Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2012, 18:32
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Shit op the interwebz stallen ipv shit lokaal.
Wat bewaar je daar eigenlijk, en wat moet 't kosten?
Oud 26-08-2012, 18:35
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nee, een afspraak maken is:

"Donderdag?"
"Nee, dan kan ik niet."
"Vrijdag?"
"Nee, dan kan ik niet. Wanneer kan jij?"
"Gewoon, de hele week."
"Oké, zaterdag?'
"Oh nee, dan niet. Zondag?"
"Nee. Maandag?"
"Nee. Dinsdag?"
"Alleen tussen twaalf en twee."
"Oké, woensdag dan, na vijven?"
"Nee, niet na vijven."

Et cetera.

Bovendien stoort die persoon mij waarschijnlijk meer door te sms'en dan ik hen stoor door te bellen. Sms'en is namelijk meer werk.
Haha, lekker omslachtig afspreken

Maar nee, smsen is vrijblijvender. Ik hou er niet van om gebeld te worden over wissewasjes, als ik ergens mee bezig ben. Dan moet ik DIRECT tijd vrijmaken voor het beantwoorden. Een smsje kan ik nu, maar ook over 10 minuten op reageren.
Oud 26-08-2012, 18:35
Carn
Carn is offline
Citaat:
Wat bewaar je daar eigenlijk, en wat moet 't kosten?
Ligt aan wat. Ik gebruik o.a. Dropbox, daar staan al mijn 'belangrijke' documenten op, ook een hoop zut van mijn werk. Dropbox is gratis tot 2gb, maar ik heb ondertussen 9,2gb verzameld door o.a. het aansmeren bij anderen. Meer dan genoeg iig.

Verder zijn alle Google diensten zijn ook gratis. Enige wat ik wel betaal is 5 dollar per jaar voor 20gb aan storage bij Google, die gebruik ik met name voor al mijn foto's want die upload ik allemaal in Picasa.
Oud 26-08-2012, 18:36
Carn
Carn is offline
Citaat:
Haha, lekker omslachtig afspreken

Maar nee, smsen is vrijblijvender. Ik hou er niet van om gebeld te worden over wissewasjes, als ik ergens mee bezig ben. Dan moet ik DIRECT tijd vrijmaken voor het beantwoorden. Een smsje kan ik nu, maar ook over 10 minuten op reageren.
Of gewoon niet opnemen. Ik heb tijdens werktijd mijn telefoon vaak gewoon op stil staan.
Oud 26-08-2012, 18:38
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Of gewoon niet opnemen. Ik heb tijdens werktijd mijn telefoon vaak gewoon op stil staan.
Ja, maar dan weet je nog niet waar diegene voor belde. Met een smsje weet je dat wel en kun je altijd nog bepalen of je dat interessant genoeg vindt om er op te reageren. Van bellen gaat ook iets dringends uit, alsof de ander NU antwoord wil hebben, terwijl een SMSje iets heeft van: "chillax, ik heb een vraagje of dingetje, dus, misschien, als je ergens tijd hebt, binnen nu en, bijvoorbeeld, 10 minuten, dan zou ik dat heel chill vinden, maar zie maar."
Oud 26-08-2012, 18:38
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ligt aan wat. Ik gebruik o.a. Dropbox, daar staan al mijn 'belangrijke' documenten op, ook een hoop zut van mijn werk. Dropbox is gratis tot 2gb, maar ik heb ondertussen 9,2gb verzameld door o.a. het aansmeren bij anderen. Meer dan genoeg iig.

Verder zijn alle Google diensten zijn ook gratis. Enige wat ik wel betaal is 5 dollar per jaar voor 20gb aan storage bij Google, die gebruik ik met name voor al mijn foto's want die upload ik allemaal in Picasa.
Oh, ik dacht dat er ook gewoon een bedrijf was dat zich The Cloud noemde en waar je moest betalen voor ruimte.

Maar, als Dropbox geld kost en je bewaart met name documenten en afbeeldingen, waarom is het dan voordeliger dan er gewoon een extra gmail-account voor aanmaken?
Oud 26-08-2012, 18:41
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Oh, ik dacht dat er ook gewoon een bedrijf was dat zich The Cloud noemde en waar je moest betalen voor ruimte.

Maar, als Dropbox geld kost en je bewaart met name documenten en afbeeldingen, waarom is het dan voordeliger dan er gewoon een gmail-account aanmaken?
Dropbox is gratis, althans voor regulier gebruik, AFAIK., Oh,spuit elf.
Oud 26-08-2012, 18:42
Carn
Carn is offline
Citaat:

Maar, als Dropbox geld kost en je bewaart met name documenten en afbeeldingen, waarom is het dan voordeliger dan er gewoon een gmail-account aanmaken?
Dropbox kost geen geld? Ja, alleen als je veel in de weer wil gaan met grote bestanden, maar daar gebruik ik het niet voor. Verder is de applicatie heel goed, op je telefoon en op je PC. Het is gewoon een folder waar je dingen in kan zetten, en alles wordt meteen gesynchroniseerd, en er zitten nog wat andere handige dingen in om snel dingen te kunnen sharen.

En ik heb natuurlijk al een Google account voor mijn mail, agenda, en picasa. Google heeft ook een dropbox-variant overigens, Google Drive, die zou ik in principe ook kunnen gebruiken maar dat staat nog een beetje in de kinderschoenen vergeleken met Dropbox, dus zodoende.
Oud 26-08-2012, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Je hebt geen rust meer.
Boeiend, rusten moet je in je doodskist doen.
Oud 26-08-2012, 18:56
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
+ voor "rust" heb je altijd nog de vliegtuigstand.
Oud 26-08-2012, 18:58
Carn
Carn is offline
Citaat:
+ voor "rust" heb je altijd nog de vliegtuigstand.
of dus gewoon je dataverbinding uitzetten.
Oud 26-08-2012, 19:07
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
of dus gewoon je dataverbinding uitzetten.
Ook goed
Oud 26-08-2012, 19:09
Verwijderd
Whatsapp en gewoon er net zo mee om gaan als met sms, als je geen zin hebt om te antwoorden, dan wacht je toch gewoon? Ik zie het probleem nooit zo daarmee
Oud 26-08-2012, 19:12
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Maar moet je Whatsapp niet ook kopen?
Op Android is het gratis, Apple vraagt er 89 cent voor ofzo.
Citaat:

Citaat:
Whatsapp en gewoon er net zo mee om gaan als met sms, als je geen zin hebt om te antwoorden, dan wacht je toch gewoon? Ik zie het probleem nooit zo daarmee
Ja, maar dan zien ze je online gaan en denken ze dat je ze negeert en tienerdrama's
Oud 26-08-2012, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar dan zien ze je online gaan en denken ze dat je ze negeert en tienerdrama's
Dat is makkelijk te voorkomen door niet naar dramatieners te whatsappen.
Oud 26-08-2012, 19:21
Hazel
Hazel is offline
Sommige mensen SMS'en mij als ik niet reageer op Whatsapp en dan negeer ik ze zo lang mogelijk
Oud 26-08-2012, 19:21
Carn
Carn is offline
Citaat:
Oud 26-08-2012, 19:23
Miekje*
Miekje* is offline
Er is ook een filmpje over de tictacs, overigens:

Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
True, maar ik kan mijn moeder moeilijk negeren.

Hahaha nee grapje, maar ik ken wel mensen die zo doen. Niet tegen mij trouwens.
Citaat:
Sommige mensen SMS'en mij als ik niet reageer op Whatsapp en dan negeer ik ze zo lang mogelijk
Mijn beste vriendin doet dat ook ja. Gelukkig niet gelijk na een minuut al, tenzij het dringend is.
Verwijderd
Met whatsapp moet je alleen oppassen als je in een whatsappgroep zit, dat is een groepsgesprek. Handig als je aan een groep vrienden wil vragen wie er zaterdag komt eten en of ze pizza goed vinden. Niet handig als vervolgens twee van die vrienden nog in de groep gaan whatsappen over de nieuwe camera van de een. Handig als je een nichtje hebt gekregen en je zus wil met zowel jou als je ouders elke mooi gelukte foto van de baby direct delen, en erbij vertellen of ze al uit het ziekenhuis mogen. Niet handig als je moeder daar dan meermalen op reageert met een foto van een mooi bloemetje in de tuin.
Oud 26-08-2012, 19:26
Verwijderd
Ik luister The Beach Boys en.... ik begrijp het gewoon niet. Waarom wordt dit geniaal genoemd?
Als ik ballen had zou ik ze nu niet meer hebben.
Oud 26-08-2012, 19:27
Verwijderd
Worden the beach boys geniaal genoemd? Ik ken een fanatiek jarenvijftig/zestig/zeventig muziekliefhebber die meerdere platen van the beach boys heeft maar zelfs hij omschrijft ze als 'vooral heel zoet'.
Oud 26-08-2012, 19:27
Carn
Carn is offline
omdat John Stamos meedoet in de videoclip van Kokomo.
Oud 26-08-2012, 19:28
Verwijderd
Hier en daar lees ik dat het een 'meesterwerk' is (Pet Sounds), 'een van de beste albums ooit' en Brian Wilson is 'een genie'.

Nog nooit zoiets zoets gehoord. Ik vond The Beatles altijd nogal overschat en truttig, maar dit spant de modderfokking kroon.

Iemand die vindt dat hij veel van muziek weet mag het me uitleggen.
Oud 26-08-2012, 19:29
Verwijderd
Als je de Beatles truttig vind moet je misschien wel eens wat Beatles van na 1966 luisteren.
Van te beach boys ken ik alleen good vibrations, eigenlijk. Die is wel leuk.
Oud 26-08-2012, 19:30
Verwijderd
Ik heb het opgegeven met The Beatles. Ik heb veel pogingen gedaan, maar ik hoor het gewoon niet. Ik kan waarschijnlijk niet door de tijdsgeest heenluisteren ofzo.
Oud 26-08-2012, 19:31
Carn
Carn is offline
Citaat:
Worden the beach boys geniaal genoemd? Ik ken een fanatiek jarenvijftig/zestig/zeventig muziekliefhebber die meerdere platen van the beach boys heeft maar zelfs hij omschrijft ze als 'vooral heel zoet'.
Beetje het 'flauwe broertje' van de Beatles, iig, dat lees ik vaak. Maar ze hebben wel een hoop hits gehad, en Pet Sounds is best te hebben.
Oud 26-08-2012, 19:32
Verwijderd
Hoe is Pet Sounds best te hebben? Leg het me uit. Het zijn gezapige, infantiele, truttige deuntjes met tergende zang.
Oud 26-08-2012, 19:33
Carn
Carn is offline
dat is popmuziek van nu toch ook?
Oud 26-08-2012, 19:34
Carn
Carn is offline
Citaat:
Als je de Beatles truttig vind moet je misschien wel eens wat Beatles van na 1966 luisteren.
Van te beach boys ken ik alleen good vibrations, eigenlijk. Die is wel leuk.
Surfing USA ken je ook.
Oud 26-08-2012, 19:35
Verwijderd
Van Pet Sounds gaat een verschrikkelijke kinderachtigheid en irritantheid uit. Ohja, en het is ontzettend whiney.
Het is gewoon gay. Nee, dat is een belediging voor alle gays.
Oud 26-08-2012, 19:36
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Everybody's gone surfiiiiiiiiin, SURFIN USA
Oud 26-08-2012, 19:37
Carn
Carn is offline
Citaat:
Met wlke popmuziek van nu wil je dat vergelijken? Het is gewoon ontzettend gay. Nee, dat is een belediging voor alle gays.
Popmuziek gaat met de tijd mee hč. populaire muziek. Dat soort muziek was toen populair. Niet nu. Als mensen over 40 jaar naar de Jeugd van Tegenwoordig luisteren dan lacht men zich ook stuk, als men dat nu al niet doet.
Oud 26-08-2012, 19:38
Verwijderd
Carn, doe niet alsof ik een moron ben.
Oud 26-08-2012, 19:39
Carn
Carn is offline
Wat is je vraag dan? Wil je weten waarom JIJ het niet kan waarderen? Dat is toch een debiele vraag, of niet?
Oud 26-08-2012, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Surfing USA ken je ook.
klopt
Oud 26-08-2012, 19:44
Verwijderd
Ik vind de Bee Gees eigenlijk ook verschrikkelijk eentonig als je er meer dan twee nummers achter elkaar van luistert. En op de best-of cd die ik gedownload had, zijn de meeste nummers echt zeiknummers, bijna geen lekkere uptemponummers.
Oud 26-08-2012, 19:44
Carn
Carn is offline
Citaat:
klopt
En California Dreaming!
Oud 26-08-2012, 19:47
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik whatsapp niet omdat ik gratis kan smsen omdat ik een fucking duur abonnement heb. Dat is zo duur omdat ik voor hetzelfde bedrag als in Nederland, ook in het buitenland kan smsen en bellen. Dat is wel handig omdat ik heel veel in het buitenland ben. Ik kan dus ook in Duitsland en Engeland gratis smsen en net zoveel internetten als in Nederland.
Oud 26-08-2012, 19:48
Verwijderd
Citaat:
En California Dreaming!
is die van hen, ja? Ja, die ken ik ook. Al weet ik niet of ik hun versie ken. Op de basisschool had ik twee meisjes in de klas die dat heel mooi samen konden zingen, als ik me het liedje voorstel hoor ik dus die versie
Oud 26-08-2012, 19:50
Verwijderd
Ik kende van de Bee Gees eerst alleen night fever, staying alive en words, maar achteraf is dat ook wel genoeg
Staying alive heb ik wel echt na elke reanimatie nog dagen in m'n hoofd ook als ik zelf geen hartmassage heb gedaan.
Oud 26-08-2012, 19:51
Carn
Carn is offline
Citaat:
is die van hen, ja? Ja, die ken ik ook. Al weet ik niet of ik hun versie ken. Op de basisschool had ik twee meisjes in de klas die dat heel mooi samen konden zingen, als ik me het liedje voorstel hoor ik dus die versie
hmm ja, Mamas And The Papas schreven het origineel, maar dn Strandjongens hebben er ook nog n redelijke hit mee gehad. Maar goed, iedereen coverde iedereen in die jaren
Oud 26-08-2012, 19:51
Verwijderd
Citaat:
hmm ja, Mamas And The Papas schreven het origineel, maar dn Strandjongens hebben er ook nog n redelijke hit mee gehad. Maar goed, iedereen coverde iedereen in die jaren
Oh, de versie van de Mamas and the papas ken ik denk ik wel

Ja, ik vind dat zo leuk met stairway to heaven. Bijna elke muzikant van betekenis heeft in de jaren zeventig daar een cover van uitgebracht.
Oud 26-08-2012, 19:52
Verwijderd
Nee, sorry, ik bedoel knocking on heavens door. Al is stairway to heaven ook wel vaak gecoverd.
Oud 26-08-2012, 19:55
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nee, sorry, ik bedoel knocking on heavens door. Al is stairway to heaven ook wel vaak gecoverd.
hehe, ja, volgens mij is het halve ouvre van Dylan zo ongeveer wel gecovered door anderen.
Oud 26-08-2012, 19:57
Verwijderd
Citaat:
Staying alive heb ik wel echt na elke reanimatie nog dagen in m'n hoofd ook als ik zelf geen hartmassage heb gedaan.
Moet die zingen in je hoofd als je een reanimatie geeft?
Oud 26-08-2012, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Moet die zingen in je hoofd als je een reanimatie geeft?
Moet niet, wordt wel vaak als tip gegeven, het is precies het juiste tempo voor hartmassage en doordat het zo toepasselijk is, is het makkelijk te onthouden.
Oud 26-08-2012, 20:01
Carn
Carn is offline
Citaat:
Moet niet, wordt wel vaak als tip gegeven, het is precies het juiste tempo voor hartmassage en doordat het zo toepasselijk is, is het makkelijk te onthouden.

Oud 26-08-2012, 20:03
Verwijderd
Citaat:
hehe, ja, volgens mij is het halve ouvre van Dylan zo ongeveer wel gecovered door anderen.
waarvan Hendrix' All along the watchtower natuurlijk de beste is <3
Oud 26-08-2012, 20:03
Carn
Carn is offline
haha, in Engeland hebben ze Vinnie Jones er voor weten te strikken

Regels voor berichten