Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2012, 15:54
Noedelhap
Noedelhap is offline
Mijn broertje had trouwens het geniale idee om te verhuizen naar een woning op de bovenst etage van een appartementencomplex. Negen trappen omhoog en geen lift aanwezig Ben KAPOT.
Oud 08-07-2012, 15:58
Miekje*
Miekje* is offline
Ik heb een set schilderen op nummer () gevonden . Bezigheidstherapie ftw!
Oud 08-07-2012, 16:02
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Het gaat niet goed met een van mijn ratjes . Volgens mij heeft ze een tumor.. Ze eet wel gelukkig, maar voor de rest is ze heel rustig, ze loopt bijna niet en nu weet ik niet wat ik moet doen. Of ik nog tot morgen kan wachten met naar de dierenarts gaan..
Oud 08-07-2012, 16:03
Carn
Carn is offline
Citaat:
Mijn broertje had trouwens het geniale idee om te verhuizen naar een woning op de bovenst etage van een appartementencomplex. Negen trappen omhoog en geen lift aanwezig Ben KAPOT.
helemaal handig als je een feestje wil geven en je moet kratten bier naar boven sjouwen enzo .

Serieus een van de redenen waarom ik op de begane grond ben gaan wonen
Oud 08-07-2012, 16:05
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Het gaat niet goed met een van mijn ratjes . Volgens mij heeft ze een tumor.. Ze eet wel gelukkig, maar voor de rest is ze heel rustig, ze loopt bijna niet en nu weet ik niet wat ik moet doen. Of ik nog tot morgen kan wachten met naar de dierenarts gaan..
Heeft ze ergens een bult? Eten en drinkt ze normaal? Plast/poept ze normaal?
Oud 08-07-2012, 16:19
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Heeft ze ergens een bult? Eten en drinkt ze normaal? Plast/poept ze normaal?
Ze heeft een bult boven haar rechter achterpoot. Ze eet normaal. Drinken ga ik haar nu even aanbieden, want ik denk dat ze misschien wel heel weinig gedronken heeft omdat ze niet naar boven kon in de kooi, waar de drinkfles hangt.. Plas normaal (behalve dat ze net niet terug naar de kooi liep maar gewoon plaste waar ze zat). Haar poepjes zijn een beetje groenig.
Oud 08-07-2012, 16:20
Zeppelin
Zeppelin is offline
Ik dacht dat het gebruikelijk (of verplicht?) was dat er een lift zit in een gebouw dat meer dan 4 verdiepingen heeft?
Oud 08-07-2012, 16:26
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik heb haar nu in het reismandje gezet met een bakje voer en de drinkfles. Ze is als een malle aan het eten, voor de drinkfles toont ze weinig interesse.
Oud 08-07-2012, 16:32
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik moet even een goed drinkbakje voor de ander twee verzinnen en ook even iets waar ik ze in kan doen om de kooi te kunnen schoonmaken. Ik wil ze even niet bij Marinda laten... Misschien moet ik maar een van de plastic opbergdozen opofferen en wat gaten erin maken ofzo... hmmz
Oud 08-07-2012, 16:33
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ze heeft een bult boven haar rechter achterpoot. Ze eet normaal. Drinken ga ik haar nu even aanbieden, want ik denk dat ze misschien wel heel weinig gedronken heeft omdat ze niet naar boven kon in de kooi, waar de drinkfles hangt.. Plas normaal (behalve dat ze net niet terug naar de kooi liep maar gewoon plaste waar ze zat). Haar poepjes zijn een beetje groenig.
Zit de bult los (kun je hem zo vastpakken) of zit hij vast aan de ondergrond? Hoe groot is de bult ongeveer en hoe lang zit hij er al?
Is je ratje gewoon rustig of echt sloom? Reageert ze anders dan normaal?

En eten is goed . Het is belangrijk dat ze dat blijft doen. Drinken is nog belangrijker, want ze mag niet uitdrogen. Misschien gaat ze straks wel drinken als ze is uitgegeten.

Dat haar ontlasting wat groenig is, kan komen omdat ze wat minder heeft gegeten (wat dus waarschijnlijk is, aangezien ze nu honger heeft).
Oud 08-07-2012, 16:36
Verwijderd
Mijn moeder en ik spellen canasta en zijn bezig met het opzoeken van Engelse koningen van onze kaarten. We hebben kaarten uit Engeland, eentje met Kings and queens of England (met een plaatje, hun naam en van wanneer tot wanneer ze geregeerd hebben. Nu weet ik dat Engeland in 955 tot 959 geregeerd is door King Edwy, die slecht 15 was toen hij op de troon kwam en 20 toen hij dood ging. En we hebben een kaartspel met Shakespeares flowers, wat best mooi is en allemaal bloemetjes heeft met bijbehorende passages uit stukken van Shakespeare <3
Oud 08-07-2012, 16:42
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik dacht dat het gebruikelijk (of verplicht?) was dat er een lift zit in een gebouw dat meer dan 4 verdiepingen heeft?
alleen bij nieuwbouw.
Oud 08-07-2012, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Huh? Bedoel je nu niet de Torah?
Ja, maar ook alle kleine en grote profeten worden gewoon overgenomen in principe.
Citaat:
Jamaar thee en koekjes .

En Panopticon, welke vertalingen van de Bijbel vind jij niet betrouwbaar/goed?
Ik ben alleen goed bekend met de studiebijbel en die vind ik wel goed Verder heb ik het wel eens vergeleken maar niet zo intensief.
Citaat:
Ik herinner me vaag dat we bij geschiedenis leerden dat Mohammed geïnspireerd raakt door de Bijbel. Of nou ja, hij woonde dan bij een handelskruispunt (of er was in ieder geval veel handel ) en hoorde zo veel verhalen, inclusief dus over Jezus en het hele geloof en die invloed schijnt dan weer in de Islam terecht te zijn gekomen. Maar mijn geheugen is nou niet echt een prima bron wat dit betreft (vooral omdat ik het me maar vaag herinner) dus ik zou even moeten nazoeken wat er zo ongeveer van klopt!

Een alineaatje van wikipedia hierover:

En toen scrolde ik toevallig ook nog langs deze (te lui om alles te lezen enzo ):

Dat lijkt me ook weer wijzen op enerzijds dat Mohammed dus de verhalen van het Christendom en Jodendom kende en daarnaast dat hij ook niet zei een nieuwe godsdienst te schapen, maar gewoon weer aandacht te vestigen op de oorspronkelijke religie van Ibrahim (in het Oude Testament van de Bijbel is dat als het goed is Abraham) en dan dit keer wat meer gericht op de Arabieren.
Ja. Dat klopt.
Oud 08-07-2012, 16:43
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Zit de bult los (kun je hem zo vastpakken) of zit hij vast aan de ondergrond? Hoe groot is de bult ongeveer en hoe lang zit hij er al?
Is je ratje gewoon rustig of echt sloom? Reageert ze anders dan normaal?

En eten is goed . Het is belangrijk dat ze dat blijft doen. Drinken is nog belangrijker, want ze mag niet uitdrogen. Misschien gaat ze straks wel drinken als ze is uitgegeten.

Dat haar ontlasting wat groenig is, kan komen omdat ze wat minder heeft gegeten (wat dus waarschijnlijk is, aangezien ze nu honger heeft).
Ik weet niet zo goed of de bult vast of los zit, ik denk lossig. Hij is ongeveer 3 bij 2 cm ofzo? Best groot in ieder geval. De bult loopt van haar rechter achterpoot naar haar staart en best een stuk over haar buikje. Ik ontdekte de bult net pas.. Op zich is ze niet super sloom, maar op dit moment loopt ze bijna niet. Ze blijft zitten waar ze neergezet wordt. Ze doet wel een paar pasjes (ze is dus niet verlamd).

Op dit moment is ze inderdaad aan het drinken

Vrijdag liep ze in ieder geval nog goed rond. Ze kwam uit de kooi naar me toe op bed enzo. Maar ik vond het al gek dat ze niet direct het laddertje opklom naar me toe om snoepjes te komen halen. Ik dacht dat ze het gewoon niet meer snapte. Ik heb ze pas weer een week bij me nadat ze 3 maanden uit logeren zijn geweest omdat ik zelf ziek was.
Oud 08-07-2012, 16:48
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik laat haar eventjes met rust, kan ze flink wat eten en drinken. Na mijn avondeten ga ik even een plekje voor de andere twee zoeken om de kooi te kunnen schoonmaken.
Oud 08-07-2012, 16:52
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
alleen bij nieuwbouw.
ah, dat verklaart.

Ik vond wonen op 3 hoog al kut. Is best een klim als je zware boodschappen hebt, een (toen nog) baby en een kinderwagen dat dagelijks allemaal naar boven en naar beneden moest worden gezeuld.

Maar 9 hoog stel dat je iets vergeet.
Oud 08-07-2012, 16:56
Verwijderd
Oh ja, dat is erg leuk ja . Bij ons was de lift regelmatig kapot, en ik had ontiegelijk veel spierpijn toen de lift het een keer 3 weken lang niet deed. Iedereen ging bij ons alles plannen rondom de trap, zodat je maar een keer op en neer hoefde
Oud 08-07-2012, 16:58
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
helemaal handig als je een feestje wil geven en je moet kratten bier naar boven sjouwen enzo .

Serieus een van de redenen waarom ik op de begane grond ben gaan wonen
Wel een goede oefening
Oud 08-07-2012, 16:59
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ah, dat verklaart.

Ik vond wonen op 3 hoog al kut. Is best een klim als je zware boodschappen hebt, een (toen nog) baby en een kinderwagen dat dagelijks allemaal naar boven en naar beneden moest worden gezeuld.

Maar 9 hoog stel dat je iets vergeet.
Je moet het positief bekijken! Als je iets vergeet hoef mag je 's avonds een extra zak chips! En je hoeft nooit meer te sporten, je gaat gewoon 1x naar je werk, 1x boodschappen doen en 1x de post halen en je hebt al je beweging gehad voor die dag!
Oud 08-07-2012, 17:15
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik weet niet zo goed of de bult vast of los zit, ik denk lossig. Hij is ongeveer 3 bij 2 cm ofzo? Best groot in ieder geval. De bult loopt van haar rechter achterpoot naar haar staart en best een stuk over haar buikje. Ik ontdekte de bult net pas.. Op zich is ze niet super sloom, maar op dit moment loopt ze bijna niet. Ze blijft zitten waar ze neergezet wordt. Ze doet wel een paar pasjes (ze is dus niet verlamd).

Op dit moment is ze inderdaad aan het drinken

Vrijdag liep ze in ieder geval nog goed rond. Ze kwam uit de kooi naar me toe op bed enzo. Maar ik vond het al gek dat ze niet direct het laddertje opklom naar me toe om snoepjes te komen halen. Ik dacht dat ze het gewoon niet meer snapte. Ik heb ze pas weer een week bij me nadat ze 3 maanden uit logeren zijn geweest omdat ik zelf ziek was.
Dat ze niet zo actief is, is makkelijk te verklaren: die bult zit gewoon in de weg bij het lopen. Vooral als hij zo groot is.
Als ze gewoon nog eet en drinkt, kun je best wachten tot morgen met naar de DA gaan.
Oud 08-07-2012, 17:24
Carn
Carn is offline
Watch All 135 Space Shuttle Launches At Once
Oud 08-07-2012, 17:32
Miekje*
Miekje* is offline
Apate, het verzendlabel is bijna groter dan het pakketje waar hij op moet .
Oud 08-07-2012, 17:35
Verwijderd
Oud 08-07-2012, 18:07
Miekje*
Miekje* is offline
Jeetje, wat kan mijn moeder zeuren, zeg . Dat ik niet beneden kom zitten (wat moet ik daar in godsnaam doen?), dat ze niet ziet dat ik heb opgeruimd omdat er nog een was staat die opgeruimd moet worden (ik heb vandaag de berg volle tassen die midden in mijn kamer lag, leeggeruimd en opgeruimd en mijn bureau opgeruimd en allerlei andere rotzooi opgeruimd en uitgezocht, maar daar zegt ze niks over) en ze roept steeds (echt zowat elke keer als ik haar zie) dat ik nou eindelijk mijn foto's van Wales in moet gaan plakken. Ja, sorry hoor, maar dat doe ik wel een keer als ik er zin in heb. En die was ook. Die was al lang en breed opgeruimd geweest als ze er niet zo over had lopen zeuren, want nu laat ik hem expres staan .
Oud 08-07-2012, 18:08
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Dat ze niet zo actief is, is makkelijk te verklaren: die bult zit gewoon in de weg bij het lopen. Vooral als hij zo groot is.
Als ze gewoon nog eet en drinkt, kun je best wachten tot morgen met naar de DA gaan.
Ja dat vermoedde ik ook. Dank je Miekje
Oud 08-07-2012, 18:08
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja dat vermoedde ik ook. Dank je Miekje
Graag gedaan, hoor ^^.
Oud 08-07-2012, 18:17
Miekje*
Miekje* is offline
Ik word zo blij van plantjes verzorgen <3. Mijn Spathiphyllum is er weer bijna bovenop nadat mijn moeder hem vergeten had water te geven. De bladeren zijn nog maar een heel klein beetje geel, maar wel weer mooi stevig en net toen ik de dode bladeren wegknipte, zag ik allemaal nieuwe, jonge bladeren groeien <3.
Oud 08-07-2012, 18:37
Verwijderd
Omg de finale van Wimbledon was echt heel leuk, en Murray was zo zielig
Oud 08-07-2012, 18:53
Verwijderd
Is er nou ook al Wimbledon? Ik houd het niet bij, al dat gesport.
Oud 08-07-2012, 19:47
Verwijderd
Mijn ouders willen écht emigreren zodra wij onze middelbare school hebben afgemaakt. Dat is dus over drie jaar. Ik snap ze heel goed, maar het is zo'n raar idee.
Oud 08-07-2012, 19:50
Miekje*
Miekje* is offline
Waarnaartoe? Naar Rusland?
Oud 08-07-2012, 19:53
Verwijderd
Nee, oud worden in Rusland als je kinderen in Europa zijn is niet zo'n goed plan. Naar Noorwegen, daar hebben we vrienden en familie en het land heeft de vlaktes die ze nodig hebben om te ademen.
Oud 08-07-2012, 19:55
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Nee, oud worden in Rusland als je kinderen in Europa zijn is niet zo'n goed plan. Naar Noorwegen, daar hebben we vrienden en familie en het land heeft de vlaktes die ze nodig hebben om te ademen.
Ah . En dan ga jij mee?
Oud 08-07-2012, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Ah . En dan ga jij mee?
Neejoh. Ik blijf alleen achter.
Oud 08-07-2012, 20:10
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Neejoh. Ik blijf alleen achter.
Nouja, dat kan toch . Ik bedoel, je hebt ook vet lang zonder je familie in Rusland gezeten.
Oud 08-07-2012, 20:17
Verwijderd
Oh, dat lijkt me heel apart ja! Maar dan ga je dus hier blijven, op kamers ofzo ?
Oud 08-07-2012, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Nouja, dat kan toch . Ik bedoel, je hebt ook vet lang zonder je familie in Rusland gezeten.
Het is natuurlijk niet alsof mijn ouders nu opeens niks voor me betekenen, hè Miekje. Maar natuurlijk kan het. Ik ben er ook niet speciaal tegen, ik bedoel, zo gaan die dingen.

Citaat:
Oh, dat lijkt me heel apart ja! Maar dan ga je dus hier blijven, op kamers ofzo ?
Ja. Sowieso wil ik over twee jaar op kamers en een jaar later zijn mijn broertje en zusje klaar met hun school. Mijn vader gaat misschien al wel eerder weg uit Nederland, als hij eerder werk vindt dan ze plannen te verhuizen.
Oud 08-07-2012, 20:23
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Kak, ik slaap nog niet, want ik ontdekte ineens een programma wat ik al een tijdje terug had willen kijken. Een beetje de Vlaamse versie van QI, maar dan duizent keer leuker dan de Nederlandse (omdat het geen exacte kopie is, en Lieven is geen saaie ouwe lul van een schrijver).
Ik wil aflevering 2 ook zien, want OMG Lieven Scheire, Henk Rijckaert, Jonas Geirnaert en WIM HELSEN!
Minke Absinthe naamzoek!

[filmpje]

<3333333
*Vlaam-gasm*
"Filip Dewinter heeft er duizend laten bijdrukken."

Waarom zijn Belgen zoveel scherper dan Nederlanders?
Oud 08-07-2012, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Het is natuurlijk niet alsof mijn ouders nu opeens niks voor me betekenen, hè Miekje. Maar natuurlijk kan het. Ik ben er ook niet speciaal tegen, ik bedoel, zo gaan die dingen.

Ja. Sowieso wil ik over twee jaar op kamers en een jaar later zijn mijn broertje en zusje klaar met hun school. Mijn vader gaat misschien al wel eerder weg uit Nederland, als hij eerder werk vindt dan ze plannen te verhuizen.
Even uit het niets hoor, maar heb jij al enig idee wat je wil gaan studeren eigenlijk?
Oud 08-07-2012, 20:34
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:

Nee, maar dat bedoelde ik er ook niet mee. Maar ik wist eerlijk gezegd of het voorgaande bericht nou sarcastisch was of niet .
Oud 08-07-2012, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Even uit het niets hoor, maar heb jij al enig idee wat je wil gaan studeren eigenlijk?
Geschiedenis. Het kan dat ik daar over een jaar anders over denk, natuurlijk.
Oud 08-07-2012, 20:35
Verwijderd
Leuk maar wil je niet iets met taal gaan doen? Jij vindt taal zo leuk
Oud 08-07-2012, 20:35
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dat verbaast me ook echt helemaal niks, weet je dat. Geen idee waarom, maar ik vind het wel bij je passen.
Oud 08-07-2012, 20:40
Verwijderd
Ah gaaf Straks even checken.

Edit: Er is een quote weg Dit ging over QI Vlaanderen.
Oud 08-07-2012, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Ah, hoi mogelijke toekomstige collega-historicus!

Citaat:
Ik denk niet dat geschiedenis en taal elkaar echt bijten, sterker nog, bij geschiedenis heb je vooral met tekst van doen, en een degelijke taalbeheersing kan ook heel erg goed van pas komen.
Oud 08-07-2012, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Nee, maar dat bedoelde ik er ook niet mee. Maar ik wist eerlijk gezegd of het voorgaande bericht nou sarcastisch was of niet .
Welk bericht, die je gequote had? Nee, die bedoelde ik helemaal serieus.

Citaat:
Ik wil heel veel doen. Dat is dan gewoon mijn vrijetijdhobby, ofzo.
Oud 08-07-2012, 20:41
Verwijderd
Ik bedoelde niet de Nederlandse taal per se. Ik bedoelde meer dat Kat veel van talen houdt in het algemeen, en hun grammatica's. En in dat geval bijt een studie geschiedenis wel, aangezien je, voor zover ik weet, geen taal krijgt. Ik denk dat je het er wel bij kan doen, maar ja dan is het wel extra.

Over taal gesproken Hoe gaat het met je Latijn? Dat wou je toch leren?
Ik heb een 7 gemiddeld gehaald op mijn Akkadisch deels met jouw hulp!
Oud 08-07-2012, 20:43
Verwijderd
Ik had het ook nergens specfiek over de Nederlandse taal. Als je je bezig wilt gaan houden met Rusland, is een degelijke kennis van het Russisch bijvoorbeeld wel erg handig.
Oud 08-07-2012, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoelde niet de Nederlandse taal per se. Ik bedoelde meer dat Kat veel van talen houdt in het algemeen, en hun grammatica's. En in dat geval bijt een studie geschiedenis wel, aangezien je, voor zover ik weet, geen taal krijgt. Ik denk dat je het er wel bij kan doen, maar ja dan is het wel extra.

Over taal gesproken Hoe gaat het met je Latijn? Dat wou je toch leren?
Ik heb een 7 gemiddeld gehaald op mijn Akkadisch deels met jouw hulp!
Met mijn Latijn is het prima. Ik kreeg sowieso vier jaar Latijn op school, en ik heb hierna nog twee jaar, maar ik wil mijn eindexamen foutloos maken. Ik had mijn eindproefvertaling in de vierde met een halve fout, dus het moet lukken. Ik wil zo graag dat dat lukt. Nu haal ik het gewoon op en dat gaat prima.

Goed zo!
Oud 08-07-2012, 20:44
Verwijderd
Ja, maar in Leiden wordt het in ieder geval niet bij de studie geschiedenis aangeboden. Dus dan moet het sowieso of naast je studie, of je moet het van jezelf al spreken.

Ik bedoelde meer dat je bij geschiedenis niet een taal krijgt aangeleerd
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten