Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2012, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het feit dat ik orgaandonor ben al gul genoeg van mezelf. Daar hoeft bloedgeven ook niet bij. Alleen jammer voor die orgaanpatiënten dat ik nog niet van plan ben om dood te gaan
Oh, ik ben ook orgaandonor all the way. Zonder uitzonderingen dus. Trek mij maar leeg als ik dood ben, for whatever purpose Misschien moet ik eens iets opstellen waarin ik mijn lichaam na mijn overlijden 'n dag ter beschikking stel of zo. Aan iemand die een fetisj heeft op lijken. Cashen geblazen!
Advertentie
Oud 24-05-2012, 17:54
Zeppelin
Zeppelin is offline
jammer dat het topic op seks is gesloten.
Oud 24-05-2012, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Mooizo Hoe zijn de andere examens gegaan?
Op zich wel goed. Behalve Nederlands, dat ging echt slecht. En wiskunde had ik niet af, maar was verder niet heel moeilijk. Natuurkunde ging wel aardig, biologie was veel twijfel en stomme fouten en Engels ging dus goed. Nog maar vier te gaan.
Oud 24-05-2012, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Op zich wel goed. Behalve Nederlands, dat ging echt slecht. En wiskunde had ik niet af, maar was verder niet heel moeilijk. Natuurkunde ging wel aardig, biologie was veel twijfel en stomme fouten en Engels ging dus goed. Nog maar vier te gaan.
Dat klinkt wel goed Was/ben je zenuwachtig?
Oud 24-05-2012, 18:10
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik heb O+. Dat weet ik omdat ik bloeddonor was. De meest gebruikelijke bloedgroep, toch?
Oud 24-05-2012, 18:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Volgensmij juist de makkelijkst inzetbare, maar niet per se de meest gebruikelijke!
Oud 24-05-2012, 18:11
Schrödinger
Schrödinger is offline
Was dat niet O-? Even Wikipediaën.
Oud 24-05-2012, 18:15
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ja, O- is de universele donor, en O+ komt het meeste voor.
Oud 24-05-2012, 18:15
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ah, dat was het.
Mijn vriend heeft ook 0+ geloof ik.
Oud 24-05-2012, 18:18
Verwijderd
Citaat:
Ja, O- is de universele donor, en O+ komt het meeste voor.
Niet
Oud 24-05-2012, 18:19
Verwijderd
O jawel grapje.
Oud 24-05-2012, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Dat klinkt wel goed Was/ben je zenuwachtig?
Ik was eerst heel zenuwachtig, en toen nog zenuwachtiger omdat Nederlands (eerste examen) slecht ging en nu begint het een beetje af te nemen, alhoewel het ongeveer 1 à 2 uur voor het examen zelf weer erger wordt. Maar over het algemeen is het wel te doen.
Oud 24-05-2012, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Ik was eerst heel zenuwachtig, en toen nog zenuwachtiger omdat Nederlands (eerste examen) slecht ging en nu begint het een beetje af te nemen, alhoewel het ongeveer 1 à 2 uur voor het examen zelf weer erger wordt. Maar over het algemeen is het wel te doen.
Ah ja, dat is balen Bij mij ging Nederlands (ook m'n eerste examen) erg goed dus dat gaf me wel wat meer zelfvertrouwen, zo'n goed begin. Veel succes nog
Oud 24-05-2012, 18:31
Noedelhap
Noedelhap is offline
Oh, de parade is weer aan het oefenen geslagen Mijn god, hoe kunnen ze die muziek van zichzelf aanhoren? En die apenkostuums dragen zonder GÊNE?
Oud 24-05-2012, 18:36
Verwijderd
http://www.dumpert.nl/mediabase/2147..._als_baas.html

Hah, wat een kerel
Oud 24-05-2012, 18:38
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik vind het maar NIKS dat ze het Journaal gaan aanpassen om minder 'saai' te zijn. Door presentatoren te laten staan enzo. Ze doen het al jaren zittend!
Al die moderne foefjes tegenwoordig! *zwaait met rollator*

Laatst gewijzigd op 24-05-2012 om 18:45.
Oud 24-05-2012, 18:46
Verwijderd
Volgens mij wilden ze het inhoudelijk ook 'dichter bij het publiek' gaan brengen...
Oud 24-05-2012, 18:48
Verwijderd
Philip Freriks had geen foefjes nodig!
Oud 24-05-2012, 18:50
Noedelhap
Noedelhap is offline
Het decor en de stijl doen me nu vooral heel erg denken aan EénVandaag. Ik snap ook niet wat er mis is met het huidige format van het achtuurjournaal. Een andere leader en achtergrond snap ik wel, maar een compleet nieuw jasje?
Oud 24-05-2012, 19:08
Verwijderd
Nou het fietsen was wel oke, ik heb aan de idyllische waterkant gezeten alwaar allemaal roeiers voorbijkwamen van de Delftsche Roeivereniging (stel ik me zo voor).

En nu heb ik koud gedoucht, maar het hielp geen FUCK, want ik heb het nog steeds warm, en ondanks de flesjes water die ik gedronken heb, heb ik nog steeds een soortvan hoofdpijn.

Straks Joan kijken
Oud 24-05-2012, 19:09
Verwijderd
Oh het heet de Delftsche Sport, had ik wel gelijk met mijn 'sch'
Oud 24-05-2012, 19:12
Verwijderd
Wut wut wut, is het Journaal veranderd?

Dat kan ik als autist toch niet aan, het Journaal is een BAKEN van vertrouwdheid!
Oud 24-05-2012, 19:14
Verwijderd
Oh, ik zie helemaal geen verschil, wat is er anders dan?
Oud 24-05-2012, 19:16
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ik wil zo graag weten wat mijn bloedgroep is, maar ik kom er maar niet achter. Toen ik dat mijn moeder vroeg flipte die een beetje omdat ze dacht dat ik in het ziekenhuis lag en een bloedtransfusie nodig had. Volgens mij heb ik A, althans, dat hebben allebei mijn ouders.
Dan is het wel het meest waarschijnlijk dat je ook A hebt! Je zult in ieder geval geen B of AB hebben. Wat wél kan is dat je ouders AO hebben en aan jou alletwee de O hebben doorgegeven (als ze al beide AO hebben is die kans 25%) en dan heb je O (als je namelijk maar één O hebt en één A dan heb je gewoon A want die's dominant enzo (tenzij ze liegen in mijn biologieboek of ik het verkeerd onthouden heb)).

Overigens heb ik O+, en dat weet ik omdat mijn mamma O- heeft, en dan moeten ze wel weten welke bloedgroep ik had en of mijn moeder een spuitje nodig had zodat ze d'r volgende kind niet ging verwoesten als hij ook een +je had. Enzo.

En ik heb nog nooit bloed gegeven. Er ook nog nooit echt over nagedacht eigenlijk.

En ik moet nog steeds dat donorformulierding invullen. En schijnbaar ook nog verzinnen wát ik dan allemaal zou willen doneren.
Oud 24-05-2012, 19:17
Verwijderd
Superlijm is mooi spul. Ik heb het nu een week en ik heb al een paar schoenen, een rolgordijn, een paddington-beker, een koelkastmagneet en een keramieken bloempot gerepareerd.
Em.
Em. is offline
Oh, ik mag ook nog geen bloed geven. Daar moet je 18 voor zijn, schijnbaar.
Verwijderd
Citaat:
Dan is het wel het meest waarschijnlijk dat je ook A hebt! Je zult in ieder geval geen B of AB hebben. Wat wél kan is dat je ouders AO hebben en aan jou alletwee de O hebben doorgegeven (als ze al beide AO hebben is die kans 25%) en dan heb je O (als je namelijk maar één O hebt en één A dan heb je gewoon A want die's dominant enzo (tenzij ze liegen in mijn biologieboek of ik het verkeerd onthouden heb)).

Overigens heb ik O+, en dat weet ik omdat mijn mamma O- heeft, en dan moeten ze wel weten welke bloedgroep ik had en of mijn moeder een spuitje nodig had zodat ze d'r volgende kind niet ging verwoesten als hij ook een +je had. Enzo.

En ik heb nog nooit bloed gegeven. Er ook nog nooit echt over nagedacht eigenlijk.

En ik moet nog steeds dat donorformulierding invullen. En schijnbaar ook nog verzinnen wát ik dan allemaal zou willen doneren.
je hebt het een beetje verkeerd onthouden, er bestaat geen O, dat is een 0 en die betekent dat je geen a en geen b hebt
maar als beide ouders a hebben zou het wel kunnen dat je 0 hebt inderdaad.
Oud 24-05-2012, 19:18
Verwijderd
Ik durf geen bloed te geven denk ik. Niet per se om de prik ofzo, want bloedprikken vind ik ook wel goed te doen, maar puur het idee dat ze je leegtappen. Echt brr, ik word al slap als ik er nu over nadenk.
Oud 24-05-2012, 19:18
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik heb zin om een nachtje "kwijt'' te raken en liters wijn en bier te drinken en dan mijn longen te vergiftigen met hele balen shag, wat mij betreft met wat groens ertussen. Wie komt mij halen?
Mag dat met je medicatie?
Oud 24-05-2012, 19:19
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik durf geen bloed te geven denk ik. Niet per se om de prik ofzo, want bloedprikken vind ik ook wel goed te doen, maar puur het idee dat ze je leegtappen. Echt brr, ik word al slap als ik er nu over nadenk.
Ik vind het altijd stom dat ze maar een halve liter weghalen omdat ik dan niet merk dat ik wat gedaan heb, maar dat is natuurlijk ook de bedoeling enzo.
Oud 24-05-2012, 19:20
Verwijderd
ik geef in de praktijk hooguit twee keer per jaar bloed omdat ze di, wo en vr open zijn van 9 tot 4 en op maandag van 13 tot 8. Dus als ik iets te doen heb op maandagavond, gaat het al mis. Ik snap niet waarom ik afhankelijk moet zijn van hun uitnodigingen en niet gewoon kan aangeven van 'he ik kan nu en het is lang genoeg geleden, tot morgen'
Oud 24-05-2012, 19:20
Verwijderd
'Maar een halve liter', haha, ik voel helemaal m'n handen slap worden nu ik dit typ. :')

*mietje*
Oud 24-05-2012, 19:21
Em.
Em. is offline
Citaat:
je hebt het een beetje verkeerd onthouden, er bestaat geen O, dat is een 0 en die betekent dat je geen a en geen b hebt
maar als beide ouders a hebben zou het wel kunnen dat je 0 hebt inderdaad.
Ik wist anders wel dat het éigenlijk een 0 was, maar dat men O zegt, en daarom had ik er een O van gemaakt.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
'Maar een halve liter', haha, ik voel helemaal m'n handen slap worden nu ik dit typ. :')

*mietje*
ahw! Ik was eerst ook bang voor prikken maar daarom ben ik het in eerste instantie juist gaan doen. Het heeft wel deels geholpen. Maar ik was niet bang voor tappen dus ja
Maar ik kan supergoed bloed geven (als mijn ijzer hoog genoeg is), meestal heb ik tussen de 3 en 5 minuten nodig om het zakje vol te maken.
Betekent dat dat ik ook sneller doodbloed als ik ernstig gewond ben, trouwens?
Verwijderd
Ik ben ook naar dat Bodies, the Exhibition geweest, en dat trok ik prima, totdat we bij de bloedvat-afdeling kwamen, en je dus zag hoeveel bloedvaten de mens door zijn lichaam heeft lopen. Toen werd ik ook een beetje slap in de benen. Ik vind dat op een of andere manier een naar onderwerp.
Verwijderd
Citaat:
Ik wist anders wel dat het éigenlijk een 0 was, maar dat men O zegt, en daarom had ik er een O van gemaakt.
oh ok
Oud 24-05-2012, 19:23
Verwijderd
ik kan er wel slecht tegen om geprikt te worden, maar zo lang ik niet kijk, is dat niet erg. Ik kan ook best naar dat zakje met mijn bloed kijken, maar ik moet tijdens het bloedgeven echt niet kijken naar die naald die zomaar in mijn arm zit
Oud 24-05-2012, 19:24
Verwijderd
Citaat:
ik kan er wel slecht tegen om geprikt te worden, maar zo lang ik niet kijk, is dat niet erg. Ik kan ook best naar dat zakje met mijn bloed kijken, maar ik moet tijdens het bloedgeven echt niet kijken naar die naald die zomaar in mijn arm zit
Nah, dat vind ik nog wel gaan, juist. Het gaat mij juist om het idee dat er zoveel bloed uit me stroomt.
Oud 24-05-2012, 19:26
Verwijderd
Ja, dat vind ik niet zo erg, ik maak wel weer nieuw
Oud 24-05-2012, 19:26
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh, ik kan het juist alleen als ik de naald erin zie gaan. Anders weet ik nooit of ze niet stiekem een grotere, dikkere naald pakken, of expres verkeerd prikken! Maar ik ben een beetje een controlfreak.
Oud 24-05-2012, 19:29
Verwijderd
Waren jullie vroeger ook bang voor vaccinaties?
Oud 24-05-2012, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Beetje. Ik weet die van toen ik 9 werd nog wel. Ik zag het gebeuren bij de kinderen die voor mij moesten, en ik dacht 'wtf, die spuiten gaan er echt teringlang in'

Naja, niet in die bewoordingen.
Oud 24-05-2012, 19:32
Verwijderd
Volgens mij was ik er vrij stoïcijns onder, in tegenstelling tot de meeste overige kinderen, die van tevoren al begonnen met huilen.
Oud 24-05-2012, 19:33
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik heb er maar twee gehad van mijn leven en de eerste weet ik niet meer en bij de tweede was ik 16 en helemaal niet bang. Maar ik kreeg geen sticker ofzo
Citaat:
Dat weet ik niet, maar ik ga het denk ik ook maar niet vragen aan de psychiater. Ik denk niet dat er iemand is die het een verstandig idee vindt. Maar momenteel zal het me allemaal een worst wezen eigenlijk. Al gaat mijn lever er helemaal aan. Voor hetzelfde geld ben ik morgen plotseling dood en dan ben ik nog nooit dronken geweest in mijn leven. Hoe triest zou dat zijn.
ahw Maar je gaat heus niet morgen dood! Daar is toch helemaal niet meer kans op dan bij de rest van ons? Ik bedoel, de grootste kans is een ongeluk toch?
Oud 24-05-2012, 19:34
Em.
Em. is offline
Toen ze bij mij ooit bloed gingen prikken keek ik wel de andere kant op als de naald erin ging, maar verder had ik er niet zo'n problemen mee.

En ik bedacht me gister ofzo dat ik misschien ook wel eens mijn haar heel kort kan knippen en het (afknipte stuk) kan doneren. Maar toen dacht ik dat er minstens 25 centimeter af zou moeten en zo lang is mijn haar net aan (met dode punten eraan ) en kaal gaan om haar te doneren voor pruiken voor kale mensen vond ik wat overdreven. Maar schijnbaar hoeft het maar 15 centimeter te zijn, aldus deze - maar dat moet dan wel weer in een staart. Maar goed, misschien moeten we die maar in het stapeltje stoppen van dingen om eens te overwegen.

Ohwacht, volgens deze is het weer 25 centimeter. Tsk.
Oud 24-05-2012, 19:38
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nee, volgens mij niet. Ik kan me eigenlijk geen enkele vaccinatie meer herinneren. Maar wij waren totaal geen jankerds.
Oud 24-05-2012, 19:38
Verwijderd
Citaat:
alleen bij die toen ik 9 was. Ik ben op zich ook niet bang voor prikken, ik ga me er gewoon flauw van voelen.
Oud 24-05-2012, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Nee, volgens mij niet. Ik kan me eigenlijk geen enkele vaccinatie meer herinneren. Maar wij waren totaal geen jankerds.
wij?
Verwijderd
ik kan wel prima toezien hoe ik een naald in iemand anders steek, gelukkig maar
Verwijderd
Citaat:
wij?
als halve tweeling ben je natuurlijk je hele kindertijd een 'wij'!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten