Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Of gebeurt/gebeurd. Kan me wel voorstellen dat je zoiets een keer verkeerd doet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Men gebruikt 't kofschip niet alleen voor het voltooid deelwoord, ook voor de verleden tijd. Immers beide vervoegingen zijn op de zelfde regel gebaseerd (er stond gebaseert ![]() Maar als je niet weet wat verleden tijd is van verhuizen, zoals in mijn voorbeeld, dan heb je dus niks aan langer maken. Regel slaat gewoon nergens op. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat ik eerder zou doen, is dat de wiskundeleraar het doorgeeft aan de leraar Nederlands als er spelfouten in een toets staan, en dat er bij een bepaald aantal fouten een deel van je gemiddelde cijfer voor Nederlands afgaat.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb van groep 3 tot en met de 5e klas middelbaar voldoende spellinglessen gehad. ![]() Ook d/t. Beide scholen zaten dan ook in de top van de bestescholenlijsten. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mja, ik heb verschillende dingen waarin ik overdrijf, maar ik ben niet beschaamd dat ik graag goed wil spellen. Toch in dt-gevallen, moeilijke splitsingen met " of - dat stoort me minder.
Zoals ik zei, 18 jaar school en het dan nog niet kunnen, dat is om van onder een steen te kruipen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar jouw suggestie staat mij ook wel aan! Het maakt me eigenlijk niet uit wat er mee gebeurt, als er maar iets mee gebeurt. |
![]() |
||
Citaat:
Wat maakt het dan uit of dat verschil door optel of door aftrek komt?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ten tweede: een cijfer geven voor het taalgebruik bij andere vakken, dat voor Nederlands meetelt. Dus als je bij wiskunde een toets vol taalfouten inlevert, heeft dat invloed op je gemiddelde bij Nederlands.
|
Verwijderd
|
Interessant, maar haalbaar?
Een punt aftrekken ter plekke is nogal simpel gedaan. Doorgeven dat iemand d/t fouten heeft en hoeveel en dat weer berekenen op Nederlands, vraagt een heleboel meer werk. En bij mijn weten verzuchtten de leraren toen al dat ze in het werk omkwamen, dat zal nu niet veel beter zijn. Overigens. Beter lesgeven is een punt, maar zoals ik zei, bij mij werd het jaarlijks herhaald. Moet je dan andere leerstof schrappen om het verdorie in die kopjes gestampt te krijgen? Elke maand herhalingsles? Of wat versta jij onder beter lesgeven? |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Waar het mij om gaat is dat er tegenwoordig helemaal geen consequenties aan vastzitten als je een toets maakt met honderden spelfouten (behalve Nederlands) en dat vind ik een slechte zaak. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|