Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2002, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
net ofandere partijen geen problemen signaleren
nee, die willen het 'onwetende' volk enkel regiseren
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2002, 13:59
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
nee, die willen het 'onwetende' volk enkel regiseren
Oud 17-11-2002, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
jij zou dat toch wel door moeten hebben, de groenlinksen leven in glazen kooien in het gooi (of in zeist, ik ben vaak langs rosenmullers huis geweest)
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 14:37
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
jij zou dat toch wel door moeten hebben, de groenlinksen leven in glazen kooien in het gooi (of in zeist, ik ben vaak langs rosenmullers huis geweest)
Heb je Palazzo di Pietro wel es gezien dan
Oud 18-11-2002, 10:56
BARON
BARON is offline
Citaat:
Joostje schreef:
Heb je Palazzo di Pietro wel es gezien dan
dat staat midden in een achterstandswijk in Rotterdam; ik ben er geweest en kan het dus weten, Joostje
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 12:32
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
BARON schreef:
dat staat midden in een achterstandswijk in Rotterdam; ik ben er geweest en kan het dus weten, Joostje
ik dacht dat het PdP in zo'n Italiaans stadje stond. Maar iig. is zn huis in Rdam ook best groot
Oud 18-11-2002, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:
ik dacht dat het PdP in zo'n Italiaans stadje stond. Maar iig. is zn huis in Rdam ook best groot
klopt, maar hij noemde zichzelf ook geen sociaal democraat en deed ook niet alsof hij zou begaan was met de minder kansrijken der aarde. Hij zocht enkel naar mogelijkheden om hun kansen te vergroten, in de plaats van ze in de watten te leggen met ons sociale stelsel, waarmee je enkel uitzichtloze situaties creëert.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 15:02
cottoncandy
cottoncandy is offline
Wouter Bos is wel een flexe dude
Eindelijk iemand in de politiek die niet lelijk is. Heh.
Ik zag hem laatst in een programma wat uitspraken doen over zijn ideeen, en dat klonk best ok
Oud 19-11-2002, 14:43
NN
NN is offline
Even een leuk weetje voor FEYENOORDvakX. Pim Fortuyn is jarenlang actief lid geweest van de PvdA. Ik denk dat de verhaaltjes over alle huizen van deze peroon trouwens niet erg relevant zijn voor dit discussieondewerp.

Om even weer op dit discussieonderwerp terug te komen;
Ik vind Femke Halsema (de nieuwe lijsttrekker van GL), zoals ze reageerde op het doodstrafidee van Nawijn, heel erg goed. Zij ontpopt zich als een volwaardig opvolger van Paul Rosenmöller.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 14:48
Verwijderd
Citaat:
NN schreef:
Even een leuk weetje voor FEYENOORDvakX. Pim Fortuyn is jarenlang actief lid geweest van de PvdA. Ik denk dat de verhaaltjes over alle huizen van deze peroon trouwens niet erg relevant zijn voor dit discussieondewerp.

doe nou niet alsof ik dat niet weet, links zijn was in die tijd hipper dan dat het vandaagde dag is. ben je ook bekend met de reden van zijn opzegging van het lidmaatschap????
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 14:55
NN
NN is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
doe nou niet alsof ik dat niet weet, links zijn was in die tijd hipper dan dat het vandaagde dag is. ben je ook bekend met de reden van zijn opzegging van het lidmaatschap????
Dus mensen worden lid van een partij omdat die stroming hip is??? Vertel jij maar eens over het opzeggen van Fortuyns PvdA-lidmaatschap. Wat onderbouwde bijdragen en niet elke keer vragen stellen, zouden jouw bijdragen aan de discussies inhoudelijk ten goede komen. (Dit is geen negatief verwijt, alleen een positieve tip.)
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 18:00
Severus
Severus is offline
Wim Kok natuurlijk! Jammer dat die man ermee gestopt is.

Ripper
Oud 19-11-2002, 18:05
Outsider
Outsider is offline
MN heeft dat heel mooi geschreven en ik laat die discussie ff aan anderen over.

Mijn favoriete politica:
Wim Kok. Zeker, uniek en heel oprecht. Hij was de MAN. Een groot voorbeeld voor iedereen!

Femke Halsema, Agnes Kant vanwege hun helderheid en, schoonheid en duidelijkheid.

Iemand met wie ik het niet eens was maar ik erg goed vond: Pim Fortuyn. Omdat hij uniek was en verbaal erg sterk was.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2002, 18:24
WolterB
WolterB is offline
jan marijnissen
agnes kant
femke halsema
Oud 19-11-2002, 18:57
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
WolterB schreef:
agnes kant
Vond ik vandaag bij ontbijt TV ietswat tegenvallen omdat ze m.i. niet zo goed uit haar woorden kwam. Dat vind ik werkelijk waar jammer als iemand dat niet goed kan.
Oud 19-11-2002, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Ripper schreef:
Wim Kok natuurlijk!
helemaal mee eens...

Wouter Bos is ook favoriet...
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 09:43
BARON
BARON is offline
Citaat:
NN schreef:
Dus mensen worden lid van een partij omdat die stroming hip is??? Vertel jij maar eens over het opzeggen van Fortuyns PvdA-lidmaatschap. Wat onderbouwde bijdragen en niet elke keer vragen stellen, zouden jouw bijdragen aan de discussies inhoudelijk ten goede komen. (Dit is geen negatief verwijt, alleen een positieve tip.)
Ach als je jong bent dan ben je ook vaak dom en dan stem je dus links, want dan kom je voor alle (zogenaamd) zielige mensjes op in de samenleving. (zo idealistisch zeg, ik moet er bijna een traantje bij wegpinken )

Later ga je nadenken, je hebt een baan en wil je toekomst veilig stellen. Ineens zie je dat al die 'zogenaamd' zwakkeren, voor het overgrote deel profiteurs zijn en dat iedereen gewoon moet werken voor zijn geld, jijzelf niet uitgezonderd.

Ook wat politiek betreft komt het verstand dus met de jaren
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 10:08
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef:
Ach als je jong bent dan ben je ook vaak dom en dan stem je dus links, want dan kom je voor alle (zogenaamd) zielige mensjes op in de samenleving. (zo idealistisch zeg, ik moet er bijna een traantje bij wegpinken )

Later ga je nadenken, je hebt een baan en wil je toekomst veilig stellen. Ineens zie je dat al die 'zogenaamd' zwakkeren, voor het overgrote deel profiteurs zijn en dat iedereen gewoon moet werken voor zijn geld, jijzelf niet uitgezonderd.

Ook wat politiek betreft komt het verstand dus met de jaren
We zijn van dezelfde leeftijd en ik acht mezelf toch vrij verstandig en stem overtuigd links. Deel daarvan is inderdaad het opkomen voor mensen in de samenleving. Zeker de zwakkeren.
Elk mens heeft recht op een menswaardig bestaan en hoe erg je ook een hekel hebt aan idealisme, dit vind ik een gezond en ethisch plausibel standpunt.

De paranoia tegenover profiteurs is slechts in minieme mate met zinnige argumenten te onderbouwen. Als je al een ander de schuld wil geven dat je je toekomst niet veilig kunt stellen (daarmee bedoel je neem ik aan dat je met je werk niet genoeg geld verdiend, omdat dat al ingepikt wordt door uitkeringtrekkers?) bekijk dan eens waar het meeste geld naartoe gaat...juist, naar de staat.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 10:12
BARON
BARON is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
We zijn van dezelfde leeftijd en ik acht mezelf toch vrij verstandig en stem overtuigd links. Deel daarvan is inderdaad het opkomen voor mensen in de samenleving. Zeker de zwakkeren.
Elk mens heeft recht op een menswaardig bestaan en hoe erg je ook een hekel hebt aan idealisme, dit vind ik een gezond en ethisch plausibel standpunt.

De paranoia tegenover profiteurs is slechts in minieme mate met zinnige argumenten te onderbouwen. Als je al een ander de schuld wil geven dat je je toekomst niet veilig kunt stellen (daarmee bedoel je neem ik aan dat je met je werk niet genoeg geld verdiend, omdat dat al ingepikt wordt door uitkeringtrekkers?) bekijk dan eens waar het meeste geld naartoe gaat...juist, naar de staat.
en die geeft het weer aan die zwakkeren, als het aan links ligt.

op zich kan ik best jou praten, je bent tenminste niet zo'n dweper als Joostje.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 10:24
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef:
en die geeft het weer aan die zwakkeren, als het aan links ligt.

op zich kan ik best jou praten, je bent tenminste niet zo'n dweper als Joostje.
Met mij valt best te praten.
In de reacties van Joostje kan ik me trouwens best vaak vinden, al heeft hij in dit topic weinig gereageerd.

En ik vind het overigens een goede zaak dat er geld gaat naar zwakkeren. Het is niet zo dat zij zoveel geld toebedeeld krijgen dat zij zich eenzelfde comfort kunnen verschaffen als 'normaal' werkende mensen, in veel gevallen kunnen ze zelfs maar net rondkomen.
Bovendien pompen zij dat geld ook weer de maatschappij in.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 10:27
BARON
BARON is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Met mij valt best te praten.
In de reacties van Joostje kan ik me trouwens best vaak vinden, al heeft hij in dit topic weinig gereageerd.

En ik vind het overigens een goede zaak dat er geld gaat naar zwakkeren. Het is niet zo dat zij zoveel geld toebedeeld krijgen dat zij zich eenzelfde comfort kunnen verschaffen als 'normaal' werkende mensen, in veel gevallen kunnen ze zelfs maar net rondkomen.
Bovendien pompen zij dat geld ook weer de maatschappij in.
maar je snapt natuurlijk wel dat het bij mij weerstand oproept dat jullie het altijd voor de buitenlandse zwakkeren opnemen, en nooit voor de blanke nederlander, die het ook niet altijd makkelijk heeft
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 10:31
waaromniet?
waaromniet? is offline
Over politici graag, ik word moe van off topic troep verwijderen.
Oud 20-11-2002, 10:36
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef:
maar je snapt natuurlijk wel dat het bij mij weerstand oproept dat jullie het altijd voor de buitenlandse zwakkeren opnemen, en nooit voor de blanke nederlander, die het ook niet altijd makkelijk heeft
Daarom had ik het ook niet over 'buitenlandse' zwakkeren. Ik had het net zo goed over autochtone werklozen en alleenstaande moeders. Die hebben het ook moeilijk en ook zij krijgen daarom geld uit de staatskas. Of studenten als ik. Wanneer ik later ga werken vind ik het helemaal niet erg dat ik eigenlijk een deel van mijn salaris inlever aan die mensen. Je zou het zelf ook kunnen zijn.
Links neemt het voor al die mensen op, ook wanneer ze van buitenlandse afkomst zijn. De reden waarom het lijkt dat ze zich vooral daarop richten is dat rechtse partijen veelal juist willen inkorten op die groep.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 10:47
BARON
BARON is offline
Citaat:
KontraDix schreef:
Daarom had ik het ook niet over 'buitenlandse' zwakkeren. Ik had het net zo goed over autochtone werklozen en alleenstaande moeders. Die hebben het ook moeilijk en ook zij krijgen daarom geld uit de staatskas. Of studenten als ik. Wanneer ik later ga werken vind ik het helemaal niet erg dat ik eigenlijk een deel van mijn salaris inlever aan die mensen. Je zou het zelf ook kunnen zijn.
Links neemt het voor al die mensen op, ook wanneer ze van buitenlandse afkomst zijn. De reden waarom het lijkt dat ze zich vooral daarop richten is dat rechtse partijen veelal juist willen inkorten op die groep.
op bepaalde groepen wel ja, we weten allemaal welke
Met citaat reageren
Oud 20-11-2002, 12:40
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
BARON schreef:
op bepaalde groepen wel ja, we weten allemaal welke
nee, vertel eens?
Oud 20-11-2002, 12:51
Joostje
Joostje is offline
ik kom alleen op voor allochtonen, en dan het liefst met een ander kleurtje

yea whatever
Oud 20-11-2002, 13:26
BARON
BARON is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
nee, vertel eens?
ga maar naar de links versus rechts discussie
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 09:52
Krastain
Krastain is offline
Niesco Dubbelboer

(nieuw bij PvdA)
Oud 28-11-2002, 21:43
L1
L1 is offline
JP Balkenende. Hij een gewone man, met goede ideeen. dat waardeer ik.

-----------------
L1
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten