Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2012, 14:15
Verwijderd
Ik drink nu dat Aloë Vera drankje dat ik bij de Action heb gekocht. Het is apart, niet vies. Wel een beetje vies dat er vlokken in ronddrijven.
Advertentie
Oud 05-10-2012, 14:26
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wat is jarig zijn ook altijd een gedoe. Ik probeer een feestje met vriendinnen te plannen (3 vriendinnen hebben inmiddels al afgezegd, ik verwacht meer afzeggingen) en één met familie (m'n vader was dan al in het buitenland en nu belt mijn broer net of ik het heel erg zou vinden als hij er niet is, zowel op mijn echte verjaardag als op dat feest, omdat hij naar zijn vriendin in Engeland wil). Dat is NIET LEUK
Oud 05-10-2012, 14:32
Verwijderd
Ik heb al meerdere jaren helemaal niks meer gevierd, juist omdat het me allemaal wat teveel gedoe is en ik dat niet nodig vind.
Oud 05-10-2012, 14:35
Chick Rock
Chick Rock is offline
Maar ik vind het zo gezellig om vrienden en familie te zien, helemaal nu ik verder niet zoveel boeiends te doen heb. En cadeautjes te krijgen natuurlijk
Oud 05-10-2012, 14:38
Verwijderd
Hmm, ja als je er zelf behoefte aan hebt is het natuurlijk wat anders.

Ik heb trouwens van ouders en zusje wel cadeautjes gehad, en stiekem is er in deze kring ook wel gebak gegeten, maar dat was het dan ook wel weer.
Oud 05-10-2012, 14:54
freezer
freezer is offline
Citaat:
Hebben we hier wel een echte dertienjarige? Ik kan vergissen, maar volgens mij was freezer een paar jaar geleden ook al 13.
Nee toen was ik 11 geloof ik, en toen ik 12 was ben ik heel lang gestopt en ook 13. Wordt deze maand 14 dus is alweer een tijdje geleden.
Oud 05-10-2012, 15:04
Verwijderd
*aai* CR. Komt allemaal wel goed schatje.
Oud 05-10-2012, 15:06
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik hoop het want ik kan wel even wat vriendinnenliefde gebruiken.
Oud 05-10-2012, 15:18
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik had het niet over mijn ouders zien, ik had het over naar huis gaan. Mijn ouders zijn gewend aan twee dochters die het te druk hebben om naar huis te komen en komen dus wel eens naar Leiden. En we skypen heel veel.

Maar waarom zouden ze me per se willen zien? Skype is toch ook prima ? Mijn ouders willen niet eens dat ik heel vaak thuis kom. Ik denk dat ze op een gegeven moment zouden zeggen dat ik maar eens in Leiden moest blijven, al helemaal als ik elk weekend zou gaan.
Voel je je dan niet afgewezen als ze zoiets zeggen?
Oud 05-10-2012, 15:19
Carn
Carn is offline
Ik denk dat mijn moeder het ook niet echt relaxed zou vinden als ik elk weekend over de vloer kwam. Maar goed, wij zijn dan ook wel een beetje van de 'geen nieuws = goed nieuws' stempel.
Oud 05-10-2012, 15:25
Verwijderd
Ik dacht even dat mijn deeg ging mislukken, en ik voelde mezelf al de ultieme moron. Als je nog niet eens koekjes uit een pakje kan maken dan moet je heel het kookvak maar opgeven.
Oud 05-10-2012, 16:00
Verwijderd
Citaat:
Voel je je dan niet afgewezen als ze zoiets zeggen?
wtf nee.

Maar het is ook een beetje wisselwerking. Kijk, als ik naar huis wil dan is dat altijd goed. Mijn ouders gaan het me niet verbieden. Maar ze gaan ervan uit dat ik in Leiden een leven opbouw, dus dat ik niet elke week thuiskom. En bovendien, zij willen ook wel eens wat rust wat ik wel snap. Zijn je kinderen eindelijk het huis uit, komen ze alsnog elke week thuis met was. Maar goed, ik heb meestal ook wel betere dingen te doen in het weekend.

Ik vind mensen die elk weekend naar huis gaan stiekem ook een beetje apart en eng . Niet als je echt net net net het huis uit bent, dan snap ik het nog want wennen en alles, maar mensen die na 3 jaar nog steeds braaf elke vrijdag de trein nemen...
Oud 05-10-2012, 16:01
Noedelhap
Noedelhap is offline
De Action is goedgekeurd! Ik heb er 5 papierlades gekocht, voor 1,12 p/s!

En wat hebben ze er veeeeel, wat is het groooot. Ik wilde eigenlijk ook nog boeddhabeeldjes, aardewerken bloempotten en kandelaars meenemen, en toen bedacht ik me dat ik geen tuin had.
Oud 05-10-2012, 16:02
Noedelhap
Noedelhap is offline
En nu zit ik zachtzoete Actiondrop te nommen.
Oud 05-10-2012, 16:04
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik vind mensen die elk weekend naar huis gaan stiekem ook een beetje apart en eng . Niet als je echt net net net het huis uit bent, dan snap ik het nog want wennen en alles, maar mensen die na 3 jaar nog steeds braaf elke vrijdag de trein nemen...

Ik ben eng en apart.
Oud 05-10-2012, 16:06
Verwijderd
Citaat:
wtf nee.

Maar het is ook een beetje wisselwerking. Kijk, als ik naar huis wil dan is dat altijd goed. Mijn ouders gaan het me niet verbieden. Maar ze gaan ervan uit dat ik in Leiden een leven opbouw, dus dat ik niet elke week thuiskom. En bovendien, zij willen ook wel eens wat rust wat ik wel snap. Zijn je kinderen eindelijk het huis uit, komen ze alsnog elke week thuis met was. Maar goed, ik heb meestal ook wel betere dingen te doen in het weekend.

Het gaat toch ook niet over elke week? Maar jij hebt het over begin juni, dat is 4 maanden. Dat lijkt me het andere uiterste.
Je kan toch alsnog een leven opbouwen in Leiden, maar wel (ik zeg maar wat) om de 2 maanden naar je ouders toe? Zeker op jouw leeftijd, je bent nog geen 30 ofzo.

edit: ik zeg niet dat het MOET ofzo, zelf weten.
Oud 05-10-2012, 16:06
Verwijderd
In jouw geval is het anders vanwege chronisch ziek zijn . In dat geval zou ik het misschien ook nog wel doen.

Maar ik blijf het alsnog wel apart vinden hoor . Op een gegeven moment heb je daar toch gewoon geen zin meer in? En heb je betere dingen te doen dan elke keer maar op en neer?
Oud 05-10-2012, 16:08
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Hé, Jolande Sap is toch opgestapt.
Oh. Misschien maar beter ook, alhoewel ze best sympathiek was.
Oud 05-10-2012, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Het gaat toch ook niet over elke week? Maar jij hebt het over begin juni, dat is 4 maanden. Dat lijkt me het andere uiterste.
Je kan toch alsnog een leven opbouwen in Leiden, maar wel (ik zeg maar wat) om de 2 maandne naar je ouders toe? Zeker op jouw leeftijd, je bent nog geen 30 ofzo.
Het ging wel over elke week , ten minste, daar had ik het over.

En tsja, ik heb niet zoveel behoefte daaraan. Ik heb het gewoon druk in de weekenden en ik kan nou eenmaal niet op één dag heen en weer. Anders zou ik vast wel 1 keer per 2 maanden gaan.

Hebben jullie echt heel vaak niets te doen in het weekend allemaal dan ofzo ?
Oud 05-10-2012, 16:10
Verwijderd
Toen ik net op mezelf woonde, het eerste jaar ongeveer, ging ik wel elk weekend. Toen had ik maar 3 dagen school, dus ik was toen alsnog de helft van de week bij m'n ouders.
Ach, wennen en opbouwen.

Tot ik steeds minder ging, en nu ongeveer eens in de 4/5 weken. Meestal heb ik daar dan ook meteen een afspraak met vriendinnen of kapper/tandarts ofzo.
Oud 05-10-2012, 16:11
Verwijderd
Oh ja dat hoor ik ook echt supervaak. Dat mensen nog bij hun oude huisarts en tandarts blijven. Dat is wel een reden om terug te gaan ja, maar dat is ook niet echt praktisch voor mij. Dus dat is ook al geen reden om naar huis te gaan.

Dat snap ik dan ook niet van mijn beste vriendin, die woont nu in Utrecht en vroeger woonde ze bij mij in de straat. Die is dus nog bij haar oude huisarts, en als ze ziek is dan gaat ze eerst lekker 2.5 uur met het openbaar vervoer om maar bij haar huisarts te komen
Oud 05-10-2012, 16:13
Verwijderd
Volgens mij moet je officieel ook een huisarts en tandarts in de buurt hebben?
Oud 05-10-2012, 16:14
Verwijderd
Klasgenoten van de middelbare school die gingen trouwens wel tot hun laatste studiejaar aan toe naar hun ouders, elk weekend
Op een gegeven moment ben je daar toch klaar mee. Al is het alleen maar omdat die reis elke keer zo kut is.
Oud 05-10-2012, 16:14
Verwijderd
Nou kennelijk niet vrijwel al mijn huisgenoten hebben hun oude huisarts en tandarts nog. Ik ben een van de weinige die het hier heeft. Maar goed :') ik zit daadwerkelijk om de maand bij de huisarts, en om nou 8,5 uur per maand uit te trekken voor een huisarts bezoekje gaat me een beetje ver.
Oud 05-10-2012, 16:19
Carn
Carn is offline
Citaat:
Volgens mij moet je officieel ook een huisarts en tandarts in de buurt hebben?
Nee hoor. Het is alleen wel handig.
Oud 05-10-2012, 16:29
Verwijderd
M'n koekjes zijn trouwens gelukt

Ik wist niet dat ze nog uitlopen in de oven, en dat ze pas buiten de oven hard worden, dus ik was even aan het panikeren dat ze mislukt waren /bak-noob
Oud 05-10-2012, 16:29
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
In jouw geval is het anders vanwege chronisch ziek zijn . In dat geval zou ik het misschien ook nog wel doen.

Maar ik blijf het alsnog wel apart vinden hoor . Op een gegeven moment heb je daar toch gewoon geen zin meer in? En heb je betere dingen te doen dan elke keer maar op en neer?
Ja oke, dat is ook wel zo. Voor mij is het echt zó fijn om even verzorgd te worden Mijn ouders zijn eigenlijk ook de enige mensen waarbij ik echt laat zien hoe ik me voel en geen maskertje op heb. Dus dat is wel ontspannen. Maar ik ga het denk ik ook wel een klein beetje afbouwen hoor.

Maar ik heb heel vaak niks te doen in het weekend. Sowieso zijn mijn weken nogal leeg (en dus alleen), daarom waardeer ik het gezelschap ook echt wel.
Oud 05-10-2012, 16:33
Verwijderd
Huisarts moet officieel binnen een half uur bereikbaar zijn, maar dat wordt alleen gecontroleerd bij inschrijving. Tandarts maakt niet uit zo ver ik weet.
Oud 05-10-2012, 16:34
Verwijderd
Ik vraag me ook wel eens af of mensen die elk weekend naar huis gaan ook echt feestjes ofzo afzeggen ómdat ze naar huis gaan.
Oud 05-10-2012, 16:37
Verwijderd
Ik neem aan dat mensen die elk weekend naar hun ouders gaan ook vooral vrienden, en dus feestjes, in de stad van hun ouders hebben
Oud 05-10-2012, 16:38
Verwijderd
Mjah. Ik ken niet zo heel erg veel mensen die elk weekend naar hun ouders gaan. Wel 1 iemand die gewoon elke week standaard een dag bij z'n ouders ging eten, en die ging dan echt alleen maar eten. En blijven slapen enzo, maar die had daar dan geen feestjes en alles.

Nou ja, en mijn beste vriendin, maar die gaat überhaupt niet echt naar feestjes, dus in dat opzicht of ze dan hier of daar zit, maakt ook niet uit.
Oud 05-10-2012, 16:39
Verwijderd
En weleens aan gedacht dat er genoeg studenten zijn die niet het feest-studenten leven leiden?
Oud 05-10-2012, 16:40
Verwijderd
Citaat:
En weleens aan gedacht dat er genoeg studenten zijn die niet het feest-studenten leven leiden?
Dit was ook een beetje mijn gedachte.
Oud 05-10-2012, 16:41
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Mens0n, ik zit met een dilemma: Ik zou dus eigenlijk vanavond naar een concert gaan van een bandje wat ik heel tof vind en dit is hun enige show in Nederland, maarrr ik zou er alleen heengaan.
Net werd ik gebeld door een vriend van me uit Roffa die ongeveer 3 maanden per jaar in Nederland is, of ik mss vanavond naar hem toe wil komen voor bier enzo.

Zal ik gewoon de band skippen en naar m'n mattie gaan?
Oud 05-10-2012, 16:43
Verwijderd
Ik zou mattie doen.
Oud 05-10-2012, 16:43
Verwijderd
Naja niet doen, maar je snapt me!!
Oud 05-10-2012, 16:44
Verwijderd
Ik vind het nu moeilijk om elke week mijn ouders te zien en ze wonen drie straten verderop
Toen in in Groningen woonde, ging ik de eerste anderhalf jaar bijna elke week naar mijn ouders en daarna minder tot uiteindelijk om de week. Maar Theodoor woonde natuurlijk ook in Enschede. En sociale activiteiten in Groningen waren eigenlijk vooral doordeweeks, als ik iets in het weekend te doen had was dat in enschede.
Oud 05-10-2012, 16:45
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Naja niet doen, maar je snapt me!!
Ja, z'n vriendin is er ook bij, dus ik ga 'm zeker niet doen.
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Dit was ook een beetje mijn gedachte.
Maar dan nog doé je toch wel dingen in het weekend? Al is het gewoon lekker eten met mensen ofzo. Je hoeft niet per se helemaal lam te worden, het was maar een voorbeeld.

Of gewoon een excursie met een studievereniging. Alhoewel dat misschien dan alweer niet zo is? Ik weet niet, eigenlijk is iedereen hier wel lid van zijn studievereniging, want het is goedkoop en dan krijg je korting op je boeken en alles.
Verwijderd
Citaat:
Mens0n, ik zit met een dilemma: Ik zou dus eigenlijk vanavond naar een concert gaan van een bandje wat ik heel tof vind en dit is hun enige show in Nederland, maarrr ik zou er alleen heengaan.
Net werd ik gebeld door een vriend van me uit Roffa die ongeveer 3 maanden per jaar in Nederland is, of ik mss vanavond naar hem toe wil komen voor bier enzo.

Kun je niet met mattie naar band?
Oud 05-10-2012, 16:46
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Concert, je hebt 3 maanden de tijd om die gast te zien.
Verwijderd
Citaat:
Maar dan nog doé je toch wel dingen in het weekend? Al is het gewoon lekker eten met mensen ofzo. Je hoeft niet per se helemaal lam te worden, het was maar een voorbeeld.

Of gewoon een excursie met een studievereniging. Alhoewel dat misschien dan alweer niet zo is? Ik weet niet, eigenlijk is iedereen hier wel lid van zijn studievereniging, want het is goedkoop en dan krijg je korting op je boeken en alles.
Nee, ik doe zelden iets in het weekend, nooit gedaan ook
Maar goed, laten we mij niet als voorbeeld nemen, want ik ben nou niet echt het doorsnee mens.

En, nu ga je weer uit van het studievereniging-studentenleven, zoals jij dat hebt. Nogmaals, er zijn genoeg studenten die hun studentenleven heel anders inrichten.
Verwijderd
Nou ja waar het op neer komt is dat ik het me gewoon niet voor kan stellen dat je bijna je hele leven gewoon bij je ouders houdt. Maar ik woon dan natuurlijk wel ook alleen maar tussen mensen die echt in Leiden een leven hebben gebouwd en dus ook niet extreem veel naar huis gaan. En de meeste mensen zijn hier ook wel lid van studentenvereniging / studievereniging / sportvereniging. Dan heb je in het weekend ook wel veel dingen daarvan.

En ik weet dat er mensen zijn die hun studentenleven anders inrichten, maar die kom ik in ieder geval niet/nauwelijks tegen. Mijn studiegenootjes niet, mijn huisgenootjes niet, nou ja, uiteraard mijn verenigingsgenoten ook niet
Oud 05-10-2012, 16:47
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik vind het nu moeilijk om elke week mijn ouders te zien en ze wonen drie straten verderop
Toen in in Groningen woonde, ging ik de eerste anderhalf jaar bijna elke week naar mijn ouders en daarna minder tot uiteindelijk om de week. Maar Theodoor woonde natuurlijk ook in Enschede. En sociale activiteiten in Groningen waren eigenlijk vooral doordeweeks, als ik iets in het weekend te doen had was dat in enschede.
Ik zie mijn ouders gemiddeld eens per maand, maar heb ze nu al sinds augustus niet meer gezien. M'n zus woont bij ze op de hoek en ziet ze elke dag (ze eten bij haar). Ik zou echt gillend gek worden.

In den beginne probeerde ik wel elke week langs te gaan, maar door werk in het weekend of de parentals die ineens op stap gaan als ik wil langskomen, loopt het toch ietsje anders.

edit: Ik heb ook nooit bij een vereniging gezeten, want ik heb vrienden zat van mezelf, dus soms zoek ik hun op voor een biertje en soms (vaak) zit ik in m'n eentje op de bank. dan vermaak ik mezelf ook wel.
Oud 05-10-2012, 16:47
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Niet iedereen heeft altijd sociale uitjes in het weekend.
Oud 05-10-2012, 16:49
Verwijderd
Citaat:
En ik weet dat er mensen zijn die hun studentenleven anders inrichten, maar die kom ik in ieder geval niet/nauwelijks tegen. Mijn studiegenootjes niet, mijn huisgenootjes niet, nou ja, uiteraard mijn verenigingsgenoten ook niet
Nee tuurlijk niet, omdat jij je tussen die mensen begeeft.

Maar, mijn eerste opmerking naar jou in deze discussie ging erover dat ik 4 maanden wel erg lang vond (alsnog zelf weten hoor), niet dat je dan ook meteen elk weekend moet gaan, wat jij er nu van maakt.
Oud 05-10-2012, 16:50
Verwijderd
Met menwen eten kan toch ook doordeweeks? Feestjes en andere activiteiten van studieverenigingen zijn ook doordeweeks. Uitgaan kan elke dag, dus dat ga je niet op zaterdag tussen de vijftienjarigen staan doen.
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
De meeste mensen die ik ken van mijn studie zijn ook geen party animals, die zitten lekker met hun vriend op de bank een filmpie te kijken ofzo.
Verwijderd
Tsja, dat is gewoon puur te wijten aan afstand. Ik heb vaak genoeg 1 dag niets te doen, daar niet van, maar dan ga ik niet naar huis natuurlijk.

Verder mijn ouders hebben ook gewoon een leven, dus als ik een keertje een weekend vrij heb betekent dat niet dat zij thuis zijn.

Het is maar 4 maanden en het is niet dat ik ze niet zie he? Dat lijken mensen volgens mij ook te denken, maar dat is niet zo, want mijn ouders komen hierheen. Dat is het meest praktische namelijk
Oud 05-10-2012, 16:52
Verwijderd
Ik ben sinds half augustus niet bij m'n ouders geweest, en ik voel me daar nu al schuldig over

Maarja, ook omdat m'n opa en oma daar wonen en m'n opa (weer) in het ziekenhuis ligt.
En omdat mijn vriendinnen daar wonen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten