Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2002, 17:26
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
nare man schreef:

Ik hoop wel dat je inziet dat het doodschieten van twee mensen niet gerechtvaardigd wordt doordat je vroeger gepest bent, hoe erg ook. Als je dat niet inziet, wens ik je veel succes met je verdere leven, vooral met het gedeelte waarbij mensen je serieus moeten nemen...

Verder: deze hele topic loopt uit op flamen. Mensen blèren maar wat in het rond zonder kennis van zaken, daar kan ik me toch zo aan ergeren (afgezien van nietzman )

Een zin: leer logische argumenten aandragen en zet je gevoel eens opzij.
het rechtvaardigt het redelijk, niet helemaal, aan de andere kant is de pester gewoon een moordenaar, aleen is dat legaal, hoe fucking raar het ook is, een pester is net als een verkrachter, mischien nog wel erger, heb ik niet genoeg argumenten gegeven,
lees mijn posts maar eens door,
Oud 17-08-2002, 17:26
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
girl18 schreef:

IK KEUR HET NIET GOED...
ik vind alleen dat die slachtoffers de pesters het verdient hebben.. dan moeten ze maar niet pesten..
Dan ben ik blij dat jij nooit rechten gaat studeren.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 17:27
girl18
girl18 is offline
Citaat:
nietzman schreef:

wees jij maar blij..
Oud 17-08-2002, 17:28
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
nietzman schreef:
Dan kan je ook zeggen dat dit topic nooit geopend moest worden |

Was je nou maar nooit geboren, dan hadden we deze discussie ook nooit gehad! (ook zo'n heerlijk domme uitspraak)

(die totaal niet terzake doet dus ik zal er verder niet opingaan, maar begin svp pas weer te posten als je je hoofd uit je kont hebt gehaald en met argumenten kan smijten.)
ik heb het over de offtopic discussie, zorg eerst dat je alles goed leest en tot je neemt voordat je onzin uitkraamt
Oud 17-08-2002, 17:28
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
girl18 schreef:

die argument van jou slaat nergens op...
Schattig dat je me even waarschuwd dat ik naar jou niveau afdwaal :+

Dan nog?
jij weet veel van de zaak?

is dat niet veel grotere onzin?

come on.....
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 17:29
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
nietzman schreef:

hoezo ben je bang voor je eigen leven ofzo
Oud 17-08-2002, 17:30
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
arrebar schreef:

Ik zat zelf te denken aan verloedering van de rechtsstaat...

maar bang zijn om 'mijn leven te verliezen' voor een keertje foutparkeren, kan je zien als 'bang voor je leven', ja?

mag ik ook eens appels met peren vergelijken?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 17:31
girl18
girl18 is offline
Citaat:
nietzman schreef:

Schattig dat je me even waarschuwd dat ik naar jou niveau afdwaal :+

Dan nog?
jij weet veel van de zaak?

is dat niet veel grotere onzin?

come on.....
ik zeg niet dat ik meer van jou afweet van de zaak.. ik zeg alleen dat er meer van deze zaken zijn.. en het allemaal dezelfde ideeen bevatten en zo.. de pestgedoe dus..
Oud 17-08-2002, 17:31
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
arrebar schreef:

ik heb het over de offtopic discussie, zorg eerst dat je alles goed leest en tot je neemt voordat je onzin uitkraamt
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 17:32
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
girl18 schreef:

ik zeg niet dat ik meer van jou afweet van de zaak.. ik zeg alleen dat er meer van deze zaken zijn.. en het allemaal dezelfde ideeen bevatten en zo.. de pestgedoe dus..
Dus je geeft nou gewoon toe, dat de post waarin je zei dat je er meer vanaf wist, omdat je het op tv had gezien &zo, dikke onzin was?

Naja... je hebt het nu van 1 posts opgebiegt...... begin je ook even aan de rest?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 17:32
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Als het om het recht gaat, kan dat me ook geen fuck schelen.
motivatie is belangrijk, als het om het veroordelen gaat,
Oud 17-08-2002, 17:37
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
arrebar schreef:
motivatie is belangrijk, als het om het veroordelen gaat,
Ja, das waar, maar niettemin is het nog belangrijker om te voorkomen dat we in een wraakcultuur gaan leven. Het recht in eigen hand nemen wordt niet echt op prijs gesteld door het rechtssysteem van de VS, net zo min als hier.
Oud 17-08-2002, 17:37
Verwijderd
Citaat:
arrebar schreef:
heb ik niet genoeg argumenten gegeven,
lees mijn posts maar eens door,
Je hebt genoeg argumenten gegeven, maar dat zijn allemaal vette drogredenaties en argumenten louter op gevoel en vanuit je eigen standpunt bekeken. Je bent niet objectief.

Citaat:
verder schreef-ie:
Ik kan me die angst wel voorstellen. Het begon al met Pim Fortuyn die gelukkig uit de weg is. Als je je in het handhaven van het recht en het straffen van mensen laat leiden door simpele emoties en onderbuikgevoelens, zoals jij en girl18 en jammer genoeg het grootste gedeelte van Nederland doen, dan zou er binnen de kortste tijd hier een anarchiestaatje zijn ontstaan van eigenrichting: iedereen die er maar recht op meent te hebben mag een ander doodmaken. Wat een onzin.

Verder kan ik het jullie (natuurlijk) niet aan jullie verstand peuteren. Maar dat hoeft ook niet, zoals nietzman al zei. Jullie zullen toch nooit studeren of op enige manier invloed kunnen uitoefenen, dus raas maar lekker door
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 17:38
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik kan me die angst wel voorstellen. Het begon al met Pim Fortuyn die gelukkig uit de weg is. Als je je in het handhaven van het recht en het straffen van mensen laat leiden door simpele emoties en onderbuikgevoelens, zoals jij en girl18 en jammer genoeg het grootste gedeelte van Nederland doen, dan zou er binnen de kortste tijd hier een anarchiestaatje zijn ontstaan van eigenrichting: iedereen die er maar recht op meent te hebben mag een ander doodmaken. Wat een onzin.

Verder kan ik het jullie (natuurlijk) niet aan jullie verstand peuteren. Maar dat hoeft ook niet, zoals nietzman al zei. Jullie zullen toch nooit studeren of op enige manier invloed kunnen uitoefenen, dus raas maar lekker door
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 18:04
ZonerX
ZonerX is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Ja, das waar, maar niettemin is het nog belangrijker om te voorkomen dat we in een wraakcultuur gaan leven. Het recht in eigen hand nemen wordt niet echt op prijs gesteld door het rechtssysteem van de VS, net zo min als hier.
Het recht in eign hand nemen is niet erg,
als je het maar op een goede manier doet.

Goede manier om van 2 pestkoppen af te komen was geweest.
Meer naar de sportschool en naar een maandje ofzo ff flink gaan knokken.
Ok, je lost er niks mee op, maar als je ze goed raakt zullen ze er langer over na gaan denken als dat je ze dood schiet.
(logisch, doden denken niet.)

Elke vrom van geweld vereist een tegenovergestelde vorm van geweld in dezelfde proportie.
Als mensen je pesten dan pest/ sla je terug.
Je gaat niet schieten.

Trouwens warom is het goed dat Fortuyn uit de weg is???
Bedoel hij is neergeschoten, dat is niet uit de weg dat ie lomp opgeruimd door een godsgruwlijke lompe eikel die hopelijk dood neervalt.

Ik ben niet voor Fortuyn, ik heb alleen zo een hekel aan mensen die op zulke wijze denken iets op te lossen.

Achterlijke mensen, die denken dat wapens iets oplossen.

Wapens zijn de lichamen van dommen.
Kogels zijn hun woorden.
Vernieling is wat zei spreken.

Als je een eind aan geweld wil maken leer kinderen dan eindelijk eens vanaf de basischool dat als je iets dwars zit je het die ander gewoon in zijn gezicht moet zeggen.
Leer ze weer te vechten voor zichzelf en te streven naar de top.
Inplaats van ze allemaal naar je eigen beeld te vormen met dezelfde verkeerde normen en waarden.
Depressief, ze proberen tegen te houden, ze zichzelf niet laten ontwikkelen.
Oud 17-08-2002, 18:21
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
ZonerX schreef:

Ok, je lost er niks mee op
Je zegt het zelf al.
Oud 17-08-2002, 18:27
girl18
girl18 is offline
dat gezeik met pim fortuyn slaat nergens op.
Oud 17-08-2002, 18:39
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
girl18 schreef:
dat gezeik met pim fortuyn slaat nergens op.
Goh.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 18:40
osmano
osmano is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
http://nu.nl/document?n=60979

SAN DIEGO - Een Amerikaanse rechter heeft donderdag een 16-jarige jongen veroordeeld tot minimaal vijftig jaar cel wegens het doodschieten van twee medescholieren. Tegen de knaap was 425 jaar geëist.

De jongen heeft bekend dat hij vorig jaar in een voorstad van San Diego in Californië een pistool heeft leeggeschoten. Twee kinderen van 14 en 17 jaar kwamen daarbij om, elf anderen en twee volwassenen liepen verwondingen op.

Tijdens het proces verklaarde de vader van de jongen dat zijn zoon vaak werd gepest. De raadsman pleitte voor een straf van 35 jaar omdat de jongen berouw had getoond.

Drie jaar geleden schoten twee jongens op een school in de staat Colorado dertien mensen dood. Daarna pleegden ze zelfmoord. Deze schietpartij veroorzaakte een schokgolf in heel Amerika.

-----------------------------------------

Nou is mijn vraag: mag je de jeugd van deze jongen zomaar vergooien om hem te straffen? Hij komt nu namelijk op zijn 67e (!) vrij. Ik persoonlijk vind dit belachelijk, als hij vrijkomt kan hij niet op zich zelf wonen omdat hij dat nooit geleerd heeft.

Ik snap natuurlijk wel dat die jongen gestraft moet worden, maar hebben wij als mensheid het recht om het hele leven van die jongen (die, als hij vrij komt, een man is) te ontnemen? Voor mijn part was hij 10 jaar de cel in gegaan, dan was hij 26 als hij vrijkwam. Dan heb je een heel leven nog voor je.
had die maar niet moete doodschieten ,je kan ooks laag geven,is terecht dat ze de doodstarf en lange starffen in usa hebben goed zo moet hier ook
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 18:46
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
McCaine schreef:
ja maar wij leven hier in een kutcultuur waarin het dusdanig verzieken van iemands leven dat hij of zij er moordneigingen van krijgt en zelfs zelfmoord erdoor kan plegen toegestaan is en waarin iedereen te bang is zijn bek erover open te trekken en medeleven te tonen aan het gepeste persoon
sommige mensen zijn gewoon ongelofelijk laf, walgelijk gewoon
Oud 17-08-2002, 18:49
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
osmano schreef:

had die maar niet moete doodschieten ,je kan ooks laag geven,is terecht dat ze de doodstarf en lange starffen in usa hebben goed zo moet hier ook
Ik ga bij jou ook maar niet beginnen over spelling, zinsopbouw, leestekens en grammatica, maar mijn vraag is:

Zou je dit ook zeggen als je de feiten op misdaadgebied tussen nederland en amerika wist? Denk je echt dat amerika, als land met belachelijk hoge straffen en de doodstraf, veiliger is als nederland? Dream on! Denk je niet dat mensen die 50 jaar in de cel hebben gezeten, helemaal ontvreemd zijn en een veel grotere bedreiging voor de samenleving zijn?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 18:50
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
osmano schreef:

waarom verbaast het me niet dat jij ivbo doet
hoezo neem je het voor de pesters op, ben je bang dat mensen dit ooit bij jou gaan doen dan, laf kereltje
Oud 17-08-2002, 18:52
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
arrebar schreef:

en waarin iedereen te bang is zijn bek erover open te trekken en medeleven te tonen aan het gepeste persoon
Je moet vaker naar 'hart in actie' kijken....

Als er een land is waar het niet aan gebrek aan medeleven voor de gepeste ligt, dan is het wel nederland.... nu ook nog een goede begeleiding voor de pester, zodat we weten wat zijn motieven zijn, en dan kunnen we het misschien in de toekomst uitroeien...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 18:54
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
arrebar schreef:

waarom verbaast het me niet dat jij ivbo doet
hoezo neem je het voor de pesters op, ben je bang dat mensen dit ooit bij jou gaan doen dan, laf kereltje
Hij neemt het niet voor de pester op, hij vind dat iemand die iemand heeft gedood, zelf ook aangepakt moet worden, zonder te kijken naar de oorzaken....

maar dergelijk postgedrag komt door het niet-lezen van het topic voor het posten....
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 18:54
ZonerX
ZonerX is offline
Citaat:
McCaine schreef:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
ZonerX schreef:

Ok, je lost er niks mee op
--------------------------------------------------------------------------------

Je zegt het zelf al.
Hallo meneer forumbaas.
FF een herinnering aan de algemene netiquette.
ALS JE QUOTE GEBRUIKT MOET JE NIET DE HELFT VAN DE TEKST ERTUSSENUIT HALEN. DAT SCHEPT EEN VERKEERD BEELD EN IS ONEERLIJK TEGENOVER DE POSTENDE PARTIJ EN NADELIG VOOR DE DISCUSSIE..

En nu ff voor de goede orde mocht jij het niet snappen.

Het recht in eigen handen nemen betekent dus ook dat als ze je keihard de klas uitkicken omdat je te hard in je zakdoek snuit je gewoon gelijk bij iemand die hoger staat als die leraar zegt dat ie je om niets eruit heb gestuurd ipv van gaan wachten tot die leraar met iets komt. Het recht in eigen hand nemen is dus niet mensen zomaar neerknallen maar het kan ook zijn dat je strijd voor een juiste oplossing.
Neem bijvoorbeeld stakingen tegen kinderarbeid.
Is ook een vorm van het recht in eigen hand nemen.
Je vind dat het algemene beleid niet dingen steund die jij belangrijk vind en komt daar dus voor op en neemt zo het recht in eigen handen. Het recht hier niet edoeld als in wetten en rechten maar als recht in de zin van de juiste beslissing of manier van doen.

Dus doe voortaan niet zo lullig met je quotes. Verkeerd beeld geven is in sommige situaties namelijk niet bevordelijk voor de discussie. En zoals jij het doet is het flauw. Fijn jij hebt je lol gehad, ga nu maar weer buiten spelen. Blijf voortaan dus bij mijn posts maar van die quote knop af als je hem niet weet te gebruiken.
Oud 17-08-2002, 18:59
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
nietzman schreef:

Ik ga bij jou ook maar niet beginnen over spelling, zinsopbouw, leestekens en grammatica, maar mijn vraag is:

Zou je dit ook zeggen als je de feiten op misdaadgebied tussen nederland en amerika wist? Denk je echt dat amerika, als land met belachelijk hoge straffen en de doodstraf, veiliger is als nederland? Dream on! Denk je niet dat mensen die 50 jaar in de cel hebben gezeten, helemaal ontvreemd zijn en een veel grotere bedreiging voor de samenleving zijn?
voor het eerst moet ik je gelijk geven in dit topic, de belachelijk zware straffen in amerika leiden ertoe dat het aantal mensen dat opnieuw een misdaad pleegt en gepakt word in amerika groter is dan in nederland
Oud 17-08-2002, 19:06
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
nietzman schreef:
Hij neemt het niet voor de pester op, hij vind dat iemand die iemand heeft gedood, zelf ook aangepakt moet worden, zonder te kijken naar de oorzaken....

maar dergelijk postgedrag komt door het niet-lezen van het topic voor het posten....
en daar kom je nu pas mee na zoveel offtopic posts die er zijng eweest
Oud 17-08-2002, 19:09
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
arrebar schreef:

en daar kom je nu pas mee na zoveel offtopic posts die er zijng eweest
Hoeveel andere posts van osmano heb jij langs zien komen, als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 19:11
Nietzman
Nietzman is offline
Even een vraag.... Hoe zie jij de pester liever? als een hardnekkige eikel, iemand waarvan je je heel erg veel aantrekt, en sociale parasiet die op alle mogelijke manier bestreden moet worden, of als een zielig klein ventje wat gewoon niet helemaal lekker is?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 19:17
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
arrebar schreef:
ja maar wij leven hier in een kutcultuur waarin het dusdanig verzieken van iemands leven dat hij of zij er moordneigingen van krijgt en zelfs zelfmoord erdoor kan plegen toegestaan is en waarin iedereen te bang is zijn bek erover open te trekken en medeleven te tonen aan het gepeste persoon
Rant, rant... wat heeft dat ermee te maken?

Citaat:
Hallo meneer forumbaas.
FF een herinnering aan de algemene netiquette.
ALS JE QUOTE GEBRUIKT MOET JE NIET DE HELFT VAN DE TEKST ERTUSSENUIT HALEN. DAT SCHEPT EEN VERKEERD BEELD EN IS ONEERLIJK TEGENOVER DE POSTENDE PARTIJ EN NADELIG VOOR DE DISCUSSIE..
Caps uit. En ik merk een contradictie op in je opmerkingen. Aangezien de rest níet een contradictie is binnen dezelfde context, quote ik dat niet mee. Dat spaart ruimte en is overzichtelijker. Lees de post maar eens goed door, je hebt het nog steeds over hetzelfde onderwerp, dus mag ik dat best doen.

Citaat:
Het recht in eigen handen nemen betekent dus ook dat als ze je keihard de klas uitkicken omdat je te hard in je zakdoek snuit je gewoon gelijk bij iemand die hoger staat als die leraar zegt dat ie je om niets eruit heb gestuurd ipv van gaan wachten tot die leraar met iets komt. Het recht in eigen hand nemen is dus niet mensen zomaar neerknallen maar het kan ook zijn dat je strijd voor een juiste oplossing.
Das eerder in beroep gaan, wat jij nu zegt. Dat is wel iets heel anders.

Citaat:
Neem bijvoorbeeld stakingen tegen kinderarbeid.
Is ook een vorm van het recht in eigen hand nemen.
Staken is legaal en dus niet het recht in eigen hand nemen.

Citaat:
Je vind dat het algemene beleid niet dingen steund die jij belangrijk vind en komt daar dus voor op en neemt zo het recht in eigen handen. Het recht hier niet edoeld als in wetten en rechten maar als recht in de zin van de juiste beslissing of manier van doen.
Recht en rechtvaardigheid zijn heel verschillende dingen.

Citaat:
Dus doe voortaan niet zo lullig met je quotes. Verkeerd beeld geven is in sommige situaties namelijk niet bevordelijk voor de discussie. En zoals jij het doet is het flauw. Fijn jij hebt je lol gehad, ga nu maar weer buiten spelen. Blijf voortaan dus bij mijn posts maar van die quote knop af als je hem niet weet te gebruiken.
Read->Comprehend->Post.
Oud 17-08-2002, 19:19
Nietzman
Nietzman is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Read->Comprehend->Post.
En in die volgorde
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 19:22
ZonerX
ZonerX is offline
McCain laat maar, heb geen zin om ruzie te maken met een forumbaas.

Als jij vind dat je gelijk hebt mij best, kap nu maar. Dit loopt toch altijd op een ban voor mij uit.
Dus laat maar hangen.
Oud 17-08-2002, 19:27
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
ZonerX schreef:
McCain laat maar, heb geen zin om ruzie te maken met een forumbaas.

Als jij vind dat je gelijk hebt mij best, kap nu maar. Dit loopt toch altijd op een ban voor mij uit.
Dus laat maar hangen.
Ten eerste kunnen forumbazen niet bannen, ten tweede zou ik, als ik het kon, niet jou bannen omdat je het niet met me eens bent. Maar je moet het zelf weten natuurlijk.
Oud 17-08-2002, 19:29
Verwijderd
Ja, ik ga me d'r ook niet meer mee bemoeien. Flikker er maar een slotje op.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 19:59
girl18
girl18 is offline
Citaat:
arrebar schreef:

omdat ze zelf niet gepest willen worden.!!!

gelukkig kwam ik altijd op voor floris (die heeft jaren lang bij me school gezeten in de basisschool en de hogere school) en ik heb het gelukkig altijd voor hem op genomen nu ben ik een jaar van die school af.. en hij niet.. en nu word ie vreselijk gepest en niemand troost hem of helpt hem niet meer.. maar gelukkig is als ik afentoe weer op die school kom ze dan opeens poeslief tegen hem.. ik weet dat ie gepest word door een van me vriendinnen is ook de eeuwige pispaaltje van de klas.. maar die komt voor haar eigen op nu.. maar floris nog niet helaas.

ik was trouwens ook een pispaaltje en nu ben ik gelukkig veranderd en ben ik harder geworden.. maar goed ik zit gelukkig niet meer op school en als ik de pesters tegen kom slijmen ze tegen me omdat ze weten dat ze problemen hebben met me als ze iets verkeerd doen
Oud 17-08-2002, 20:08
Verwijderd
50 jaar is weer zo'n absurd hoge celstraf...maar ach, das voor amerikaanse begrippen vrij normaal schijnbaar..

Maar natuurlijk moet iemand gestraft worden, om daarna weer, voor zover mogelijk, normaal in een maatschappij te kunnen functioneren. Dat is gewoon uitgesloten op deze manier.. Een zinnige uitspraak over welke straf iemand wel zou moeten hebben kun je niet doen omdat je simpelweg amper wat van de zaak weet..

Pesten is en mag absoluut geen reden zijn tot moorden. Net zoals een verkrachting of eigenlijk zo goed als alle misdaden die je aangedaan zijn geen reden mogen zijn tot moorden. Wel moet het meetellen in de straf die je iemand oplegt. (de VS doet dit schijnbaar zelfs in zo'n mate dat het 300 jaar celstraf scheelt... ) Natuurlijk valt pesten niet goed te praten, en dat het zeer veel psychische schade kan veroorzaken wil ik ook absoluut niet gaan ontkennen. Maar geweld lost gewoon niks op, de samenleving word alleen NOG maar harder (met als vrij logisch gevolg dat er nog meer gepest word; onzekerheid die mensen projecteren op hun pestslachtoffers). Ieder voor zichzelf... Hmm, misschien kunnen we dan ook weer meteen in grotten gaan wonen...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 21:07
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Mensen verdienen het om te sterven omdat ze pesten? Met diezelfde logica zou je kunnen zeggen dat mensen die dat vinden het verdienen gepest te worden.

De pesters hebben op die manier hun zin gekregen, ze hebben iemand gebroken.
Oud 17-08-2002, 21:56
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
girl18 schreef:

omdat ze zelf niet gepest willen worden.!!!

gelukkig kwam ik altijd op voor floris (die heeft jaren lang bij me school gezeten in de basisschool en de hogere school) en ik heb het gelukkig altijd voor hem op genomen nu ben ik een jaar van die school af.. en hij niet.. en nu word ie vreselijk gepest en niemand troost hem of helpt hem niet meer.. maar gelukkig is als ik afentoe weer op die school kom ze dan opeens poeslief tegen hem.. ik weet dat ie gepest word door een van me vriendinnen is ook de eeuwige pispaaltje van de klas.. maar die komt voor haar eigen op nu.. maar floris nog niet helaas.

ik was trouwens ook een pispaaltje en nu ben ik gelukkig veranderd en ben ik harder geworden.. maar goed ik zit gelukkig niet meer op school en als ik de pesters tegen kom slijmen ze tegen me omdat ze weten dat ze problemen hebben met me als ze iets verkeerd doen
ik heb vroeger, van groep 1 tot de 2e klas ook dat soort problemen gehad, ik ben altijd zwaar gepest, in de 3de veranderde dat in een klein pispaaltje ik heb steeds ervaren hoe laf mensen, en zelfs mensen die beweren je vrienden of zelfs je beste vrienden kunnen zijn in hun wanhopige pogingen niet gepest te worden, helaas heb ik zelf nooit iemand gehad die het lef had voor me op te komen, wat kunnen mensen toch laf zijn, kots
Oud 17-08-2002, 22:02
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Mensen verdienen het om te sterven omdat ze pesten? Met diezelfde logica zou je kunnen zeggen dat mensen die dat vinden het verdienen gepest te worden.

iemand word meestal gepest zonder iets gemeens tegen de pester te hebben gedaan
terwijl een gepestene toch wel een goed motief ervoor heeft
Oud 17-08-2002, 23:38
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
arrebar schreef:

iemand word meestal gepest zonder iets gemeens tegen de pester te hebben gedaan
terwijl een gepestene toch wel een goed motief ervoor heeft
Alsof dat er veel toe doet. Het maakt het begrijpelijker, maar moord uit wraak staat nog steeds niet in verhouding tot willekeurig pesten, IMNSHO.
Oud 17-08-2002, 23:57
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Alsof dat er veel toe doet. Het maakt het begrijpelijker, maar moord uit wraak staat nog steeds niet in verhouding tot willekeurig pesten, IMNSHO.
dat doet er weldegelijk toe, ik kan het begrijpen dat als iemand je op zon manier geestelijk martelt voor een hele lange tijd, dat je daardoor niemand meer vertrouwt, je nergens meer op je gemak voelt, een minderwaardigheidscomplex krijgt, en dat je zelfmoordneigingen krijgt, of zelfs zelfmoord gaat plegen erdoor, dood wil hebben. het doet er echt wel iets toe, en dat willekeurig pesten is in veel gevallen moord, aangezien er zat mensen zijn die doordat ze gepest zijn zelfmoord plegen, aleen de gene die gepest werd is vaak niks misdaan
Oud 18-08-2002, 00:02
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
nietzman schreef:

Je moet vaker naar 'hart in actie' kijken....

Als er een land is waar het niet aan gebrek aan medeleven voor de gepeste ligt, dan is het wel nederland.... nu ook nog een goede begeleiding voor de pester, zodat we weten wat zijn motieven zijn, en dan kunnen we het misschien in de toekomst uitroeien...
dat is complete bullshit man, niemand heeft ooit een poot voor mij uitgestoken, stelletje kankeregoisten die hier leven, je lult compleet uit je nek, trouwens alle hulp voor de gepestene werkt voor geen meter, als mensen je naar een kamp voor astmapatienten gaan sturen omdat je gepest word, en toevallig astma hebt dan zijn ze toch wel heel stom bezig
edit
trouwens ik kijk niet naar die lompe sbs bullshit kutpropaganda, waar mensen bij een camera zich lekker aardig gaan voordoen, maar je moet eens weten hoeveel gevallen die camera niet hebben
Oud 18-08-2002, 04:30
cybergurlie17
cybergurlie17 is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
Nou is mijn vraag: mag je de jeugd van deze jongen zomaar vergooien om hem te straffen? Hij komt nu namelijk op zijn 67e (!) vrij. Ik persoonlijk vind dit belachelijk, als hij vrijkomt kan hij niet op zich zelf wonen omdat hij dat nooit geleerd heeft.

Ik snap natuurlijk wel dat die jongen gestraft moet worden, maar hebben wij als mensheid het recht om het hele leven van die jongen (die, als hij vrij komt, een man is) te ontnemen? Voor mijn part was hij 10 jaar de cel in gegaan, dan was hij 26 als hij vrijkwam. Dan heb je een heel leven nog voor je.
mijn mening: een jongen van 16 weet wel wat hij doet. en moord is moord en moord is slecht en ja dat moet bestraft worden!! misschien is 50 jaar wel erg lang, maar ik vind het niet compleet onterecht ofzo.. je vermoord niet zomaar 2 mensen; je weet heus wel wat je doet, dus ik vind het wel goed ook! ook al was misschien 15 jaar ook wel lang genoeg.. hij is nog jong en kan nog zooooo veranderen...
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 06:37
Isa
Isa is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Als het om het recht gaat, kan dat me ook geen fuck schelen.
ben je autistisch ofzo? als recht en regeltjes maar in goede banen lopen he, gevoelens maken je geen donder uit.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 06:41
Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef:

Ik hoop wel dat je inziet dat het doodschieten van twee mensen niet gerechtvaardigd wordt doordat je vroeger gepest bent, hoe erg ook.

vind jij. en jij kent de kracht van emoties niet,zoals haat, wat gemaakt word als je zo gepest word. en jij weet ook niet wat het is of depressief te zijn. zoals gezegd verlies je dan je impulscontrole.

Als je dat niet inziet, wens ik je veel succes met je verdere leven, vooral met het gedeelte waarbij mensen je serieus moeten nemen...
Verder: deze hele topic loopt uit op flamen. Mensen blèren maar wat in het rond zonder kennis van zaken, daar kan ik me toch zo aan ergeren (afgezien van nietzman )

recht is niet alles.

Een zin: leer logische argumenten aandragen en zet je gevoel eens opzij.
nee dank je, ik heb liever WEL compassie voor de medemens en bovendien vergeet je heel handig dat het idee dat moorden verkeerd is ook gevoelsmatig bepaald is.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 06:48
Isa
Isa is offline
Citaat:
Lakini's Juice schreef:
z'n verdiende loon, van mij mogen ze em ophangen.

ik hang jouw liever op.

Jullie met jullie "50 jaar is te lang"
Als hij jullie kind doodgeschoten had hadden jullie ook anders gepiept.

als mijn kind een pester was had ik hem dat snel afgeleerd zodat er nooit een reden was geweest tot moord!

Op je 16 weet je dondersgoed wat wel en wat niet mag!
gezonde (ahum) mensen zoals jij misschien maar niet mensen die voortdurend geestelijk mishandeld worden.
waarom vinden mensen fysieke mishandeling zo erg en onderschatten ze geestelijke mishandeling?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2002, 09:06
autodropje
autodropje is offline
mensen (girl 18, nietzman enz) dit is een discussie bedoeld over een jongen van 16 die 50 jaar krijgt dus geen kraak elkaar zo veel mogelijk af topic.

dus svp vanaf nu iedereen weer ontopic
Oud 18-08-2002, 13:31
arrebar
arrebar is offline
Citaat:
autodropje schreef:
mensen (girl 18, nietzman enz) dit is een discussie bedoeld over een jongen van 16 die 50 jaar krijgt dus geen kraak elkaar zo veel mogelijk af topic.

dus svp vanaf nu iedereen weer ontopic
ik vind de discussie die er nu aan de hant is eigenlijk veel zinvoller, of moeten we daar persee een ander topic voor openen
Oud 18-08-2002, 13:47
girl18
girl18 is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:

ik zeg niet dat ze dood verdienen wijsneus.. ik zeg dat ze het verdiend hebben want als jij levenlang een iemand dag in en dag uit pest dan moet je niet raar gaan opkijken als die persoon in een keer doorflipt
Oud 18-08-2002, 13:55
girl18
girl18 is offline
en weet je waar ik doodziek van word met die klote pesters tegenwoordig.. als de mentor/mentorix of juffvrouw of meester er wat van zegt gaan ze schijnheilig doen.. en als de dinges dan weg is gaan ze weer tekeer..

ik heb dat ook weleens op school gehad toen werd ik de hele dag gepest.. en ik draafde in de 2epauze zo door dat ik de fietszadel van die klootzak helemaal heb stuk gestoken met ze zakmes.. en toen wouden ze me laten nablijven en toen heb ik gezegd dat verdient moet ie me maar niet pesten en zo.. nou ik dus na blijven en de juf heeft beloofd om er een uurtje vrij om te maken vrijdag om over pesten te praten.. nou die vrijdag.. ik had echt geen zin om naar die kut les te gaan want ik weet toch wat er gebeurd.. die stomme rot pesters gaan scheinheilig en zielig doen als of zij zo braaf doen en toen hebben ze beloofd van ohw we zouden het nooit meer doen en toen moest ik me exuus aanbieden waarom IK WORD TOCH GEPEST en niet zei.??

soms waren de meesters en juffen echt achterlijk op die school hoor
Reageren

Regels voor berichten