Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2002, 20:01
Synonym
Synonym is offline
Ik ben geen sXe, maar ik drink vrijwel nooit alcohol, ik rook niet, gebruik geen drugs, en heb geen seksuele relaties buiten mijn vriendje om ( )

Heel af en toe denk ik zin te hebben in een glaasje alcohol met uitgaan, dan haal ik dat, maar dan besef ik dat ik het toch niet lekker vind ach jah... En blowen ofzo, vind ik niet nodig, ik voel me al rielekst genoeg zonder een jointje. wat roken betreft: ik kan er niet tegen (heb astmatische bronchitis) en het lijkt me gewoon gigantisch ranzig.
Oud 08-10-2002, 20:10
Verwijderd
Ik zal even mijn ervaringen opschrijven.

Ik heb tot een paar maanden terug nooit gedronken. Verder gebruik geen drugs, sigaretten of wat dan ook.
Ik dronk nooit omdat ik een superhekel had aan drank. Mijn vader heeft altijd cafe's gehad waarik vanzelfsprekend dus ook kwam. Daar zag ik dan om drie uur 's middags mensen binnenkomen en en die twee uurtjes later weg stomdronken weggingen. Ik denk dat ik op de een of andere manier een anti-gevoel heb ontwikkeld tegen drank. Ik was ook altijd fel en emotioneel als het om drank ging, ik werd echt kwaad als mensen vertelden hoe dronken ze wel niet waren etc. etc.

Tot dus een paar maanden terug, toen had ik een paar mensen leren kennen en ineens komt iemand met een biertje voor me aanzetten. Ik accepteerde dit, en de smaak beviel me erg goed daarnaast dronken we niet om het drinken we waren gewoon aan het praten en ineens begon ik ook de gezelligheid in te zien van café's (dit was btw in de oka 18, sommige zullen het wel kennen ) wat ik tot dan toe nooit leuk had gevonden. Ik kwam echt voor de muziek in de oka. En sindsdien is mijn houding veranderd, ik heb er later namelijk nog heel erg over na lopen denken. Best vreemd eigenlijk, ik kan soms echter nog steeds fel worden als mensen totaal zinloze opmerkingen maken over bezopen raken of wat dan ook.

Dit is mijn theorie dus

Die avond was ik na twee biertjes trouwens al totaal van de wereld

Btw: van de term sXe had ik tot een paar maanden terug ook nooit gehoord, ik vind de term ook een beetje zinloos. Het komt zo over van: "kijk mij, ik ben ook stoer want ik ben supergezond". Je hoeft toch niet perse te zeggen dat je het bent
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten