Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2012, 21:09
Verwijderd
Plus dat je op de kinderen van iemand anders kan passen, daarvoor is het in eerste instantie in de lijst gekomen. Gewoon net zoiets als een taart bakken: iets dat niet bij het huishouden hoort maar wel heel burgervrouwig is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2012, 21:40
Verwijderd
Ja precies, de punten krijg je alleen als het niet je eigen kinderen zijn Toch? Als het wel je eigen kinderen zijn kunnen ze alleen strafpunten opleveren, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2012, 21:54
Verwijderd
Ah zo... hmm, pfff, dan ben ik een burgervrouw van niks
Met citaat reageren
Oud 12-07-2012, 21:55
Verwijderd
Ach, dat zijn we allemaal eigenlijk niet echt echt natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 07:21
Verwijderd
Oh van mij mag je die punten ook wel weer als het je eigen kind is! Maar misschien moeten we het maximum bijstellen?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 09:59
Martiño
Martiño is offline
Ik vind dat oneerlijk tegenover de bewust kinderlozen!
Oud 13-07-2012, 10:58
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Waarom, die zijn toch per definitie minder burgervrouwelijk?

Ik snap nog steeds niet goed hoe jullie 'was opvouwen' als een aparte taak zien. Ik bedoel: je vouwt de was op als je je was afhaalt, maar dat is alleen het deel wat je niet strijkt, dus dat vind ik niet echt tellen, die paar sokken en zo. En je vouwt ook was op als je aan het strijken bent, maar dat vind ik ook niet echt tellen, want dat hoort gewoon bij het strijken. Maar misschien doen jullie de was op een andere manier waarbij het wel logisch is
Oud 13-07-2012, 11:13
Balance
Balance is offline
Citaat:

Ik snap nog steeds niet goed hoe jullie 'was opvouwen' als een aparte taak zien. Ik bedoel: je vouwt de was op als je je was afhaalt, maar dat is alleen het deel wat je niet strijkt, dus dat vind ik niet echt tellen, die paar sokken en zo. En je vouwt ook was op als je aan het strijken bent, maar dat vind ik ook niet echt tellen, want dat hoort gewoon bij het strijken. Maar misschien doen jullie de was op een andere manier waarbij het wel logisch is
Ik strijk praktisch niks, dus bij mij is was afhalen alle kledingwas. En daar hoort dus ook opvouwen bij, want m'n broeken en shirtjes moeten wel opgevouwen de kast in.
Of de handdoeken die uit de droger komen. Die worden ook niet gestreken, maar moeten wel opgevouwen.

En ik vind het best reëel dat op je eigen kind 'passen' ook erbij staat. Want ik vind het erg burgerlijk om in de hedendaagse tijd nog thuis te zijn voor je kind i.p.v. 5 dagen werken en het kind dus 5 dagen naar de crèche. Alleen zou ik het logischer vinden om gewoon 1 punt te geven voor een werkdag op één of meer kinderen passen. De huidige puntentelling met dagdelen snap ik niet zo, evenals het 'oppassen' in het weekend.
Oh en als je kinderen hebt, heb je ook meer wassen te draaien enzo. Dus ik denk dat je automatisch al wel wat hoger uitkomt, dus dat compenseert dan mooi voor de dames met kids.
Oud 13-07-2012, 11:15
Verwijderd
Citaat:

Jongons, niet om het één of ander, maar schieten jullie niet een beetje veel te ver door met al die waslijsten, normeringen en gewauwel over hoe, wat en waarom?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 11:25
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik strijk praktisch niks, dus bij mij is was afhalen alle kledingwas. En daar hoort dus ook opvouwen bij, want m'n broeken en shirtjes moeten wel opgevouwen de kast in.
Of de handdoeken die uit de droger komen. Die worden ook niet gestreken, maar moeten wel opgevouwen.

En ik vind het best reëel dat op je eigen kind 'passen' ook erbij staat. Want ik vind het erg burgerlijk om in de hedendaagse tijd nog thuis te zijn voor je kind i.p.v. 5 dagen werken en het kind dus 5 dagen naar de crèche. Alleen zou ik het logischer vinden om gewoon 1 punt te geven voor een werkdag op één of meer kinderen passen. De huidige puntentelling met dagdelen snap ik niet zo, evenals het 'oppassen' in het weekend.
Oh en als je kinderen hebt, heb je ook meer wassen te draaien enzo. Dus ik denk dat je automatisch al wel wat hoger uitkomt, dus dat compenseert dan mooi voor de dames met kids.
Ja oké, handdoeken strijk ik natuurlijk ook niet. Ik had het gewoon logischer gevonden als i.p.v. was opvouwen het was afhalen was geweest, maar als je een droger hebt, is dat natuurlijk ook weer anders. Blablabla, Quintiano heeft gelijk, maar ik wil nog wel zeggen dat ik het eens ben met Balance wat betreft de kinderen.

Mijn punten gisteren:

- op tijd opgestaan: 1 punt
- gestofzuigd: 2 punten
- vuilnis naar container brengen: 1 punt
- afwassen/ afdrogen: 1 punt

5 punten
Oud 13-07-2012, 13:34
Verwijderd
Citaat:

Jongons, niet om het één of ander, maar schieten jullie niet een beetje veel te ver door met al die waslijsten, normeringen en gewauwel over hoe, wat en waarom?
Natuurlijk, maar dat hoort er toch een beetje bij?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 13:35
Verwijderd
Citaat:

Ik strijk eigenlijk niets, opvouwen vind ik overigens echt een rotklus
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 13:47
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik strijk eigenlijk alle T-shirts en broeken en zo, maar soms weet ik niet waarom want erg goed ben ik er niet en veel verschil zie je ook niet Ik vermoed dat als ik een fulltime baan zou hebben, ik niets meer zou strijken en dat niemand het verschil zou merken
Oud 13-07-2012, 21:48
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik ook. Mijn kleding blijft doorgaans een week aan het rek hangen, totdat mijn volgende lichting was zich aankondigt en ik het rek toch echt weer nodig heb
Oud 14-07-2012, 08:27
drukknoopje
drukknoopje is offline
Gisteren:
Opstaan: 1
Kinderen: 5
Afwassen: 1

7
Oud 14-07-2012, 12:21
Balance
Balance is offline
Twee was draaien: 2 punten
Was opvouwen: 1 punt (het zijn 3 wassen te vouwen, maar ik neem aan dat dat gewoon als 1 telt )
Vaatwasser uitruimen: 1 punt
Vrijwilligerswerk: 1 bonuspunt
Bed opmaken: 1 bonuspunt
Om 8:30 opstaan: 1 bonuspunt

Tussenstand: 7 punten
Oud 15-07-2012, 18:46
Balance
Balance is offline
Opruimen: 1 kamer
Stofzuigen: 3 punten voor een groter huis/flat
Dweilen of moppen: 3 punten voor een groter huis/flat
Badkamer schoonmaken: 2 punten per 4 gebruikers, af te ronden naar boven
Was draaien: 1 punt
Was opvouwen: 1 punt
Vaatwasser uitruimen: 1 punt
Bed opmaken terwijl er niemand op je slaapkamer gaat komen: bonuspunt

13 punten en dat voor de zondag
Oud 18-07-2012, 08:29
Verwijderd
Ik doe niet meer echt mee, maar ik wil graag een bonuspunt melden voor een medeburgervrouw om 11(!!!!) uur op de koffie krijgen
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 09:41
Verwijderd
Oh een verkleurde canvas doeken krijg je echt supermakkelijk schoon met een doekje en warm water Mijn vergeelde doek is alweer bijna wit
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 17:32
Verwijderd
17 punten ! Vakantieschoonmaak
Met citaat reageren
Oud 18-07-2012, 20:26
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Opruimen: 1 punt
Afwassen: 1 punt
Vuilniszakken naar container brengen: 1 punt
Stofzuigen: 2 punten
Was draaien: 1 punt
Was opvouwen: 1 punt

totaal: 7 punten
Oud 20-07-2012, 19:24
Verwijderd
oh he een puntensysteem. even kijken!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2012, 19:29
Verwijderd
Woonkamer opgeruimd: 1
Kamer + keuken stofzuigen: 2
Drie volle wasmanden opgevouwen. De was, niet de manden: 3
Vaatwasser uitruimen: 1

Tussen 5:30 en 8:30 opstaan: bonuspunt
Kinderen: 5 bonuspunten

13
Met citaat reageren
Oud 20-07-2012, 19:33
Verwijderd
Ow, ik heb vandaag megaveel gedaan...

Opgeruimd in het hele huis, dat zijn 5 kamers vind ik (3 slaapkamers, woonkamer/keuken en zolder): 5 pt
Afgestoft: 1 pt
Stofzuigen: 3 pt vanwege groter huis
Wassen gedraaid: 3 pt
Was opgevouwen: 1 pt
Vaatwasser uitgeruimd: 2x dus 2 pt
Kind om voor te zorgen: 4 pt
Bed opmaken terwijl er niemand op de slaapkamers gaat komen: 2 pt
Iets op volgorde zetten (ik ben vrij neurotisch bezig geweest met 8 gekleurde bakjes en dekseltjes eerst alle bakjes een andere kleur deksel, toen toch maar alle bakjes dezelfde kleur deksel... toen alles naast elkaar gezet en op mooie 'regenboogvolgorde' gezet ): 1 pt
Om 6.50 uur opgestaan: 1 pt

Dus...23 pt als ik goed heb geteld.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2012, 18:53
Verwijderd
Dinsdag

Opruimen: 1 + 1 pt
Wc schoonmaken: 1 pt
Afwassen: 1 pt
Was draaien: 1 pt
Was opvouwen: 1 pt
Bed verschonen: 1 pt

Bed opmaken terwijl er niemand op je slaapkamer gaat komen: 1 bonuspt
Een kast of lade opruimen: 1 bonuspt

Totaal: 9 pt

Krijg ik een bonuspunt voor het wassen van schoenen?

Woensdag

Afwassen 1 pt
Stofzuigen: 1 pt
Was draaien: 1 + 1 + 1 pt (derde = handwas leren jack, krijgt dit een bonuspunt?)
Was opvouwen: 1 pt

Totaal: 6 pt

Totaal score deze week tot nu toe: 15 pt
Met citaat reageren
Oud 26-07-2012, 19:46
Verwijderd
2x afwassen, was opvouwen, vuilnis naar container, 7:55 opstaan => 5 pt donderdag
correctie dinsdag: afwas voor meer dan vier eters, extra punt bij => +1 pt dinsdag

edit: en administratie/brief stempelen en op post ?
Met citaat reageren
Oud 30-01-2013, 15:04
Verwijderd
Up

Want ik doe een project Kamer opruimen en het bestaat uit 22 dingen die gedaan moeten worden . Of nou ja, daar horen ook 3 verschillende wassen bij, maar die moeten dan ook nog opgevouwen en dat tel ik apart, dus eigenlijk 25! En eigenlijk heb ik geen zin en ben ik ziek en moe en snotterig maar ik wil wat doen. Dus dit topic voor motivatie
Met citaat reageren
Oud 30-01-2013, 15:21
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik doe twee wassen vandaag en ik heb net citroen-vanillemuffins in de oven gezet
Oud 30-01-2013, 15:29
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oja, en brei dus -heel burgerlijk- een sjaal voor een vriendin, maar eigenlijk als bedankje omdat ze bij mij heeft schoongemaakt. Dus zijn dat nou plus- of minpunten?
Oud 30-01-2013, 15:33
Verwijderd
Ik vind dat je als echte burgervrouw best dingen als klusjes enzo mag uitwisselen dus dan lijken het me gewoon punten.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2013, 15:34
Verwijderd
Ik heb al mijn schone kleding opgevouwen en in de kast gelegd, de eerste was in de machine gedaan en een timer op mijn telefoon ingesteld zodat ik zo meteen de al voorgesorteerde tweede was erin kan doen. Oh, en mijn laptop, waterkoker en overbodige gordijnen opgeruimd.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2013, 15:35
Verwijderd
Je had je huis ook gewoon kunnen laten verslonzen. Een vrindin inzetten voor de poets en haar bedanken met een breiwerk zijn dus dubbele punten!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2013, 15:41
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Je had je huis ook gewoon kunnen laten verslonzen. Een vrindin inzetten voor de poets en haar bedanken met een breiwerk zijn dus dubbele punten!
omg
Oud 30-01-2013, 15:51
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Jammer dat je geen burgervrouwenpunten krijgt als het werk is, want anders had ik deze week al duisentveel punten: Vier wassen gedraaid, kinderen naar de creche gebracht, kinderen uit de creche gehaald, naar de markt geweest voor boodschappen, kinderen naar bed brengen, was strijken en vouwen, opruimen, afstoffen, stofzuigen, bedden opmaken, dweilen, een paar keer afwassen.
Niet alles voor geld, want een deel heb ik ook in mijn eigen huis gedaan maar ik kan me niet herinneren wat
Met citaat reageren
Oud 30-01-2013, 16:00
Verwijderd
8 van de 26 onderdelen al maar dat waren allemaal makkelijke snelle dingen wel. Nu kom ik bij echte grote dingen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2013, 16:24
Verwijderd
Oke, mijn vloer is helemaal vrij van losse spullen, ook onder de bank en het bed. Het gaat heel hard de goede kant op en ik zit nog maar op 2.5 vuilniszak
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten