Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-04-2011, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Nou, ik vind dat ze het hier niet helemaal uitspreken als ik 'all be it' zou uitspreken. Al helemaal niet in het Brits-Engels.
http://www.thefreedictionary.com/all
http://www.thefreedictionary.com/be
http://www.thefreedictionary.com/it

... afgezien van klemtoonverschillen is het fonetisch toch érg vergelijkbaar

edit: oh wait, onder een ander knopje staat een andere uitspraak... die van geen kanten klopt 'albait' Ik heb 't opgezocht in Cobuild en Oxford; allebei spellen ze het fonetisch als /ɔːlˈbi.ɪt/ en dat is dus RP, dus geen US-English.

Laatst gewijzigd op 05-04-2011 om 20:57.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2011, 20:53
Geel
Geel is offline
Ik weet niet hoor, maar zoals zij het uitspreken klinkt het zoals je albeit uit zou spreken als het een Nederlands woord was.
Oud 05-04-2011, 20:57
Signy
Signy is offline
Citaat:
Ik ben er nog niet achter hoe het kan dat op de basisschool alle linkshandige kindjes een speciale linkshandige schaar moeten hebben, terwijl je met iedere andere schaar gewoon met allebei de handen even goed kan knippen.
Nee klopt voor mij niet, ik ben linkshandig en ik kan wél met een rechtse schaar knippen (ook met rechterhand dan he) maar dit kost moeite als in: krijg een vermoeide hand. en het gaat veel minder soepel.
Met m'n linkerhand lukt niet, want doordat de snijvlakken andersom zitten, kijk je als het ware niet hóe je knipt.

Citaat:
Volgens mij zitten de snijvlakken aan een schaar anders bij linkshandige scharen. Je kan wel een rechtshandige gebruiken, maar je bent dan sneller geneigd om in het papier te happen zonder te knippen en als je wel knipt (want het kan wel ja) dan gaat het idd niet helemaal netjes.

Ik ben pro linkshandige schaar!
Oud 05-04-2011, 21:07
-Richard-
-Richard- is offline
Als ik ergens nog niet achter was gekomen, dan was ik daar op dat moment toch achtergekomen ?
Oud 05-04-2011, 21:09
Geel
Geel is offline
Citaat:
Als ik ergens nog niet achter was gekomen, dan was ik daar op dat moment toch achtergekomen ?
Nee. Lees het topic maar door, misschien snap je dan de bedoeling van het topic.
Oud 05-04-2011, 23:01
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik heb volgens mij wel zoiets in m'n rariteitenkabinet der menselijke perversie. Moet ik 'm PM'en? Het is wel furrypr0n, naar wat ik me kan herinneren. (Het zal eens niet )
Ik wil ook graag mijn furrypr0ncollectie vergroten
Oud 05-04-2011, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Ik ben er nog steeds niet achter wat het Engelse woord 'albeit' betekent, ook al lees ik het wekelijks op forums. Ik heb gewoon geen zin om het op te zoeken, of zo.

Naar aanleiding van dit topic heb ik het dus maar even opgezocht. Dat ik daar vanuit de context niet gewoon ben achter gekomen. En blijkbaar is het al-be-it, niet albeit op z'n Hollands.
Farbeit en sobeit zijn ook pareltjes. Ik vind 't écht mooie woorden. Je hoort 't uit te spreken als "far be it", "so be it" en "al be it", lekker snel achter elkaar.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Linkshandige mensen vind ik sowieso raar. En ze kunnen nooit met vulpen schrijven!

Ok, Dobermann andere nerds naamzoek: Internet kapt er steeds mee (rood kruisje door de streepjes). Het ligt niet aan de hoeheethet, modem? En ook niet aan mijn pc, want mijn ouders hebben het ook regelmatig. Alleen opnieuw opstarten werkt.
Soms is het 4x per dag en soms een hele week niet.
Ik ben er nog niet achter hoe ik dat kan oplossen.
In plaats van opnieuw opstarten kun je ook dit proberen:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe [enter]
ipconfig /release
ipconfig /renew

Als je een melding krijgt dat je niet gerechtigd bent dit uit te voeren moet je eventjes de Command Prompt starten als Administrator; Start -> Bureau Accessoires -> Command Prompt en dan met rechts klikken en selecteer "Uitvoeren als Administrator".

Dan eh, meldt de computer zich opnieuw aan bij je router/modem, iets wat ook gebeurt als jij je PC herstart. Scheelt je weer nare downtime. Anyway, het probleem ligt weldegelijk in je modem/router, als je internetprovider er niet schuldig aan is, als verschillende machines er last van hebben. Check even of er BIOS-updates zijn voor 't beestje. Als dat niet 't geval is, reset 'm eens. Let dan wel op dat je opnieuw je wireless moet configureren (vergeet vooral niet de WPA2/PSK-AES encryptie in te schakelen met een fatsoenlijke sleutel!). Ook zullen eventuele portmappings gewist worden, maar als je uPnP gebruikt is dat niet zo'n issue gok ik zo.

Laatst gewijzigd op 05-04-2011 om 23:49.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 23:32
Verwijderd
In de meeste situaties moet je eerst een ipconfig /release doen. Ook als je een APIPA krijgt.

En start->uitvoeren is onder Windows Vista en 7 natuurlijk gewoon de zoekbalk onderaan het startmenu
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 23:34
Sherlock
Sherlock is offline
Furfags
Oud 05-04-2011, 23:50
Verwijderd
Citaat:
In de meeste situaties moet je eerst een ipconfig /release doen. Ook als je een APIPA krijgt.

En start->uitvoeren is onder Windows Vista en 7 natuurlijk gewoon de zoekbalk onderaan het startmenu
Hmm, ik heb nog nooit meegemaakt dat een /release echt noodzakelijk was, maar better safe than sorry: ik heb 'm even aangepast
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 05:12
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Klinkt allemaal rete ingewikkeld
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 06:23
Batave
Batave is offline
Citaat:
't Is heel simpel.
Oud 06-04-2011, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Het lijkt lastiger dan dat het is hoor! Maar heb je anders geen lokale huisnerd die 't even voor je na kan kijken?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 18:58
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Het lijkt lastiger dan dat het is hoor! Maar heb je anders geen lokale huisnerd die 't even voor je na kan kijken?
Ik heb jou maar niks lokaals.
Oud 06-04-2011, 20:34
Issun
Issun is offline
Citaat:
Ik weet niet hoor, maar zoals zij het uitspreken klinkt het zoals je albeit uit zou spreken als het een Nederlands woord was.
Ik denk dat de Britten er zelf ook nog niet achter zijn.
Oud 13-04-2011, 19:06
Verwijderd
Iemand vertelde me dat het Kazach geen woord heeft voor 'nuchter', alleen voor 'dronken', en dat je voor 'nuchter' 'niet dronken' moet zeggen.
Het is een mooi verhaal, maar of het waar is, ben ik nog niet achter. Kazachstan Kazach Kazachen naamzoek. Klopt dit?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Iemand vertelde me dat het Kazach geen woord heeft voor 'nuchter', alleen voor 'dronken', en dat je voor 'nuchter' 'niet dronken' moet zeggen.
Het is een mooi verhaal, maar of het waar is, ben ik nog niet achter. Kazachstan Kazach Kazachen naamzoek. Klopt dit?
Als je erover nadenkt is dat eigenlijk best logisch. Want "niet dronken" is gewoon gewoon, de norm, dus waarom zou je er een woord voor moeten hebben? Er is ook geen woord voor niet ongesteld zijn. En nu vraag ik me af of dat er in andere talen wel is. En daar ben ik dus nog NIET achter, ha wat goed ontopic.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2011, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Als je erover nadenkt is dat eigenlijk best logisch. Want "niet dronken" is gewoon gewoon, de norm, dus waarom zou je er een woord voor moeten hebben? Er is ook geen woord voor niet ongesteld zijn. En nu vraag ik me af of dat er in andere talen wel is. En daar ben ik dus nog NIET achter, ha wat goed ontopic.
Zo kan je het ook zien, ja. Maar aan de andere kant hebben talen meestal woorden voor dingen die bij het taalgebied passen. Nederlands heeft duizend woorden voor waterdingen, Latijn voor 'doodmaken', dat soort dingen. Wij zagen het vooral als teken dat heel Kazachstan voortdurend dronken was.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 11:16
snoopy
snoopy is offline
Waarom er nog maandverband zónder vleugels verkocht wordt. Gebruikt niet iedereen liever met dan zonder? (eigenlijk vraag ik me af waarom er überhaupt nog maandverband verkocht wordt, maar dat terzijde )
Oud 15-04-2011, 11:49
Verwijderd
oh ik koop juist altijd zonder vleugels. die vleugels zijn echt niet handig ofzo, moet je ermee gaan origamiën in je onderbroek, blijven ze aan je benen plakken en zo.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 12:35
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
oh ik koop juist altijd zonder vleugels. die vleugels zijn echt niet handig ofzo, moet je ermee gaan origamiën in je onderbroek, blijven ze aan je benen plakken en zo.
Raadsel opgelost! Er zijn dus wél mensen die liever zonder vleugels hebben (ik heb geen flauw idee, gebruik het spul überhaupt nooit)
Oud 15-04-2011, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Waarom er nog maandverband zónder vleugels verkocht wordt. Gebruikt niet iedereen liever met dan zonder? (eigenlijk vraag ik me af waarom er überhaupt nog maandverband verkocht wordt, maar dat terzijde )
Het is al jaren geleden dat ik überhaupt maandverband heb gebruikt, maar ik heb ook nooit met vleugels gebruikt. Ja, één keer. Toen kwam het in zo'n proefpakketje door de brievenbus, maar die plakdingen blijven helemaal niet plakken aan je ondergoed, dus zitten ze vast aan je benen (zoals Moz al zei). Heb/had jij daar nooit last van dan?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 13:22
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Het is al jaren geleden dat ik überhaupt maandverband heb gebruikt, maar ik heb ook nooit met vleugels gebruikt. Ja, één keer. Toen kwam het in zo'n proefpakketje door de brievenbus, maar die plakdingen blijven helemaal niet plakken aan je ondergoed, dus zitten ze vast aan je benen (zoals Moz al zei). Heb/had jij daar nooit last van dan?
Ik gebruik nooit maandverband, vind dat echt afschuwelijk zitten
Oud 15-04-2011, 13:26
Verwijderd
Ik vind vleugels ook vreselijk
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 14:06
Edelweiss
Edelweiss is offline
ALS er tijdmachine's in de toekomst bestaan...
waarom zijn ze dan nog niet vanuit de toekomst naar hier gereisd??

écht zo'n denkvraag waar niemand antwoord op weet
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 15:00
Verwijderd
ALS je maandverband gebruikt, dan zijn die vleugels wel essentieel hoor! Anders verschuift het, tenminste bij mij, maar misschien beweeg ik te veel Met vleugels gaat er nooit iets mis, die zitten niet aan mijn benen vast maar gewoon aan de onderbroek.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 15:35
Verwijderd
Citaat:

Omdat je als je met een tijdmachine terugreist naar het verleden en de tijdmachine aan de mensen in het verleden geeft je het heden (de toekomst dus) verandert. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat een van de mensen die de tijdmachine test de opa is van de uitvinder van de tijdmachine, en zichzelf naar het jaar 1837 brengt, en daar blijft, waardoor hij nooit de oma van de uitvinder ontmoet, waardoor een van de ouders van de uitvinder, en hij daardoor ook niet, nooit geboren wordt. Er is trouwens al voorspeld dat als het Higgs-boson wordt gevonden, de Higgs-singlets door de vijfde dimensie voor- en acheruit in de tijd kunnen reizen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 15:35
Verwijderd
Ik heb alleen 's nachts met vleugeltjes.

Citaat:

1. Ze verstoppen zich.
2. De toekomstversie van onze tijd is nog niet geweest.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 15:49
Batave
Batave is offline
Er is al wel een tijdreisconventie geweest waar geen tijdreizigers aanwezig waren.
Oud 15-04-2011, 15:50
Verwijderd
Ja, want die komen uit de toekomst. De toekomst is er nog niet, dus de tijdreizigers ook nog niet.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 15:56
Batave
Batave is offline
Waarom mijn familieleden zulke retards zijn.
Oud 15-04-2011, 16:57
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik moet ook altijd met vleugels, anders rolt het maandverband zich op. en dan heb ik een lange kleefrol in mijn ondergoed.

Ik snap niet waarom we geen invloed hebben op onze gevoelens. Kun je dat niet gewoon met wilskracht sturen? ;x
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 18:54
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Omdat je als je met een tijdmachine terugreist naar het verleden en de tijdmachine aan de mensen in het verleden geeft je het heden (de toekomst dus) verandert. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat een van de mensen die de tijdmachine test de opa is van de uitvinder van de tijdmachine, en zichzelf naar het jaar 1837 brengt, en daar blijft, waardoor hij nooit de oma van de uitvinder ontmoet, waardoor een van de ouders van de uitvinder, en hij daardoor ook niet, nooit geboren wordt. Er is trouwens al voorspeld dat als het Higgs-boson wordt gevonden, de Higgs-singlets door de vijfde dimensie voor- en acheruit in de tijd kunnen reizen.
pff.. ingewikkeldheid.. maar ik snap het
toch blijft het een vraag & waarschijnlijk nog heel lang een theorie
(behalve miss in de toekomst, want miss is ie daar al uitgevonden)

mar bedankt ( al kan ik er nog uren over piekeren (positief) )
Met citaat reageren
Oud 15-04-2011, 19:19
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik doe niet aan maandverband, maar toen ik dat nog wel deed, heb ik ook eenmalig met vleugels gebruikt. Plakte inderdaad meer aan mijn benen dan aan mijn onderbroek, en het blijft toch nooit mooi recht en ongekreukeld zitten.
Oud 15-04-2011, 19:28
Verwijderd
ik doe trouwens ook niet aan maandverband (sowieso nu niet, al meer dan een jaar niet ONGI geweest ), maar heb wel altijd een pak in huis. als ...back up ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2011, 13:13
Verwijderd
Citaat:
ALS je maandverband gebruikt, dan zijn die vleugels wel essentieel hoor! Anders verschuift het, tenminste bij mij, maar misschien beweeg ik te veel Met vleugels gaat er nooit iets mis, die zitten niet aan mijn benen vast maar gewoon aan de onderbroek.
Ja hoor, en bij jou werkt het wel? Waarom verbaast dit me nou niet?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2011, 13:31
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
bij mij werkt het ook hoor! Is dat dan ook typisch?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2011, 14:28
Verwijderd
Vleugels gaan ook nooit aan mijn benen plakken hoor! En maandverband zonder vleugels wil dat altijd wel graag. Of aan zichzelf plakken. Br.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2011, 15:51
Verwijderd
Bij mij verfrommelen die vleugels altijd, ze gaan niet zozeer aan m'n benen plakken, maar wel aan m'n broek en aan zichzelf en mja, dat gefrommel vind ik niks Gewoon maandverband blijft netjes zitten
Met citaat reageren
Oud 16-04-2011, 15:54
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik vind zonder vleugels ook fijner zitten.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2011, 16:11
Verwijderd
Ja, in een boxer zijn vleugels ook niet handig!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2011, 17:34
Bob the Bear
Bob the Bear is offline
Wat een draak van een discussie.
Oud 16-04-2011, 19:55
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Zou Red Bull invloed hebben op je maandverband?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2011, 20:20
Verwijderd
Zolang je je maandverband er niet in onderdompelt niet lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2011, 23:04
Vice
Vice is offline
Ik snap niet dat mensen niet met die vleugels om kunnen gaan. Zo moeilijk is het toch niet?
Oud 17-04-2011, 20:18
Issun
Issun is offline
Of er iemand ooit Oreo met melk eet, wat eigenlijk de bedoeling is.
Oud 17-04-2011, 20:19
snoopy
snoopy is offline
Als ik melk in huis heb terwijl ik oreo's eet, dan drink ik dat er wel bij ja
Oud 18-04-2011, 16:19
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Gatver, Oreo's.
Oud 18-04-2011, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Gatver, Oreo's.