Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2016, 16:56
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ik drink bier op mijn balkon met een Friese gozer van 36 en hij weet niet wat een boks is.
Heeft hij onder een steen geleefd, of gewoon in Friesland?
Oud 05-12-2016, 16:58
Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik heb toegezegd om morgen om half 7 te werken. 's Ochtends. Ik zei okee omdat ik net wakker was. 's Middags.
Oud 05-12-2016, 17:08
Kikaa*
Kikaa* is offline
OMG het is pakjesavond *rondjes ren* Vroeger was dit het spannendste moment van het jaar!
Oud 05-12-2016, 17:09
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Ik heb toegezegd om morgen om half 7 te werken. 's Ochtends. Ik zei okee omdat ik net wakker was. 's Middags.
OEEEEEI. In de ochtend is het best wel erg druk volgens mij? Anders misschien ook wel, geen idee. Ik kom er eigenlijk nooit.
Oud 05-12-2016, 17:21
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
OEEEEEI. In de ochtend is het best wel erg druk volgens mij? Anders misschien ook wel, geen idee. Ik kom er eigenlijk nooit.
Dunno, ik ben er dan ook nooit. :')
Volgens mij word't vanaf half 8 druk, tot een uur of 9. En dan moet iedereen al @ werk zijn en is het weer chill. Maar 's avonds is het ook vaak druk, dus ik ben wel wat gewend.

Citaat:
OMG het is pakjesavond *rondjes ren* Vroeger was dit het spannendste moment van het jaar!
Ohjaaa! Dat was ik serieus helemaal vergeten. Raar dat ik daar nu niks meer van meekrijg.
Oud 05-12-2016, 17:25
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Dunno, ik ben er dan ook nooit. :')
Volgens mij word't vanaf half 8 druk, tot een uur of 9. En dan moet iedereen al @ werk zijn en is het weer chill. Maar 's avonds is het ook vaak druk, dus ik ben wel wat gewend.

Ohjaaa! Dat was ik serieus helemaal vergeten. Raar dat ik daar nu niks meer van meekrijg.
Nou ik heb 's ochtends weleens een enorme rij gezien als ik er langs wandelde voor de bus. Maar goed, geen idee wat normaal is enzo!

Ja, ik heb zaterdag al gedobbeld en vandaag zouden we bij mijn ouders gaan gourmetten maar dat gaat niet door. Gewoon kruidnoten eten vanavond dus! Ik vergeet het dus niet vanwege het gourmetten, want dat vind ik gewoon leuk op sinterklaasavond!
Oud 05-12-2016, 17:29
Holland Oates
Holland Oates is offline
Ohja, die rijen zijn in de spits normaal. Tussen 11-12 is er ook één (van voornamelijk pubermeisjes) en dan weer 's avonds.

Mijn familie doet niet aan surprises of wat dan ook, en sinds mijn nichtje niet meer gelooft heeft het niet zoveel nut meer om langs te gaan. Chocolademelk kan ik thuis ook drinken.
En na de ruzie van 2 weken terug kunnen bepaalde mensen in de familie sowieso een beetje de touwtering krijgen.
Oud 05-12-2016, 17:30
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Ohja, die rijen zijn in de spits normaal. Tussen 11-12 is er ook één (van voornamelijk pubermeisjes) en dan weer 's avonds.

Mijn familie doet niet aan surprises of wat dan ook, en sinds mijn nichtje niet meer gelooft heeft het niet zoveel nut meer om langs te gaan. Chocolademelk kan ik thuis ook drinken.
En na de ruzie van 2 weken terug kunnen bepaalde mensen in de familie sowieso een beetje de touwtering krijgen.
Oud 05-12-2016, 17:34
Verwijderd
Heb je idee zus daarna nog gesproken HO?
Oud 05-12-2016, 17:57
Holland Oates
Holland Oates is offline
Nope. Ze stuurde toen wel meteen 'sorry voor m'n uitbarsting, ik wil geen ruzie', maar daar heb ik geen reet aan. 'Ik wil geen ruzie' klinkt als 'je maakt dit lastig voor mij', niet als 'sorry dat ik dit voor jou lastig heb gemaakt'.
Ze zegt de meest hatelijke shit en denkt dat het dan zo weer goed is, maar ik ben er een beetje klaar mee. Ze mag ook wel eens aan de consequenties denken. Ik kan allerlei hatelijke shit terugzeggen, maar ik weet dat het 'r meer doet wanneer ze doodgezwegen wordt, dus ik heb nog geen woord teruggezegd.
Oud 05-12-2016, 18:34
Verwijderd
Stom hoor HO. Hopelijk kun jij het een beetje naast je neerleggen.
Oud 05-12-2016, 19:49
Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Citaat:
Nope. Ze stuurde toen wel meteen 'sorry voor m'n uitbarsting, ik wil geen ruzie', maar daar heb ik geen reet aan. 'Ik wil geen ruzie' klinkt als 'je maakt dit lastig voor mij', niet als 'sorry dat ik dit voor jou lastig heb gemaakt'.
Ze zegt de meest hatelijke shit en denkt dat het dan zo weer goed is, maar ik ben er een beetje klaar mee. Ze mag ook wel eens aan de consequenties denken. Ik kan allerlei hatelijke shit terugzeggen, maar ik weet dat het 'r meer doet wanneer ze doodgezwegen wordt, dus ik heb nog geen woord teruggezegd.
Ze klinken niet als iets dat je echt mist. Ik zie mijn familie ook niet dit holiday season en ik mis hen niet echt, wel het familiegevoel.
Oud 05-12-2016, 19:56
WolterB
WolterB is offline
Een avondles van bijna 4 uur over luchttechniek door iemand die alleen maar monotoon kan vertellen
Oud 05-12-2016, 20:02
Verwijderd
Groepsknuffel voor ho!
Oud 05-12-2016, 20:04
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Ze klinken niet als iets dat je echt mist. Ik zie mijn familie ook niet dit holiday season en ik mis hen niet echt, wel het familiegevoel.
Ja, dat een beetje. 1e kerstdag ga ik er wel heen, want m'n moeder heeft geregeld dat we met z'n allen uit eten gaan. Als we in het openbaar zijn vallen de chagrijnigheden hopelijk wel mee.
Oud 05-12-2016, 20:14
Verwijderd

Ha
Oud 05-12-2016, 20:15
Holland Oates
Holland Oates is offline
Je avatar beweegt op de maat.
Oud 05-12-2016, 20:22
Verwijderd
Ha Was me nog niet opgevallen.
Oud 05-12-2016, 20:37
Verwijderd
Tering. Nichtje heeft met haar twee kinderen en man drie keer sinterklaas gevierd. Een keer met opa en oma A, een keer met opa en oma B en vanavond met z'n vieren. Geloof dat ik dat toch een beetje overdreven vind.
Oud 05-12-2016, 20:53
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Tering. Nichtje heeft met haar twee kinderen en man drie keer sinterklaas gevierd. Een keer met opa en oma A, een keer met opa en oma B en vanavond met z'n vieren. Geloof dat ik dat toch een beetje overdreven vind.
Die derde keer zou ik echt niet meer doen, wat een verwennerij
Oud 05-12-2016, 21:13
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Oud 05-12-2016, 21:27
Verwijderd
Ik was me al af aan het vragen of ik overdreef ook alle drie met veel cadeaus, als ik de foto's mag geloven.
Oud 05-12-2016, 21:30
Verwijderd
Mja. Doen meerdere mensen.

Ik vond het met 1 dag al veel cadeau's. Drie van die juten zakken vol voor 2 kids. Maar goed ik ben dan ook n awesome oom. (eentje was van mij btw, niet alle drie )
Oud 05-12-2016, 21:31
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik was me al af aan het vragen of ik overdreef ook alle drie met veel cadeaus, als ik de foto's mag geloven.
Ik mocht bij mijn beste vriendinnetje thuis Sinterklaas vieren en toen voelde ik me al bijna bezwaard omdat ik zo verwend werd. Het gaat vooral om het idee voor mij, daar hoeven echt niet veel grote cadeau's bij.
Oud 05-12-2016, 22:01
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Zeker niet. Beetje veel zeg. Gaat toch vooral om de lol.
Oud 05-12-2016, 22:15
df
df is offline
Waarschijnlijk vonden simpelweg zowel de beide opa's en oma's als de vader en moeder van je nichtjes het leuk om Sinterklaas te spelen. Boehoe. Wie weet of ze volgend jaar nog steeds twee opa's en oma's hebben, laat die mensen lekker.
Oud 05-12-2016, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Waarschijnlijk vonden simpelweg zowel de beide opa's en oma's als de vader en moeder van je nichtjes het leuk om Sinterklaas te spelen. Boehoe. Wie weet of ze volgend jaar nog steeds twee opa's en oma's hebben, laat die mensen lekker.

Dit idd.

Ik had als kind twee opa's en oma's. Mijn neefje en nichtje al lang niet meer.
Oud 05-12-2016, 22:29
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ik zie het probleem ook niet zo.
Oud 05-12-2016, 22:42
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Dat hadden wij vroeger ook
Oud 05-12-2016, 22:44
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
En dit.

Wij kregen gewoon overal een beetje, maar zowel opa&oma A, als opa&oma B, als mijn ouders, vonden het ritueeltje van op de deur kloppen of cadeaus op zolder verstoppen leuk.
Oud 05-12-2016, 23:27
Verwijderd
Wij hadden altijd sinterklaas met een groot aantal mensen bij ons thuis. Soms was dat met oma, mar het is ook wel eens geweest met twee tantes en ooms en hun toen al volwassen kinderen. Ik ben het duidelijk niet gewend dat het op meerdere plaatsen zo uitgebreid gevierd word. Mensen moeten vooral doen waar ze blij van worden, maar ik vind het een beetje overdreven.
Oud 05-12-2016, 23:39
Verwijderd
Voor mij is dat zolang terug dat ik het niet meer weet.
Oud 05-12-2016, 23:39
Verwijderd
Oud 06-12-2016, 03:05
Verwijderd
Citaat:
Zeker niet. Beetje veel zeg. Gaat toch vooral om de lol.
Ze hebben toch lol? Jeetje.
Oud 06-12-2016, 03:06
Verwijderd
Ik zou er heel wat voor geven om nog een keer met mijn opa en oma sinterklaas te kunnen vieren
Oud 06-12-2016, 07:26
Verwijderd
Ik mis mijn oma nog dagelijks een vind het zo kut dat ze Jos nooit heeft leren kennen. Mijn beide opa's waren al dood voor ik geboren werd en van mijn andere oma weet ik bijna niks meer, ik was tien ofzo tien ze overleed.
Oud 06-12-2016, 08:05
Verwijderd
WTF soms sta ik echt van jullie te kijken. Wij vierden enkel sinterklaas toen ik nog er in geloofde, omdat het anders zo veel gedoe geeft als de rest van de klas dat wel heeft. Ik geef geen zier om sinterklaas. Maar wat is er mis met drie keer sinterklaas vieren? Wat is er mis met verwennerij - op een feestdag? Zeker idd met verschillende grootouderparen, die willen nu eenmaal graag kleinkinderen verwennen (generalisatie). Laat ze lekker.

Is dat gedrag van jullie typisch calvinistisch (sorry voor de grefo's die ik nu beledig, vul gerust een andere gristelijke stroming in)?
Oud 06-12-2016, 08:06
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Wij hadden altijd sinterklaas met een groot aantal mensen bij ons thuis. Soms was dat met oma, mar het is ook wel eens geweest met twee tantes en ooms en hun toen al volwassen kinderen. Ik ben het duidelijk niet gewend dat het op meerdere plaatsen zo uitgebreid gevierd word. Mensen moeten vooral doen waar ze blij van worden, maar ik vind het een beetje overdreven.
Zelf weten.
Oud 06-12-2016, 08:08
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
WTF soms sta ik echt van jullie te kijken. Wij vierden enkel sinterklaas toen ik nog er in geloofde, omdat het anders zo veel gedoe geeft als de rest van de klas dat wel heeft. Ik geef geen zier om sinterklaas. Maar wat is er mis met drie keer sinterklaas vieren? Wat is er mis met verwennerij - op een feestdag? Zeker idd met verschillende grootouderparen, die willen nu eenmaal graag kleinkinderen verwennen (generalisatie). Laat ze lekker.

Is dat gedrag van jullie typisch calvinistisch (sorry voor de grefo's die ik nu beledig, vul gerust een andere gristelijke stroming in)?
Ik sta er ook van te kijken. Vooral dat er meer mensen zo "geschokt" op reageren. Stel je aan zeg.
Oud 06-12-2016, 08:09
Verwijderd
Abby en Spawn zijn voor zover ik weet van beneden de rivieren, de mensen die het te veel vinden volgens mij overwegend niet, valt mij meteen op
Oud 06-12-2016, 08:10
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Abby en Spawn zijn voor zover ik weet van beneden de rivieren, de mensen die het te veel vinden volgens mij overwegend niet, valt mij meteen op
Jaja, wij vieren Bourgondisch Sinterklaas
Oud 06-12-2016, 08:15
Loezzel
Loezzel is offline
Hier nog eentje van beneden de rivieren die het uitgebreid vierde bij opa&oma, oma en het gezin zelf!
En nu m'n zus kinderen heeft, zie ik het daar weer gebeuren. I love it <3
Oud 06-12-2016, 08:28
Verwijderd
Ik ben ook van beneden de rivieren. Wij vierden één keer sinterklaas, maar dan wel heel uitgebreid. We waren zelden met alleen ons eigen gezin en er waren oneindig cadeautjes, eten, snoep en weetikwat. Ik weet dat dat niet bij iedereen zo uitgebreid wordt gevierd, maar dat is de associatie die ik heb met sinterklaas. Ik vind het overdreven om dat drie keer op die manier te doen en zou er zelf voor kiezen om dat op een andere manier te doen. Dat anderen dat wel graag op die manier doen moeten ze zelf weten. Waar je blij van wordt.
Oud 06-12-2016, 08:30
Loezzel
Loezzel is offline
Bij ons thuis was het uitgebreid, bij de grootouders kregen we een of een paar kleine cadeautjes
Oud 06-12-2016, 08:32
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik ben ook van beneden de rivieren. Wij vierden één keer sinterklaas, maar dan wel heel uitgebreid. We waren zelden met alleen ons eigen gezin en er waren oneindig cadeautjes, eten, snoep en weetikwat. Ik weet dat dat niet bij iedereen zo uitgebreid wordt gevierd, maar dat is de associatie die ik heb met sinterklaas. Ik vind het overdreven om dat drie keer op die manier te doen en zou er zelf voor kiezen om dat op een andere manier te doen. Dat anderen dat wel graag op die manier doen moeten ze zelf weten. Waar je blij van wordt.
Dat is in elk geval al een stuk minder oordelend als wat je gisteren zei.
Oud 06-12-2016, 08:37
Yne
Yne is offline
Wow met opa's en oma's? Nee dat deden wij niet. Gewoon 1 keer met vet veel cadeaus, en dan was je nog jaloers op je zusje
Oud 06-12-2016, 08:38
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Wij vierden Sinterklaas met refo oma, refo oudtante en mijn ouders. Ik werd altijd wel verwend, maar wel mate. Er waren altijd gedichten bij elk cadeau en de sfeer was prima. Het hoefde niet over de top om een leuke avond met elkaar te hebben. En daarnaast kreeg ik vaak genoeg zomaar iets, als ik m'n rapport kreeg, als m'n beltegoed op was of soms als ik ziek was want dat kwam toch weinig voor. Ik kwam niks tekort, maar het kwam niet allemaal van Sinterklaas

Toen ik klein was hadden wij ook een abonnement op de speelotheek, dus bergen nieuw speelgoed zijn dan ook minder interessant.
Oud 06-12-2016, 08:39
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Wij kregen ook altijd 1 of 2 cadeautjes bij oma en opa oma geeft nog steeds ieder jaar iets met sinterklaas
Oud 06-12-2016, 08:43
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Citaat:
Wij vierden Sinterklaas met refo oma, refo oudtante en mijn ouders. Ik werd altijd wel verwend, maar wel mate. Er waren altijd gedichten bij elk cadeau en de sfeer was prima. Het hoefde niet over de top om een leuke avond met elkaar te hebben. En daarnaast kreeg ik vaak genoeg zomaar iets, als ik m'n rapport kreeg, als m'n beltegoed op was of soms als ik ziek was want dat kwam toch weinig voor. Ik kwam niks tekort, maar het kwam niet allemaal van Sinterklaas

Toen ik klein was hadden wij ook een abonnement op de speelotheek, dus bergen nieuw speelgoed zijn dan ook minder interessant.
Bergen nieuw speelgoed zijn altijd interessant
Oud 06-12-2016, 08:46
Ieke
Ieke is offline
Aan sich niks natuurlijk, maar ik vind het wel een beetje passen in het beeld van een opvoeding die me soms wat teveel kinderen centraal stelt. Waarin alles maar kan, niks teveel is, iets vervelend iets zo veel mogelijk wordt opgeruimd (door ouders) en uit de weg gegaan etc.
Ik kom in mijn werk best veel kinderen tegen die weigeren vragen te beantwoorden (akkoord, het is ook een beetje spannend), weigeren zich te laten onderzoeken en zelfs mij slaan of schoppen waar geen correctie van ouders op volgt. Maar dan wel veel van "als jij je laat onderzoeken mag je straks iets uitzoeken". En dan zit je nog niet eens in een ziekenhuis waar ze echt vervelende dingen doen. Ik verbaas me echt over hoe ouders ermee om gaan, over alle lagen van de bevolking.
Nu is het natuurlijk maar zeer de vraag of dat allemaal bij elkaar hoort natuurlijk. Maar 3 keer groot sinterklaas vieren vind ik wel echt veel verwennerij en past wel bij een beeld van te centraal gestelde kinderen. Uiteraard geld dat niet 1 op 1

Regels voor berichten