Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2017, 19:48
Verwijderd
Kun je dat vertalen ik ben te lui om Duits te lezen.
Advertentie
Oud 01-05-2017, 19:51
Verwijderd
Nein.
Oud 01-05-2017, 19:51
Verwijderd
Gebruik de Google Translate app op je telefoon!
Oud 01-05-2017, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Nein.
Oud 01-05-2017, 20:00
Verwijderd
DAN KAN JE DE LEKKER DE PESTPOKKEPLEURIS KRIJGEN MET JE BELGENKOP
Oud 01-05-2017, 20:02
Verwijderd
GODVERDOMME BAS BEN JE NU HELEMAAL VERKANKERD ik heb toch geen belgenkop lul.
Oud 01-05-2017, 20:02
Macrador
Macrador is offline
Mijn stagebegeleider heeft homeopathie en Chinese geneeskunde bijgestudeerd
Oud 01-05-2017, 20:12
Tigerly
Tigerly is offline
Ohmygawdddddd ik liep net tegen BZV-Susanne aan in de sportschool!!!
Oud 01-05-2017, 20:17
Carn
Carn is offline
BZV-Susanne werkte eerst bij een van onze businesspartners dus die kwam wel eens over de vloer. Toen ze voorbijkwam op de TV was er een collectieve 'Ô_ô wut' tijdens de lunch, hehe
Oud 01-05-2017, 23:56
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Fuck homeopathie, echt:
[afbeelding]
Lol wat een BS. Maar komt dit uit een echte krant of is dit van Der Stift?
Oud 01-05-2017, 23:57
Verwijderd
Ik heb geen idee
Oud 02-05-2017, 00:20
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Nou hallo
Hoi
Oud 02-05-2017, 00:22
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Je kunt gebruik maken van z'n goedgelovigheid toch?
Oud 02-05-2017, 08:42
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Code:
          \  (oo)\_______
             (__)\       )\/\
                 ||----w |
                 ||     ||
Oud 02-05-2017, 08:44
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Hallo, placebo is óók effect! ALS MENSEN DAAR NOU BAAT BIJ HEBBEN HE WAT DAN WAT DAN MET JE ARROGANTE BETWETERIGE WETENSCHAPPELIJKE SMOEL. </sukkels>
Oud 02-05-2017, 08:45
Megatron
Megatron is offline
Oh rootlockje, mijn betere helft wilde gisteren een freeroll pokertoernooi spelen op mijn Linux-workstation dus ik ben niet toegekomen aan het mounten (van een ISO).
Oud 02-05-2017, 12:32
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ooooh verdomme, ik moet/wilde zoveel doen vandaag maar ik kan amper op mn linkervoet staan. Iemand wijze tips om een (wat lijkt) overbelaste achillespees te verlichten?
Oud 02-05-2017, 12:35
Verwijderd
Mijne moeder heeft een achillespees blessure gehad en dat ging alleen maar over met Heel Veel Rust. En heel rustig aan beginnen met fysiotherapie.
Oud 02-05-2017, 12:44
zoef de haas
zoef de haas is offline
Hmmmja ikzoek eigenlijk iets om de pijn een beetje te verlichten. Ik heb er wel vaker last van na een pittig weekend werken en dan zit ik gewoon een dag met Mn poot omhoog en doe ik inderdaad fysio oefeningen om t langzaam weer te kunnen bewegen. maar deze keer doet in elke positie pijn. Weet jij misschien toevallig ook of van die ibrucremes erop smeren enige verlichting geeft?
Oud 02-05-2017, 13:03
Verwijderd
Veel pijnstillers kauwen.
Oud 02-05-2017, 13:06
zoef de haas
zoef de haas is offline
Liquid ibuprofennetjes all around, maar het heeft niet het gewenste effect. :')
Oud 02-05-2017, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Hmmmja ikzoek eigenlijk iets om de pijn een beetje te verlichten. Ik heb er wel vaker last van na een pittig weekend werken en dan zit ik gewoon een dag met Mn poot omhoog en doe ik inderdaad fysio oefeningen om t langzaam weer te kunnen bewegen. maar deze keer doet in elke positie pijn. Weet jij misschien toevallig ook of van die ibrucremes erop smeren enige verlichting geeft?
Geen idee.
Oud 02-05-2017, 13:16
Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik wil ook tips, want ik heb nu al meer dan een week pijn in m'n rechterhand, en aangezien ik rechtshandig ben en vooral op m'n werk veel zware shit moet tillen is dit een beetje kak.
Oud 02-05-2017, 13:29
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Ooooh verdomme, ik moet/wilde zoveel doen vandaag maar ik kan amper op mn linkervoet staan. Iemand wijze tips om een (wat lijkt) overbelaste achillespees te verlichten?
Als ibuprofen niet werkt is diclofenac misschien een idee.

Wellicht ten overvloede maar neem dit soort dingen altijd met 'n gram paracetamol (voor de n00bs: twee tabletten van 500mg) als basis.
Oud 02-05-2017, 13:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Voor je achillespees moet je dan toch schoenen dragen met een hakje? Iig niet helemaal platte schoenen.
Oud 02-05-2017, 13:36
zoef de haas
zoef de haas is offline
Waarom altijd? Paracetamol werkt bij mij echt alleen bij hoofdpijn een beetje verlichtend. Bij menstruatiepijn en verstandskiespijn (de enige 2 andere dingen waar ik pijnstillers voor in mn hoofd stop)werkt het voor geen kut
Oud 02-05-2017, 13:39
Holland Oates
Holland Oates is offline
Versterkt 't de werking van ibu? Ik neem sowieso altijd 800mg ibu, want als ik 't nodig heb heb ik 't ook écht nodig en paracetamol werkt bij mij ook niet, dus dat heb ik nooit in huis.
Oud 02-05-2017, 13:44
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Voor je achillespees moet je dan toch schoenen dragen met een hakje? Iig niet helemaal platte schoenen.
Het probleem bij mij is inderdaad dat ik eigenlijk altijd een hak(je) onder mn dagelijkse schoenen heb, maar dit werk doe op platte werkschoenen. Door langdurig en veel hakken worden je pezen iets korter die dan weer opgerekt en een beetje overbelast worden door het vele staan/lopen wat ik doe in zo'n weekend Op platte schoenen. Normaal kan k dan inderdaad prima weer verder op een hakje met een beetje pijn. Maar vandaag kan ik echt niets.
Oud 02-05-2017, 14:02
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Waarom altijd? Paracetamol werkt bij mij echt alleen bij hoofdpijn een beetje verlichtend. Bij menstruatiepijn en verstandskiespijn (de enige 2 andere dingen waar ik pijnstillers voor in mn hoofd stop)werkt het voor geen kut
Citaat:
Versterkt 't de werking van ibu? Ik neem sowieso altijd 800mg ibu, want als ik 't nodig heb heb ik 't ook écht nodig en paracetamol werkt bij mij ook niet, dus dat heb ik nooit in huis.
Omdat het om de combinatie gaat waarbij 1+1 niet 2 is, maar 3 qua effectiviteit. Als ik mij niet sterk vergis heb ik dit eerder aangeraden in WSZ en was Sarah zo vriendelijk dit te bevestigen als autoriteit.

edit: Let wel; paracetamol is níet inwisselbaar met aspirine.

Laatst gewijzigd op 02-05-2017 om 14:16.
Oud 02-05-2017, 14:05
Megatron
Megatron is offline
In het kader van het leed dat Windows Server (2012R2) heet: een significant deel van het Windows-serverpark zorgt een Windows Update-proces inmiddels structureel voor 50-60% CPU-belasting, ook na het installeren van KB3102812 :') Rommel.
Oud 02-05-2017, 15:31
Verwijderd
Welk proces precies? Want er zijn er meerdere.
Oud 02-05-2017, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Het probleem bij mij is inderdaad dat ik eigenlijk altijd een hak(je) onder mn dagelijkse schoenen heb, maar dit werk doe op platte werkschoenen. Door langdurig en veel hakken worden je pezen iets korter die dan weer opgerekt en een beetje overbelast worden door het vele staan/lopen wat ik doe in zo'n weekend Op platte schoenen. Normaal kan k dan inderdaad prima weer verder op een hakje met een beetje pijn. Maar vandaag kan ik echt niets.
Je kunt bij een podotherapeut een los klein hakje laten maken, van maar een of twee cm's, dat kan al genoeg zijn. Of steunzolen waar iets een verhoging in zit. Als je geen scheve heupen hebt (zoals mijn moeder), moet je wel tweee van die hakjes aanschaffen, anders krijg je waarschijnlijk weer last van je heupen.
Oud 02-05-2017, 16:44
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Welk proces precies? Want er zijn er meerdere.
Code:
svchost.exe                 740 AeLookupSvc, Appinfo, CertPropSvc, gpsvc,
                                   IKEEXT, iphlpsvc, LanmanServer, ProfSvc,
                                   Schedule, SENS, SessionEnv,
                                   ShellHWDetection, Themes, Winmgmt, wuauserv
Oud 02-05-2017, 17:43
Verwijderd
Dat is alleen de service controller. Welk specifiek proces?
Oud 02-05-2017, 19:37
WolterB
WolterB is offline
Desktop weer eens aangeslingerd. Best jammer dat dat ding staat te verstoffen meestal terwijl het een prima PC is
Oud 02-05-2017, 21:24
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Dat is alleen de service controller. Welk specifiek proces?
wuauserv. Maar sloof je vooral niet uit; het is een managed zootje waar ik nul verantwoordelijkheid over heb noch wil hebben.

Niet dat ik trek heb in een platform-oorlog, maar dít vind ik volstrekt onacceptabel. Het is niet één machine van de twaalf, het zijn er vier die exact hetzelfde gekut hebben. En de hostende partij (een grote speler in de markt) heeft sinds een poos ook enorm problemen om Windows Updates in het gareel te houden. Dat wil zeggen; er voor zorgen dat de kisten niet tijdens het SLA-window ineens gaan rebooten. Let op: P-omgeving. Incompetentie, wellicht. Anderzijds zou het niet mogelijk moeten zijn dat het schijnbaar zo ingewikkeld is.

On a different note; ik heb hier dus Kubuntu 16.10 draaien. Voor ISO-geneuzel heb ik besloten Furius ISO-mount te gebruiken en heb de proef op de som genomen met een Windows XP-ISO (voor dat oldschool-gevoel, jeweet). De ISO gemount, geopend in Dolphin en ctrl-c/ctrl-v in een andere folder, de README. Resultaat:

Spoiler

Tegen welke problemen liep jij aan? (Serieuze vraag.)
Oud 02-05-2017, 21:31
Verwijderd
Klinkt vooral als incompetent beheer eigenlijk. Vorig jaar zijn wij vier maanden bezig geweest met het troubleshooten van een probleem en dat bleek een bug te zijn in combinatie met twee specifieke zelfgeschreven DLL's, waarvan de ene partij niet wilde meewerken en ik van de andere de source code heb gekregen. Maar het interessante was, dat het alleen kon voorkomen in dit specifieke geval. Als er één maand langer updates op die domain controllers was gedaan, was dit niet voorgekomen Je verzint het niet.

Oh, in SLES9/10/11 (12 niet zeker) worden attributen zoals executable bij een standaard copy-paste niet meegenomen. Dus een X-bit enzo. En je kan het (of ik moet echt dubbel gekeken hebben) ook niet eenvoudig veranderen, dat het wel standaard meegenomen wordt.
En ten tweede; het openen van een terminal in een gemounte ISO. Ik kan naar een folder toe in mijn GUI, dan rechtermuisknop en "open in terminal" kiezen, dan krijg ik er een in die directory. Dat werkt dus niet in een hoop linuxen die ik gebruikt heb, waarmee dus de bruikbaarheid van die GUI nogal achteruit gaat.
Oud 02-05-2017, 21:33
Carn
Carn is offline
ik heb net 14 CentOS bakken een mooie update gegeven gevolgd door een reboot; alles binnen een minuut weer up and running -klopt af-
Oud 02-05-2017, 21:33
Verwijderd
Dat soort dingen ben ik nu allemaal aan het saltstacken.
Oud 02-05-2017, 21:34
Verwijderd
En ik wil 'iets' met Ceph gaan doen maar ik weet nog niet zo goed wat.
Oud 02-05-2017, 21:41
Carn
Carn is offline
voor ons de investering in tijd niet waard dat beetje automation wat we gebruiken biij het optuigen van machines en/of het updaten er van, of deploys van onze eigen applicatie hebben we zelf in elkaar gehacked. Mocht er 1tje omvallen dan staat alles binnen een kwartier op een andere machine; voor onze SLA meer dan ruimvoldoende.
Oud 02-05-2017, 21:43
Verwijderd
Mja, ik wil die papieren. Heb de eerste SCE al, nu de andere twee nog. Ga ik deze zomer halen.
Oud 02-05-2017, 21:45
Verwijderd
Vorig jaar heb ik twee examens op maandagavond gefailed, op dinsdagmiddag om 14:00 de presentaties (van 700 slides per stuk) doorgeworsteld, gelukkig kreeg ik mijn zwakke en goede gebieden te zien en er waren er een paar bij waar ik gelukkig helemaal niets aan hoefde te doen en van anderen een paar aannames die verkeerd waren en begrippen omgewisseld. Beiden gehaald. Dus misschien probeer ik het eerst wel zo
Oud 02-05-2017, 21:47
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Klinkt vooral als incompetent beheer eigenlijk. Vorig jaar zijn wij vier maanden bezig geweest met het troubleshooten van een probleem en dat bleek een bug te zijn in combinatie met twee specifieke zelfgeschreven DLL's, waarvan de ene partij niet wilde meewerken en ik van de andere de source code heb gekregen. Maar het interessante was, dat het alleen kon voorkomen in dit specifieke geval. Als er één maand langer updates op die domain controllers was gedaan, was dit niet voorgekomen Je verzint het niet.
Ik heb, na eerder al herhaaldelijk calls over issues met betrekking tot timing van reboots, eens moeten bellen toen ik op P aan het sleutelen was en Windows ineens de mededeling gaf dat er een reboot plaats ging vinden over 15 minuten. Je weet wel; dat scherm waar je niet omheen kan, met sexy countdown. Tijdens kantooruren. What the hell, man. Fucking irritant als je gedwongen de telefoon op moet pakken.

Maar los daarvan; zelfs al is het incompetentie, dan nóg.

Citaat:
En ten tweede; het openen van een terminal in een gemounte ISO. Ik kan naar een folder toe in mijn GUI, dan rechtermuisknop en "open in terminal" kiezen, dan krijg ik er een in die directory. Dat werkt dus niet in een hoop linuxen die ik gebruikt heb, waarmee dus de bruikbaarheid van die GUI nogal achteruit gaat.
Uhm, oh. Dolphin opent met shift-F4 een terminal in de geopende mount/dir, in ieder geval.
Oud 02-05-2017, 21:51
Verwijderd
Citaat:
Ik heb, na eerder al herhaaldelijk calls over issues met betrekking tot timing van reboots, eens moeten bellen toen ik op P aan het sleutelen was en Windows ineens de mededeling gaf dat er een reboot plaats ging vinden over 15 minuten. Je weet wel; dat scherm waar je niet omheen kan, met sexy countdown. Tijdens kantooruren. What the hell, man. Fucking irritant als je gedwongen de telefoon op moet pakken.

Maar los daarvan; zelfs al is het incompetentie, dan nóg.
Start->cmd(runasadministrator)shutdown /a

Dit is echt incompetent beheer. Als je een policy hebt dat updates op een bepaalde tijd geïnstalleerd worden dan hoort een reboot daar op een heel kort window gespecificeerd achteraan. Dus updates installeren tussen 1-2 voor de ene node, 4-5 voor de andere. En dan directe reboot. Is niet complex ofzo.

Citaat:
Uhm, oh. Dolphin opent met shift-F4 een terminal in de geopende mount/dir, in ieder geval.
In SLE12..SP3 werkt het niet. En dan kan ik de installer niet uitvoeren die ik nodig heb 7GB aan meuk op een kleine VM.
Oud 02-05-2017, 21:53
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
voor ons de investering in tijd niet waard dat beetje automation wat we gebruiken biij het optuigen van machines en/of het updaten er van, of deploys van onze eigen applicatie hebben we zelf in elkaar gehacked. Mocht er 1tje omvallen dan staat alles binnen een kwartier op een andere machine; voor onze SLA meer dan ruimvoldoende.
Wij hebben precies hetzelfde, op wat grote databases na die wel tijdrovend zijn als het op restoren aankomt.
Oud 02-05-2017, 21:57
Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Start->cmd(runasadministrator)shutdown /a

Dit is echt incompetent beheer. Als je een policy hebt dat updates op een bepaalde tijd geïnstalleerd worden dan hoort een reboot daar op een heel kort window gespecificeerd achteraan. Dus updates installeren tussen 1-2 voor de ene node, 4-5 voor de andere. En dan directe reboot. Is niet complex ofzo.
Ik meen mij te herinneren dat het te maken had met de manier waarop MS updates aanbood en dat soms updates failen waardoor het later nog eens geprobeerd wordt. Misschien is het ook wel zo dat ik ook redelijk veel te maken heb met True, voor de Linux-colo en daar het niveau duisent hoger is.

Citaat:
In SLE12..SP3 werkt het niet. En dan kan ik de installer niet uitvoeren die ik nodig heb 7GB aan meuk op een kleine VM.
Is er niet een andere file manager te vinden in de repo van SLE?
Oud 02-05-2017, 21:58
Carn
Carn is offline
Citaat:
Wij hebben precies hetzelfde, op wat grote databases na die wel tijdrovend zijn als het op restoren aankomt.
Hehe, exact de reden waarom wij in principe niet met databases werken voor onze applicatie, dat relatief kleine beetje wat we wel moeten bewaren is statisch dus schrijven we gewoon als platte files weg. Onze klanten hebben zelf de verantwoordelijkheid om via de door ons aangeboden API de nodige data te ontsluiten zodra men onze app aanroept; als men dat niet doet dan is dat hun eigen verantwoordelijkheid. We zijn hier dus wel wat rigide in, maar daar staat tegenover dat we qua performance en ook qua uptime het goed doen; voor ons een waardige tradeoff
Oud 02-05-2017, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Ik meen mij te herinneren dat het te maken had met de manier waarop MS updates aanbood en dat soms updates failen waardoor het later nog eens geprobeerd wordt. Misschien is het ook wel zo dat ik ook redelijk veel te maken heb met True, voor de Linux-colo en daar het niveau duisent hoger is.
Windows admins zijn er zoveel. Goede Windows-admins (want Windows is stiekem helemaal niet heel veel eenvoudiger in geavanceerde dingen) zijn echt in slechts een fractie.

Citaat:
Is er niet een andere file manager te vinden in de repo van SLE?
Ik vermoed dat het met de mount-tool te maken heeft.
Oud 02-05-2017, 22:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wij kregen een update van ons documentbeheersysteem maar om dat goed te laten werken moest Windows geüpdate worden, die update duurde vier uur en het moest tijdens kantooruren

Regels voor berichten