Advertentie | |
|
![]() |
|
Op het moment dat er sprake is van machtsmisbruik wordt dat wel degelijk gehandhaafd. Bij dergelijk leeftijdsverschil is het daar ook makkelijk op te gooien (waarschijnlijk door de ouders) omdat iemand van 14/15 niet weerbaar is tegen een 20-jarige.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb zelf in die situatie gezeten (niet dat er ooit sprake was van aangifte oid, maar dus wel een groot leeftijdsverschil) en heb me er toen dus wel in verdiept; zolang de 14/15-jarige er geen problemen mee heeft (en dus vrijwillig seks heeft met die meerderjarige) en er ook geen misbruik van hem/haar wordt gemaakt (dus geen loverboy-taferelen), is er geen enkele reden tot aanhouding of vervolging. Ook niet als de ouders dat zeggen. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
Dit is wel een enorme discussie.
Conclusie: MiBe vind het niet kunnen en de rest wel. Daar komt het eigenlijk een beetje op neer. Ik zou als ik jou was toch maar even nader onderzoek doen naar dit onderwerp, MiBe. Eigen mening heb ik niks op tegen, dat jij het niet vind kunnen, oké.. Maar zoek het maar eens goed op >.<
|||
Citaat:
Het probleem is ook dat het wellicht op het moment vrijwillig is, maar wanneer de relatie bijvoorbeeld stuk loopt of de 14/15-jarige krijgt er spijt van kan hij of zij op deze manier 'wraak' nemen, ik heb dit ook in mijn nabije omgeving zien gebeuren en die persoon is wel degelijk vervolgd (19 jarige). Of iets vrijwillig is of niet kun je immers alleen maar concluderen uit verklaringen. Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Over de ethische kant van het verhaal is te twisten en daar heeft nader onderzoek weinig mee te maken.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Oncorrect taalgebruik #15 Schrödinger | 500 | 12-04-2011 17:12 |