![]() |
|||||||
Citaat:
Bovendien staaft dat gewoon wat ik zeg. 1. wat je toekomt: verankert in de wet. 2. Gevoel van rechtvaardigheid: hebben we het al over gehad 2 mogelijkheden of het gevoel is juist en dan is dat verankert in de wet, of dat gevoel is onjuist en dan heb je dat recht dus niet. 3. alle wetten en regels van de staat: vanzelfsprekend. "recht van spreken hebben" valt onder 2. feitelijk heb je geen "recht" van spreken, je ontleent je autoriteit op het vlak aan je eigen onjuiste gevoel van rechtvaardigheid. Het feitelijke recht van spreken staat in de wet namelijk onder het kopje vrijheid van meningsuiting, waardoor iedereen 'recht' van spreken heeft. Als je werkelijk een expert op het een cq het andere vlak bent dan kan je dat onderbouwen met een CV vol met bewijzen in de vorm van ervaring en certificering, de registratie van die ervaring en certificeren die ligt ja hoor verankert in de wet. Heb je die ervaring en die certificering niet dan is het door jouw geclaimde "recht" van spreken een onjuist gevoel van rechtvaardigheid. Citaat:
Maar om concreter te zijn: Het is niet redelijk/uitvoerbaar om homosexuelen te discimineren op hun geaardheid en het is wel redelijk/uitvoerbaar om een nationaliteit te weigeren of te ontnemen; sterker het weigeren of het ontnemen van Nationaliteiten is een dagelijkse praktijk waarbij de voorwaarden beschreven staan in de wet. En daarom gaat je vergelijking mank. Zoals ik al zei: wat jij of ik "redelijk" vinden is geen voorwaarde voor een wetsvoorstel/wet. Citaat:
nu zeg je: "als het niet vaak voorkomt dan moet de politiek zijn bek erover houden" Maargoed het is dus compleet irrelevant wat je hier beweert aangezien jij of iemand anders niet bepaald bij welke frequentie de politiek er wel of niet over mag debatteren, elk kamerlid heeft het recht kamervragen te stellen die dan door de voorzitter worden gekozen. De frequentie heeft daar geen drol mee te maken, dat kan de duizenden verkeers/alcohol/tabak- doden per jaar zijn maar het kan ook een eenmalig voorkomende issue zijn zoals een aanslag op de Nederlandse ambassade in verweggistan. Zoals je ziet; de frequentie bepaald op geen enkele manier of het wel of geen probleem is cq. of de politiek er wel of niet over moet discussiëren cq. of er een wetsvoorstel gemaakt gaat worden. Citaat:
Ik zeg: Wilders kan best er over praten zoveel hij wilt echter als de minister geen wettelijke maatregelen kan treffen dan valt er niets te verzoeken aan bovenstaande minister. Gebruik je als argument dat er een wet veranderd kan worden dan kan de minister dus wel een wetsvoorstel doen. Citaat:
Citaat:
Zoals ik je al verteld heb is dat voor mij geen reden om de wet omtrent meerdere nationaliteiten te willen veranderen echter voor wilders en een flinke groep mensen in Nederland (waaronder ook voormalig buitenlanders en Nederlanders met buitenlandse komaf) wel. Wie ben jij dan om te bepalen dat zij dat niet mogen willen.
|
![]() |
|||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Terwijl het helemaal niet consequent hoeft voor te komen om een probleem te zijn, het kan best maar heel zelden voorkomen en toch een probleem zijn. Citaat:
Citaat:
Ik stelde louter dat er behalve de dubbele nationaliteit er geen wettelijke mogelijkheden zijn om aanpassing te doen die wilders eventueel tegemoet zouden kunnen komen, natuurlijk kan hij dan door discussieren er is alleen wettelijk niets mee te doen en dus is die discussie dan snel afgelopen; namelijk; ja mnr Wilders het is jammer dat u zich zo voelt en Henk en Ingrid ook, echter er zijn wettelijk geen mogelijkheden om er iets aan te veranderen. Nu gebruikt wilders een argument wat wel wettelijk te veranderen is en is de minister "verplicht" dat voor te leggen aan de kamer en te laten overwegen door de Senaat, dat jij het nut er niet van inziet (en ik ook niet btw) doet er dan niet toe. Citaat:
Maar de staat zou dat recht ook kunnen ontnemen ware het niet dat het in de grondwet staat en dat dat dus een ingewikkeldere procedure is, terwijl het doodeenvoudig is om zelfs met de huidige wetgeving paspoorten te kunnen afpakken, dit wetsvoorstel voegt slechts een voorwaarde toe dat een burger van de Nederlanden niet nog een andere nationaliteit mag hebben en dat in zo'n geval de burger een voorstel doet aan de andere Natie om zijn nationaliteit af te pakken en zo dat niet kan of zo die burger dat niet wilt dan volgt daaruit automatisch dat de Nederlandse nationaliteit dan wordt afgepakt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je weet trouwens niet wat 'c.q.' betekent. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je haalt dingen uit de lucht. Dat ik met mijn inderdaad superieure intellect bepaalde dingen onzinnig vind, wil niet zeggen dat ik mensen het recht op bepaalde meningen wil ontnemen. Ik snap ook niet hoe je daarbij komt.
||||||||||||
Citaat:
Als je die expertise niet aantoont heb je inderdaad "geen recht van spreken" en natuurlijk staat er nergens in de wet wat je rechten niet zijn, er staat alleen wat je rechten wel zijn. Maar goed, ik heb al eerder gezegd dat we het hier niet over Jip- en Janneketaal hebben maar over een juridische context. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
toegegeven "of" of "dan wel" zou correcter zijn maar soit. Citaat:
Citaat:
Immers dat is ook geen argument. Citaat:
Het maakt uiteindelijk dus niets uit of hetgeen men denkt de werkelijkheid is of slechts een waanvoorstelling. Citaat:
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het enige tegenargument is: "maar het is handig om 2 nationaliteiten te hebben". Misschien is het ook handig om zowel man als vrouw te zijn, maar dat kan ook niet. Citaat:
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Een klein upje, maar het hele plan gaat dus niet door:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/10637...ullenbak.dhtml
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde ā la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 | |
Dubbele nationaliteit II Gatara | 500 | 25-03-2007 00:28 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' naam onbekend | 501 | 26-11-2005 23:55 | |
Over het gat in onze Grondwet en de valse rechtsstaat McCaine | 177 | 10-09-2003 18:46 | |
tegen oorlog, lekker makkelijk ShoarmaSchaap | 215 | 06-04-2003 17:10 |