Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2011, 00:18
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nee. Demonisering van een minderheid leidt tot criminaliteit binnen die minderheid.
Ik vind dat een heel overtrokken conclusie. Crimineel worden ze omdat ze kansarm zijn (en zelfs dan spelen factoren als persoonlijke eigenschappen een rol, zoals agressiviteit/intelligentie/ongeletterdheid/scholing/opvoeding) maar om te zeggen dat demonisering daaraan bijdraagt, neuh.

Overigens vind ik 'demonisering' een stompzinnig modewoord. Fortuyn werd 'gedemoniseerd', Wilders wordt 'gedemoniseerd', moslims worden 'gedemoniseerd', alles wordt maar gedemoniseerd tegenwoordig.
Advertentie
Oud 11-02-2011, 00:25
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat een heel overtrokken conclusie. Crimineel worden ze omdat ze kansarm zijn (en zelfs dan spelen factoren als persoonlijke eigenschappen een rol, zoals agressiviteit/intelligentie/ongeletterdheid/scholing/opvoeding) maar om te zeggen dat demonisering daaraan bijdraagt, neuh.

Overigens vind ik 'demonisering' een stompzinnig modewoord. Fortuyn werd 'gedemoniseerd', Wilders wordt 'gedemoniseerd', moslims worden 'gedemoniseerd', alles wordt maar gedemoniseerd tegenwoordig.
dat mooie boek wat ik poste heeft een mooie casus waar uit blijkt dat de wij/zij mentaliteit die wilders propageert daar wel degelijk aan bij draagt.
Oud 11-02-2011, 00:27
Picidae
Picidae is offline
Citaat:
Jawel. Als men zou stoppen met het demoniseren van moslims, zou hun oververtegenwoordiging in de criminaliteit geleidelijk afnemen.
Ik zeg nergens dat dat niet zo is, het is alleen geen oplossing want A; de veelplegers zijn helemaal niet allemaal moslim en B; men stopt niet met het kijken naar de statistieken.

Citaat:
Overigens: andermans 'oplossing' afwijzen verplicht je er niet toe zelf een oplossing te hebben. Als jij een gebroken been hebt, en je zegt 'ik weet het: ik ga er met een hamer op slaan', moet ik dan een betere oplossing voorhanden hebben om mijn repliek 'dat lijkt me geen goed idee' te rechtvaardigen?
Het is wel fijn dat iemand die een idee van een ander omver werpt met een andere oplossing komt. Roepen dat het geen goed idee is is prima, maar kom met een oplossing, het is hier volgens mij kiezen uit kwaden, en daarom wil jij geen oplossing aandragen.

Citaat:
Nee, we hadden het over het feit dat het deels Wilders zijn schuld is dat moslims oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitscijfers. Dat is wat ik betoogde.
Ze waren al oververtegenwoordiging in de criminaliteitscijfers voor Wilders bekend werd, ik denk niet dat je een correlatie kunt aantonen tussen de populariteit van Wilders en de criminaliteitscijfers van moslims, kom maar met wat statistieken.

Citaat:
Nee. Nee. Nee. Nee. Ik zeg dat demonisering leidt tot criminaliteit. Nergens heb je mij zien zeggen dat criminelen zielig zijn en geen andere keuze hebben dan de wet te breken, evenmin dat we lief moeten zijn voor wie dan ook.
Ik zal wel niet goed hebben opgelet bij VEILIG leren lezen op school

En ik ga mijn bedje zoeken, welterusten allen!
Oud 11-02-2011, 00:42
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
dat mooie boek wat ik poste heeft een mooie casus waar uit blijkt dat de wij/zij mentaliteit die wilders propageert daar wel degelijk aan bij draagt.
Dat zal best, maar die kan ik nu niet lezen.

Sowieso valt Geert Wilders expliciet de ideologie/religie islam aan, niet de moslim-minderheden zelf. Alhoewel dat onlosmakelijk met elkaar verbonden is, maar dat terzijde.

In mijn ogen is die zogenoemde demonisering die jullie bedoelen juist een gevolg van de toenemende onvrede (bij Wilders en aanhangers) over de hoge criminaliteitscijfers onder bepaalde groepen minderheden, waaronder met name moslimjongeren.
Oud 11-02-2011, 00:51
Verwijderd
Citaat:
Dat zal best, maar die kan ik nu niet lezen.

Sowieso valt Geert Wilders expliciet de ideologie/religie islam aan, niet de moslim-minderheden zelf. Alhoewel dat onlosmakelijk met elkaar verbonden is, maar dat terzijde.

In mijn ogen is die zogenoemde demonisering die jullie bedoelen juist een gevolg van de toenemende onvrede (bij Wilders en aanhangers) over de hoge criminaliteitscijfers onder bepaalde groepen minderheden, waaronder met name moslimjongeren.
die zogenaamde moslimjongeren hebben geen ene kut met de islam te maken
Oud 11-02-2011, 00:52
Verwijderd
Dat demonisering van een minderheid leidt tot criminaliteit binnen die minderheid is gewoon een wetenschappelijk feit dat talloze keren is aangetoond binnen meerdere academische disciplines.

Verder ga ik me niet in de discussie mengen want daar ben ik te ongeduldig en te brak voor. 24 uur wakker, mooie tijd om 'ns te gaan slapen
Oud 11-02-2011, 00:53
Uice
Uice is offline
Citaat:
Het is wel fijn dat iemand die een idee van een ander omver werpt met een andere oplossing komt.
Ja, dat is fijn. Maar dat ben ik niet verplicht. Dat ik niet weet hoe het universum precies tot stand is gekomen, betekent toch ook niet dat ik niet in de positie ben scheppingsmythes af te wijzen?

Citaat:
Ze waren al oververtegenwoordiging in de criminaliteitscijfers voor Wilders bekend werd,
We hadden ook nog Fortuyn, hè. Maar je hebt gelijk, na een immigratiegolf gebeurt het vaak dat de nieuwe bewoners voor een opvallend groot deel in de criminaliteit belanden. En als je daar dan heel erg de nadruk op legt, versterk je dat verschijnsel en zorg je ervoor dat het langer blijft bestaan.

Citaat:
ik denk niet dat je een correlatie kunt aantonen tussen de populariteit van Wilders en de criminaliteitscijfers van moslims, kom maar met wat statistieken.
Later.

Citaat:
Ik zal wel niet goed hebben opgelet bij VEILIG leren lezen op school
Dat denk ik ook.
Oud 11-02-2011, 00:54
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, het is een vicieus cirkelke.
Oud 11-02-2011, 00:57
Batave
Batave is offline
Eerste keer deze week dat ik kan uitslapen
Oud 11-02-2011, 01:21
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
die zogenaamde moslimjongeren hebben geen ene kut met de islam te maken
Vanwaar die ?

Ze zien zichzelf als islamieten, en ook al gedragen ze zich niet echt volgens alle nette islamregeltjes (alhoewel in de koran ook een hoop onzin staat), ze noemen zichzelf moslims en voelen zich ook aangesproken door Wilders, schijnbaar, als die zegt dat de islam achterlijk is.

Maar goed, laten we niet de discussie gaan voeren of het nou truie moslims zijn of half-moslims, want dat is niet objectief te beoordelen. Als iemand gelooft in Allah en de koran leest, is hij wat mij betreft een moslim, ook al heb heb je talloze stromingen en gradaties.
Oud 11-02-2011, 01:30
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ze zien zichzelf als islamieten, en ook al gedragen ze zich niet echt volgens alle nette islamregeltjes (alhoewel in de koran ook een hoop onzin staat), ze noemen zichzelf moslims
Bronnepon?
Oud 11-02-2011, 02:04
Verwijderd
die vogels maken nu al herrie joh, niet normaal.We fietste net met een groepje over straat en al die vogels van JOOJHOOHOHOOH FLUIT FLUIT
Oud 11-02-2011, 03:02
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Bronnepon?
We hebben het hier toch over toenemende criminaliteit onder moslims/-jongeren vanwege de demonisering door Wilders? Waarom moet ik dan aantonen dat ze moslim zijn of dat van zichzelf vinden?
Oud 11-02-2011, 03:03
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
die vogels maken nu al herrie joh, niet normaal.We fietste net met een groepje over straat en al die vogels van JOOJHOOHOHOOH FLUIT FLUIT
Demoniseer die arme vogeltjes niet zo!
Oud 11-02-2011, 06:54
Verwijderd
Citaat:
Nee. Demonisering van een minderheid leidt tot criminaliteit binnen die minderheid.
Causaal verband is moeilijk voor je he? De moslims waren al oververtegenwoordigd in de misdaadstatistieken voor dat Wilders op het toneel kwam. Juist daardoor kreeg hij zoveel stemmen. En voordat je gaat zeggen dat dit algemeen opgaat: bron.
Oud 11-02-2011, 06:55
Verwijderd
Citaat:
Misschien is het handiger dat de discussie over de inhoud gaat ipv over drogredenen of de hyperbool die Uice heeft gebruikt. Hij heeft het toch uitgelegd LL?
Het geeft het failliet van zijn 'argumentatie' aan.
Oud 11-02-2011, 07:26
Rivka
Rivka is offline
Goedemorgen!
Oud 11-02-2011, 08:50
Carn
Carn is offline
zo, de buikgriepachtige toestanden lijken te minderen; nog wat draaierig en gaar; maar de koffie smaakt al weer beter dan gisteren .
Oud 11-02-2011, 08:51
Verwijderd
Citaat:
zo, de buikgriepachtige toestanden lijken te minderen; nog wat draaierig en gaar; maar de koffie smaakt al weer beter dan gisteren .
Oud 11-02-2011, 09:14
Verwijderd
het leek hier even N&A wel.
Oud 11-02-2011, 09:26
Verwijderd
Citaat:
ze verkopen ook anderhalve liter flessen frisdrank die precies even duur zijn als de kleine flesjes :')
en zakken van 500 gram geschrapte worteltjes die 10 cent duurder zijn dan de snackzakjes met 100 gram geschrapte worteltjes.

En een heel wit brood voor 1.50 ofzo en een ons ham voor 1,50 ofzo, en een hamsandwich voor 3,00.
Oud 11-02-2011, 09:32
Verwijderd
Ik heb echt een zwaar burgerlijk en ouderwets ontbijt gemaakt. Ik had nog stokbrood over en ik heb broodpap gemaakt
Oud 11-02-2011, 09:34
Verwijderd
Dat klinkt heel vies. En ik hou wel van havermout en rijstepap, maar broodpap klinkt als nat brood
Oud 11-02-2011, 09:35
Verwijderd
Dat is het zegmaar ook
Het klinkt smerig en ziet er ook best vreemd uit, maar het is wel echt lekker, vind ik. Zo één keer per jaar ofzo.
Oud 11-02-2011, 09:37
Verwijderd
Citaat:
Dat is het zegmaar ook
Het klinkt smerig en ziet er ook best vreemd uit, maar het is wel echt lekker, vind ik. Zo één keer per jaar ofzo.
Eens lekkere hete brij met veel suiker en kaneel nomnom
Oud 11-02-2011, 09:38
Verwijderd
Precies
Oud 11-02-2011, 09:50
Carn
Carn is offline
broodpap. Daar heb ik dus nog nooit van gehoord

en jeuj, mn dingetje werkt! (waar ik op mn werk mee bezig was dan hè, niet dat andere) \m/
Oud 11-02-2011, 09:58
Verwijderd
Citaat:
broodpap. Daar heb ik dus nog nooit van gehoord

en jeuj, mn dingetje werkt! (waar ik op mn werk mee bezig was dan hè, niet dat andere) \m/
ik dacht dat iedere Brabander dat wel zou kennen, maar misschien is het helemaal niet Brabants

en

wat een kutgrap

en

goed dat het gelukt is!
Oud 11-02-2011, 09:58
Uice
Uice is offline
Citaat:
Causaal verband is moeilijk voor je he? De moslims waren al oververtegenwoordigd in de misdaadstatistieken voor dat Wilders op het toneel kwam. Juist daardoor kreeg hij zoveel stemmen. En voordat je gaat zeggen dat dit algemeen opgaat: bron.
Oh ja, want dingen kunnen maar één oorzaak hebben. Causaal verband is moeilijk voor je, hè?

Ik heb al uitgelegd dat bij een immigratiegolf, een groot deel van de immigranten doorgaans in lagere inkomensgroepen belandt en dus oververtegenwoordigd zal zijn in de criminaliteit. Als dit leidt tot demonisering door politici, zal dit verschijnsel toenemen. Ik herhaal nu gewoon wat ik al eerder heb gezegd, dus beter lees je in het vervolg mijn berichten net zo lang tot je ze begrijpt, voordat je reageert.
Oud 11-02-2011, 09:59
Uice
Uice is offline
Citaat:
We hebben het hier toch over toenemende criminaliteit onder moslims/-jongeren vanwege de demonisering door Wilders? Waarom moet ik dan aantonen dat ze moslim zijn of dat van zichzelf vinden?
Je moet aantonen dat ze dat vinden. Ik heb nog nooit een onderzoek gezien dat aangeeft dat de Marokkaanse en Turkse jongeren waar het meestal om gaat, zichzelf moslims noemen.
Oud 11-02-2011, 10:24
Picidae
Picidae is offline
Citaat:
Ik heb al uitgelegd dat bij een immigratiegolf, een groot deel van de immigranten doorgaans in lagere inkomensgroepen belandt en dus oververtegenwoordigd zal zijn in de criminaliteit. .
Dat is gewoon niet waar, ik ken talloze dorpjes waar echt geen slimme mensen wonen = lagere inkomensgroepen, toch is het daar totaal niet crimineel.

Lagere inkomstengroepen → criminaliteit

Is niet juist, zoals Noedelhap al zei; het ligt ook aan, geloof, opvoeding en genen.
Oud 11-02-2011, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Dat is gewoon niet waar, ik ken talloze dorpjes waar echt geen slimme mensen wonen = lagere inkomensgroepen, toch is het daar totaal niet crimineel.

Lagere inkomstengroepen → criminaliteit

Is niet juist, zoals Noedelhap al zei; het ligt ook aan scholing, geloof, opvoeding en genen.
oh jezus dus omdat jij vaag bekend bent met wat dorpjes gaat de theorie dat minder bedeelden sneller in criminaliteit vervallen niet meer op?
Oud 11-02-2011, 10:35
Picidae
Picidae is offline
Citaat:
oh jezus dus omdat jij vaag bekend bent met wat dorpjes gaat de theorie dat minder bedeelden sneller in criminaliteit vervallen niet meer op?
Dat klopt inderdaad, want dit toont aan dat "minder bedeelden" helemaal niet in de criminaliteit "hoeven te vervallen", het is een kwestie van normen waarden en mentaliteit. En "sneller" is nogal een vaag begrip.
Oud 11-02-2011, 10:41
Verwijderd

Dat gedans <3
Oud 11-02-2011, 10:45
Verwijderd
Dat lied <3
Oud 11-02-2011, 10:45
Verwijderd
En omg, Oleg Fateev zit in dat filmpje <33 De accordeonist <333333
Oud 11-02-2011, 10:56
Rationeel
Rationeel is offline
haha, die mubarak
Oud 11-02-2011, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Eens lekkere hete brij met veel suiker en kaneel nomnom
Ja zo kan ik het ook, je kunt overal suiker en kaneel op doen om het lekker te maken
Oud 11-02-2011, 10:59
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dat klopt inderdaad, want dit toont aan dat "minder bedeelden" helemaal niet in de criminaliteit "hoeven te vervallen", het is een kwestie van normen waarden en mentaliteit. En "sneller" is nogal een vaag begrip.
Zeg ik dat ze in criminaliteit moeten vervallen? Nee. Maar dat mensen met lage inkomens oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit is een feit. En dat niet-westerse allochtonen oververtegenwoordigd zijn in de lagere inkomensgroepen, is ook een feit. Die dingen hoef ik toch niet te bewijzen?

Nu mag je uitleggen wat het volgens jou met geloof te maken heeft.
Oud 11-02-2011, 11:00
Verwijderd
Citaat:
Ja zo kan ik het ook, je kunt overal suiker en kaneel op doen om het lekker te maken
Dat is dan ook weer zo.
Oud 11-02-2011, 11:01
Verwijderd
Geen van de arme mensen die ik ken, zit in de gevangenis! Dus arme mensen gaan nooit naar de gevangenis. En alle moslims die ik ken, zijn dokter. Dus alle moslims zijn dokter.

[/eendimensionaal denken]
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat is het mooie van suiker en kaneel!

Wat zal ik vanavond eens eten jongens? Doe eens een leuke suggestie. Ik heb nog één wrap in de koelkast, maar die hoeft niet perse gebruikt te worden
Verwijderd
Dromend van de prins van weet ik veel (8)
Oud 11-02-2011, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Dat is het mooie van suiker en kaneel!

Wat zal ik vanavond eens eten jongens? Doe eens een leuke suggestie. Ik heb nog één wrap in de koelkast, maar die hoeft niet perse gebruikt te worden
Ik eet vanavond boerenkool gisteren at ik pitabroodjes met falafel en salade en knoflooksaus.
Oud 11-02-2011, 11:25
Verwijderd
Morning

Mijn hoofd doet een beetje pijn
Oud 11-02-2011, 11:26
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Morning

Mijn hoofd doet een beetje pijn
Hoe komt dat dan sann? *compres op hoofd legt, toestopt, paracetamol geef en sapje perst*
Oud 11-02-2011, 11:28
Verwijderd
Ik vermoed een combinatie van slecht geslapen, bier en vieux
Oud 11-02-2011, 11:29
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik vermoed een combinatie van slecht geslapen, bier en vieux
Aww, en vanavond had je toch plannen?
Oud 11-02-2011, 11:33
Verwijderd
*grote kan water naast Sann zet*
Oud 11-02-2011, 11:34
Martiño
Martiño is offline
Ja hoor Sarah, troef me maar weer af met je water.

Regels voor berichten