Citaat:
Ik vind het ook niet echt leuk dat het langer wordt, want ik ben niet zo groot.  Maar ik heb nooit begrepen waarom maten niet gewoon een lengte aangeven met een gemiddelde wijdte voor die lengte, en dat er dan aparte dingen voor de uitschieters in de breedte. Volgens mij zijn de meeste mensen redelijk normaal van postuur, maar qua lengte is er veel meer variatie.
|
Ik ben daar wel blij mee, maar vooral omdat ik dus vroeger de grootste maat moest nemen omdat het shirt anders te kort was. Dan had ik dus altijd een veel te wijd shirt, dat is niet mooi. Nu is het wat meer in verhouding voor mij. Maar als ik nu een kleine maat neem is het shirt getailleerd en lang, dus in principe perfect.

Maar ik kan me voorstellen dat het voor kleine mensen irritant is. Ik snap ook niet dat ze lengte en wijdte tegelijk op laten gaan. Het is niet alsof je als je langer bent, ook gelijk dikker bent ofzo. Ik zit ook altijd moeilijk te doen met shirtjes op elkaar leggen en kijken of het ook wijder is als de maat omhoog gaat als ik geen zin heb om te passen. ;x