![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Thee, melk, 2 boterhammen. 'smiddags: 3/4 boterhammen, drinken (maakt niet uit wat) Tussendoor: appel, banaan, manderijntje(s), kiwi, (jaja, gezond) en nog wat lekkers (nu zijn het pepernoten, over een paar weken kerstkranjes)... (hmm... wat minder gezond) 'savonds: gewoon eten. Als ik weer eens (in een actieve bui) ga lijnen vallen die ongezonde tussendoortjes weg.
||
Citaat:
![]() Zal nu wel weer zwaarder zijn, maar goed.. Nou ja, kweenie, op zich zou ik best wel willen stoppen met lijnen, mja, dan geef ik dus eigenlijk op, doe ik al met zoveel dingen ![]() Zodra ik op mn doel ben, kan ik er wel mee stoppen, k ben er gewoon nog niet.. Hoe gaat ie met jou eiglijk..? *knuffol*
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Met mij gaat het wel. k Moet dinsdag terugkomen bij schoolbegeleidster en krijg dan een adres van maatschappelijk werk. Verder heb ik de hele week nog niet gesnoepd ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Het commentaar op mijn ontbrekende avondeten kan ik zo beantwoorden: als ik het eet val ik nooit af, dus eet ik het liever niet dan wel. Aardappelen, vlees en groente vind ik zowieso al vies. Alleen italiaans en grieks of chinees kan ik niet weerstaan niet mee te eten..dus dat eet ik wel altijd mee.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
mijn vriend ( 1.83 m, < 60 kg ) ging ook fitnessen maar hij viel er alleen maar van af!! ( meer beweging --> meer verbranding )
||
Citaat:
edit: k weet het beter gemaakt, dietist(e) opzoeken werkt volgens mij nog beter
||
Verwijderd
|
Citaat:
sorry, moest ik ff zeggen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
'Ben al 3 dagen vet goed bezig (en dat is de laatste tijd echt veel voor mij)! Heb alleen vandaag 10 chipjes ofzo gegeten.
Ik merk ook dat mijn behoefte aan slechte dingen begint af te nemen. Ik heb me nog niet gewogen, doe ik denk ik maandag. Ben bang dat t juist demotiverend werkt. Op de een of andere manier kom ik altijd weer aan als ik weet dat ik ben afgevallen. Maar ik ben nu echt vastbesloten, ik wil graag zeker 5 kilo kwijt. Ik ben ongeveer 1.62 meter en woog daar een hele tijd rond de 52/53 kilo bij. Dat vond ik toen zelf te dik maar nu ik meer "vrouwelijke vormen" heb gekregen lijkt me dat een prima gewicht. Ik zat het afgelopen jaar echter niet zo lekker in mijn vel en weeg nu rond de 56/57 en daar ben ik niet zo blij mee. Ik vind mijn lichaam nu niet mooi en kan er niet tevreden mee zijn. Ik hoop dat t gaat lukken, jullie ook allemaal heeeel veel succes en doorzettingsvermogen gewenst! I'll be back (want ik vind dat dit echt werkt).
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() hier gaat het niet zo... ik wil niet meer telkens alle lekkere dingen laten liggen (zodra sinterklaas is afgelopen zijn er ook geen chocoladepepernoten meer te koop. Alleen jammer dat het nog zolang duurt voordat het sinterklaas is ![]() Maar hoe gaat het met jou? |
![]() |
|
Ik heb een vraagje:
als je ineens heel weinig eet, gaat je lichaam op de zuinig-stand, toch? En als je dan weer gewoon gaat eten, neemt je lichaam alles uit de binnengekregen voedingsstoffen op en kom je weer aan. Maar als je nou geleidelijk aan meer gaat eten, past je lichaam zich dan langzaam aan zodat je niet (veel) aankomt? En hoe geleidelijk zou dat dan moeten gaan? Ik hoop dat 't duidelijk is en dat jullie het weten, als er meer uitleg nodig is, hoor ik 't wel ![]()
|
Ik raad idd iedereen aan om veel water te drinken. Ik begon daar 2 weken geleden mee en ik drink eigenlijk alleen nog maar water... Als je er eenmaal aan went, is het helemaal niet moeilijk. Ik persoonlijk vind niet snoepen dus veel moeilijker.
En eet gewoon lekkere broodjes, ook al is dat met sandwich spread of honing en kaas. Het is altijd beter dan snoep!! En over die light frisdank: light is volgens mij idd veel slechter dan die 10 suikerklontjes in een 'gewoon' glas frisdrank. En je kunt tog ook vitamientje of multivitamine drinken? Dat vind ik hartstikke lekker en zit geen suiker in. Met dat water kun je het beste beginnen in een vakantie, want als je school hebt, lukt het voor geen meter... Dan zie je ten eerste die snoepautomaten op school, ten tweede denk je dan dus veel sneller ach boeie!! En zo werkt het hele rondje dus niet... Ik heb geporbeerd niet te snoepen, gewoon ontbijt en avondeten en dat ging 1 week goed. Ik viel geloof ik uhm... *denk* 5 á 6 kilo af in die week. Maar toen bleef het bij mij hangen. Net alsof dat mijn ideale gewicht was. Maar ja, toen ging het opeens niet meer en dan ga je alles weer inhalen en bladiebla. Mijn tip: begin eerst met het water in de vakantie en ga sporten. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ben in die 2,5 weken al 5 kilo afgevallen en wil die er niet graag weer aan hebben als ik normaal ga eten... vandaar mijn vraag ![]()
||
Citaat:
![]() Dat kan ik me voorstellen ja... Maar ik denk dat het helaas er wel aangaat... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() In de vakantie zit ik meer thuis, en als ik dan niets te doen heb ga ik eerder eten. |
![]() |
|
Het ging eigenlijk heel goed, alleen vanavond niet
![]() ![]() Ik ga me morgen weer wegen en hoop niet dat nou alles voor niets is geweest. Ik wil niet opgeven maar ben bang dat ik niet genoeg wilskracht heb ofzo. Ik heb heel snel zoiets van; zie je wel, het lukt me niet. Nou ja, ik weet natuurlijk wel dat ik niet zo moet denken *ramt kop tegen de muur* en dat ik gewoon door moet gaan met positief denken. Maar 't lukt ff niet. Nog eentje dan: ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
|
zijn er hier misshcien ook mensen die diabetes hebben en willen afvallen ? kdenk dat ik er daarom nog meer moeite mee heb! soms heb ik gewoon al een tijdje niet zoet gegeten en dan ben ik daar trots op maar dan moet ik opeens zoet eten
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Vandaag ging wel goed, heb superveel water gedronken. Wat vinden jullie van dit eetpatroon? Is het teveel om af te vallen?
- 2 boterhammen met tomaat en kaas - appel - glas karnemelk - 2 knackebrodjes met honing - glas grapefruitsap - 2 plakjes ontbijtkoek - avondeten - appel - heel veel water Zo heb ik vandaag gegeten en dat ging best goed! Ben alleen bang dat het teveel is. Ik heb me vandaag gewogen en ben nog niet zoveel afgevallen. Maar ik ben ook nog maar net begonnen en wil echt doorzetten dus ik laat me niet uit t veld slaan (nog bedankt sophietje ik had gisteren echt even een peptalk nodig ![]() Eén ding; woensdag beginnen mijn schoolexamens, tot en met de donderdag de week daarna. Ben bang dat ik door de stress ga snoepen. Weet iemand hoe ik dit een beetje tegen kan gaan? Allemaal veel succes!
|
Verwijderd
|
@ stout!: lijkt me een prima eetpatroon. Of iets teveel is om af te vallen of niet ligt ook aan de persoon, aan de stofwisseling en aan wat je op een dag doet (als je de hele dag stil zit heb je minder nodig dan wanneer je de hele dag loopt te rennen en te vliegen en 's avonds gaat sporten, dat is logisch). En in één dag val je ook niet af, het is dus logisch dat de weegschaal dat niet aan geeft. Afvallen moet je op de lange termijn doen, dat is behalve haalbaar ook veel beter (minder kans op jojo-effect ed). Ga niet elke dag op de weegschaal staan, dat demotiveerd alleen maar. Weeg je één keer per week, of nog liever één keer per maand oid.
Bij mij helpt bij stress kauwgom wel (mag ik wel niet, maar goed ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maandag woog ik 56.9, en ik ben benieuwd of er donderdag al wat af is. Wat ook belangrijk voor me is, is dat ik nu best trots op mezelf ben dat ik mezelf zo goed kan beheersen. Het geeft me veel positieve energie en daarom heb ik ook niet de drang om veel te gaan eten. Ik merk alleen wel dat ik er veel mee bezig ben, ik moet mezelf bijvoorbeeld dwingen om hier niet elke 10 minuten te gaan kijken ofzo. Nu kom ik ongeveer een keer per dag, want ik vind t echt helpen. Nog een ding: ben je voor je ongesteldheid zwaarder? Want dan kan het dat ik eigenlijk best afgevallen ben. Ik ben nogal onregelmatig ongesteld (meestal 1 keer in de 2 maanden) en ik heb t idee dat ik t nu bijna moet worden. Misschien dat dit ook van invloed is? Allemaal veel succes!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Let tijdens het afvallen niet specifiek op je gewicht! Gewicht alleen zegt maar erg weinig, vooral als je tijdens het afvallen ook sport!
Spieren hebben een grotere massa dan vet. Wanneer je dus veel traint kan het lijken dat je niets aan gewicht verliest, maar je vetpercentage gaat wel omlaag! Over eetgewoonten: Gewoon 3x per dag eten, maar niet te veel en niet te ongezond/vet. Vermijdt zoveel mogelijk suikers, vooral frisdranken zijn een boosdoener. Snoep niet, wanneer je tussendoor trek krijgt, kan je een cracker of een appel pakken. Er is niet een standaard dieet voor iedereen! Iedereen doet andere dingen en heeft een ander verbrandingspatroon! Er is dus geen vaste hoeveelheid die je moet eten. Maar kom nooit onder de 1000 kcal/dag omdat dit slecht voor je lichaam is! Drink veel water en doe een keer of 3-5 per week minmaal 30 minuten aan sport. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben het er alleen niet mee eens dat je suikers zoveel mogelijk moet vermijden. Suiker is een koolhydraat en is qua calorieën echt niet zo erg. Bovendien kun je je heel slap gaan voelen als je helemaal geen suiker eet en dan wordt je zin in "slechte" dingen juist heel erg versterkt. Honing of appelstroop op je brood is zelfs misschien wel beter dan bijvoorbeeld kaas. (Als je natuurlijk verder genoeg eiwit enz binnen krijgt, maar dat spreekt voor zich). Gewoon zuurtjes enzo is ook niet zo erg, de echt slechte dingen zijn taart en andere vette dingen. Je kunt dus beter erg oppassen met vet dan met suiker.
|
Verwijderd
|
Suikers worden dacht ik wel omgezet in vet oid...'k zal ff kijken of ik dat nog ergens kan vinden... Suikers zijn niet goed voor een mens, niet alleen ivm afvallen/aankomen. Suiker is vergif, om het maar ff hard te zeggen. Taart is slecht, oa door het vet, maar ook door de suiker die er in zit.
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Niet dat het natuurlijk zo makkelijk gaat, maar ja bij mij werkt het WEL, dus uhm... veel succes! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #48 Mara | 500 | 30-04-2005 16:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #41 Verwijderd | 500 | 01-04-2005 08:17 | |
Lichaam & Gezondheid |
hoeveel calorieen nodig? Buskruitje | 23 | 28-01-2005 18:23 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #7! Snufje | 237 | 19-01-2003 19:41 | |
Lichaam & Gezondheid |
afvallen marla | 6 | 24-10-2002 10:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #6! D-sire | 1 | 23-09-2002 23:50 |