Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2013, 10:37
Verwijderd
Ffs, er komt een quiz (ik schreef quis ) voorbij op Stubru en ze moeten 3 goeie antwoorden op een rij geven. Dat duurde nogal vandaag, damn. Maar ook een vraag als: Wat is de hoofdstad van Turkije? Ankara of Instanbul?
Ik weet echt geen fuck meer van Aardrijkskunde (alleen het Kattegat staat in mijn geheugen gegrift), maar ik geloof dat ik dat op de lagere school of erg vroeg op het middelbaar heb geleerd en zoiets onthou je toch omdat je het niet verwacht? Of ligt dat aan mij?
Advertentie
Oud 23-04-2013, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Omdat mensen in de meeste landen geen open bruggen kennen, laat staan bruggen die geen standaardmodel ophaalbrug zijn maar in plaats daarvan gewoon een stuk van de weg stelen.
Oh echt ? Dat wist ik dan weer niet.
Oud 23-04-2013, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Altijd als wij eens een keer naar het noorden van het land gaan staan al die helse bruggen altijd open en hebben technische problemen waardoor ze niet meer sluiten.
Gelukkig heb je hier alleen rotondes.
Liever een stel bruggen dan rotondes in België
Oud 23-04-2013, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Ffs, er komt een quiz (ik schreef quis ) voorbij op Stubru en ze moeten 3 goeie antwoorden op een rij geven. Dat duurde nogal vandaag, damn. Maar ook een vraag als: Wat is de hoofdstad van Turkije? Ankara of Instanbul?
Ik weet echt geen fuck meer van Aardrijkskunde (alleen het Kattegat staat in mijn geheugen gegrift), maar ik geloof dat ik dat op de lagere school of erg vroeg op het middelbaar heb geleerd en zoiets onthou je toch omdat je het niet verwacht? Of ligt dat aan mij?
Ankara toch?
Oud 23-04-2013, 10:40
Verwijderd
tegenwoordig heet het gala van school: "galabal''
Dat klinkt zo niet.
Oud 23-04-2013, 10:51
Verwijderd
Een vriendin van mij staat al 5 minuten buiten te wachten. Ze gaat ook altijd zo mooi achter de struik staan waardoor je haar niet ziet.
Oud 23-04-2013, 11:01
Vowel
Vowel is offline
Vanochtend werd ik wakker en er zat een hele dikke spin in de slaapkamer. Echt zo'n zwarte joekel. Ik heb er een emmer overheen gezet, want hij paste niet in een glas. Maar goed, ik kom net thuis en nu zit 'ie nog onder die emmer (hoop ik ) en nu weet ik niet hoe ik dat beest weg moet krijgen.

Godver, ik heb zo'n hekel aan spinnen. Wat moet ik nou doen? Als ik die emmer eraf haal gaat 'ie vast wegrennen en dan krijg ik 'm helemaal niet meer
te pakken. En ik kan ook niet zien waar hij zit, door zwart plastic kun je niet heen kijken..
Oud 23-04-2013, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Ankara toch?

Citaat:
tegenwoordig heet het gala van school: "galabal''
Dat klinkt zo niet.
Hier in België heet het altijd galabal.

Citaat:
Vanochtend werd ik wakker en er zat een hele dikke spin in de slaapkamer. Echt zo'n zwarte joekel. Ik heb er een emmer overheen gezet, want hij paste niet in een glas. Maar goed, ik kom net thuis en nu zit 'ie nog onder die emmer (hoop ik ) en nu weet ik niet hoe ik dat beest weg moet krijgen.

Godver, ik heb zo'n hekel aan spinnen. Wat moet ik nou doen? Als ik die emmer eraf haal gaat 'ie vast wegrennen en dan krijg ik 'm helemaal niet meer
te pakken. En ik kan ook niet zien waar hij zit, door zwart plastic kun je niet heen kijken..
Verhuizen! En niet onder een glas Nachtmerriemateriaal!

Japanners ontmoet <3 Veel buigen ^^
Oud 23-04-2013, 11:15
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Verhuizen! En niet onder een glas Nachtmerriemateriaal!
Ja jezus. Al in geen eeuwigheid meer een spin gezien hier in huis. Nu is Kazet net 2 dagen weg (hij vangt ze altijd) en dan zit er opeens een spin! Het is alsof ze erop zaten te wachten.

Oud 23-04-2013, 11:17
Verwijderd
De emmer verzegelen aan de vloer met ductape, zware dingen er op, zorgen dat hij niet per ongeluk omgestoten kan worden en het laten staan tot Kazet terug is. Tenzij je een vlammenwerper hebt en je slaapkamer niet van groot belang is.
Oud 23-04-2013, 11:18
Verwijderd
Ik zou net zeggen wachten tot er iemand anders is.
Oud 23-04-2013, 11:19
Vowel
Vowel is offline
Maar ik kan dat arme beest toch niet nog een week onder die emmer laten zitten?

Ik heb wel een hekel aan ze hoor, maar ik maak ze nooit dood. En trouwens, dode spinnen zijn nog enger.
Oud 23-04-2013, 11:23
Verwijderd
Arme beest?

Gewoon laten zitten, spinnen kunnen volgens mij best wel wat hebben en als ze doodgaat, is het nog steeds het probleem van Kazet Dit is niet de tijd om aan arme beestjes te denken! Ze past niet onder een glas!
Oud 23-04-2013, 11:25
Verwijderd
Ik snap je wel trouwens hoor ik wil ze ook buiten zetten ipv opzuigen enzo, dat vind ik ook zielig. Maar zo groot dat ze niet onder een glas past ?
Oud 23-04-2013, 11:27
Vowel
Vowel is offline
Ja, arm beest. Ik kan er ook niets aan doen, haha. Ik vind ze eng, maar ik kan ze dan weer niets aandoen. Ik ben wat dat betreft een beetje zwak, zelfs muggen wil ik niet doodmaken.

Maar ik kan morgen wel even proberen met een groot stuk karton of zo. Vandaag moet ik nog even van de schrik bekomen.

Oh en ja, het lijf past wel in een glas hoor, maar die poten niet. En dan wil ik het ook niet riskeren om de poten te breken (of wat er dan ook mee gebeurt, soms zit er zo'n poot vast en zie je dat beest struggelen om weg te komen en zo.. awwww). Of dat ze dat glas ziet aankomen en het op een rennen zet.
Oud 23-04-2013, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Tenzij je een vlammenwerper hebt en je slaapkamer niet van groot belang is.

Citaat:
Hier in België heet het altijd galabal^^
In HP hebben ze het op een gegeven moment over een galagewaad. Ik heb dat echt heel lang gelezen als galage-waad (gaalaazje waad) en had echt gen idee waar het over ging. Ik heb dat boek vier keer gelezen voordat ik in de gaten had dat het over een gala-gewaad ging
Citaat:
Maar ik kan dat arme beest toch niet nog een week onder die emmer laten zitten?

Ik heb wel een hekel aan ze hoor, maar ik maak ze nooit dood. En trouwens, dode spinnen zijn nog enger.
Kun je niet er een dik karton onderschuiven, de emmer omdraaien en dan buiten neerzetten?
Oud 23-04-2013, 11:30
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
In HP hebben ze het op een gegeven moment over een galagewaad. Ik heb dat echt heel lang gelezen als galage-waad (gaalaazje waad) en had echt gen idee waar het over ging. Ik heb dat boek vier keer gelezen voordat ik in de gaten had dat het over een gala-gewaad ging
Oud 23-04-2013, 11:30
Vowel
Vowel is offline
Ja karton. Maar dat heb ik hier nu niet, dus dat zal ik morgen even proberen.
Oud 23-04-2013, 11:31
Verwijderd
ja, kan ook nog ja. Karton onder de emmer, emmer met karton en al naar buiten flikkeren en zo snel mogelijk de deur weer dicht
Oud 23-04-2013, 11:33
Vowel
Vowel is offline
Oh ja, die emmer blijft daar dan maar tot Kazet weer thuis is.

Doet me opeens denken aan mijn moeder. Jaren geleden had ze ook een grote spin in huis (eerst zei ze "Omg, er zit daar een muis!" ). Heel veel moeite en tijd later had ze hem gevangen en het beest met vaas en al naar buiten gedaan. Maar ze had die vaas rechtop gezet en toen ging het regenen. Was het arme beest alsnog dood.
Oud 23-04-2013, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Ik kan bommelding nog steeds niet van de eerste keer goed lezen.

Citaat:
ja, kan ook nog ja. Karton onder de emmer, emmer met karton en al naar buiten flikkeren en zo snel mogelijk de deur weer dicht

Minstens 5 km van huis wegbrengen, je denkt toch niet dat zoiets door een dichte deur wordt tegengehouden?
Oud 23-04-2013, 11:36
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik moet altijd zo lachen om die spinnenangsten van vrouwen
Oud 23-04-2013, 11:37
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik kan bommelding nog steeds niet van de eerste keer goed lezen.
Oh, dat soort dingen ben ik ook slecht in. Net als Großeltern in het Duits. Dat duurt altijd even.

Citaat:

Minstens 5 km van huis wegbrengen, je denkt toch niet dat zoiets door een dichte deur wordt tegengehouden?
Ja god, alsof er niet nog genoeg spinnen in mijn tuin zitten. Dat is dweilen met de kraan open hoor.
Oud 23-04-2013, 11:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
Soms zit er bij m'n ouders een HEEL DIKKE spin. Eén keer was ik alleen thuis, zat op de bank (die tegen de muur stond) tv te kijken, ton die spin ineens achter m'n schouder over de muur kroop. Iiiiehhh *ril* Zo'n spin met een lijf van zo'n 2 cm en inclusief poten 8 cm lang
Oud 23-04-2013, 11:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
We noemen 'm steevast Karel.
Oud 23-04-2013, 11:39
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Het ligt er heel erg aan wat voor spin. Van die schattige, harige tarantula's vind ik leuk. Daar heb ik er zelf ook eentje van gehad. En van die kruisspinnen en zo zijn gewoon vies eng. Dan heb je nog van die grote dikke zwarte "huisspinnen" en die zijn niet echt "eng" maar ik vind het altijd zo naar als ik weet dat ze er zitten dus dan moeten ze meteen weg. En langpootspinnen, bah. Die vind ik onaangenaam.

Ik denk dat de regel is: hoe groter, hoe minder eng. Want dan lijkt zo'n beest tenminste een beetje op een "dier" in plaats van een insect. Maar dan nog wil ik ze niet in huis. Behalve tarantula's. <3
Verwijderd
Citaat:
Vroeger was het dit:

Ik heb een vensterbank aan stukken gemept met een bezem om er eentje te pakken te krijgen ^^ Tegenwoordig heb ik het redelijk onder controle, maar als het formaat theeschoteltje wordt, dan ben ik een gillend klein meisje.

Citaat:
Ja god, alsof er niet nog genoeg spinnen in mijn tuin zitten. Dat is dweilen met de kraan open hoor.
Ja ok, maar qua formaat?
Verwijderd
Ik zou de emmer niet genoeg vertrouwen en iets van glas zoeken voor erover, om hem daarna zichtbaar te vervoeren die dieren wringen zich makkelijk door een kier hè ;x
Oud 23-04-2013, 11:41
Vowel
Vowel is offline
Oh en er is niets erger dan wéten dat er een spin zit, maar niet weten wáár. Daarom vang ik ze meteen als ik ze zie, want je zou je toch een keer omdraaien en dat beest is verdwenen. Dát kan ik dus echt niet hebben.
Oud 23-04-2013, 11:41
Verwijderd
V-leden.
Oud 23-04-2013, 11:42
Verwijderd
Ja dus haal hem onder die emmer vandaan. Dan zie je of hij er nog zit.
Oud 23-04-2013, 11:42
Verwijderd
Ik gooi echt glazen gewoon weg als ik een spin tegenkom . Brrrrrrrr. Het stomme is dat andere insecten me echt niet kunnen boeien, die pak ik prima op.

En haha :'). Mijn vriendje moest van Culemborg naar Leiden en staat nu in Amersfoort
Oud 23-04-2013, 11:43
Vowel
Vowel is offline
Ik vraag me trouwens serieus af waar die angst voor spinnen toch vandaan komt.

Mijn moeder is helemaal niet bang voor spinnen, dus van haar kan ik het niet hebben. Ik weet niet waar het vandaan komt. Mijn moeder zei altijd: "Die spin is banger voor jou dan jij voor hem" maar ik weet dat dat niet waar is.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik snap trouwens niet waarom je bang zou zijn voor langpootspinnen en hooiwagens. Die vang ik gewoon met m'n handen om ze naar buiten te bonjouren.
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ja dus haal hem onder die emmer vandaan. Dan zie je of hij er nog zit.
Ok, maar hoe krijg ik die emmer er vanaf zonder dat dat beest weg kan rennen? Ik weet dus niet waar in die emmer hij zit.
Oud 23-04-2013, 11:44
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik snap trouwens niet waarom je bang zou zijn voor langpootspinnen en hooiwagens. Die vang ik gewoon met m'n handen om ze naar buiten te bonjouren.
Niet bang. Ik vind ze vies. Er is een groot verschil tussen iets eng en vies-eng vinden.

Maar ze aanraken gaat iets te ver.
Oud 23-04-2013, 11:45
Verwijderd
Citaat:
V-leden.
Mijn twee langste relaties waren met gelijkgestemden op dit gebied. Helaas voor mij, geen redders en ik doe het dus altijd zelf. Zit een onevenredig biologisch mechanisme achter zoals bij honden met muizen.
Verwijderd
Citaat:

Mijn moeder is helemaal niet bang voor spinnen, dus van haar kan ik het niet hebben. Ik weet niet waar het vandaan komt. Mijn moeder zei altijd: "Die spin is banger voor jou dan jij voor hem" maar ik weet dat dat niet waar is.
Mijn eerste herinnering aan een spin was dat ik in een auto volgepropt met mensen zat en dat er vlak boven me een giga kruisspin zat. En sindsdien is het bergafwaarts gegaan, maar ik krabbel weer naar boven

En dat spinnen bang zijn, tarara, ze rennen gewoon keihard op je af!

Citaat:
Die langpootmuggen zijn voor mij gewoon vliegende spinnen.
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ok, maar hoe krijg ik die emmer er vanaf zonder dat dat beest weg kan rennen? Ik weet dus niet waar in die emmer hij zit.
En dan denk je dat 'ie vlak naast de rand zit om eruit te sprinten zodra je de emmer optilt, maar eigenlijk zit 'ie dan op de bodem van de emmer. Dan til je de emmer op, doet van ' eeh waar is die spin?' en dan werpt 'ie zich ineens van de bodem naar beneden in een verrassingsaanval!
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:

Het zal wel iets cultureels zijn waarvan de ene persoon iets minder meekrijgt dan de andere. Maar hoe precies? Geen idee, maar er bestaat vast wel onderzoek.
Vowel
Vowel is offline
Even iets heel anders.

Wat is Weather Systems toch een heerlijk album. <3
Oud 23-04-2013, 11:46
Verwijderd
Tenzij het hele idioot grote zijn, laat ik ze altijd zitten. En van die belachelijke formaten heb ik al een hele tijd niet meer gezien. Bij mijn ouders zaten altijd langpootspinnen en die gaf ik ook altijd namen enzo.
Oud 23-04-2013, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Ze rennen dan heus niet. Ze zijn dan even stijf van schrik.
Oud 23-04-2013, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Het zal wel iets cultureels zijn waarvan de ene persoon iets minder meekrijgt dan de andere. Maar hoe precies? Geen idee, maar er bestaat vast wel onderzoek.
Het is niks cultureels. Het is een foutje in de basisinstincten. Bestaan er meer van.
Oud 23-04-2013, 11:47
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
En dan denk je dat 'ie vlak naast de rand zit om eruit te sprinten zodra je de emmer optilt, maar eigenlijk zit 'ie dan op de bodem van de emmer. Dan til je de emmer op, doet van ' eeh waar is die spin?' en dan werpt 'ie zich ineens van de bodem naar beneden in een verrassingsaanval!
Ja hè, gatver.

Citaat:
Citaat:
Het is niks cultureels. Het is een foutje in de basisinstincten. Bestaan er meer van.

Mjah, toch maar eens even zoeken. Ik ben eigenlijk wel benieuwd, want waarom spinnen? Waarom niet kevers, of sprinkhanen of muggen of of of.
Oud 23-04-2013, 11:48
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
langpootspinnen en hooiwagens.
O wait, dit is zeker hetzelfde. Langpootmuggen dus, en hooiwagens zijn de spinvariant right?
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Het zou me verbazen als er geen culturele component is.
Verwijderd
Goed. Dus een patch om de spinnenangst weg te halen ?
Oud 23-04-2013, 11:49
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Goed. Dus een patch om de spinnenangst weg te halen ?
Ja, of in ieder geval om ervoor te zorgen dat je je niet doodschrikt iedere keer.
Oud 23-04-2013, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Mijn twee langste relaties waren met gelijkgestemden op dit gebied. Helaas voor mij, geen redders en ik doe het dus altijd zelf. Zit een onevenredig biologisch mechanisme achter zoals bij honden met muizen.
Speaking of which; olifanten zijn ook uiterst voorzichtig in de nabijheid van muizen. Moeilijk awesome. En ik vond gisteren een muizenstaartje in de bijkeuken
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten