Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2011, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Ik vind eigenlijk iedere Nederlandse stad die ik ken behalve Amsterdam, Rotterdam en Den Haag een beetje niksig.
Hu, vind je Rotterdam mooi? Of staat 'ie in het rijtje omdat je hem zo lelijk vindt?
Advertentie
Oud 15-02-2011, 14:48
Verwijderd
Ik vind alles wat groter is dan 500.000 inwoners wel groot, dus Amsterdam ook.

Maar 'groot' heeft in mijn ogen vooral te maken met of het echt staddig is, zeg maar. Of er een metro is.
Oud 15-02-2011, 14:49
Rationeel
Rationeel is offline

Oud 15-02-2011, 14:50
Verwijderd
Citaat:
Ik vind alles wat groter is dan 500.000 inwoners wel groot, dus Amsterdam ook.

Maar 'groot' heeft in mijn ogen vooral te maken met of het echt staddig is, zeg maar. Of er een metro is.
In Hangzhou is geen metro! Had mijn moeder dus toch gelijk.

(we gingen van Shanghai naar Hangzhou en mijn moeder zei: 'in zo'n kleine stad is toch weer een andere sfeer')
Oud 15-02-2011, 14:51
Verwijderd
Citaat:
In Hangzhou is geen metro!
Dan is het een beetje een faalstad!

Heeft Amsterdam eigenlijk een metro?
Verwijderd
Ik vind best veel steden in Nederland mooi, de oudere steden zien er allemaal uit als de Amsterdamse binnenstad. Alleen zijn ze allemaal veel minder levendig. Ik wil gewoon 's nachts boodschappen doen en op ieder moment van de dag mensen op straat zien plox. Dan kom je automatisch bij Amsterdam uit.
Verwijderd
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_metrosteden
Volgens wiki wel
Oud 15-02-2011, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Ik vind best veel steden in Nederland mooi, de oudere steden zien er allemaal uit als de Amsterdamse binnenstad. Alleen zijn ze allemaal veel minder levendig. Ik wil gewoon 's nachts boodschappen doen en op ieder moment van de dag mensen op straat zien plox. Dan kom je automatisch bij Amsterdam uit.
In Groningen kost 's nachts boodschappen doen wel moeite (er is wel ergens een nachtwinkel geloof ik), maar je ziet wel op ieder moment van de dag mensen op straat in het centrum althans.
Oud 15-02-2011, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Dan is het een beetje een faalstad!

Heeft Amsterdam eigenlijk een metro?
Wel meer dan één! Als in, meerdere metrolijnen. Niet als in, meerdere metro-voertuigen. Al heeft 'ie dat laatste ook.
Oud 15-02-2011, 14:53
Rationeel
Rationeel is offline
san francisco heeft de BART
Verwijderd
Citaat:
In Groningen kost 's nachts boodschappen doen wel moeite, maar je ziet wel op ieder moment van de dag mensen op straat in het centrum althans.
Maar met 'dag' bedoel ik ook de nacht En dan niet alleen op vrijdagavond.
Verwijderd
Citaat:
Maar met 'dag' bedoel ik ook de nacht En dan niet alleen op vrijdagavond.
ja, ik ook.
Oud 15-02-2011, 14:55
Verwijderd
Den Bosch heeft ook een 24-uurswinkel, bij de Onderwijsboulevard. Het is alleen een beetje een rare winkel, want niemand weet wat voor winkel het nou eigenlijk is. Ze verkopen er games, muffins, tape en konijnenvoer.
Verwijderd
Toen ik nog in Groningen woonde, had ik een keer een vriendin die altijd al in Enschede woont aan de telefoon, en die vertelde dat ze de dinsdag daarop tentamen had, en dat ze misschien daarna met haar klas nog iets ging doen, en ik zei 'uit ofzo' en zij zei 'uit? op dinsdag?' en ik dacht 'huh waarom niet'. Maar wat dat betreft heeft Groningen dus wel een andere studentencultuur dan Enschede, waar het echt alleen donderdag, vrijdag en zaterdagavond is, en er ook niets open is tussen 4 en 8.
Pierrot
Pierrot is offline
We krijgen er zelfs een nieuwe metrolijn bij, <3. Ooit.
Oud 15-02-2011, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Den Bosch heeft ook een 24-uurswinkel, bij de Onderwijsboulevard. Het is alleen een beetje een rare winkel, want niemand weet wat voor winkel het nou eigenlijk is. Ze verkopen er games, muffins, tape en konijnenvoer.
Alles wat je midden in de nacht nodig kunt hebben dus
Oud 15-02-2011, 14:57
Verwijderd
In België vind ik die automaten zo cool <3 gewoon een soort snoepautomaat maar dan enorm groot, en daarin zitten dan o.a. broden, koekjes, tampons en wijn.
Oud 15-02-2011, 15:01
Verwijderd
Utrecht heeft niet eens een metro
Oud 15-02-2011, 15:02
Verwijderd
Ook maar 1 tramlijn trouwens.
Verwijderd
Hoi San, heb je al een kamer voor me gevonden?
Verwijderd
Ja, ik vind Rotterdam vrij verschrikkelijk, maar die metro is toch wel erg praktisch <3
Oud 15-02-2011, 15:03
Verwijderd
En wat vind je van Zonnevlekje?
Verwijderd
Ik wil Rotterdam nog wel eens zien, want ik houd heel erg veel van havens. <3
Verwijderd
Oei, ik had bijna op T&P gepost, ik dacht dat ik op onzin was!
Oud 15-02-2011, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Hoi San, heb je al een kamer voor me gevonden?
Mijn kast hadden we toch afgesproken! Je mag ook bij ons op zolder slapen, maar dan moeten we die eerst even opruimen. En het is wat warm in de zomer. En wat koud in de winter. Want er is geen verwarming. En geen raam. En je kunt niet rechtop staan. Maar in het voorjaar is het vast prima.

Citaat:
Ik wil gewoon sneeuwvlokje. Desnoods puntjesneeuwvlokje.
Oud 15-02-2011, 15:08
Verwijderd
En het is bijna voorjaar dus dat komt mooi uit.

En Vlokje dan? Die nick is al sinds 2007 niet meer gebruikt, dus er vast wel een lieve forumbaas+ die 'm voor me vrij kan maken!
Oud 15-02-2011, 15:08
Verwijderd
Ik zou jullie graag willen vertellen hoeveel procent van de inwoners van Groningen student is als je de MBO'ers mee rekent, maar ik kan nergens vinden hoeveel MBO'ers er in Groningen zijn. Als je ze niet mee rekent is het ongeveer 25%.
Oud 15-02-2011, 15:09
Verwijderd
Citaat:
En het is bijna voorjaar dus dat komt mooi uit.

En Vlokje dan? Die nick is al sinds 2007 niet meer gebruikt, dus er vast wel een lieve forumbaas+ die 'm voor me vrij kan maken!
.Sneeuwvlokje wil ik
Oud 15-02-2011, 15:12
Verwijderd
Citaat:
In België vind ik die automaten zo cool <3 gewoon een soort snoepautomaat maar dan enorm groot, en daarin zitten dan o.a. broden, koekjes, tampons en wijn.
Ik heb ooit overwogen om al m'n spaargeld in zo'n apparaat te gooien en die dan ergens op straat neer te zetten. En dan ook met dingen als paracetamol, ondergoed en normaal/gezond eten. Maar toen vond ik het teveel gedoe, ook omdat je dat vast niet zomaar mag doen.

Citaat:
Goede winkel, zo te horen.

Citaat:
ja, ik ook.
Ah! Nou, in dat geval is het wachten op 't nachtelijke boodschappen doen, dan wordt Groningen ook een stad waar ik best in zou kunnen wonen. Hoewel dat trouwens wel sterk afhangt van het verloop van m'n carriere, zowat alle mediabedrijven zitten wel in Amsterdam en Hilversum.
Oud 15-02-2011, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Oud 15-02-2011, 15:14
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hu, vind je Rotterdam mooi? Of staat 'ie in het rijtje omdat je hem zo lelijk vindt?
Nee, Rotterdam is best aardig.
Oud 15-02-2011, 15:15
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Die heb je in Nederland ook. Er heeft er een tijdje een in Acht (bij Eindhoven) gestaan, maar die was opeens verdwenen. Het was ook een beetje een vreemde locatie, want in Acht wonen niet zo heel veel mensen en het ligt ook helemaal aan de rand van Eindhoven.
Oud 15-02-2011, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ooit overwogen om al m'n spaargeld in zo'n apparaat te gooien en die dan ergens op straat neer te zetten. En dan ook met dingen als paracetamol, ondergoed en normaal/gezond eten. Maar toen vond ik het teveel gedoe, ook omdat je dat vast niet zomaar mag doen.
Ik vind het ook zo leuk dat er allemaal dingen in zitten die je óf echt nodig kan hebben en waarbij je niet een dagje kunt wachten, óf dingen die je nooit nodig hebt, maar die soms heel nodig kunnen voelen
Citaat:
Ah! Nou, in dat geval is het wachten op 't nachtelijke boodschappen doen, dan wordt Groningen ook een stad waar ik best in zou kunnen wonen. Hoewel dat trouwens wel sterk afhangt van het verloop van m'n carriere, zowat alle mediabedrijven zitten wel in Amsterdam en Hilversum.
Je kunt al wel 's nachts naar een tankstation voor je boodschappen
Oud 15-02-2011, 15:19
Pierrot
Pierrot is offline

Dat gezicht, .
Oud 15-02-2011, 15:19
Verwijderd
Ik snap trouwens niet precies wat mensen midden in de nacht nodig kunnen hebben, behalve water, een toilet en een dokter. Maar ik ben dan ook geen doorgewinterde nachtbraakster.
Oud 15-02-2011, 15:21
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Dat gezicht, .
noedelhap!
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Dat gezicht, .
Pierrot
Pierrot is offline
Sigaretten, bier en smerig snackvoer.
Oud 15-02-2011, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Ik snap trouwens niet precies wat mensen midden in de nacht nodig kunnen hebben, behalve water, een toilet en een dokter. Maar ik ben dan ook geen doorgewinterde nachtbraakster.
Gewoon, alles wat je overdag ook nodig zou kunnen hebben
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het ook zo leuk dat er allemaal dingen in zitten die je óf echt nodig kan hebben en waarbij je niet een dagje kunt wachten, óf dingen die je nooit nodig hebt, maar die soms heel nodig kunnen voelen
Nu wil ik graag naar België om te zien wat ze er allemaal in de automaten stoppen. Ik kan het allemaal wel raden natuurlijk, maar toch.

Citaat:
Je kunt al wel 's nachts naar een tankstation voor je boodschappen
Tankstations hebben zo'n beperkt aanbod! Allemaal chips, chocola, yoghurt en kleffe broodjes. En heel veel energiedrank. Al heb ik weleens 's nachts een flesje sinaasappelsap gehaald bij een tankstation. En ook een keer een ijsje.
Verwijderd
Citaat:
Bier natuurlijk.
Oud 15-02-2011, 15:25
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Gouda heeft een verrassend mooi oud centrum. Ik zou er alleen niet met de bus naartoe gaan
Gouda.
Oud 15-02-2011, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Wat Moz zegt! Ik ben weleens om twaalf uur 's nachts speciaal naar de AH op Centraal gereden om een pak melk te kopen. Omdat ik boerenkool wilde maken maar vergeten was de melk te kopen.
Oud 15-02-2011, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Gewoon, alles wat je overdag ook nodig zou kunnen hebben
Pallets? Woordenboeken? Een muts? Tuinaarde? . Wat gaaf moet dat zijn, om 's nachts tuinaarde voor iets nodig te hebben.
Oud 15-02-2011, 15:30
Verwijderd
Ik wil een keer in de VS 's nachts naar zo'n mega supermarkt
Oud 15-02-2011, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Wat Moz zegt! Ik ben weleens om twaalf uur 's nachts speciaal naar de AH op Centraal gereden om een pak melk te kopen. Omdat ik boerenkool wilde maken maar vergeten was de melk te kopen.
Oh ja, vergeten ingrediënten! Dat is wel logisch, want 's nachts is de drempel om aan te bellen bij de buren om wat te lenen toch wat hoger.
Oud 15-02-2011, 15:31
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Pallets? Woordenboeken? Een muts? Tuinaarde? . Wat gaaf moet dat zijn, om 's nachts tuinaarde voor iets nodig te hebben.
Wie weet heb je wel 's nachts opeens de onbedwingbare dwang om je tuin te verbouwen .
Oud 15-02-2011, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Wie weet heb je wel 's nachts opeens de onbedwingbare dwang om je tuin te verbouwen .
Snel even een rozenperkje aanleggen, niemand die vermoedt dat je er iets onder te verbergen hebt
Oud 15-02-2011, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Steensel, dat is pas leuk! Een kerk, een friettent, een biljartcafé, een lelijk motel en een halve paardenkop
Citaat:
Knegsel, 'de parel van de Kempen' <3

Borkel en Schaft blijft ook een topdorp
Dat is vlakbij mij, Steensel en Knegsel
Oud 15-02-2011, 15:33
Verwijderd
Is het erg lastig om in Utrecht aan een kamer te komen trouwens?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten