Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja, ik heb zaterdag al gedobbeld en vandaag zouden we bij mijn ouders gaan gourmetten maar dat gaat niet door. Gewoon kruidnoten eten vanavond dus! Ik vergeet het dus niet vanwege het gourmetten, want dat vind ik gewoon leuk op sinterklaasavond! |
![]() |
|
Ohja, die rijen zijn in de spits normaal. Tussen 11-12 is er ook één (van voornamelijk pubermeisjes) en dan weer 's avonds.
Mijn familie doet niet aan surprises of wat dan ook, en sinds mijn nichtje niet meer gelooft heeft het niet zoveel nut meer om langs te gaan. Chocolademelk kan ik thuis ook drinken. En na de ruzie van 2 weken terug kunnen bepaalde mensen in de familie sowieso een beetje de touwtering krijgen. ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Nope. Ze stuurde toen wel meteen 'sorry voor m'n uitbarsting, ik wil geen ruzie', maar daar heb ik geen reet aan. 'Ik wil geen ruzie' klinkt als 'je maakt dit lastig voor mij', niet als 'sorry dat ik dit voor jou lastig heb gemaakt'.
Ze zegt de meest hatelijke shit en denkt dat het dan zo weer goed is, maar ik ben er een beetje klaar mee. Ze mag ook wel eens aan de consequenties denken. Ik kan allerlei hatelijke shit terugzeggen, maar ik weet dat het 'r meer doet wanneer ze doodgezwegen wordt, dus ik heb nog geen woord teruggezegd.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Waarschijnlijk vonden simpelweg zowel de beide opa's en oma's als de vader en moeder van je nichtjes het leuk om Sinterklaas te spelen. Boehoe. Wie weet of ze volgend jaar nog steeds twee opa's en oma's hebben, laat die mensen lekker.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dit idd. Ik had als kind twee opa's en oma's. Mijn neefje en nichtje al lang niet meer. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wij kregen gewoon overal een beetje, maar zowel opa&oma A, als opa&oma B, als mijn ouders, vonden het ritueeltje van op de deur kloppen of cadeaus op zolder verstoppen leuk. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wij hadden altijd sinterklaas met een groot aantal mensen bij ons thuis. Soms was dat met oma, mar het is ook wel eens geweest met twee tantes en ooms en hun toen al volwassen kinderen. Ik ben het duidelijk niet gewend dat het op meerdere plaatsen zo uitgebreid gevierd word. Mensen moeten vooral doen waar ze blij van worden, maar ik vind het een beetje overdreven.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
WTF soms sta ik echt van jullie te kijken. Wij vierden enkel sinterklaas toen ik nog er in geloofde, omdat het anders zo veel gedoe geeft als de rest van de klas dat wel heeft. Ik geef geen zier om sinterklaas. Maar wat is er mis met drie keer sinterklaas vieren?
![]() ![]() Is dat gedrag van jullie typisch calvinistisch (sorry voor de grefo's die ik nu beledig, vul gerust een andere gristelijke stroming in)? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben ook van beneden de rivieren. Wij vierden één keer sinterklaas, maar dan wel heel uitgebreid. We waren zelden met alleen ons eigen gezin en er waren oneindig cadeautjes, eten, snoep en weetikwat. Ik weet dat dat niet bij iedereen zo uitgebreid wordt gevierd, maar dat is de associatie die ik heb met sinterklaas. Ik vind het overdreven om dat drie keer op die manier te doen en zou er zelf voor kiezen om dat op een andere manier te doen. Dat anderen dat wel graag op die manier doen moeten ze zelf weten. Waar je blij van wordt.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Toen ik klein was hadden wij ook een abonnement op de speelotheek, dus bergen nieuw speelgoed zijn dan ook minder interessant.
||
Citaat:
|
Aan sich niks natuurlijk, maar ik vind het wel een beetje passen in het beeld van een opvoeding die me soms wat teveel kinderen centraal stelt. Waarin alles maar kan, niks teveel is, iets vervelend iets zo veel mogelijk wordt opgeruimd (door ouders) en uit de weg gegaan etc.
Ik kom in mijn werk best veel kinderen tegen die weigeren vragen te beantwoorden (akkoord, het is ook een beetje spannend), weigeren zich te laten onderzoeken en zelfs mij slaan of schoppen waar geen correctie van ouders op volgt. Maar dan wel veel van "als jij je laat onderzoeken mag je straks iets uitzoeken". En dan zit je nog niet eens in een ziekenhuis waar ze echt vervelende dingen doen. Ik verbaas me echt over hoe ouders ermee om gaan, over alle lagen van de bevolking. Nu is het natuurlijk maar zeer de vraag of dat allemaal bij elkaar hoort natuurlijk. Maar 3 keer groot sinterklaas vieren vind ik wel echt veel verwennerij en past wel bij een beeld van te centraal gestelde kinderen. Uiteraard geld dat niet 1 op 1 ![]()
|
![]() |
|
|