaat er wel degelijk vanuit dat vrouwen minder rechten hebben.
Hoe is dat relevant voor deze kwestie?
Oud 05-02-2011, 13:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mij lijkt dat je als docent vooral niet mensen mag benadelen op bijvoorbeeld geslacht. Ik zie niet het nadeel in.
jij bent dan ook geen vrouw.
Oud 05-02-2011, 13:47
Gatara
Gatara is offline
Citaat:

Idd.

"Ik mag geen negers een hand geven want ze zijn niet wit en dat mag niet van mijn geloof."

Waarom wordt er zo makkelijk gedaan over vrouwendiscriminatie
Oud 05-02-2011, 14:01
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
jij bent dan ook geen vrouw.
Wat is dan het nadeel, en bevind dat nadeel op het gebied van zijn rol als docent?

[edit]doh, had mijn ironiemeter mniet aanstaan

Laatst gewijzigd op 05-02-2011 om 14:47.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2011, 14:23
Uice
Uice is offline
Citaat:
Idd.

"Ik mag geen negers een hand geven want ze zijn niet wit en dat mag niet van mijn geloof."

Waarom wordt er zo makkelijk gedaan over vrouwendiscriminatie
Omdat we sowieso al discrimineren in onze begroetingsrituelen, denk ik. Een buiginkje in plaats van een hand is niet intrinsiek vrouwonvriendelijker dan drie zoenen in plaats van een hand.
Oud 05-02-2011, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Dat de meeste westerse moslims geen vreemdgaande vrouwen stenigen en dieven de handen afhakken lijkt me algemene kennis.
Dat is compleet niet interessant, omdat de meeste westerse moslims minderheden zijn.
Citaat:
Hoe is dat relevant voor deze kwestie?
Omdat de man duidelijk aangeeft zich meer te conformeren met de regels in strengislamitische landen dan de westerse normen. Een van de gevolgen daarvan is dat hij de vrouw als minderwaardig beschouwt.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2011, 15:11
Uice
Uice is offline
Citaat:
Omdat de man duidelijk aangeeft zich meer te conformeren met de regels in strengislamitische landen dan de westerse normen.
Nee hoor. Alleen als het aankomt op de begroeting van vrouwen. Ik heb hem nog niemand zien stenigen, in ieder geval.
Citaat:
Een van de gevolgen daarvan is dat hij de vrouw als minderwaardig beschouwt.
Nee. Als ik mezelf een Frank Sinatra-fan noem, betekent dat ook niet dat ik al zijn nummers goed vind. Er is in Nederland nauwelijks een moslim te vinden die de Koran voor honderd procent volgt; ze kiezen gewoon de regels uit die zij redelijk of prettig vinden.
Oud 05-02-2011, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor. Alleen als het aankomt op de begroeting van vrouwen. Ik heb hem nog niemand zien stenigen, in ieder geval.
Dat komt omdat dat ook niet is toegestaan.
Citaat:

Nee. Als ik mezelf een Frank Sinatra-fan noem, betekent dat ook niet dat ik al zijn nummers goed vind. Er is in Nederland nauwelijks een moslim te vinden die de Koran voor honderd procent volgt; ze kiezen gewoon de regels uit die zij redelijk of prettig vinden.
Dat valt ook nog wel mee in Nederland, maar daarnaast deze man heeft ervoor gekozen dat hij liever de strikte regels uit Mecca volgt, getuige zijn plotselinge ommezwaai.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2011, 16:00
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Omdat we sowieso al discrimineren in onze begroetingsrituelen, denk ik. Een buiginkje in plaats van een hand is niet intrinsiek vrouwonvriendelijker dan drie zoenen in plaats van een hand.
van mij mogen mannen elkaar gewoon drie zoenen geven, heur.
Oud 05-02-2011, 19:48
Uice
Uice is offline
Citaat:
van mij mogen mannen elkaar gewoon drie zoenen geven, heur.
Van mij ook. Maar ze willen het meestal niet.
Oud 05-02-2011, 19:49
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat komt omdat dat ook niet is toegestaan.
Dus hij is voor het stenigen van vreemdgaande vrouwen? Dit schreeuwt om een bron.

Citaat:
Dat valt ook nog wel mee in Nederland, maar daarnaast deze man heeft ervoor gekozen dat hij liever de strikte regels uit Mecca volgt, getuige zijn plotselinge ommezwaai.
Nee. Hij heeft ervoor gekozen in ieder geval één van die regels te volgen. Meer weten we niet.
Oud 05-02-2011, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Dus hij is voor het stenigen van vreemdgaande vrouwen? Dit schreeuwt om een bron.
Dat is het omdraaien van de bewijslast. Je kan niet weten of hij voor of tegen het stenigen van vrouwen is namelijk.
Citaat:

Nee. Hij heeft ervoor gekozen in ieder geval één van die regels te volgen. Meer weten we niet.
Jawel, want we weten dat hij door het volgen van deze regel de regels van de Islam wat betreft de rechten en plichten van vrouwen volgt.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2011, 22:34
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat is het omdraaien van de bewijslast. Je kan niet weten of hij voor of tegen het stenigen van vrouwen is namelijk.
Dus gaan we ervan uit dat hij dat wel is?

Citaat:
Jawel, want we weten dat hij door het volgen van deze regel de regels van de Islam wat betreft de rechten en plichten van vrouwen volgt.
Nee. Net zo min als we weten dat ik vaak naar The Beatles luister als ik Strawberry Fields een leuk nummer vind.
Oud 05-02-2011, 22:59
olha1
olha1 is offline
90% van de reacties zijn van:
dit is het moment dat trommels geluid maken van: dum dum dum dum dum dum dum dum dum
Lucky Luciano & Uice (wat onverwacht) bron

ik kan het niet eens meer bijhouden zeg -.-
Oud 06-02-2011, 15:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Volgens mij is dit pas vier keer weerlegd (normale begroetingen zijn iets anders dan discriminerende en beledigende uitingen van fundamentalisme), maar blijf het gerust hergebruiken hoor, recyling is goed voor het milieu.

Net als kinderachtig vragen om een bron dat de radicale Islam de standpunten van de radicale Islam heeft.
Of dat het discrimineren van vrouwen vanuit religie, wel het discrimineren van vrouwen vanuit religie is.

Wat het de discussie verder brengt ben ik alleen nog niet erg over uit. Volgens mij roept je politiek-correcte gedoe vooral irritatie op bij mensen wiens standpunt niet veel verder gaat dan tegenstander zijn van het afbreken van de gelijkberechtiging, het toestaan van discriminatie, het op onwettige wijze voortrekken van een persoon vanwege zijn religie, en het benadelen van scholieren die geen machtsmiddelen hebben.

De man discrimineert collega's en studenten. Daar zijn klachten over geweest.
Hij moet zijn discriminerende uitingen van geloof achterwege laten, of zijn functie neerleggen.

Je kunt daarna het daarmee eens zijn, of voorstander van discriminatie zijn. Gecompliceerder dan dat hoeft dit topic niet te zijn.
Oud 06-02-2011, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Dus gaan we ervan uit dat hij dat wel is?
Je kan wel de hele tijd proberen de bewijslast om te draaien voor je ridicule stellingen, maar dat geeft enkel aan dat je argumenten zijn uitgeput. Jij bent degene die beweringen doet over de standpunten van deze man wat betreft steniging, niet ik; dus jij zal die moeten onderbouwen.
Citaat:
Nee. Net zo min als we weten dat ik vaak naar The Beatles luister als ik Strawberry Fields een leuk nummer vind.
Weer zo'n vergelijking die nergens op slaat. Het is geen kwestie van leuk vinden of niet of smaak of niet. Het is een kwestie van het volgens van regels. Geen enkele moslim zal alleen de leuke regels van zijn geloof volgen omdat die hem goed uitkomen. Deze man heeft duidelijk laten zien dat hij de gelijke positie van vrouwen niet accepteert en dat hij geïnspireerd op de Islam vrouwen minderwaardig acht. Als iemand handelt en zich daarbij beroept op een set van regels, dan kan je er vanuit gaat dat hij die regels accepteert en als juist ervaart. Het leuk vinden van een liedje van de Beatles is niet het gevolg van het volgen van een set regels.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 18:30
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Je kunt daarna het daarmee eens zijn, of voorstander van discriminatie zijn. Gecompliceerder dan dat hoeft dit topic niet te zijn.
De discussie is niet ingewikkelder dan de vraag of die man zijn functie als docent goed kan uitvoeren. Het respectvol bejegenen van leerlingen hoort bij die functie. Zoals aangegeven is dat goed mogelijk zonder handen te hoeven schudden.
Oud 06-02-2011, 21:52
Verwijderd
Citaat:
De discussie is niet ingewikkelder dan de vraag of die man zijn functie als docent goed kan uitvoeren. Het respectvol bejegenen van leerlingen hoort bij die functie. Zoals aangegeven is dat goed mogelijk zonder handen te hoeven schudden.
Het principe dat alle leerlingen niet ongelijkwaardig zijn op basis van hun geslacht is ook onderdeel van die functie. Zoals aangeven behandelt hij vrouwen op basis van een instelling dat vrouwen minderwaardig zijn aan mannen. Daarbij is hij dus niet langer in staat zijn functie goed uit te oefenen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 21:55
olha1
olha1 is offline
Citaat:
Het principe dat alle leerlingen niet ongelijkwaardig zijn op basis van hun geslacht is ook onderdeel van die functie. Zoals aangeven behandelt hij vrouwen op basis van een instelling dat vrouwen minderwaardig zijn aan mannen. Daarbij is hij dus niet langer in staat zijn functie goed uit te oefenen.
kom op hier zijn we al dertig keer geweest dan vraagt uice om een bron en dan begint het weer opnieuw -.-
Oud 06-02-2011, 22:21
Verwijderd
Citaat:
kom op hier zijn we al dertig keer geweest dan vraagt uice om een bron en dan begint het weer opnieuw -.-
Een bron waarvan?
Dat een docent leerlingen gelijkwaardig dient te behandelen?
Dat de vrouw minderwaardig is aan de man in de Islam?
Dat lijkt me beide nogal common knowledge die geen bron behoeft, dus waarvan wil je een bron?
Het enige waar Uice een bron van vraagt is dat die man voor stenigen is. Maar dat is natuurlijk een ridicule eis, die louter bestaat om de discussie te ontsporen. Normaal gesproken krijg je daar waarschuwingen voor, maar kennelijk is het nu toegestaan omdat beide forumbazen van dit forum het linkse gedachtegoed hoog in het vaandel hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 22:27
olha1
olha1 is offline
Citaat:
Een bron waarvan?
Dat een docent leerlingen gelijkwaardig dient te behandelen?
Dat de vrouw minderwaardig is aan de man in de Islam?
Dat lijkt me beide nogal common knowledge die geen bron behoeft, dus waarvan wil je een bron?
Het enige waar Uice een bron van vraagt is dat die man voor stenigen is. Maar dat is natuurlijk een ridicule eis, die louter bestaat om de discussie te ontsporen. Normaal gesproken krijg je daar waarschuwingen voor, maar kennelijk is het nu toegestaan omdat beide forumbazen van dit forum het linkse gedachtegoed hoog in het vaandel hebben.
zozo dat zijn wat mooie beweringen jongen
ik ben het eigenlijk wel de hele tijd met jee eens

maar ze hebben wel een punt hoe weet je nou echt dat die man de leerlingen anders behandelt (op de groet na) die groet geeft aan dat hij niet mee doet aan een bapaalde manier van socialiseren maar niet dat hij vrouwen minderwaardig ziet...

maar aan de andere kant wat zou het anders zijn dat hij ze misschien met respect wil behandelen??
denk het niet
Oud 06-02-2011, 22:32
Verwijderd
Citaat:
maar ze hebben wel een punt hoe weet je nou echt dat die man de leerlingen anders behandelt (op de groet na) die groet geeft aan dat hij niet mee doet aan een bapaalde manier van socialiseren maar niet dat hij vrouwen minderwaardig ziet...
Het niet groeten is gebaseerd op de Islam. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat een man die de Islam belijdt en daarbij bepaalde regels volgt andere regels omtrent hetzelfde onderwerp zou negeren. Het niet geven van een hand komt in de Westerse samenleving bij moslims juist weinig voor, daar kan uit worden afgeleid dat deze man dus de regels erg strikt neemt.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 22:35
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Als we hem nou gewoon verbieden, mannen een hand te geven. Dat lijkt me de eenvoudigste oplossing. Sterker nog, ik kan me niet herinneren dat ik ooit een leraar de hand heb geschud. Het zal dus wel niet nodig zijn.
Oud 06-02-2011, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Als we hem nou gewoon verbieden, mannen een hand te geven. Dat lijkt me de eenvoudigste oplossing. Sterker nog, ik kan me niet herinneren dat ik ooit een leraar de hand heb geschud. Het zal dus wel niet nodig zijn.
Wat zou dat uitmaken? Zijn beweegredenen om vrouwen minderwaardig te behandelen blijven bestaan.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 22:39
olha1
olha1 is offline
dus dan blijven we gestrand op het punt dat hij vrouwen minderwaardig behandelt en vind...

dan moeten ze hem dus ontslaan (brief sturen??)
Oud 06-02-2011, 22:42
HomoSignificans
Dus eigenlijk vind je dat mensen met in jouw ogen foute ideeën geen docent mogen zijn ... wat moeten die mensen dan gaan doen?
Oud 06-02-2011, 22:45
Verwijderd
Citaat:
dus dan blijven we gestrand op het punt dat hij vrouwen minderwaardig behandelt en vind...

dan moeten ze hem dus ontslaan (brief sturen??)
De ontslagprocedure zou inderdaad in werking moeten worden gesteld.
[quote]

Citaat:
Dus eigenlijk vind je dat mensen met in jouw ogen foute ideeën geen docent mogen zijn ... wat moeten die mensen dan gaan doen?
In mijn ogen foute ideeën? Jij bent niet van mening dat mensen onderwijs aan iedereen op dezelfde manier moet worden gegeven onafhankelijk van geslacht?
Die mensen moeten maar iets anders gaan doen, waarbij het niet essentieel is dat ze vrouwen en mannen gelijkwaardig behandelen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 22:53
HomoSignificans
Citaat:
In mijn ogen foute ideeën? Jij bent niet van mening dat mensen onderwijs aan iedereen op dezelfde manier moet worden gegeven onafhankelijk van geslacht?
Jawel, maar dan iets minder warrig geformuleerd.

Citaat:
Die mensen moeten maar iets anders gaan doen, waarbij het niet essentieel is dat ze vrouwen en mannen gelijkwaardig behandelen.
Gaf hij vrouwen ook slechter les dan?
Oud 06-02-2011, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Gaf hij vrouwen ook slechter les dan?
Dat is een logisch gevolg van ongelijke behandeling.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2011, 23:59
Uice
Uice is offline
Citaat:
Volgens mij is dit pas vier keer weerlegd (normale begroetingen zijn iets anders dan discriminerende en beledigende uitingen van fundamentalisme), maar blijf het gerust hergebruiken hoor, recyling is goed voor het milieu.
Ik heb ook al gezegd dat de vraag of iets normaal is van geen enkel belang is, net zoals de vraag of iets beledigend is.

Citaat:
Wat het de discussie verder brengt ben ik alleen nog niet erg over uit. Volgens mij roept je politiek-correcte gedoe vooral irritatie op bij mensen wiens standpunt niet veel verder gaat dan tegenstander zijn van het afbreken van de gelijkberechtiging,
Hoe heeft begroeting met berechtiging te maken?
Citaat:
het toestaan van discriminatie,
Mwoah. Er worden niet echt mensen benadeeld.
Citaat:
het op onwettige wijze voortrekken van een persoon vanwege zijn religie,
Ik heb al duizend keer gezegd dat de religie er voor mij buiten staat. Als hij vrouwen geen hand wilde geven omdat hij dat gewoon niet prettig vindt, maakt dat voor mij geen verschil. Waarom reageer je eigenlijk op mijn berichten als je ze niet leest?

Citaat:
Je kan wel de hele tijd proberen de bewijslast om te draaien voor je ridicule stellingen, maar dat geeft enkel aan dat je argumenten zijn uitgeput. Jij bent degene die beweringen doet over de standpunten van deze man wat betreft steniging, niet ik; dus jij zal die moeten onderbouwen.
Ik zei: ik heb hem nog niemand zien stenigen. Daar hoef je neem ik aan geen bron voor. Toen zei jij: dat komt omdat dat verboden is. Daarmee suggererend: als stenigen niet verboden was, zou hij het doen. Jij komt dus met een bewering over zijn ideeën over stenigen.

Citaat:
Weer zo'n vergelijking die nergens op slaat. Het is geen kwestie van leuk vinden of niet of smaak of niet. Het is een kwestie van het volgens van regels. Geen enkele moslim zal alleen de leuke regels van zijn geloof volgen omdat die hem goed uitkomen.
Vrijwel alle religieuze mensen volgen alleen de leuke regels van hun geloof omdat die hen goed uitkomen. Sarah Palin slaat geen garnalencocktail af, Osama Bin Laden vergeet de regels over geweldloosheid, Anne Frank at varkensvlees en Tofik Dibi laat de antihomopassages links liggen.

Citaat:
Deze man heeft duidelijk laten zien dat hij de gelijke positie van vrouwen niet accepteert en dat hij geïnspireerd op de Islam vrouwen minderwaardig acht.
Nee. Hij heeft laten zien dat hij vrouwen niet aan wil raken. Van meer kun je niet uitgaan, tot hij zelf een verklaring geeft voor dit gedrag. Een volgens de Islam geldige verklaring zou bijvoorbeeld zijn: als je andere vrouwen aanraakt, doet dit af aan de fysieke relatie met je eigen vrouw. Dit heeft niets te maken met mensen als minderwaardig zien.
Citaat:
Als iemand handelt en zich daarbij beroept op een set van regels,
Dat doet hij niet. Hij beroept zich op één regel. Geef mij één voorbeeld van een gelovige die alle regels van zijn heilige boek trouw volgt en ik pijp je de Hemel in.
Oud 07-02-2011, 07:24
hookee
hookee is offline
Citaat:
Zoals die pedofiel op een basisschool in mijn voorbeeld; zolang hij maar zijn functie goed uitvoert en van de kinderen afblijft is er niets aan het handje...
Wat hij allemaal denkt doet er niet toe.
Dan vind ik het vreemd dat een PVV-er in een hulporganisatie wordt gevraagd om af te treden.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 07:33
HomoSignificans
Citaat:
Dat is een logisch gevolg van ongelijke behandeling.
Kom maar op met die logica dan.
Oud 07-02-2011, 07:35
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Het principe dat alle leerlingen niet ongelijkwaardig zijn op basis van hun geslacht is ook onderdeel van die functie.
Nee. Hoe kan een principe nou weer onderdeel zijn van een functie?

Citaat:
Zoals aangeven behandelt hij vrouwen op basis van een instelling dat vrouwen minderwaardig zijn aan mannen. Daarbij is hij dus niet langer in staat zijn functie goed uit te oefenen.
Waarom denk je dat hij dat doet uit gevoelens voor minderwaardigheid van de vrouw? Niet dat dat ertoe doet.

Trouwens, op deze website staat de volgende reden aangegeven:

1. Met het schudden van handen loop je het risico om seksuele gevoelens uit te lokken (bij man of vrouw)

Er staat niks over minderwaardigheid.

Als nou zou blijken dat hij vrouwen in zijn klas minder goed les gaat geven, dan pas zou ie ontslagen mogen worden.
Oud 07-02-2011, 07:37
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Zoals die pedofiel op een basisschool in mijn voorbeeld; zolang hij maar zijn functie goed uitvoert en van de kinderen afblijft is er niets aan het handje...
Wat hij allemaal denkt doet er niet toe.
Dan vind ik het vreemd dat een PVV-er in een hulporganisatie wordt gevraagd om af te treden.
Ik vind het ook vreemd dat die hulporganisatie zo handelt. Schandelijk zelfs.
Oud 07-02-2011, 08:35
hookee
hookee is offline
Citaat:
1. Met het schudden van handen loop je het risico om seksuele gevoelens uit te lokken (bij man of vrouw).
Dus de angst opgewonden te raken van het geven van een hand is voor hem voldoende reden om het niet te doen.
Misschien is dit bij hem al het geval als ze ongesluierd in z'n klas zitten en zit hij de hele dag met een stijve. Gadver !
De angst dat ik heb dat deze man vrouwen minderwaarig vindt vind ik ook voldoende om deze man uit zijn functie te zetten.
Infantiel en een leraar onwaardig gedrag.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2011, 08:43
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
De angst dat ik heb dat deze man vrouwen minderwaarig vindt vind ik ook voldoende om deze man uit zijn functie te zetten.
Dus je wilt niet iemand ontslaan omdat ie bepaalde denkbeelden heeft, maar omdat je bang bent dat ie bepaalde denkbeelden heeft?
Oud 07-02-2011, 09:26
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Trouwens, op deze website
Volgens mij hebben wij beiden bij de wetenschappelijke vorming ooit wel zo'n college gehad waarin ze je waarschuwden te bedenken wat een bron wil. Bijvoorbeeld dat een bron die de Islam propageert, nooit de impliciete negatieve sentimenten zal noemen.

Verder staat natuurlijk letterlijk in de koran dat vrouwen inferieur zijn, boek 4, vers 34 als ik me uit de losse pols goed herinner. Er van uit gaan dat een radicale Islamiet de koran zou negeren zou ronduit naïef zijn.
Citaat:
Ik heb ook al gezegd dat de vraag of iets normaal is van geen enkel belang is, net zoals de vraag of iets beledigend is.
En met wat voor reden? Want behalve dat radicale Islamieten meer rechten zouden hebben kan ik me geen rechtvaardiging voor zo'n standpunt bedenken.

Ja, of je religie moet cultuurrelativisme zijn.
Citaat:
Ik zei: ik heb hem nog niemand zien stenigen.
Als je hem de ruimte geeft om zich te misdragen zoals jouw standpunt wil, komt dat vanzelf wel.
Citaat:
Dit heeft niets te maken met mensen als minderwaardig zien. Dat doet hij niet.
Maar kun je dat aantonen? Want je claimt dit zeer onwaarschijnlijke wel, maar nergens heb ik nog een onderbouwing gezien.

Terwijl de aard van de weigering, de reden waarom, en het feit dat mensen zich beklagen over zijn gedrag, drie harde redenen zijn waarom ongelijkheid er alles mee te maken heeft.
Reageren

Regels voor berichten