Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2015, 11:51
Verwijderd
Citaat:
De dichter van Psalm 139 meent van wel

Maar als je niet gelooft dat ie bestaat is dat allemaal niet zo relevant
Je insinueert dingen.

Citaat:
Dat zou zelfs God een hartaanval bezorgen ja.
Hartaanval van grote piemels. Jaja
Advertentie
df
df is offline
Bloedstollende derde set bij het beachvolleybal nu

Begin gewoon met de Tour niemand geeft een fuck NOS
Verwijderd
Citaat:
Dan zou ie erbij zijn wanneer ik masturbeer.
Dat is wel jammer voor God, ja.
Oud 04-07-2015, 11:52
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Hartaanval van grote piemels. Jaja
Hahahahahahahaha, nu laat je God wel lachen.
Verwijderd
Citaat:

Mensen zien fietsen is ook niet erg interessant.
Verwijderd
Citaat:
Hahahahahahahaha, nu laat je God wel lachen.
Niet zo jaloers doen
Oud 04-07-2015, 11:53
df
df is offline
Citaat:
Mensen zien fietsen is ook niet erg interessant.
Best wel eigenlijk! Proloog vind ik wel geinig, vlakke etappes kijk ik altijd het laatste uurtje en de betere bergetappes probeer ik helemaal te zien.
Oud 04-07-2015, 11:54
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Niet zo jaloers doen
Heb je nog die vriendin/scharrel/date eigenlijk?
Oud 04-07-2015, 11:54
Verwijderd
Geloven jullie in God?
Oud 04-07-2015, 11:55
Verwijderd
Ja
Verwijderd
Citaat:
Geloven jullie in God?
Weet ik niet
Axel11
Axel11 is offline
Verwijderd
Citaat:
Best wel eigenlijk! Proloog vind ik wel geinig, vlakke etappes kijk ik altijd het laatste uurtje en de betere bergetappes probeer ik helemaal te zien.
Zal wel zoiets zijn als dat ik f1 kijk en jij dat niks vindt
Oud 04-07-2015, 11:57
df
df is offline
Citaat:
Geloven jullie in God?
Nope.

Er zal wel 'iets' zijn maar geen God. Jezus is ook maar gewoon een historisch figuur bv, geen goddelijk persoon.
Oud 04-07-2015, 11:57
df
df is offline
Hoe heet de vader van Mozes?
Oud 04-07-2015, 11:59
zoef de haas
zoef de haas is offline
Movijf?
Axel11
Axel11 is offline
Amram?
df
df is offline
Citaat:
Movijf?
Correct
Oud 04-07-2015, 12:00
zoef de haas
zoef de haas is offline
Mag ik nu door voor de ventilator?
df
df is offline
Citaat:
Amram?
Het is een mopje lieverd
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Movijf?
lol
Oud 04-07-2015, 12:01
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Het is een mopje lieverd
Kende hem niet
Oud 04-07-2015, 12:01
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik geloof trouwens ook niet in een god/hiernamaals/watdanook.
Oud 04-07-2015, 12:03
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Geloven jullie in God?
Ja.
Oud 04-07-2015, 12:03
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ja.
Verrassend
Oud 04-07-2015, 12:06
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Verrassend
Mijn vader gelooft trouwens niet, dus ik ben ook niet 100% geïndoctrineerd

Al ging ik vroeger wel altijd ook apart voor zijn eten bidden - dus misschien toch wel een beetje
Oud 04-07-2015, 12:08
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:

Dit ja

onze plannen nog wijzigen en zometeen in de bloedhitte in de zon langs de lijn staan?
Oud 04-07-2015, 12:08
Kikaa*
Kikaa* is offline
Grapje!
Oud 04-07-2015, 12:09
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Geloven jullie in God?
Nop! Er is vast iets, maar wat, geen idee.
Oud 04-07-2015, 12:12
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Waarom niet in god geloven, maar dan wel in iets?
Oud 04-07-2015, 12:13
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Mijn vader gelooft trouwens niet, dus ik ben ook niet 100% geïndoctrineerd

Al ging ik vroeger wel altijd ook apart voor zijn eten bidden - dus misschien toch wel een beetje
Was je moeder wel ongeveer "op dezelfde wijze" gelovig als jij?

Haha, ik vind het wel schattig
Oud 04-07-2015, 12:13
df
df is offline
Citaat:
Dit ja

onze plannen nog wijzigen en zometeen in de bloedhitte in de zon langs de lijn staan?
Nee
Oud 04-07-2015, 12:14
df
df is offline
Citaat:
Waarom niet in god geloven, maar dan wel in iets?
Omdat het hele concept God me niet aanstaat, maar dat er 'niets is' lijkt me ook weer stug.
Oud 04-07-2015, 12:15
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Omdat het hele concept God me niet aanstaat, maar dat er 'niets is' lijkt me ook weer stug.
Dit precies ja!
Oud 04-07-2015, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Oud 04-07-2015, 12:22
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Was je moeder wel ongeveer "op dezelfde wijze" gelovig als jij nu?

Haha, ik vind het wel schattig
Mijn oma is heel erg zwaar reformatorisch, mijn moeder hervormd met een merkbare reformatorische achtergrond. Mijn opa, mijn moeders vader, die ik nooit gekend heb, was ook hervormd. Mijn moeder durfde door haar zware achtergrond ook nooit aan het avondmaal te gaan.

In welk hokje ik mezelf nu zou plaatsen weet ik niet. Qua leer nog steeds behoorlijk hervormd denk ik, behalve dat ik voorkeur heb voor de volwassendoop t.o.v. de kinderdoop.

Mijn moeder was altijd best open minded, maar de laatste jaren, werd ze minder tolerant naar homoseksuelen en alle anderen die niet in haar boekje met ideale mensen paste. Wat dat betreft ben ik makkelijker. Ik vind het niet aan mij om dat te veroordelen, het zijn ook gewoon mensen die gevoelens hebben waar ze helemaal niet voor kiezen. Als het niet oké is, dan mag God daar zelf over oordelen. Mijn moeder vond het veel makkelijker om gewoon keihard dat soort dingen af te keuren.

Ook discriminatie is zo iets. Ik vind dat je dat als christen absoluut niet kan maken, om mensen te discrimineren op basis van huidskleur, afkomst, etc. Mijn voormoeders hadden daar aanzienlijk minder moeite mee.
Oud 04-07-2015, 12:26
df
df is offline
Citaat:

Ook discriminatie is zo iets. Ik vind dat je dat als christen absoluut niet kan maken, om mensen te discrimineren op basis van huidskleur, afkomst, etc. Mijn voormoeders hadden daar aanzienlijk minder moeite mee.
Dat kan je als mens ook al niet maken hoor, hoef je geen christen voor te zijn verder.
Oud 04-07-2015, 12:27
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik kan me dat best goed voorstellen. "God" lijkt ook bijna iemand die Sims speelt met de aarde, weet dat er mensen doodgaan, ziek zijn, oorlog voeren, elkaar uitmoorden in naam van de variant van hem die hen het beste past, etc. en die dat allemaal maar toe lijkt te staan. (Even simplistisch uitgedrukt).
Oud 04-07-2015, 12:30
Kuikie
Kuikie is offline
ik heb geleerd dat gereformeerden zwaar Christelijk zijn maar kan verkeerd zitten.
Oud 04-07-2015, 12:31
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Citaat:
Dit precies ja!
Ja dat snap ik dus niet

Waarom kan er gewoon niets zijn?
Oud 04-07-2015, 12:32
Kuikie
Kuikie is offline
doet me denken aan The Addams Familiy waar Wednesday een spelletje gaat doen met Pugsley: is there a God?
Oud 04-07-2015, 12:32
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dat kan je als mens ook al niet maken hoor, hoef je geen christen voor te zijn verder.
Klopt. Maar daarom vind ik het juist extra erg dat christenen dat wel gewoon doen. Als mens is het gewoon lomp. Als christen zijn het net zo goed schepselen van God als dat je zelf bent, het zijn je naasten. Jezus roept ook nog specifiek op om goed te zijn voor de vreemdeling die binnen je poorten is (Matt. 25)
Oud 04-07-2015, 12:35
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
ik heb geleerd dat gereformeerden zwaar Christelijk zijn maar kan verkeerd zitten.
Klopt. Vooral veel hel en verdoemenis, we zijn niet goed genoeg voor genade (was dat niet het hele idee van genade? Iets krijgen wat je niet verdient?) en streng op de regeltjes. Lange rok, hoed op naar de kerk.
Oud 04-07-2015, 12:36
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja dat snap ik dus niet

Omdat veel mensen bang worden van dat concept, en liever er zelf dus iets bij bedenken.
Oud 04-07-2015, 12:36
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Ik kan me dat best goed voorstellen. "God" lijkt ook bijna iemand die Sims speelt met de aarde, weet dat er mensen doodgaan, ziek zijn, oorlog voeren, elkaar uitmoorden in naam van de variant van hem die hen het beste past, etc. en die dat allemaal maar toe lijkt te staan. (Even simplistisch uitgedrukt).
Hehehe ik zeg altijd over god dat als er een bestaat, hij een spelletje Sim City is begonnen en vervolgens is weggelopen om nooit meer terug te komen
Oud 04-07-2015, 12:38
df
df is offline
Citaat:
Ja dat snap ik dus niet

Het kan wel. Lijkt me alleen zo banaal.
Oud 04-07-2015, 12:41
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Geloven jullie in God?
Nee, maar ik vind het ook wel weer erg makkelijk om alle dingen die we niet kunnen verklaren als 'toeval' te bestempelen. Misschien is het dat ook wel, maar ik vind het leuker om te denken dat er iets spiritueels achter zit. Ik ben een agnost in het ietsisme
Oud 04-07-2015, 12:43
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Mijn oma is heel erg zwaar reformatorisch, mijn moeder hervormd met een merkbare reformatorische achtergrond. Mijn opa, mijn moeders vader, die ik nooit gekend heb, was ook hervormd. Mijn moeder durfde door haar zware achtergrond ook nooit aan het avondmaal te gaan.

In welk hokje ik mezelf nu zou plaatsen weet ik niet. Qua leer nog steeds behoorlijk hervormd denk ik, behalve dat ik voorkeur heb voor de volwassendoop t.o.v. de kinderdoop.

Mijn moeder was altijd best open minded, maar de laatste jaren, werd ze minder tolerant naar homoseksuelen en alle anderen die niet in haar boekje met ideale mensen paste. Wat dat betreft ben ik makkelijker. Ik vind het niet aan mij om dat te veroordelen, het zijn ook gewoon mensen die gevoelens hebben waar ze helemaal niet voor kiezen. Als het niet oké is, dan mag God daar zelf over oordelen. Mijn moeder vond het veel makkelijker om gewoon keihard dat soort dingen af te keuren.

Hoe openminded je jezelf ook vindt, ik krijg nog steeds jeuk van alles wat je hier zegt en hoe je het brengt
Oud 04-07-2015, 12:45
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Nee, maar ik vind het ook wel weer erg makkelijk om alle dingen die we niet kunnen verklaren als 'toeval' te bestempelen.
Zoals?
Oud 04-07-2015, 12:46
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hoe openminded je jezelf ook vindt, ik krijg nog steeds jeuk van alles wat je hier zegt en hoe je het brengt
Oh Op welke manier?

Regels voor berichten