Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Hmmmja ikzoek eigenlijk iets om de pijn een beetje te verlichten. Ik heb er wel vaker last van na een pittig weekend werken en dan zit ik gewoon een dag met Mn poot omhoog en doe ik inderdaad fysio oefeningen om t langzaam weer te kunnen bewegen. maar deze keer doet in elke positie pijn. Weet jij misschien toevallig ook of van die ibrucremes erop smeren enige verlichting geeft?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wellicht ten overvloede maar neem dit soort dingen altijd met 'n gram paracetamol (voor de n00bs: twee tabletten van 500mg) als basis.
|
Waarom altijd? Paracetamol werkt bij mij echt alleen bij hoofdpijn een beetje verlichtend. Bij menstruatiepijn en verstandskiespijn (de enige 2 andere dingen waar ik pijnstillers voor in mn hoofd stop)werkt het voor geen kut
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
edit: Let wel; paracetamol is níet inwisselbaar met aspirine.
Laatst gewijzigd op 02-05-2017 om 14:16. |
![]() |
|
In het kader van het leed dat Windows Server (2012R2) heet: een significant deel van het Windows-serverpark zorgt een Windows Update-proces inmiddels structureel voor 50-60% CPU-belasting, ook na het installeren van KB3102812 :') Rommel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Code:
svchost.exe 740 AeLookupSvc, Appinfo, CertPropSvc, gpsvc, IKEEXT, iphlpsvc, LanmanServer, ProfSvc, Schedule, SENS, SessionEnv, ShellHWDetection, Themes, Winmgmt, wuauserv
||
Citaat:
Niet dat ik trek heb in een platform-oorlog, maar dít vind ik volstrekt onacceptabel. Het is niet één machine van de twaalf, het zijn er vier die exact hetzelfde gekut hebben. En de hostende partij (een grote speler in de markt) heeft sinds een poos ook enorm problemen om Windows Updates in het gareel te houden. Dat wil zeggen; er voor zorgen dat de kisten niet tijdens het SLA-window ineens gaan rebooten. Let op: P-omgeving. Incompetentie, wellicht. Anderzijds zou het niet mogelijk moeten zijn dat het schijnbaar zo ingewikkeld is. On a different note; ik heb hier dus Kubuntu 16.10 draaien. Voor ISO-geneuzel heb ik besloten Furius ISO-mount te gebruiken en heb de proef op de som genomen met een Windows XP-ISO (voor dat oldschool-gevoel, jeweet). De ISO gemount, geopend in Dolphin en ctrl-c/ctrl-v in een andere folder, de README. Resultaat:
Spoiler
Tegen welke problemen liep jij aan? (Serieuze vraag.)
|
Verwijderd
|
Klinkt vooral als incompetent beheer eigenlijk. Vorig jaar zijn wij vier maanden bezig geweest met het troubleshooten van een probleem en dat bleek een bug te zijn in combinatie met twee specifieke zelfgeschreven DLL's, waarvan de ene partij niet wilde meewerken en ik van de andere de source code heb gekregen. Maar het interessante was, dat het alleen kon voorkomen in dit specifieke geval. Als er één maand langer updates op die domain controllers was gedaan, was dit niet voorgekomen
![]() Oh, in SLES9/10/11 (12 niet zeker) worden attributen zoals executable bij een standaard copy-paste niet meegenomen. Dus een X-bit enzo. En je kan het (of ik moet echt dubbel gekeken hebben) ook niet eenvoudig veranderen, dat het wel standaard meegenomen wordt. En ten tweede; het openen van een terminal in een gemounte ISO. Ik kan naar een folder toe in mijn GUI, dan rechtermuisknop en "open in terminal" kiezen, dan krijg ik er een in die directory. Dat werkt dus niet in een hoop linuxen die ik gebruikt heb, waarmee dus de bruikbaarheid van die GUI nogal achteruit gaat. |
![]() |
|
voor ons de investering in tijd niet waard
![]()
|
Verwijderd
|
Vorig jaar heb ik twee examens op maandagavond gefailed, op dinsdagmiddag om 14:00 de presentaties (van 700 slides per stuk) doorgeworsteld, gelukkig kreeg ik mijn zwakke en goede gebieden te zien en er waren er een paar bij waar ik gelukkig helemaal niets aan hoefde te doen en van anderen een paar aannames die verkeerd waren en begrippen omgewisseld. Beiden gehaald. Dus misschien probeer ik het eerst wel zo
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Maar los daarvan; zelfs al is het incompetentie, dan nóg. Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Dit is echt incompetent beheer. Als je een policy hebt dat updates op een bepaalde tijd geïnstalleerd worden dan hoort een reboot daar op een heel kort window gespecificeerd achteraan. Dus updates installeren tussen 1-2 voor de ene node, 4-5 voor de andere. En dan directe reboot. Is niet complex ofzo. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Wij kregen een update van ons documentbeheersysteem maar om dat goed te laten werken moest Windows geüpdate worden, die update duurde vier uur en het moest tijdens kantooruren
![]()
|
![]() |
|
|