Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2012, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Ik ken asperges vooral omwikkeld in ham als borrelhapje. Die dunnere zijn ook veel lekkerder dan de dikke.
Dat geldt ook voor paling! Behalve de ham, dan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2012, 15:38
Verwijderd
Oh en de boerenkool-met-rookworst-posse alhier adviseer ik met liefde eens goed draadjesvlees bij de kool te eten, in plaats van. En kwak ook een fijngesnipperd gefruit uitje d'r door
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 16:10
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nouja, ik vind dat mijn dag ook wel goed begint met een ongezond ontbijt, kennelijk ze zeggen ook gewoon netjes 'rijk aan energie' toch?

MAArrr in een Amerikaanse reclame hebben ze letterlijk gezegd dat Nutella gezond was. En toen mocht dat niet meer. En toen waren er mensen boos. Dus toen schijnt dat weer onderzocht te zijn, en toen bleek het nog wel mee te vallen, slechts 17% van de respondenten uit de staat Michigan dacht daadwerkelijk dat Nutella gezond was. Ik heb deze informatie uit verschillende bits en pieces van niet-experts op het internet, dus vertrouw me niet.
klik
Oud 04-05-2012, 16:27
Schrödinger
Schrödinger is offline
Geitenkaas.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 16:47
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, vaak worden er dan nog diepvriesgarnaaltjes gebruikt. Maar goed, garnalencocktail is best lekker op zich.
Ja, is het ook. Maar het is natuurlijk een "sjiek" gerecht dat makkelijk te bereiden is, dus het is zijn glans een beetje verloren. Zelfde als met saté, het is in principe best lekker, maar je weet ook dat het makkelijk te bereiden is en dat het weinig kost. Dan kan ik net zo goed een bakje sate in de magnetron gooien.
Oud 04-05-2012, 16:51
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nee, maar jij bent ook van nu. Mijn oma's vinden het chic!
Ja, mijn oma vindt een Nokia 3310 ook modern Mijn punt is dat het gewoon niet echt restaurants zijn die zoiets serveren. Tenminste, niet in mijn beleving. Ik zeg niet dat er iets mis mee is, en ik eet er zelf ook wel natuurlijk, maar ik vind zulke etablissementen meer een veredeld eetcafé dan een echt restaurant.
Oud 04-05-2012, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Geitenkaas.
*eens*
Maar dat komt ook omdat ik geitenkaas bijna altijd vies vind. En ik word er bijna altijd misselijk van
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 18:33
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik ken asperges vooral omwikkeld in ham als borrelhapje. Die dunnere zijn ook veel lekkerder dan de dikke.
Ja, dat is ook niks hè. Goed schillen, kort koken, dat ze zacht zijn maar niet uit elkaar vallen, botersaus, peterselie. In de zomer.

Wel overgewaardeerd: geschilde aardappels. Waarom geven mensen zichzelf toch steeds al dat werk? Het is misschien een leuk idee als je puree of stamppot maakt, maar bij gekookte of gebakken aardappels is het net zoiets als druiven schillen.
Oud 04-05-2012, 18:36
Verwijderd
Jij kiepert ze in de pan met de schil er nog omheen?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 18:37
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik schil m'n aardappels echt nooit. Onzinwerk en die schil is gewoon eetbaar.
Oud 04-05-2012, 18:37
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
MAArrr in een Amerikaanse reclame hebben ze letterlijk gezegd dat Nutella gezond was. En toen mocht dat niet meer. En toen waren er mensen boos. Dus toen schijnt dat weer onderzocht te zijn, en toen bleek het nog wel mee te vallen, slechts 17% van de respondenten uit de staat Michigan dacht daadwerkelijk dat Nutella gezond was. Ik heb deze informatie uit verschillende bits en pieces van niet-experts op het internet, dus vertrouw me niet.
Hier nog een bron, plus een mooi beeld van hoe Amerikanen tegen Nutella aankijken.

Oud 04-05-2012, 18:38
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ja. Net zoals ik druiven eet met de schil er nog omheen. En pralines met de chocolade er nog omheen. Een kroketten met het paneermeel er nog omheen.
Oud 04-05-2012, 18:39
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ongeschilde aardappel is veel lekkerder (mits gebakken) dan geschilde aardappel! En gezonder, want vitamientjes. Ook al gaat de helft verloren door verhitting.
Oud 04-05-2012, 18:40
Turk February
Turk February is offline
Gekookt, gefrituurd en gepoft vind ik ze met schil ook lekkerder. Geschilde aardappels zijn voor de puree (hoewel ik de schil er daar ook vaak omheen laat, maar dat is luiheid).
Oud 04-05-2012, 18:41
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ja. Net zoals ik druiven eet met de schil er nog omheen. En pralines met de chocolade er nog omheen. Een kroketten met het paneermeel er nog omheen.
Bramen en melk schil ik wel.
Oud 04-05-2012, 18:44
Verwijderd
*obligate zout-opmerking*
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Ongeschilde aardappel is veel lekkerder (mits gebakken) dan geschilde aardappel! En gezonder, want vitamientjes. Ook al gaat de helft verloren door verhitting.
Werkt dat ook voor dingen waarbij de (gekookte) aardappels doorgaans geprakt worden?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 18:48
Martiño
Martiño is offline
Ongeschilde aardappels kun je prima prakken mits gewassen en klein genoeg gesneden (zodat je geen grote vellen tussen je tanden krijgt)
Oud 04-05-2012, 18:50
Verwijderd
Er gaat ineens een wereld voor me open.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 18:50
Martiño
Martiño is offline
De Wonderlijke Wereld van de Aardappel!
Oud 04-05-2012, 18:54
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Werkt dat ook voor dingen waarbij de (gekookte) aardappels doorgaans geprakt worden?
Ja, maar prakken is eigenlijk de enige situatie waarin je ze beter wel kunt schillen. Die schillen gaan dan los, en dan smaken ze niet zo lekker.
Oud 04-05-2012, 18:59
Verwijderd
Als ze oud zijn en veel ogen hebben is schillen ook wel handiger.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 19:08
Chick Rock
Chick Rock is offline
De ogen haal ik er wel altijd uit, die zijn giftig toch?
Oud 05-05-2012, 17:48
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oja, kappertjes vind ik ook flink overrated.
Oud 05-05-2012, 19:17
AzN
AzN is offline
Hema rookworst
Oud 05-05-2012, 21:19
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Hema rookworst
Oud 05-05-2012, 21:49
Katertje
Katertje is offline
Citaat:
Spek. Bacon gaat prima (zeker als het gebakken is), maar mensen die echt van die complete speklappen weg kunnen vreten
Hey!
Oud 06-05-2012, 11:33
Verwijderd
Chinees.

Niet dat chinees eten per definitie vies is, maar al die rommel die je haalt bij die cheesy restauranten die meestal "de chinese muur" of "de gouden draak" worden genoemd kan je wat mij betreft direct in de vuilnisbak gooien. Het smaakt ook overal hetzelfde dankzij domme hollanders die echt chinees eten vies vinden, dus je krijgt een soort zwaar-verwesterde versie van alle gerechten.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 11:56
Verwijderd
Ketchup. Maar daarvan ga ik ook echt kokhalzen enzo.

Slagroomtaart is inderdaad verschrikkelijk overrated. Cupcakes en muffins ook.

Speculaas vind ik ook underrated. Sushi en asperges vind ik heel erg lekker, maar ook wel een beetje overrated. Zo bijzonder is het nu ook weer niet, en asperges zijn pas écht lekker als er goed veel ham/ei-saus overheen gedrapeerd ligt (welke forumer doe ik na).
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 11:57
Miekje*
Miekje* is offline
Jelly beans. Die hebben echt heel erg weinig smaak.
Oud 06-05-2012, 12:01
Verwijderd
Oh, en spareribs natuurlijk. Veredeld hondenvoer.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 12:02
Verwijderd
Citaat:
*gasps*
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 12:05
Verwijderd
Ongeschilde aardappels zijn idd underrated! Ik schil aardappels eigenlijk nooit meer, met schil zijn ze veel lekkerder en het is nog makkelijker ook!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Ohja, wel een beetje eens. Veel mensen doen alsof spareribs het summum zijn wat vlees betreft, terwijl het toch altijd vooral een hoop knaagwerk is met weinig resultaat.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 12:33
Verwijderd
Ja, precies. En vaak gewoon helemaal niet zulk lekker vlees. En mensen worden er altijd uiterst oncharmant van als ze spareribs eten.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 14:48
Schrödinger
Schrödinger is offline
Spareribs zijn inderdaad meh. Best binnen te houden hoor, maar echt bijzonder, nee. En het eet onhandig. Liever een biefstuk of zo.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 14:50
Verwijderd
Biefstuk vind ik dan weer overrated. Lamsvlees en varkenshaas vind ik lekkerder.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Ja, precies. En vaak gewoon helemaal niet zulk lekker vlees. En mensen worden er altijd uiterst oncharmant van als ze spareribs eten.
Ik vind de meeste spare ribs ook niet zo bijzonder, maar één tent hier in de buurt heeft wel fantastische, waar het vlees lekker mals is en het zo van het bot af valt bijna.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 15:07
Noedelhap
Noedelhap is offline
Hey EHH, goeie spareribs waarbij het zachte vlees zo van het bot valt zijn goddelijk, helemaal als het goed gemarineerd is.

Ik vind B+J's wel overgewaardeerd. En Lays chips. En bimi, dat werd hier op wsz altijd zo BEJUBELD.
Oud 06-05-2012, 15:19
Schrödinger
Schrödinger is offline
Praktisch alle A-merken zijn overrated, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 15:22
Verwijderd
Oh ja, bimi
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 15:37
Martiño
Martiño is offline
Bimi is superlekker en supergezond ja
Oud 06-05-2012, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Biefstuk vind ik dan weer overrated. Lamsvlees en varkenshaas vind ik lekkerder.
Lamsvlees is sowieso onovertroffen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 16:53
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Chinees.

Niet dat chinees eten per definitie vies is, maar al die rommel die je haalt bij die cheesy restauranten die meestal "de chinese muur" of "de gouden draak" worden genoemd kan je wat mij betreft direct in de vuilnisbak gooien. Het smaakt ook overal hetzelfde dankzij domme hollanders die echt chinees eten vies vinden, dus je krijgt een soort zwaar-verwesterde versie van alle gerechten.
Hebben die Chinezen aan zichzelf te danken, die gingen er van uit dat we niks lustten. Maar dat Westers-Chinees vind ik vaak wel te eten.

Ik wil trouwens wel een keer echt Chinees eten, maar ik kom nergens ECHTE Chinese keukens tegen.
Oud 06-05-2012, 18:07
Rivka
Rivka is offline
Sushi vind ik ook ontzettend overrated. Hele volksstammen kwijlen er meestal bij weg, maar ik vind er óf niks aan óf ik vind het vies. Nutella vind ik zelf best overrated (wel lekker met crêpes etc. natuurlijk) maar ik snap ook dat Fransen en Amerikanen er gek op zijn, maar zij kennen ook geen hagelslag en alles om mee te vergelijken.

Ander overrated eten vind ik vlees. Ik ben geen vegetariër en eet weinig vlees
(een keer per week) en ik erger me altijd aan die 'ik kan niet leven zonder vlees'-mensen. Nee, je valt niet dood neer van ijzertekort als je niet een tot drie keer per dag vlees eet
Oud 06-05-2012, 18:12
Noedelhap
Noedelhap is offline
Als dat wild en gevogelte, zoals fazant, everzwijn en kangaroe. Lekker mals vlees hoor, maar al die exclusiviteit en hoge prijzen niet waardig.
Oud 06-05-2012, 18:40
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Jelly beans. Die hebben echt heel erg weinig smaak.
WAT Ik vind jelly beans juist echt helemaal fantastisch. Het is het enige snoep dat ik echt lust.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Ik wil trouwens wel een keer echt Chinees eten, maar ik kom nergens ECHTE Chinese keukens tegen.
Net buiten Utrecht heb je een belachelijk duur Chinees restaurant (zo eentje waar Brad Pitt eet zeg maar) waar ik een peking eend heb gegeten die zoveel beter smaakt dan die rommel die de standaard chinees je aanbiedt dat ik dacht dat ik met een heel andere eend te maken had.

Maargoed, het kan dus wel degelijk. Alleen reken er maar op dat je een hoop centjes meer kwijt gaat zijn aan echt goed chinees eten in plaats van dat nederlandse gedoe.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 19:00
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
WAT Ik vind jelly beans juist echt helemaal fantastisch. Het is het enige snoep dat ik echt lust.
Oh . Nou, ik had in een snoepwinkeltje in Wales dus jellybeans gekocht, omdat ik wel dacht dat ik die lekker zou vinden. Ze smaken dus helemaal nergens naar! En later kocht ik nog een zakje bij de Tesco, omdat ik dacht 'hmm, eens andere proberen', maar die smaakten dus ook nergens naar.
Oud 06-05-2012, 20:20
Chocolat_muffin
Chocolat_muffin is offline
Ganzenlever, het kan aan mij liggen, maar het is echt te ranzig voor woorden. Had het eens besteld "om te proberen". Nooit aan beginnen zou ik zeggen .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten