![]() |
||
Citaat:
![]() http://www.hdslr-cinema.com/tools/filesize.php lal, Red 4k: Video rate * Uncompressed: 56.6 GB/sec (2,000.00 fps - 8-bit) * estim 'MPEG2 High': 3.4 GB/sec (1080p25 = 10MB/s) * estim 'JPEG2000': 5.6 GB/sec (2Kp48 = 31.25 MB/s) Video size * 8-bit RGB sequence: 566.2 GB for 10 seconds * 10-bit DPX file: 707.8 GB for 10 seconds * estim 'MPEG2 High': 34.1 GB for 10 seconds * estim 'JPEG2000': 55.6 GB for 10 seconds
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar naamzoek Para, ik vraag me dan wel af hoe het wel werkt...want de MP van die camera's zijn niet zo hoog, dus waarom krijg je op een groot bioscoopdoek geen pixels te zien? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens ga ik morgen naar de tentoonstelling "master the universe" in het universiteitsmuseum van Utrecht. Dan zal het me allemaal wel wat duidelijker worden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Zijn er volgens jou/dit filmpje, mogelijk meerdere heelallen? Of houdt de ruimte en tijd (ruimte-tijd toch gewoon?) op aan het eind van dit heelal? En dan is de oerknal het begin ervan? Of kan er nog iets vóór de oerknal zijn? Is het een repeterend geheel (steeds weer een oerknal, een uitdijend heelal, dan weer een krimpend heelal, dan het eind van het heelal en dan weer een oerknal enz?.) In het filmpje hebben ze het over licht van een jonger heelal, die vat ik niet helemaal? Wat is er buiten het heelal? Waar houdt het heelal op? En wat van dit filmpje is echt wetenschappelijk vast te stellen en wat hiervan is echt een theorie (nouja, er bestaat natuurlijk geen absolute waarheid, maar ik bedoel waarheid volgens de criteria van de hedendaagse wetenschap). |
![]() |
|
zover wij weten is er maar 1 universum; maar er zijn genoeg theorieën die het hebben over parallelle universa. Volgens mij is de aanname van de oerknal o.a. gebaseerd op het feit dat het universum uitdijt, dus als je dat "terugrekent" kom je uit op een enkel moment van oorsprong, de 'oerknal'. Het heelal houdt op bij de grenzen van ons vermogen om de grens te meten; en dat licht is straling die na zoveel miljard jaar pas onze meetinstrumenten bereikt. Net dat het zonlicht wat hier op aarde aankomt ongeveer 15 minuten oud is. En volgens mij is dat filmpje behoorlijk correct (het is natuurlijk behoorlijk oppervlakkig en al weer out of date, dat wel), anders produceert zo'n instelling als American Museum of Natural History m niet
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Van ons, jongere universum ![]() Men is er zeker van totdat een andere theorie kan bewijzen dat de voorgaande theorie niet correct was.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Oh en ik had weer een fijne naamzoek:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
De nieuwe tv-show Show Me The Money van Beau van Erven Dorens is niet echt een succes te noemen. Volgens Stichting KijkOnderzoek trok het SBS 6-programma maandagavond een magere 396.000 kijkers.
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() *!* Offtopic maar zeer relevant: ik heb zojuist een formidabele powernap gehad ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
|