Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2012, 19:50
Verwijderd
Citaat:
in korte termijn
Advertentie
Oud 29-06-2012, 22:54
DAH
DAH is offline
Wacht tot je wat ouder bent om verliefd te vallen ik ben 14 en zelfs ik vind liefde nog iets ingewikkeld
Je kan beter wachten en als je twijfeld kan je die jongen beter vergeten niet te snel binden geniet van je jeugd zoals ik
Oud 30-06-2012, 04:19
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Dit komt me onder de hand me strot uit, want dit is me al 14x gebeurt
En uit hetzelfde topic:
Citaat:
Ik kan goed luisteren enzo, maar als meisjes mijn hulp of tips nodig hebben ben ik er.
Want mensen die goed luisteren helpen anderen normaal gesproken niet?

Het hele topic staat vol met stomme fouten.
Oud 30-06-2012, 09:12
DAH
DAH is offline
Citaat:
En uit hetzelfde topic:

Want mensen die goed luisteren helpen anderen normaal gesproken niet?

Het hele topic staat vol met stomme fouten.
'Hun', zo vaak 'hun' waar het niet hoort. O_O
Oud 30-06-2012, 15:22
Verwijderd
mijn broertje had een lekker limburgs werkwoord in het nederlands gezegd. : Brenda je reit het uit mijn handen.

Laatst gewijzigd op 02-07-2012 om 11:23.
Oud 30-06-2012, 15:29
Verwijderd
Citaat:
als je echt van haar houwt en zij ook van jou moet je het eigelijk zelf weteen
en ware liefde hou je niet tegen
Oud 30-06-2012, 16:31
Verwijderd
Citaat:
mijn broertje had een lekker limburgs werkwoord in het nederlands gezegd. : Brenda je riet het uit mijn handen.
Zo zei een kennis uit Limburg van mij laatst in het Nederlands tegen een aantal van zijn klasgenootjes (die dus niet uit Limburg kwamen): "Zit niet zo te strevelen, laat elkaar een beetje geweren!" Mijn vriend en ik lagen allebei helemaal dubbel, die jongen schaamde zich dood en zijn klasgenoten hadden geen idee waar het over ging
Oud 30-06-2012, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Zo zei een kennis uit Limburg van mij laatst in het Nederlands tegen een aantal van zijn klasgenootjes (die dus niet uit Limburg kwamen): "Zit niet zo te strevelen, laat elkaar een beetje geweren!" Mijn vriend en ik lagen allebei helemaal dubbel, die jongen schaamde zich dood en zijn klasgenoten hadden geen idee waar het over ging
Oud 30-06-2012, 19:02
DAH
DAH is offline
Alles wat de TS schreef in 'Turks meisje' op L & R...
Oud 30-06-2012, 19:58
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Wat betekent dat in hemelsnaam?
Oud 30-06-2012, 20:20
DAH
DAH is offline
Citaat:
Ik ben gelukkig niet de enige die geen Limburgs snapt

Laatst gewijzigd op 02-07-2012 om 11:41. Reden: Stomme fout waar ik steeds mee geconfronteerd word.
Oud 30-06-2012, 20:22
Verwijderd
Zit niet zo te kibbelen/ruziemaken-light, laat de ander gewoon z'n ding doen.
Oud 30-06-2012, 20:32
Vowel
Vowel is offline
Het eerste deel van de zin kon ik nog wel een beetje raden, maar dat tweede gedeelte ontging me compleet.
Oud 30-06-2012, 20:41
Verwijderd
gewähren
Oud 30-06-2012, 20:47
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh ik dacht dat strevelen zoiets was als streven Als het uitgesproken was had ik het wel verstaan.
Oud 30-06-2012, 20:52
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik ben gelukkig niet de enigste
Oud 30-06-2012, 23:03
Verwijderd
Citaat:
geweren is laten, bij ons dan.
Oud 01-07-2012, 00:36
DAH
DAH is offline
Enige?
Oud 01-07-2012, 00:45
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Enige?
Goed zo
Oud 01-07-2012, 01:16
DAH
DAH is offline
Citaat:
Goed zo
Wees blij dat ik verder goede interpunctie gebruik, anders dan enkele mensen op deze site... >_>
Oud 01-07-2012, 19:56
Dasherman
Dasherman is offline
Citaat:
Enige?
Je kunt niet eniger zijn dan iemand anders dus ook niet de enigste, behalve als je enig gebruikt met als betekenis 'leuk'
Oud 01-07-2012, 21:02
Verwijderd
Citaat:
In diezelfde categorie: Mijn Limburgse schoonzusje vertelde gisteren dat ze, toen ze net op kamers woonde in Wageningen, ze wel eens de termen schuurkar, slips en karbuit heeft gebruik. Schuurkar is een verbastering van het dialecte woord voor kruiwagen (al weet ik niet hoe je dat schrijft - Vriendje zegt schörker, al weet ik dat niet zeker.), slips was een stropdas (wat in het dialect slieps is) en karbuit was balkenbrij, dat in het dialect kreboet/kerboet/karboet is.

Laatst gewijzigd op 01-07-2012 om 21:12.
Oud 02-07-2012, 04:19
Vowel
Vowel is offline
Schuurkar is niet zo héél onlogisch.
Oud 02-07-2012, 10:11
Martiño
Martiño is offline
Het heeft niet zo veel met een schuur te maken. In Roermond is het (fonetisch) sjör-kér, het 'sjor' slaat op 'schurken/schurgen', schurgkar dus. Schurgen is dan weer stoten/schuiven, dus een stootkar.
Zie hier: https://fuzzy.arts.kuleuven.be/rewo/dialzndkrui.htm
Oud 02-07-2012, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Ik ben gelukkig niet de enigste die geen Limburgs snapt
Huhuhu!

Laatst gewijzigd op 02-07-2012 om 12:07.
Oud 02-07-2012, 11:12
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Het heeft niet zo veel met een schuur te maken. In Roermond is het (fonetisch) sjör-kér, het 'sjor' slaat op 'schurken/schurgen', schurgkar dus. Schurgen is dan weer stoten/schuiven, dus een stootkar.
Zie hier: https://fuzzy.arts.kuleuven.be/rewo/dialzndkrui.htm
Wtf. En ik maar denken dat ik snapte waar het woord vandaan kwam.
Oud 02-07-2012, 11:50
Verwijderd
Wij zeggen sjoepkar, en aangezien Schuppen schuur betekent kan het toch met een schuur te maken hebben.
Oud 02-07-2012, 11:58
DAH
DAH is offline
Ik vind schuurkar vind ik.wel logisch. Een kruiwagen is een karretje wat vaak in de schuur staat en in de schuur past.
Oud 02-07-2012, 12:02
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Wij zeggen sjoepkar, en aangezien Schuppen schuur betekent kan het toch met een schuur te maken hebben.
Zie je wel!
Oud 02-07-2012, 12:17
Lorelei
Lorelei is offline
Gisteren in een Law&Order aflevering werd 'scientologists' met 'wetenschappers' vertaald.
Oud 02-07-2012, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Gisteren in een Law&Order aflevering werd 'scientologists' met 'wetenschappers' vertaald.
Oud 02-07-2012, 14:41
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Citaat:
Ik vind schuurkar vind ik.wel logisch. Een kruiwagen is een karretje wat vaak in de schuur staat en in de schuur past.
Citaat:
Zie je wel!
lieve kindjes, klik die link dan eens aan:

Citaat:
Schubkar: Dit woord lijkt sterk op het Hoogduitse standaardtaalwoord voor kruiwagen: Schiebkarre. Schuben is een ablautsvorm van het Hoogduitse standaardtaalwoord schieben en het betekent ongeveer hetzelfde, nl schuiven. Zowel het werkwoord als de samenstelling komen frequent voor in het Rijnland (de samenstelling minder frequent dan het werkwoord) en hebben blijkbaar dezelfde betekenis als het Hoogduitse schieben/Schiebkarre.
Oud 02-07-2012, 15:09
DAH
DAH is offline
Citaat:
Maar dan moet ik iets lezen I.p.v. zelf nadenken! D:
Oud 02-07-2012, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Ja ik ga een link aanklikken voor een ander woord
Oud 02-07-2012, 20:50
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Oud 03-07-2012, 12:21
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
ze leesde alles

Oud 03-07-2012, 14:00
DAH
DAH is offline
Citaat:

Schrijf het dan nog met een 'z', als het zo nodig fout geschreven moet worden...
Oud 04-07-2012, 11:49
Verwijderd
Ik vind schuurkar als in schuren als in schuiven heel logisch.
Schuurkar als in schuur als in stal vind ik raar.
Oud 04-07-2012, 20:28
Verwijderd
Vandaag hoorde ik iemand op mijn werk vragen 'Hoeveel komen die?'. Dat is toch een vernederlandsing van een Limburgse uitspraak? Of kun je dat ook zo in het Nederlands zeggen? Ik twijfel eerlijk gezegd een beetje.
Oud 04-07-2012, 22:31
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Vandaag hoorde ik iemand op mijn werk vragen 'Hoeveel komen die?'. Dat is toch een vernederlandsing van een Limburgse uitspraak? Of kun je dat ook zo in het Nederlands zeggen? Ik twijfel eerlijk gezegd een beetje.
Dat kun je in het Nederlands niet zo zeggen. Ik zou niet eens weten wat ermee bedoeld wordt eigenlijk.. Hoe zou je het op z'n Limburgs zeggen?
Oud 04-07-2012, 22:33
Verwijderd
Hoeveel het kost /vertaalmachine.
Oud 06-07-2012, 18:18
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Jouw conclusie heeft geen poten noch armen
Oud 06-07-2012, 18:39
Martiño
Martiño is offline
Interessante variatie van geen poot om op te staan
Oud 06-07-2012, 19:41
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
ninadebeste schreef:
Jouw conclusie heeft geen poten noch armen

Oud 06-07-2012, 20:06
Dasherman
Dasherman is offline
Citaat:
Stuur alleen een reactie als je interesse of een vraag hebt. Met deze domme reacties heb ik niks aan!
Is dit goed Nederlands of heeft die viezerik verklaard dat hij naakt is?

Laatst gewijzigd op 07-07-2012 om 07:55.
Oud 06-07-2012, 21:10
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Is dit goed Nederlands of heeft die viezerik verklaart dat hij naakt is?
Is dit nu ironie of wil je ons gewoon moeite besparen door de taalfout direct in dit topic te maken?
Oud 07-07-2012, 07:54
Dasherman
Dasherman is offline
Citaat:
Is dit nu ironie of wil je ons gewoon moeite besparen door de taalfout direct in dit topic te maken?
:$ *schaamte*
Oud 07-07-2012, 17:11
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Ciau
Oud 07-07-2012, 19:44
Verwijderd
Lieke van Lexmond over de Stabylo Spellingstrijd: "spel/spellen (o.i.d.) zowel letterlijk als figuurlijk".
Oud 07-07-2012, 22:06
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Waarom ze haar als presentatrice voor dat programma hebben gekozen, snap ik echt niet. Op een gegeven moment moesten de kindertjes het foute woord in een zin vinden en dat verbeteren. Er stond 'congiërge', wat natuurlijk verbeterd moest worden naar 'conciërge'. Zegt ze 'dat moest dus met i-e-r-g-e'.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten