Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2013, 21:22
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Pff, nog langer in spanning.
Advertentie
Verwijderd
Tja, gelijkspel was wel enigszins te verwachten hè
Spelleider
Spelleider is offline
Uitslag is binnen Schrijf even verhaal, dan weten jullie het vast.
Oud 26-01-2013, 21:23
Verwijderd
Oud 26-01-2013, 21:45
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Meteen het verzoek aan de wolven om de komende ronde Owain even op te eten.
Oud 26-01-2013, 22:09
Spelleider
Spelleider is offline
Hit and run

Frayne en Owain1998 reden in Frayne's knalgele volkwagen kever over de snelweg. Ze had ondanks dat het zo laat was besloten om haar verloren zoon, die ze 10 jaar geleden ter adoptie had afgestaan, toch maar naar zijn pleegouders te brengen. Tijdens de rit vertelde Owain1998 voluit over zijn woonplaats, een klein dorp dat Sprokesbroek heette (Frayne had er nog nooit van gehoord). Hij vertelde dat hij een boek had gevonden, waarin stond dat de inwoners van Sprokesbroek hun stad niet konden verlaten en niet wisten wie ze echt waren, dat ze behekst waren door een slechte tovenares die haar wraak wilde uitoefenen op de bewoners, en dat Frayne voortbestemd was om de vloek te verbreken.

Frayne luisterde maar half naar zijn verhalen. Ze had besloten om hem niet te onderbreken, zodat de autorit niet te ongemakkelijk werd, maar ze was stiekem wel blij om haar zoon te zien. Ze wist dat het vroeger de juiste keuze was om hem op te geven, maar toch had ze zich altijd afgevraagd hoe hij er uit zou zien en wat het voor kind was.
Ze keek hem aan en wilde hem over zijn hoofd aaien... toen ze plots opgeschrikt werden door een gigantische hobbel op de weg, net vijf meter voor het plaatsnaambordje van Sprokesbroek...

Frayne en Owain1998 sprongen uit de auto. De hobbel bleek een mensenlichaam te zijn. "Dat is Deus ex machina! De dorpshistoricus!" riep Owain1998 verschrikt uit. Hij zag het plaatsnaambordje. "Oh nee, hij wilde over de dorpsgrens heen... Maar niemand kan Sprokesbroek verlaten! Daarom is dit gebeurd."
Frayne voelde zijn pols, maar het lichaam was koud en de hartslag of ademhaling afwezig. "Zou dit mijn schuld zijn, omdat ik even niet oplette?" dacht ze verschrikt bij zichzelf.

Veel tijd om daar over na te denken had ze niet. Achter haar doemden autolichten op, afkomstig van twee politiewagens. Uit de eerste wagen stapte een politieagent, en uit de andere een vrouw in zwarte kledij. "Owain1998! Daar ben je! Ik heb me zo ongerust gemaakt..."
Owain1998 keek verschrikt.... "Oh nee, dat is sherrif Röps! En burgemeester sann... mijn moeder... de boze heks!"

Hangronde 1

1. Owain1998
2. Frayne
3. fizzle-fluffy
4. Little Phoebe
5. sann
6. Uomi
7. Snebbeltje
8. Quintiano
9. Etmakas
10. Sadye
11. tuttebel
12. Tink*
13. bloodyb
14. Klaverhap
15. Fantôme
16. Schrödinger
17. Vowel
18. Röps
19. Deus ex machina (dorpeling/cupido)

Het was gelijkspel en de wolven kozen of stemden (hoe je het ook wilde noemen) voor Deus ex machina, die de twijfelachtige en ironische eer heeft om inderdaad puur tot uit het niets getrokken plotelement verwerkt te worden in dit verhaal... Een simpele dorpeling, maar wel een dorpeling die nu mag kiezen welke twee spelers voor elkaar bestemd zijn...

Morgen mogen de wolven eten! Wie zal als amuse dienen voor deze bloeddorstige wezens?
Oud 26-01-2013, 22:18
Tink*
Tink* is offline
Hm apart vind ik dit. Ik denk zelf dat als Deus nu niet was gedood het wel snel in een andere ronde gebeurd zou zijn vanwege irritantheid/erg fel spelen. Dus wellicht was het andere gelijkspel met een wolf. Het kan (als het lijstje op blz 2 klopt) gelijkspel zijn geweest tussen drie mensen of twee, er vanuitgaand dat er overal slechteriken onder staan. Of dit is juist om ons lekker op het verkeerde been te zetten. Hmmm.
Oud 26-01-2013, 22:18
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Jammer, maar misschien kunnen we wat uit de stemlijstjes halen. Beetje onhandig dat we nu niet weten op wie hij gestemd heeft, maar wie weet is dat ook nog wel uit te vogelen.

Voor nu ben ik te gaar om een diepzinnige post te maken, ziekte heerst helaas nog steeds, ik ga dan ook naar bed. Ik zal morgen eens kijken of ik wat zinnigs kan melden.
Oud 26-01-2013, 22:33
Vowel
Vowel is offline
Ok, dit was dus het lijstje:

Spoiler

4-4-4.

Er zijn teveel mogelijkheden. Gelijkspel tussen alle drie, of tussen 2. Het kan zijn dat er een wolf bij zat en dat Archont is gekozen om die wolf te redden (en dat zou betekenen dat Snebbeltje of Schrödinger wolf is - of allebei), maar het kan ook zijn dat er helemaal geen wolf tussen zat en dat Archont gewoon is gekozen omdat hij zo irritant was (of omdat de wolven stiekem ook vinden dat hij de allerbeste speler is en hem er graag uit wilden hebben, maar dat lijkt me sterk ).

Het is vooral erg jammer dat hij zo nodig moest wachten met zijn stem bekendmaken want nu mag hij het ons niet meer vertellen. Dus eh, Archont, bedankt hè?

En Owain, kun je ons even vertellen of je überhaupt hebt gestemd, en op wie?
Oud 26-01-2013, 22:55
tuttebel
tuttebel is offline
is het logisch om te denken dat 1 of meerdere wolven ook in dit topic gezegd hebben op deus ex te stemmen, of zou dat juist een domme actie zijn?

het zou ook kunnen dat owain een wolf is, omdat fizzle nog expliciet vroeg aan de wolven om hem te doden en er ook een algemene ergernis is over zijn afwezigheid, en hij niet gedoodt is.
of misschien was deus ex nog net wat irritanter?
Oud 26-01-2013, 22:58
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Zo, in elk geval kunnen we later zeker nog iets uit deze lijst halen. Inderdaad een beetje bagger dat we nu twee stemmen niet weten uit deze ronde, Owain en Archont. Ik kan me heel goed voorstellen als het inderdaad gelijkspel was tussen drie (ik kan me goed voorstellen dat de wolven zich tussen de drie lijstjes verdeeld hebben), de wolven Archont gewoon uit irritatie hebben opgegeten. Het is niet alsof ze iemand per se gevaarlijk zouden kunnen vinden omdat die hun verdacht maakt op dit moment in het spel, of zo. En als het gelijkspel tussen drie is dan is het ook wel heel onwaarschijnlijk dat het tussen twéé wolven en een dorpeling was.
Voor de komende ronde kunnen we dus nog maar weinig uit deze lijstjes halen. Eerst maar even de hapjesronde afwachten.
Oud 26-01-2013, 23:05
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
is het logisch om te denken dat 1 of meerdere wolven ook in dit topic gezegd hebben op deus ex te stemmen, of zou dat juist een domme actie zijn?

het zou ook kunnen dat owain een wolf is, omdat fizzle nog expliciet vroeg aan de wolven om hem te doden en er ook een algemene ergernis is over zijn afwezigheid, en hij niet gedoodt is.
Maar de wolven mogen toch alleen beslissen over wie er dood gaat van degene tussen wie het gelijkspel was? Alleen Sadye had op Owain gestemd.
Oud 26-01-2013, 23:06
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Het kan best zijn dat er wolven op Deus zijn gaan staan, want er zit ook nog een verrader in die een wolf kan dekken. Het is zelfs heel goed mogelijk dat er in ieder rijtje een wolf staat en dat maakt het alleen maar lastiger om uit te vinden wie ze zijn, omdat het 4-4-4 stond. Dan zou het dus in werkelijkheid 3-3-3 zijn geweest, maar zoek de wolven maar eens.

Citaat:
De wolven kunnen alleen kiezen tussen de spelers tussen wie het gelijkspel is.

Dus de enige mogelijkheden waren Deus en Schrödinger en/of Snebbeltje. Snap je? Ze konden dus niet voor Owain gaan.
Oud 26-01-2013, 23:23
Verwijderd
Ik ben net thuis en ga ook gelijk door m'n bed in, maar opvallende keuze, Deus lag al onder vuur. Zou kunnen betekenen dat Snebbel of Schrodinger wolf zijn. Ik hoop dat ik morgen tijd heb voor een wat inhoudelijker post, anders komt die maandag, dan ben ik vrij.

Trusten!
Oud 26-01-2013, 23:25
Verwijderd
Hahaaha ik ben Regina. Gaaf Martin
Oud 26-01-2013, 23:34
tuttebel
tuttebel is offline
Citaat:
Het kan best zijn dat er wolven op Deus zijn gaan staan, want er zit ook nog een verrader in die een wolf kan dekken. Het is zelfs heel goed mogelijk dat er in ieder rijtje een wolf staat en dat maakt het alleen maar lastiger om uit te vinden wie ze zijn, omdat het 4-4-4 stond. Dan zou het dus in werkelijkheid 3-3-3 zijn geweest, maar zoek de wolven maar eens.

De wolven kunnen alleen kiezen tussen de spelers tussen wie het gelijkspel is.

Dus de enige mogelijkheden waren Deus en Schrödinger en/of Snebbeltje. Snap je? Ze konden dus niet voor Owain gaan.
oh ok, ik dacht dat nav fizzle haar post, maar dat ging over de eetronde dan denk ik
Oud 26-01-2013, 23:41
Verwijderd
sorry voor de mensen die het raar of wat dan ook vonden dat ik nog niets had gezegd op dit topic maar was gewoon ff niet helemaal op de goeie plek met me hoofd. maar ik ben er weer en zit weer helemaal in de race
Oud 27-01-2013, 00:16
Röps
Röps is offline
Citaat:
sorry voor de mensen die het raar of wat dan ook vonden dat ik nog niets had gezegd op dit topic maar was gewoon ff niet helemaal op de goeie plek met me hoofd. maar ik ben er weer en zit weer helemaal in de race
Heb je wel gestemd?
Oud 27-01-2013, 00:18
Verwijderd
Citaat:
Wat een geneuzel over niks hierboven. Edit: Postcount aan het opkrikken zodat je niet van inactief spelen beschuldigd kunt worden?
Nou zeg, het is de eerste hangronde met nog niet veel informatie om wat mee te doen. Vandaar wat offtopic geneuzel, moet je daar meteen conclusies aan verbinden?

Citaat:

Verder is het welletjes voor vanavond, ben bekaf en enigszins beschonken en ik wil geen Archontje doen

Laatst gewijzigd op 27-01-2013 om 00:24.
Oud 27-01-2013, 00:23
Röps
Röps is offline
En best een vervelende uitslag. Gelijkspel in het lijstje is leuk, daadwerkelijk gelijkspel minder én nu weten we niet wat Archont heeft gedaan :/ Ofwel Snebbeltje/Schrödinger, ofwel heeft hij het gelijkspel op papier gelaten. Dat laatste verwacht ik niet eigenlijk, omdat ook uit een 5-4-4 stemming nog best veel te halen is uiteindelijk en stemmen uit zelfbehoud ligt wel meer voor de hand.

Het feit dát hij zijn stem nog niet door had gegeven vind ik wel een mogelijk motief voor de wolven om hem te kiezen. Zorgt ervoor dat we veel minder aan het stemlijstje hebben door de onzekerheid over zijn stem. Super irritant dat hij z'n stem niet heeft doorgegeven ><
Oud 27-01-2013, 09:10
Verwijderd
Opvallende uitslag inderdaad, en heel, heel jammer dat Deus zijn stem niet heeft doorgegeven aan ons. Op dit moment is dat natuurlijk niet handig, maar misschien kunnen we er later nog achter komen en als hij de rest van het spel ook van plan was om zulke dingen te gaan doen, dan is het misschien maar goed dat hij eruit is.

Als ik naar het lijstje kijk zijn er vijf alleenstemmers (of hoe noem je dat?). Vooral Sadye valt op omdat ze relatief laat (als 12e) nog random gaat stemmen. Frayne en Fizzle stemden als eerste twee. Voor een wolf is het sowieso relatief veilig om een alleenstemmer te zijn, en als je helemaal in het begin stemt wordt je er ook vaak niet meer op aangekeken, dus dat zou nog veiliger zijn. Ik zeg niet meteen dat ze wolf zouden zijn, maar het is voor mij iets om in de gaten te houden.

Nu het gelijkspel. Ik zou verwachten dat Deus uit lijfsbehoud gestemd heeft, en dan zou het dus 5-4-4 (ofwel 5 voor Schrödinger ofwel 5 voor Snebbeltje). Dan kunnen we ervan uit gaan dat minimaal één wolf of onder het rijtje van Schrödinger of onder het rijtje van Snebbeltje staat. Maarja, goed, we weten dus niet wat Deus gedaan heeft, en we weten niet of het gelijkspel tussen twee of drie was.

Als ik naar de verdeling van de stemmen kijk, zou ik verwachten dat er één (misschien twee) wolven alleenstemmers zijn, en dat de rest onder de rijtjes verdeeld is. Deze gedachte is verder nergens op gebaseerd en hecht er ook maar niet teveel waarde aan, maar het lijkt me relatief veilig als wolven om op die manier te gaan staan.
Oud 27-01-2013, 09:49
Schrödinger
Schrödinger is offline
Het meest logische is dat er in alle drie de rijtjes één wolf staat. Op die manier hebben de nepstemmen van de wolven namelijk geen invloed op de uitslag. Verder is het goed mogelijk dat één van de anderen inderdaad wolf is, want als wolf zou ik Archont, met zijn wilde beschuldigingen die de aandacht afleiden, er juist wél in willen hebben. Aangezien ik geen wolf ben zou dat snebbeltje kandidaat-wolf maken.
Oud 27-01-2013, 09:49
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
En best een vervelende uitslag. Gelijkspel in het lijstje is leuk, daadwerkelijk gelijkspel minder én nu weten we niet wat Archont heeft gedaan :/ Ofwel Snebbeltje/Schrödinger, ofwel heeft hij het gelijkspel op papier gelaten. Dat laatste verwacht ik niet eigenlijk, omdat ook uit een 5-4-4 stemming nog best veel te halen is uiteindelijk en stemmen uit zelfbehoud ligt wel meer voor de hand.
Dat laatste verwacht ik ook niet. Archont is meestal heel druk bezig met winnen, maar het lijkt me sterk dat hij expres niet uit lijfsbehoud stemt om de lijstjes gelijk te houden. Dus ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat hij op Schrödinger of Snebbeltje heeft gestemd. Maar wie van de twee?

Citaat:
Als ik naar de verdeling van de stemmen kijk, zou ik verwachten dat er één (misschien twee) wolven alleenstemmers zijn, en dat de rest onder de rijtjes verdeeld is. Deze gedachte is verder nergens op gebaseerd en hecht er ook maar niet teveel waarde aan, maar het lijkt me relatief veilig als wolven om op die manier te gaan staan.
Je moet de verrader ook niet vergeten hè? Dat kan best een alleenstemmer zijn geweest die uiteindelijk een wolf heeft gedekt. In dat geval kunnen zelfs alle wolven in de rijtjes staan.

Ik ben bang dat we pas veel later iets gaan hebben aan dit lijstje (en misschien wel helemaal niet), want zonder die stem van Archont is het moeilijk te bepalen tussen wie het gelijkspel was.
Oud 27-01-2013, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Je moet de verrader ook niet vergeten hè? Dat kan best een alleenstemmer zijn geweest die uiteindelijk een wolf heeft gedekt. In dat geval kunnen zelfs alle wolven in de rijtjes staan.
Die was ik inderdaad vergeten Nou is het natuurlijk ook wel een goed idee om de verrader eruit te laten gaan, want dan wordt het vinden van de wolven wel makkelijker.
Oud 27-01-2013, 10:03
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Die was ik inderdaad vergeten Nou is het natuurlijk ook wel een goed idee om de verrader eruit te laten gaan, want dan wordt het vinden van de wolven wel makkelijker.
Ja, maar dan moet je wel eerst de verrader vínden. Dat is niet makkelijker dan de wolven vinden op dit moment.
Oud 27-01-2013, 10:08
Verwijderd
Ik moet zeggen: applaus voor de wolven, we weten niks.

En de beschuldigingen aan het adres van Schrödinger en Snebbeltje snap ik eigenlijk niet zo goed.

Citaat:
Eens.

Citaat:
Het feit dát hij zijn stem nog niet door had gegeven vind ik wel een mogelijk motief voor de wolven om hem te kiezen. Zorgt ervoor dat we veel minder aan het stemlijstje hebben door de onzekerheid over zijn stem. Super irritant dat hij z'n stem niet heeft doorgegeven ><
Ook eens.

Citaat:
Het meest logische is dat er in alle drie de rijtjes één wolf staat. Op die manier hebben de nepstemmen van de wolven namelijk geen invloed op de uitslag. Verder is het goed mogelijk dat één van de anderen inderdaad wolf is, want als wolf zou ik Archont, met zijn wilde beschuldigingen die de aandacht afleiden, er juist wél in willen hebben. Aangezien ik geen wolf ben zou dat snebbeltje kandidaat-wolf maken.
Er kan ook in een rijtje twee wolven staan, en in een ander rijtje de verrader. Of er kunnen in het rijtje onder jou of Snebbeltje drie wolven staan, de verrader in de rijtjes los en in het echt onder degene waar niet drie wolven staan, of onder Deus. Dat lijkt me een onwaarschijnlijke optie (want het zou niet zo slim zijn van de wolven om met zijn drieën in een rijtje te gaan staan), maar goed, dat is prima mogelijk. Praktisch alles is mogelijk, ook omdat we niet eens weten tussen wie het gelijkspel is.

Citaat:
De verrader kan ook in het lijstje onder Deus staan, maar op Snebbel/Schrödinger gestemd hebben, als hij had gezien dat er daar twee wolven stonden.
Het was in de lijstjes zo:

Deus: 4
Snebbeltje: 4
Schrödinger: 4

Het kan dat er onder Snebbel en Schrödinger elk twee wolven stonden, en dat de verrader naar een van hun is geswitcht, waardoor de wolven de keus hadden. Dat lijkt me niet echt voor de hand liggen, want het is nogal nutteloos, maar gewoon, om even aan te geven dat het nog niet zoveel zin heeft om op basis van deze stemlijstjes al met honderd vage aanwijzingen te komen, want we kunnen helemaal nietsss met zekerheid zeggen.

Citaat:
Ik ben bang dat we pas veel later iets gaan hebben aan dit lijstje (en misschien wel helemaal niet), want zonder die stem van Archont is het moeilijk te bepalen tussen wie het gelijkspel was.
Dit, ja. Ik denk dan ook dat het nutteloos is om nog echt inhoudelijke dingen te zeggen. Laten we eerst de eetronde maar afwachten.

Citaat:
Ja, en mij lijkt het wel een goed idee om de wolven eruit te laten gaan, want dat maakt het winnen makkelijker. wut?
Oud 27-01-2013, 10:10
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik zou me niet doodstaren op de lijstjes, daar komt ooit wel wat uit. Het zou handiger zijn als we nu wat zouden weten, maar die stem van Deus komt ooit wel vanzelf boven water.

Speaking of Deus, ik weet dat de eerste die erover begint altijd als eerste verdacht is, maar dat risico neem ik wel; de geliefden zijn in het spel. Heeft er iemand genoeg inzicht in Deus en zijn eventuele keuze (ervaren spelers vs bekende spelers)?
Oud 27-01-2013, 10:16
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ooh dat klopt ja, de geliefden zijn er nu bij! Ik neem aan dat hij in elk geval niet Owain gekozen heeft, hij zal niet zo vervelend zijn om een heel inactieve speler te kiezen. Hij zal vast wel iemand hebben gekozen van wie hij denkt dat die ervaring heeft en voor hem kan winnen. Hier heb ik geen ervaring mee, maar het is een inschatting.

Trouwens, het verhaal, is dat van een TV-serie ofzo?
Oud 27-01-2013, 10:23
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
We weten in ieder geval dat hij graag wint, punt is alleen dat bijna elke speler in dit spel een goede speler is
Oud 27-01-2013, 10:26
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat is waar, we spelen echt met de harde kern van het weerwolfspel dus daar kun je weinig aanwijzingen uit halen. Want dat hij oude/goede spelers zou kiezen lijkt me behoorlijk voor de hand liggen.
Oud 27-01-2013, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar dan moet je wel eerst de verrader vínden. Dat is niet makkelijker dan de wolven vinden op dit moment.
Citaat:
Ja, en mij lijkt het wel een goed idee om de wolven eruit te laten gaan, want dat maakt het winnen makkelijker. wut?
Wat ik bedoelde was dat ik denk dat er wel iemand die slecht is zich onder de eenstemmers bevindt, of dit nu een wolf of een verrader is weten we nu nog niet, maar dat geeft ook nog niet zoveel. En verder is dit ook geen gerichte beschuldiging ofzo, maar meer een gedachte dat ik de eenstemmers wel even in de gaten wil houden.
Oud 27-01-2013, 10:59
Verwijderd
Uh ja, ik wil iedereen sowieso in de gaten houden .

Maar serieus, ik vind nu niet dat er al zoveel uit een lijstje is te halen. We weten niet op wie Deus heeft gestemd, we weten niet tussen wie het gelijkspel is geweest en we weten wel meer dingen niet. Ik ga nu maar eerst even afwachten wie de wolven gaan eten.
Oud 27-01-2013, 11:08
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Uomi, ik vind dat je wel lekker vaag doet. 'we moeten de verrader eruit doen', 'we moeten op de eenstemmers letten' en 'mijn theorie is verder op niets gebaseerd dus hecht er maar niet teveel waarde aan'. Fijn de onschuld aan het spelen?
Oud 27-01-2013, 11:17
Verwijderd
Ik was eigenlijk gewoon een beetje mijn gedachten op aan het schrijven, en verder niks. Ik vergat eerst de verrader, dat gaf Vowel aan. En toen zei ik dat het nu eigenlijk nog niet zoveel uitmaakt of je een verrader of een wolf eruit zou halen, want dat is allebei goed en handig. Denk vooral wat je ervan wil denken, maar beter kan ik niet uitleggen wat ik dacht.
Oud 27-01-2013, 11:25
Verwijderd
Ik ken Deus niet heel goed, maar ik kan me zo voorstellen dat hij twee mooie jongedames geliefden maakt.

En ik vind Uomi erg warrig overkomen.
Oud 27-01-2013, 11:39
Verwijderd
Helaas maar ook wel weer terecht na mijn geweldig sterke () eerste ronde. (dit is sarcasme voordat iemand denkt dat ik dit serieus bedoel)

Succes geliefden in ieder geval!
Oud 27-01-2013, 11:59
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
T*ring dit spelletje is moeilijker dan ik dacht Maar ik geloof dat ik nu alle theorieën die genoemd zijn begrijp. Ik ben gewend om (in het reallife spel) veel meer te letten op hoe iemand over komt dan op stemlijstjes. Maar getypte tekst is een stuk moeilijker te doorgronden, bovendien heb ik geen idee hoe jullie altijd spelen. Wat mij nu opvalt is inderdaad dat Uomi vaag doet en dat fizzle met haar 'oooh dat klopt ja, de geliefden zijn er nu ook bij!' het misschien wil doen laten overkomen dat ze de geliefden 'vergeten' was, maar het kan natuurlijk goed dat ze zelf geliefde is en zo probeert te doen alsof ze het niet is.
Verder heb ik niet veel nuttigs te zeggen geloof ik. Ik ben benieuwd wat de wolven gaan doen, maar mij lijkt dat je daar ook nog niet heel veel uit kunt halen, toch? Ja behalve dat je dan kunt kijken of diegene iemand beschuldigd heeft, maar als de wolven iemand eruit zouden halen die één van hen heeft beschuldigd, kan dat natuurlijk ook juist argwaan opwekken en dat ze het daarom niet doen. Dus eigenlijk valt er niet veel uit op te maken, lijkt mij. Of zie ik iets over het hoofd?
Oud 27-01-2013, 13:36
Fantôme
Fantôme is offline
Zo, weer helemaal bijgelezen. Ik ben alleen heul brak dus kom later met een reactie.
Oud 27-01-2013, 14:04
Verwijderd
een ingewikkeld spelletje is het nu.
Oud 27-01-2013, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Ik merk er weinig van Owain.
Heb je wel gestemd of niet?

Citaat:
Het meest logische is dat er in alle drie de rijtjes één wolf staat.
Lijkt mij ook het meest voor de hand liggend.

Citaat:
Citaat:
Verraderjacht is vrij onhandig met de leerling er nog in.

Citaat:
We weten in ieder geval dat hij graag wint, punt is alleen dat bijna elke speler in dit spel een goede speler is
Citaat:
Ooh dat klopt ja, de geliefden zijn er nu bij! Ik neem aan dat hij in elk geval niet Owain gekozen heeft, hij zal niet zo vervelend zijn om een heel inactieve speler te kiezen. Hij zal vast wel iemand hebben gekozen van wie hij denkt dat die ervaring heeft en voor hem kan winnen. Hier heb ik geen ervaring mee, maar het is een inschatting.

Trouwens, het verhaal, is dat van een TV-serie ofzo?
Ik denk dat we Sadye, bloodyb en Owain wel kunnen uitsluiten omdat Archont niet weet hoe ze spelen en wil winnen. Aan de andere kant: we zouden nooit verwachten dat ie 'n00bs' geliefden zou maken. Sadye is veilig van beschuldigingen omdat de spelleider min of meer bevestigde dat ze een stem heeft. Wellicht heeft ie juist daar gebruik van gemaakt?

Once Upon a Time

Citaat:
T*ring dit spelletje is moeilijker dan ik dacht Maar ik geloof dat ik nu alle theorieën die genoemd zijn begrijp. Ik ben gewend om (in het reallife spel) veel meer te letten op hoe iemand over komt dan op stemlijstjes. Maar getypte tekst is een stuk moeilijker te doorgronden, bovendien heb ik geen idee hoe jullie altijd spelen. Wat mij nu opvalt is inderdaad dat Uomi vaag doet en dat fizzle met haar 'oooh dat klopt ja, de geliefden zijn er nu ook bij!' het misschien wil doen laten overkomen dat ze de geliefden 'vergeten' was, maar het kan natuurlijk goed dat ze zelf geliefde is en zo probeert te doen alsof ze het niet is.
Verder heb ik niet veel nuttigs te zeggen geloof ik. Ik ben benieuwd wat de wolven gaan doen, maar mij lijkt dat je daar ook nog niet heel veel uit kunt halen, toch? Ja behalve dat je dan kunt kijken of diegene iemand beschuldigd heeft, maar als de wolven iemand eruit zouden halen die één van hen heeft beschuldigd, kan dat natuurlijk ook juist argwaan opwekken en dat ze het daarom niet doen. Dus eigenlijk valt er niet veel uit op te maken, lijkt mij. Of zie ik iets over het hoofd?
Aan eetgedrag van de wolven kun je vaak wel iets opmaken, iemand die in de buurt komt van de ontmaskering van de wolven wordt gegeten bijv. Maar goed: vaak genoeg reverse psychology en dan kiezen ze juist voor iemand die er compleet naast zat in de hoop dat dorplingen op degene die door het slachtoffer genoemd is gaan jagen. Uiteindelijk heb je er niet perse heel veel aan dus, maar het kan een idee geven.

Als ze de verrader eten kun je uit de posts van de verrader (die over het algemeen aan de wolven zal willen hinten dat ie verrader is om opeten te voorkomen) vaak wel nuttige info halen.

Citaat:
een ingewikkeld spelletje is het nu.
Ja Volgens mij hebben we het de vorige keer ook gezegd maar kom vooral met theorieen, aan nietszeggende oneliners hebben we echt helemaal niks.
Oud 27-01-2013, 14:30
Verwijderd
Beetje heel erg speculeren, maar de kans is natuurlijk vrij aanwezig dat Sadye gegeten wordt omdat niet alleen wij maar ook de wolven natuurlijk weten dat ze een stem heeft . Zelfs als ze verrader zou zijn dan is de leerling er nog .
Oud 27-01-2013, 14:33
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nou sann, je hebt gelijk, maar ik zou op dit moment ook geen goede theorie (of een slechte) uit mijn mouw kunnen schudden, er is gewoon nog niks gebeurd.

En hallo, inactievelingen, kom er ook eens bij of geef een gegronde reden op waarom je er niet bent (bloodyb, Owain..). Je hoeft geen A4tje te schrijven over je verdachten, maar een beetje actief meedoen is wel leuk. Ik zou ook nog wel willen weten op wie Owain heeft gestemd, misschien zitten we er wel helemaal naast wb de lijstjes en hoe dat in elkaar zou kunnen zitten.
Oud 27-01-2013, 14:40
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:

Verraderjacht is vrij onhandig met de leerling er nog in.
Oh ja, ik pleitte ook niet voor verraderjacht in deze post, het was meer een reactie op haar ' we moeten de verrader doden' - vind de verrader dan maar eens, we weten evenmin wie dat is.

Citaat:

Ik denk dat we Sadye, bloodyb en Owain wel kunnen uitsluiten omdat Archont niet weet hoe ze spelen en wil winnen. Aan de andere kant: we zouden nooit verwachten dat ie 'n00bs' geliefden zou maken. Sadye is veilig van beschuldigingen omdat de spelleider min of meer bevestigde dat ze een stem heeft. Wellicht heeft ie juist daar gebruik van gemaakt?

Once Upon a Time
Het kan inderdaad wel goed dat hij een heel ervaren speler aan bijvoorbeeld Sadye gekoppeld heeft, dat zou slim zijn ja.

En ik ga me even verdiepen in de verhaallijn van once upon a time

Citaat:
Aan eetgedrag van de wolven kun je vaak wel iets opmaken, iemand die in de buurt komt van de ontmaskering van de wolven wordt gegeten bijv. Maar goed: vaak genoeg reverse psychology en dan kiezen ze juist voor iemand die er compleet naast zat in de hoop dat dorplingen op degene die door het slachtoffer genoemd is gaan jagen. Uiteindelijk heb je er niet perse heel veel aan dus, maar het kan een idee geven.

Als ze de verrader eten kun je uit de posts van de verrader (die over het algemeen aan de wolven zal willen hinten dat ie verrader is om opeten te voorkomen) vaak wel nuttige info halen.
Maar bedoel je met het eetgedrag ook het stemgedrag van hun in deze eerste ronde? Want het lijkt me dat ze nu nog niet gegeten hebben naar wie goede verdenkingen heeft, met de eerste hangronde enzo.

Ik ben VET benieuwd naar deze eetronde.

Ik vind het dus inderdaad wel een sterk idee dat Sadye gekoppeld is aan een sterke, ervaren speler. Ook valt me het wazige, warrige gedrag van Uomi op. Ze post wel vaak, maar ontkracht haar theorieën dan door te zeggen 'maar let hier maar niet op hoor' of 'denk ervan wat je wil maar dit viel mij op' en dergelijken. Ik heb het idee dat ze de onschuld zelve loopt te spelen.

Dat Owain een wolf is geloof ik sowieso niet, want dan zouden de andere wolven wel achter zijn hol aanzitten om hem wat actiever te krijgen denk ik zo. Misschien is hij gewoon dorpeling en vond hij dat een saaie rol en speelt hij daarom zo inactief mee? In dat geval is er in elk geval niet zo heel veel aan verloren als hij er deze ronde uitligt.
Oud 27-01-2013, 14:46
Verwijderd
Citaat:

Ja Volgens mij hebben we het de vorige keer ook gezegd maar kom vooral met theorieen, aan nietszeggende oneliners hebben we echt helemaal niks.
Jaja, maar er is nog niet echt iets gebeurt om over te oordelen en te discussieren.
Ik vind het onnodig theorien van anderen nog eens te herhalen.
Oud 27-01-2013, 14:58
Verwijderd
Citaat:
Dat Owain een wolf is geloof ik sowieso niet, want dan zouden de andere wolven wel achter zijn hol aanzitten om hem wat actiever te krijgen denk ik zo. Misschien is hij gewoon dorpeling en vond hij dat een saaie rol en speelt hij daarom zo inactief mee? In dat geval is er in elk geval niet zo heel veel aan verloren als hij er deze ronde uitligt.
Hey das niet lief maar je hebt wel gelijk dat ik niet echt actief. Ik zal meer actief te zijn.
Oud 27-01-2013, 14:59
Verwijderd
Als dat al niet lief is

Maar geef nou eens een keertje antwoord op de vraag: Heb je gestemd?
Oud 27-01-2013, 15:02
Verwijderd
Citaat:
Nou sann, je hebt gelijk, maar ik zou op dit moment ook geen goede theorie (of een slechte) uit mijn mouw kunnen schudden, er is gewoon nog niks gebeurd.

En hallo, inactievelingen, kom er ook eens bij of geef een gegronde reden op waarom je er niet bent (bloodyb, Owain..). Je hoeft geen A4tje te schrijven over je verdachten, maar een beetje actief meedoen is wel leuk. Ik zou ook nog wel willen weten op wie Owain heeft gestemd, misschien zitten we er wel helemaal naast wb de lijstjes en hoe dat in elkaar zou kunnen zitten.
Ik had gestemd op Tuttebel maar net telaat en dat was dus een beetje jammer natuurlijk
Oud 27-01-2013, 15:04
Verwijderd
Citaat:
We moeten niet zoveel over het spel praten hier want ik ben bang dat ik mijn mond voorbij praat
Citaat:
Fizzle heeft een functie tralala.
Oud 27-01-2013, 15:07
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik had gestemd op Tuttebel maar net telaat en dat was dus een beetje jammer natuurlijk
Mag ik weten waarom je op tuttebel wilde stemmen als er al drie lijstjes waren met meerdere stemmen? Dat is namelijk een vrij nutteloze stem.

En waarom was je te laat? Je hebt twee dagen gehad om te stemmen, maar je hebt überhaupt niets van je laten horen.

Edit: als fizzle een functie heeft en ze staat lekker veilig alleen, dan kan ze best eens verrader zijn. /wildegok.
Oud 27-01-2013, 15:07
Röps
Röps is offline
Citaat:
Ik vind het dus inderdaad wel een sterk idee dat Sadye gekoppeld is aan een sterke, ervaren speler.
Ik vind dat meer iets om in het achterhoofd te houden dan een sterk idee. Tegenover dat ze gezien wordt als iemand met een stem, staat dat ze voor de wolven wellicht handig is om te eten met precies die reden zoals Frayne ook al zei.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten