Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2013, 23:02
Carn
Carn is offline
iedereen moet gelijk behandeld worden, kanker is stom, aids is voor negers, alzheimer is vervelend, honger is niet fijn, allochtonen zijn ook mensen, sylvie meijs is de hoer van amsterdam, holebi's moeten lekker doen waar ze zin in hebben, iedereen houdt van lekker eten en leuke dingen doen, etc etc; daar hoef je geen goed onderbouwde opinie voor te hebben; dat lijkt me allemaal behoorlijk normaal. De mate waarin mensen lopen te zeiken over dingen is al wel snel vervelend; en dan doel ik niet op het gender-verhaal maar over zeiken over dingen in het algemeen.

Zo, en nu ben ik klaar met zeiken.
Oud 03-10-2013, 23:03
Carn
Carn is offline
om me aan mijn eigen belofte te houden:

Citaat:
iedereen moet gelijk behandeld worden, kanker is stom, aids is voor negers, alzheimer is vervelend, honger is niet fijn, allochtonen zijn ook mensen, sylvie meijs is de hoer van amsterdam, holebi's moeten lekker doen waar ze zin in hebben, iedereen houdt van lekker eten en leuke dingen doen, etc etc; daar hoef je geen goed onderbouwde opinie voor te hebben; dat lijkt me allemaal behoorlijk normaal. De mate waarin mensen lopen te zeiken over dingen is al wel snel vervelend; en dan doel ik niet op het gender-verhaal maar over zeiken over dingen in het algemeen.

Zo, en nu ben ik klaar met zeiken.
Oud 03-10-2013, 23:04
Verwijderd
Carn <3
Oud 03-10-2013, 23:09
Verwijderd
Citaat:
Carn <3
Oud 03-10-2013, 23:35
Verwijderd
Citaat:
och, ik heb heus wel echte-wereld-care maar niet genoeg internet-care. Ik merk dat ik al die online-zolderkamer-'kijk-mij-een-duchtige-opinie-hebben'-retoriek me gewoon nog maar bar weinig kan interesseren; 'doe er dan wat aan' denk ik dan, in plaats van quasi intellectueel te doen op een forum. Dit is verder niet persoonlijk bedoeld, voordat er weer tumult is Elke keer als ik hier weer een of ander opstel zie over waarom iets echt niet door de beugel kan ga ik gewoon dit plaatje posten:

[afbeelding]

Waarom denk je dat het bij zulke onderwerpen gaat om 'intellectueel doen' en 'kijk mij een mening hebben'? Als je uit pure ijdelheid slim wil overkomen kun je beter geen standpunten nemen die chronisch worden weggezet als gezeur. En als je graag forumpunten wil scoren kun je je beter een superioriteitsgevoel aanmeten en geen discussies aangaan. Met misschien een leuk plaatje erbij ofzo.
Oud 03-10-2013, 23:37
Verwijderd
Ik verheug me nu al op alle bekers die Carn mij gaat geven als het straks Sinterklaastijd is en we het onvermijdelijk weer gaan hebben over of Zwarte Piet racistisch is of niet.
Oud 03-10-2013, 23:39
Verwijderd
Misschien maakt er dan ook weer iemand een grappig grapje over hondenpoep, of over dat de zweep erover moet, ofzo. Dat zou leuk zijn.
Oud 03-10-2013, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Ik verheug me nu al op alle bekers die Carn mij gaat geven als het straks Sinterklaastijd is en we het onvermijdelijk weer gaan hebben over of Zwarte Piet racistisch is of niet.
Dat is dan ook een domme discussie.
Oud 03-10-2013, 23:40
Verwijderd
Natuurlijk is zwarte piet racistisch.
Oud 03-10-2013, 23:44
Verwijderd
Gelijk heb je! Gelukkig, is dat ook weer opgelost. Dan kan ik nu eindelijk die aflevering gaan afkijken.
Oud 03-10-2013, 23:51
Carn
Carn is offline
Citaat:
Natuurlijk is zwarte piet racistisch.
Oud 04-10-2013, 00:05
Carn
Carn is offline
Citaat:
Waarom denk je dat het bij zulke onderwerpen gaat om 'intellectueel doen' en 'kijk mij een mening hebben'? Als je uit pure ijdelheid slim wil overkomen kun je beter geen standpunten nemen die chronisch worden weggezet als gezeur. En als je graag forumpunten wil scoren kun je je beter een superioriteitsgevoel aanmeten en geen discussies aangaan. Met misschien een leuk plaatje erbij ofzo.
Dat zou het forum een stuk aangenamer maken .
Oud 04-10-2013, 00:13
Neko*
Neko* is offline
Zwarte piet.

Vele malen beter dan die enge oude kerel met z'n lange kriebelige baard waarbij je ook nog op schoot moet komen zitten voordat je een cadeautje mag. Hoezo verkapt "hier kindje, als je met me mee gaat en je kleertjes uittrekt krijg je een ontzettend lekkere lolly. Wil je wel een lolly? Ja, natuurlijk wil jij wel een lolly, je bent immers zo'n lief en mooi kindje!". Brrrr.
Oud 04-10-2013, 00:15
Neko*
Neko* is offline
En dat gezegd hebbende is het nu tijd om te gaan slapen.
Oud 04-10-2013, 00:30
Neko*
Neko* is offline
Het is zo grappig om naast iemand te slapen die in zijn slaap praat. Hij draait zich om en zegt uit het niets (met zn ogen open, ook nog) "ja, dat had ik al wel meegekregen hoor." Waarop hij mijn vraag wat hij dan had meegekregen beantwoordde met "van de lampen en de kussens en de boem boem boem." [Stilte] "kusje, slaap".

Is dat niet ontzettend schattig.
Oud 04-10-2013, 05:43
Verwijderd
Blegh, 1,5 uur wakker gelegen vannacht, dus dat was een veel te korte nacht. Met 9 superlange en drukke werkdagen in het vooruitzicht Meh.

En Henk Krol is een sukkel. Tot zover.
Oud 04-10-2013, 07:21
Verwijderd
Citaat:
aids is voor negers
Wat
Oud 04-10-2013, 07:49
Verwijderd
Citaat:
Blegh, 1,5 uur wakker gelegen vannacht, dus dat was een veel te korte nacht. Met 9 superlange en drukke werkdagen in het vooruitzicht Meh.

En Henk Krol is een sukkel. Tot zover.
Ik leef met je mee. Op de 9 dagen in het vooruitzicht na. Ik ben tot 4u geplaagd door verlepte muggen die ik niet kon vangen omdat ik met mijn bril geen afstanden tot insecten kan inschatten en een portie tandpijn om u tegen te zeggen.

En ik wou heel even zeggen dat ik geen idee had wie Henk Krol is, maar er kwam een artikel bovendrijven: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11304...tendheid.dhtml

Ik hoop dat het me kunnen herinneren van zulke dingen in deze toestand, betekent dat mijn geheugen vooruit gaat ^^

Anyway, tijd voor actie à la vaatdoek.
Oud 04-10-2013, 08:37
Verwijderd
Je kunt niet wachten met andere middelen/manieren om stereotypering tegen te gaan totdat alle ouders een keer goed gaan opvoeden. Net als dat je niet kon wachten met de invoering van homorechten totdat iedere staphorster een homo-bff heeft. Hoe meer je stereotypen benadrukt (op welke manier dan ook), hoe meer mensen er aan vasthouden en het zullen overbrengen. Speelgoedcatalogi zijn maar een van de vele manieren om stereotypen in stand te houden of niet, maar dat betekent niet dat ze geen invloed hebben. Basis-sociologiekennis.
Verder vind ik het schrijnend dat de invloed van commercie zo onderschat wordt. We eten ook tussendoortjes alsof het de normaalste zaak van de wereld is, omdat een aantal bedrijven ooit bedachten dat ze hun chocoladerepen konden slijten als ze een campagne begonnen die een vraag naar ''eten tussen de maaltijden in'' creëerde. Om maar wat te noemen.
Oud 04-10-2013, 08:44
Carn
Carn is offline
ik eet zelden tot nooit tussendoortjes
Oud 04-10-2013, 08:47
Chick Rock
Chick Rock is offline
Quis, je verwoordt mijn gedachten exact
Oud 04-10-2013, 08:50
Chick Rock
Chick Rock is offline
Het is hartstikke donker in m'n kamer, is het echt al bijna 10 uur? ik wil in bed blijven liggen met thee en ovenbroodjes en domme series kijken, maar dat mag niet.
Oud 04-10-2013, 08:51
Verwijderd
Citaat:
ik eet zelden tot nooit tussendoortjes
*boks* Gelukkig is er een zelf-nadenkende elite.
Oud 04-10-2013, 08:52
Chick Rock
Chick Rock is offline
Tussendoortjes met vet en suiker zijn slecht ja, tussendoortjes an sich niet
Oud 04-10-2013, 08:55
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oke, up up and away, uit bed!
Oud 04-10-2013, 08:57
Verwijderd
Citaat:
Je kunt niet wachten met andere middelen/manieren om stereotypering tegen te gaan totdat alle ouders een keer goed gaan opvoeden. Net als dat je niet kon wachten met de invoering van homorechten totdat iedere staphorster een homo-bff heeft. Hoe meer je stereotypen benadrukt (op welke manier dan ook), hoe meer mensen er aan vasthouden en het zullen overbrengen. Speelgoedcatalogi zijn maar een van de vele manieren om stereotypen in stand te houden of niet, maar dat betekent niet dat ze geen invloed hebben. Basis-sociologiekennis.
Verder vind ik het schrijnend dat de invloed van commercie zo onderschat wordt. We eten ook tussendoortjes alsof het de normaalste zaak van de wereld is, omdat een aantal bedrijven ooit bedachten dat ze hun chocoladerepen konden slijten als ze een campagne begonnen die een vraag naar ''eten tussen de maaltijden in'' creëerde. Om maar wat te noemen.
Niemand heeft het nog over totaal geen invloed. De commercie heeft gigantische invloed, het is onderdeel van mijn vak.

Wat betreft tussendoortjes klopt het niet wat je zegt. Tussendoortjes waren er al voor de repen. En met de huidige leefstijl is een voedingspatroon met drie maaltijden en drie tussendoortjes optimaal. Vanuit voedingsleer, niet vanuit repenproducenten.

Dat die repen rommel zijn is een ander verhaal.
Oud 04-10-2013, 09:04
Carn
Carn is offline
Volgens mij gaat het er er meer om dat er een vraag wordt beantwoord met een product wat niet bij de vraag past, maar door een wat schimmige marketingboodschap gekoppeld aan 'onwetendheid' wel centjes oplevert. Natuurlijk is er weinig mis met tussendoortjes (mits je daar ook in de rest van je eetpatroon rekening mee houdt); maar als bedrijven chocoladerepen op de markt zetten onder het voorwendsel "lekker en goed als tussendoortje!" dan heeft dat weinig met gezond eten te maken natuurlijk.

Wat betere sturing en voorlichting door bijvoorbeeld de overheid lijkt me niet per definitie kwalijk. Laat de Postbus 51 spotjes maar weer komen, 'Van tussendoor chocola eten wordt je een dikke padjakker. Let dus op!" Maar goed, voordat je het weet neemt dat weer communistische vormen aan

Uiteindelijk komt het toch vaak neer dat ouders hun kinderen fatsoenlijk moeten opvoeden, en als ze daar niet toe in staat zijn moeten ze gewoon een kinderverbod krijgen Dat plebs, dat baart en dat baart maar
Oud 04-10-2013, 09:08
Verwijderd
Het heeft inderdaad weinig te maken met gezond eten, maar niet omdat het inhaakt op tussendoortjesmarkt die niet zou bestaan of ongewenst is. Natuurlijk worden er door de commercie problemen gemaakt waar die er niet zijn, maar dan zijn tussendoortjes een slecht voorbeeld.

Ik zie het overleven van commercie als een modernere vorm van natuurlijke selectie. En daarnaast: who cares dat mensen soms iets wordt aangepraat. Geeft ze nog eens een doel of wens.
Oud 04-10-2013, 09:32
Carn
Carn is offline
Mjah, dat vind ik deels ook, maar als we overgewicht even als voorbeeld pakken: het zou mooi zijn als er door bv betere voorlichting en misschien wat strengere regels als het gaat om productreclame een half miljard op de 1,6 (2010) kunnen besparen op zorgkosten. Tralala utopie enzo.
Oud 04-10-2013, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Nadeel aan mijn huisarts is wel dat hij dingen zegt als 'er komen hier veel studentes ' en 'ik ben zestig, en veel mensen hebben na hun vijftigste geen seks meer, maar dat geldt niet voor iedereen hoor ' en 'vroeger deden we dat allemaal gewoon zelf, maar nu moet ik je helaas doorsturen naar de gynaecoloog ' en 'je hebt een gezond gewicht, maar eigenlijk moet je wel lekker slank zijn en een BMI van 22, of wil je niet dat alle jongens achter je aanlopen? '

Sarah naamzoek, niet op zo'n manier tegen je patiënten praten graag
Was ik nou nét van plan
Oud 04-10-2013, 09:40
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Mjah, dat vind ik deels ook, maar als we overgewicht even als voorbeeld pakken: het zou mooi zijn als er door bv betere voorlichting en misschien wat strengere regels als het gaat om productreclame een half miljard op de 1,6 (2010) kunnen besparen op zorgkosten. Tralala utopie enzo.
Lees is nou verkeerd? Ik zie juist dit staan:

Citaat:
Ten slotte is nagegaan wat het effect op de zorgkosten is als ongezonde leefgewoonten uitgebannen worden. In eerste instantie is er sprake van een daling in zorgkosten, maar omdat deze mensen vervolgens langer leven en andere ziekten krijgen, zullen de totale kosten uiteindelijk stijgen. De bevordering van gezond gedrag zal op lange termijn tot een stijging van de zorguitgaven leiden. Gezondheid heeft echter niet alleen een prijs, maar vertegenwoordigd ook een belangrijke waarde en gezond gedrag kan veel opleveren in termen van gezondheid.
Oud 04-10-2013, 09:42
Carn
Carn is offline
ik ben aan het werk, ik ga natuurlijk niet zo'n heel verslag doorlezen

Dus iedereen kan lekker naar de kloten gaan, ook mooi .
Oud 04-10-2013, 09:44
Verwijderd
Staat die spelfout daarin?
Oud 04-10-2013, 09:46
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
ik ben aan het werk, ik ga natuurlijk niet zo'n heel verslag doorlezen

Dus iedereen kan lekker naar de kloten gaan, ook mooi .
Bronnen gebruiken die je bewering tegenspreken Slimmerd!

Het staat gewoon in de samenvatting op de allereerste pagina.

Citaat:
Staat die spelfout daarin?
Omg ja
Oud 04-10-2013, 09:48
Verwijderd
Ik vind het wel tof dat mijn post over die catalogus tot deze discussie heeft geleid. Ik ben het eens met CR, Para, Quis, maar ook met, 'tja, mensen blijven hun kinderen toch wel kut opvoeden'. Ik vind het niks dat ze dit zo hebben uitgegeven, aan de andere kant, ik kan me er niet zo druk over maken als anderen. Ik maak me al behoorlijk druk over allerlei (soms veel onbenulligere) zaken (gelukkig nooit al te lang) en ook over dingen waar ik wel kan proberen iets aan te doen. Betekent niet dat ik het niet interessant vind om hier anderen over zien te discussiëren en bij te leren.

Overigens, over de tussendoortjes, twee weken geleden had ik een discussie met mijn moeder over dat ik vind dat er lesuren moeten zijn in voeding. Mijn moeder vond dat mensen toch gingen doen wat ze zelf wilden. Klopt, maar als je de basis gewoon objectief leert, kun je tenminste geïnformeerd de keuze maken om er niks mee te doen. Vandaag staat dit in de krant: http://www.she.be/gezondheid-en-rela...page_blokboven
Overigens, niet dat ik persoonlijk overgewicht heb gekregen omdat ik niet wist wat ik at, maar ik ken genoeg mensen die denken gezond bezig te zijn met 'gezonde' bereide gerechten en slaatjes en salades. Mensen die voedingswaarden niet kunnen lezen, denken dat light altijd gezonder is. Of die gewoon niet in de gaten hebben wat ze doen (Ik vind Secret eters interessant op dat vlak). Niet dat kinderen ingeramd moeten krijgen wat wel en niet mág, maar uitleg over voeding, waar het vandaan komt, wat de voedingsstoffen zijn en doen en welke gevolgen ze kunnen hebben. Dat te weinig even gevaarlijk is als te veel.
Oud 04-10-2013, 09:54
Verwijderd
Niet alle kennis en vaardigheden in je leven moeten door school worden bijgebracht. Ouders zijn nogal gemakzuchtig en schuiven alles af op school.
Oud 04-10-2013, 09:54
Verwijderd
Oh ja en één van de aanleidingen dat ik daarover zat te denken was het leren dat meergranen brood gewoon wit brood met een kleurtje kon zijn Ik eet brood op smaak (daarom haal ik het ook in Nederland, Belgisch brood gruw ik van), maar ik heb er nooit bij stilgestaan dat meergranen een compleet loze term is.
Oud 04-10-2013, 09:56
Carn
Carn is offline
Citaat:
Omg ja
De Overheid geeft gelukkig het goede voorbeelt!
Oud 04-10-2013, 09:56
Verwijderd
Tegenwoordig zie ik overal veelkoren dat is, als het ook een loze term is, echt misleiding.
Oud 04-10-2013, 09:58
Carn
Carn is offline
Citaat:
Niet alle kennis en vaardigheden in je leven moeten door school worden bijgebracht. Ouders zijn nogal gemakzuchtig en schuiven alles af op school.
tussentijdse toetsing . Hebben al die maatschappelijk werkers ook weer wat te doen.
Oud 04-10-2013, 09:59
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Mijn ouders werken allebei in het onderwijs en die zouden je hier helemaal gelijk in geven. Vreemd genoeg verwachten ouders dat hun kinderen worden opgevoed op school, maar zodra kinderen worden gestraft door school staan ze direct op hoge poten op de drempel
Oud 04-10-2013, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Tussendoortjes met vet en suiker zijn slecht ja, tussendoortjes an sich niet
Dit ja. Regelmatig iets (gezonds) eten is juist goed, zeker als je een beetje een actief leven leidt.
Oud 04-10-2013, 10:22
Verwijderd
Kennis en vaardigheden bijbrengen =/= opvoeden.

Ik vind ook dat niet alles afgeschoven zou mogen worden op school. Maar je creëert wel ongelijkheid als ouders zelf bepaalde kennis niet hebben en niet kunnen meegeven. Kinderen die een achterstand hebben omdat hun ouders het niet hebben (gehad). En dat is wel iets waar de school, overheid, iemand anders dan de familiale omstandigheden iets in kan betekenen. Opvoeding, geloof, dat soort dingen valt moeilijk iets mee te doen. Kennis daarentegen...

Maar ja, het woord utopie is al eens gevallen
Oud 04-10-2013, 10:23
Verwijderd
En verder ben ik natuurlijk spuit elf, maar ik ben nu eenmaal al vier uur aan het werk en snakte net naar een eierkoek. En ik neem nog een appel na. Zo
Oud 04-10-2013, 11:29
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Hoe meer je stereotypen benadrukt (op welke manier dan ook), hoe meer mensen er aan vasthouden en het zullen overbrengen.
Nou en, een meisje hoéft toch niet alleen maar te stofzuigen later, als ze dat niet wil. Ze is te allen tijde vrij om zich van een eventueel stereotiep verwachtingspatroon los te maken en haar eigen carrière of droom achterna te gaan.

Bovendien speelt Bart Smit alleen maar handig in op wat meisjes in het algemeen(!) interessant lijken te vinden om hun winstmarge te vergroten. Dat mensen dat opvatten als 'vasthouden aan stereotiepen' is hun probleem, Bart Smit heeft daar verder compleet maling aan. Als de algemene tendens was dat jongetjes stofzuigen leuk zouden vinden, zou de folder vol staan met stofzuigende jongetjes.
En nogmaals, wat is er ERG aan een stofzuigende mama? Wat is er mis met een dergelijk stereotype?
Oud 04-10-2013, 11:33
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
1) Ik leef op tussendoortjes, want ik ben een dikkie die houdt van vreten.

2)Mijn ouders hebben de ballen verstand van gezonde voeding. M'n vader was bbody-builder en moest duizent-calorieen-milkshakes drinken om op gewicht te blijven (anders was hij een scharminkel) en m'n moeder is ook een dikkie die bij alles denkt 'nomz, giev!'. Em dan was daar ook nog m'n oma die me constant volpropte, dus voorlichting op school was voor mij mss handig geweest. Maar niemand gaf een shit. Ik kreeg op school alleen een keer 'misschien moet je wat meer bewegen' van een docente, terwijl ik toen amper at en anderhalf uur per dag fietste.
Oud 04-10-2013, 11:35
Verwijderd
Dat ik op marsen en twixxen doelde en niet op appels, mag duidelijk zijn.

Verder, Nederland heeft een verdragsverplichting zich actief in te zetten op dergelijke stereotypering tegen te gaan, omdat het juist die stereoypering (indoctrinatie) ervoor zorgt dát de algemene tenens niet is dat jongetjes stofzuigen leuk vinden. Zo vrij ben je helemaal niet. anders zou de voorlichting van Lusi ook niet nodig zijn.
Het erge is dat vrouwen bijv nog steeds minder betaald krijgen dan mannen omdat het idee dat dat achterhaald is nog niet breed gedragen wordt, dat parttime werkene vrouwen ''mindere medewerkers'' zijn en conform behandeld worden, dat zorgene vaders ''watjes'' zijn, etc.
Enfin, als we het eens zijn dat de commercie veel invloed heeft, waarom wordt het dan ineens als gemiep weggezet als je de invloed van bepaalde commercie aan banden zou willen leggen?
Oud 04-10-2013, 11:41
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Dat ik op marsen en twixxen doelde en niet op appels, mag duidelijk zijn.

Verder, Nederland heeft een verdragsverplichting zich actief in te zetten op dergelijke stereotypering tegen te gaan, omdat het juist die stereoypering (indoctrinatie) ervoor zorgt dát de algemene tenens niet is dat jongetjes stofzuigen leuk vinden. Zo vrij ben je helemaal niet. anders zou de voorlichting van Lusi ook niet nodig zijn.
Deels is de interesse ook genetisch vastgelegd, dat is niet alleen maar aangeleerd.

Citaat:
Het erge is dat vrouwen bijv nog steeds minder betaald krijgen dan mannen omdat het idee dat dat achterhaald is nog niet breed gedragen wordt, dat parttime werkene vrouwen ''mindere medewerkers'' zijn en conform behandeld worden, dat zorgene vaders ''watjes'' zijn, etc.
Dat is een heel andere discussie en iets dat al veel langer speelt dan die folder van Bart Smit.

Citaat:
Enfin, als we het eens zijn dat de commercie veel invloed heeft, waarom wordt het dan ineens als gemiep weggezet als je de invloed van bepaalde commercie aan banden zou willen leggen?
Omdat commercie ook bestaansrecht heeft, namelijk in economische zin. Ik vind het niet zo erg dat commercie invloed heeft. Dat kan namelijk ook positief zijn.

Maar stel, Bart Smit zou ineens stofzuigende meisjes én jongetjes in hun folders plaatsen en niet meer inspelen op de huidige verwachtingspatronen. (Marketingtechnisch gezien een domme zet, maar oke.) Verandert dat ook maar iets aan het concrete feit dat sommige vrouwen op sommige posities in sommige branches onderbetaald worden? Lijkt me een probleem dat op een heel ander niveau moet worden opgelost. De folderdiscussie is dan ook een irrelevante achterhoede-discussie.
Oud 04-10-2013, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Er is óók al herhaaldelijk genoemd dat het gemiep online drukmakerij is. Daadwerkelijk actie ondernemen: ga je gang. Het begon met reacties als omg wat erg
Oud 04-10-2013, 11:52
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Er is óók al herhaaldelijk genoemd dat het gemiep online drukmakerij is. Daadwerkelijk actie ondernemen: ga je gang. Het begon met reacties als omg wat erg
Ik heb hier al een keer op gereageerd. Nogmaals: hoezo is het gemiep en drama als ik mij negatief uit over deze reclame? Ik heb gezegd dat ik niet vind dat de speelgoedwinkel verantwoordelijk is voor gender- en rolpatronen. Wat mij betreft is zo'n advertentie echter een afspiegeling van de maatschappij, zó denken veel mensen blijkbaar nog. En ja, daar kan ik een beetje verdrietig van worden. Ik heb geen /care-houding. Laat me lekker zonder dat te veroordelen.

Regels voor berichten