Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2002, 17:31
TygerStyle2001
TygerStyle2001 is offline
Citaat:
Rebirth Of Cool schreef:

En ondertussen gaat het gewoon om de commercie en et geld, wat een kut marokaan
dan snap je heel de essentie van het nummer en de artiest niet...
Oud 24-10-2002, 18:29
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Kunnen we ook liedjes maken "kut-alto's" oid..
Want ooooow we zijn zo zielig, want we worden zo gediscrimineerd..

Ik vind t gewoon zielig.. En behalve de tekst is de rest van het liedje ook nog 'ns bagger..
Oud 24-10-2002, 18:38
Verwijderd
Na het lezen van het Topic ben ik blij dat ik het nummer niet ken, verder ben ik het met 86Dagreed eens, mensen zitten veel te snel met het wijzende vingertje. Ik ben geen racist maar een Marokkaan waar ik het goed mee kan vinden moet ik nog ontmoeten, dan stel ik m'n standpunt bij.
Oud 24-10-2002, 19:56
wesley
wesley is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
en zo lees je meer gevallen, 8 marokkanen die een geestelijk gehandicapt meisje verkrachten enzovoort. Noem eens 1 marokkan die wat betekent heeft hier in Nederland.
nerd! jij bent ook zo'n type die alleen maar de negatieve dingen uit het nieuws haalt... jammer iets meer inzicht en je kan het wel ver schoppen in deze maatschappij. Maar bij the way, dat waren GEEN 8 MAROKKANEN maar 8 TURKEN jah? begrijp je dat? en als je het nieuws toch volgt moet je dit ook weten --> wat dat zielige meisje allemaal heeft opgehangen was een grote BULL SHIT! het was dus niet waar.

greetzzz wesley
Oud 24-10-2002, 20:15
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
ten eerste vind ik je manier van discussievoeren erg onaangenaam. Het is erg agressief en aanvallend, dat is meestal een slecht punt in discussies.
Ik ben in een discussie liever mezelf dan dat ik lief ga doen en eromheen ga lullen. Suggestie: dan reageer je niet. Niet mijn probleem, wel jouw keuze

Citaat:
Even puntje: Nobelprijs, wat daar belangrijk aan is? Dit antwoord verbaasd me echt. Je weet toch wel wat het is??? Dit is echt een stom antwoord.
Waardeoordeel dat als feit wordt gebracht. Like, omdat een voetbaltrainer met team de cup wint zijn zij helden en zijn ze tof? Dat mag een ieder voor zich toch uitmaken? Mij kan interesseert het geen reet dat die gozer een nobelprijs wint. Dat ben ik toch ook niet verplicht?

Citaat:
En natuurlijk noem ik BN-ers, ik bedoelde ook die het ver geschopt hadden in Nederland.
Dus een BNer is het ultieme droomvoorbeeld zoals iedere Nederlander wil zijn? Hoe kun je nou weten of beoordelen of iemand het ver heeft geschopt in Nederland? Hoe kun je die mening als feit brengen?

Het is geen feit dat alle BNers mensen zijn die veel vrienden hebben, gelukkig zijn, rijk zijn, intelligent zijn, goed kunnen vliegen vangen, etc.

Citaat:
dat punt van je met de chipknip, het gaat niet om tof zijn of iemand aanbidden, het gaat om wat ie gepresteerd heeft, en daar mag je verder je eigen mening over hebben hoor.
Met deze voorbeelden plaats je de mensen in kwestie op een voetstuk. Alsof ze zo geweldig zijn. Alsof anderen in deze maatschappij niet goed functioneren? Iedereen doet dat op zijn/haar eigen manier.

En dat jij vindt dat deze mensen dat beter doen dan anderen vind ik best; dat je het aan anderen opdringt niet, daar moet je anderen vrij in laten. Die waardes kan een ieder voor zich aan de prestatie geven.

Er zijn een behoorlijk arsenaal van boeken en films geschreven welke hiermee te maken. Het droombeeld van elke Amerikaan: American dream heet de film geloof ik. Zo heb je wel meer films, ik kom zo gauw even niet op een voorbeeld...

Citaat:
Fortuyn heeft wel degelijk de politiek wakker geschud, er zijn statistische onderzoeken uitgevoerd waarin dat uitwees.
Ten eerste had ik dan graag een bron daarvan. Ten tweede zet ik sterk mijn vraagtekens of dat wel op een positieve manier is geweest en of de gevolgen wel zo positief zijn. Ten derde vind ik zoals ik net al zei dat naar mijn mening met name GL en de SP spijkerharde kritiek leveren.

Citaat:
En van Cruyff en Hiddink, nee voor jou niet, maar voor miljoenen anderen wel, waardoor je wel vast kunt stellen dat ze een impact hebben gehad, nietwaar?
Hoogstens voor de economie. Nou, joy. Nogmaals: iedereen is er vrij in om er waarde aan te hechten of ze iets nuttigs hebben toegevoegd aan de maatschappij.

Citaat:
en dat laatste antwoord erger ik me groen en geel aan. Positieve discriminatie heet dit. Ik wil het niet zwart maken, het is een minderheid die het zichzelf mag aanrekenen dat ik er zo over denk.
Een bepaald persoon dacht ook ooit op die manier.... kunnen gevaarlijke gevolgen hebben. Denk ajb ff na voordat je op die manier generaliseerd.

Citaat:
Ik heb niets tegen turken, Arabiers enz. Dat zijn toch ook minderheden? Ik ben van mening dat marokkanen gewoon erg agressief zijn, en dat heb ik al meerdere malen ondervonden.
Daar komt de aap uit de mouw: je hebt een aantal negatieve ervaringen met Marokkanen waardoor je stereotyperend over ze denkt en ze allemaal als negatief afschilderd.

Net zoiets als dat alle LPFers dom zijn. Net zoiets dat iedereen die 'links' is pro-communistisch is. Net zoiets als dat elke nerd Linux gebruikt. Net zoiets als dat elke gabber kaar is. Net zoiets als dat elke oma grijs is. Net zoiets als dat elke Muziek-bezoeker van emo houdt. Net zoiets als dat iedereen met een piercing alternatief is. Net zoiets als dat iedereen met een overhemd een kakker is. Net zoiets als dat iedereen die 10 minuten of langer op de WC zit problemen heeft met de spijsvertering. Net zoiets als dat iedereen die cannabis gebruikt ook aa de harddrugs zit. Net zoiets als dat iedereen die dik is veel chips, friet en andere vette troep heet. Net zoiets als dat iedereen die moeilijk kan lopen heeft gezopen. Net zoiets als dat iedere FB aan vriendjespolitiek doet. Met die geweldige signature van Neuk! ga ik toch ook niet van jou zeggen dat je niet werkt, aan de harddrugs zit en het leven als 1 groot feest ziet? Tip: Neuk! - wat ik zeg.

Citaat:
Ik vind dat er iets mis is met hun gedachten over normen en waarden hier.
Concreet: wat wil je dan doen om het criminaliteit-probleem onder allochtonen jongeren aan te pakken (waarbij ik er even van uitga dat die uitspraak waar is).

Bottomline: laat iedereen ZELF bepalen of een bepaald persoon iets ontzettend positiefs aan de maatschappij toevoegt. Dat veel mensen dat vinden betekend nog niet dat ze dat ook daadwerkelijk hebben gedaan noch dat iedereen dat moet vinden.
Oud 24-10-2002, 21:02
mainsupreme
mainsupreme is offline
hmm als ik niet naar tekst ed. kijk, maar naar mueziek zelf, vind ik eht refrein wel erg zuigend irritant en niet lopend
Oud 24-10-2002, 21:32
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
86dagreed schreef: Wat doen ze goed dan?
Nou wat dacht je van onze economie draaiende houden omdat wij er zelf geen trek in hadden???
Ik ken ze niet bij naam, maar dat zou een flinke lijst worden...

Over het nummer: ik vind het een kutnummer.....het loopt naar mijn idee niet lekker, maarja, ik ken verder ook geen nummers van em, dus doe ook geen uitlatingen over het wel of niet hebben van talent....

Maar eindelijk ook eens een marokkaan die durft te zeggen hoe hij het ervaart, ipv altijd hetzelfde nederlandse LPF standpunt....
Schapen...
Oud 24-10-2002, 21:51
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
nerd! jij bent ook zo'n type die alleen maar de negatieve dingen uit het nieuws haalt... jammer iets meer inzicht en je kan het wel ver schoppen in deze maatschappij. Maar bij the way, dat waren GEEN 8 MAROKKANEN maar 8 TURKEN jah? begrijp je dat? en als je het nieuws toch volgt moet je dit ook weten --> wat dat zielige meisje allemaal heeft opgehangen was een grote BULL SHIT! het was dus niet waar.
mooie wesley komt toch nog goede dingen uit je mond.
Oud 24-10-2002, 22:40
liesje 19
liesje 19 is offline
ik vind het een beetje flauw dat hij daarover een liedje maakt.
Het is natuurlijk heel erg makkelijk om zo te shockeren.
Verder vind ik het nummer erg eentonig.
Oud 24-10-2002, 23:11
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
jammer dat er toch nog mensen zijn die een hele gemeenschap erbij betrekken terwijl een paar personen het slecht doen

en veel mensen moeten eerst maar even de essentie van het liedje achterhalen voordat ze hun grote mond openen met alleen maar kritiek

en diegene met kritiek voelen zich blijkbaar aangesproken door het liedje(terwijl het over de media gaat), beetje triest
en ook gelijk oordelen over een artiest terwijl ze de rest van zijn nummers niet kennen

Rat
Oud 25-10-2002, 09:39
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
LeRatLuciano schreef:
jammer dat er toch nog mensen zijn die een hele gemeenschap erbij betrekken terwijl een paar personen het slecht doen

en veel mensen moeten eerst maar even de essentie van het liedje achterhalen voordat ze hun grote mond openen met alleen maar kritiek

en diegene met kritiek voelen zich blijkbaar aangesproken door het liedje(terwijl het over de media gaat), beetje triest
en ook gelijk oordelen over een artiest terwijl ze de rest van zijn nummers niet kennen

Rat

Citaat:
ik vind het een beetje flauw dat hij daarover een liedje maakt.
Dat vind ik ook van de poltieke strategie van weilen P. Fortuin...
Oud 25-10-2002, 14:19
* ²ºº² Maniac ²ºº² *
* ²ºº² Maniac ²ºº² * is offline
mja dat van wat in venlo is gebeurt zal wel goeie promotie voor die cd zijn he...
Oud 25-10-2002, 15:06
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
* ²ºº² Maniac ²ºº² * schreef:
mja dat van wat in venlo is gebeurt zal wel goeie promotie voor die cd zijn he...
Tjongejonge werkelijk waar.. er was ook een Nederlander bij hoor! Bovendien zijn zij afkomstig uit een probleemstraat waar zowel allochtonen als autochtonen zorgen voor problemen...

Zullen we dan doen?
Schoppen we die Marokkaan naar Marokko en die Nederlander die schoppen we de Noordzee of het IJselmeer in?

NB: voor de duidelijkheid: schuingedrukte is sarcastisch.

Laatst gewijzigd op 25-10-2002 om 16:56.
Oud 25-10-2002, 15:22
86dagreed
86dagreed is offline
ten eerste even over die wesley knul: Ga alsjeblieft eerder naar bed dan je hierover uitlaten. Alleen maar negatieve dingen uit het nieuws haalt? Er zijn weinig positieve dingen. Dan zeg je: ja, maar die komen er niet. Ik vind dat de negatieve kant zwaarder hangt dan de positieve kant.

Citaat:
dystopia schreef:
Tjongejonge werkelijk waar.. er was ook een Nederlander bij hoor! Bovendien zijn zij afkomstig uit een probleemstraat waar zowel allochtonen als autochtonen zorgen voor problemen...

Zullen we dan doen?
Schoppen we die Marokkaan naar Marokko en die Nederlander die schoppen we de Noordzee of het IJselmeer in?
onze forumbaas die van het topic afwijkt. Goed, het probleem is dat marokkanen hier in feite te gast zijn. Ze komen van een ander land en mogen hier wonen. Prima, geen problemen mee. Maar als je vervolgens mensen gaat doodslaan, jatten, criminele activiteiten uithalen, dan wordt het mij te gortig. Ze hebben daar andere normen en waarden. Prima, maar pas je wel aan als je hier komt.

Die marokkaan terugsturen met zijn familie en die nederlander opslutien lijkt me prima oplossing. Ook deze Nederlanders zijn een probleem, natuurlijk, dat geef ik ook toe, maar ik den dat in verhouding gezien meer marokkanen fout ziten dan Nederlanders.
Oud 25-10-2002, 16:16
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
damn er zijn toch ook zoveel nederlanders die crimineel zijn

maar dan betrekt niemand er de hele gemeenschap bij

je moet kijken naar een persoon..niet naar de fouten van anderen en omdat ze van dezelfde achtergrond zijn hun op dezelfde manier bekijken

Rat
Oud 25-10-2002, 16:21
Vinzz
Vinzz is offline
tuurlijk zijn er veel nederlanders crimineel klopt... toch lijken sommige "buitenlandse" jongeren (en dan bedoel ik niet alleen marrokanen)vaak veeeel sneller aggresief te worden.. zomaar....

voorbeeldje: ik las pas op een ander forum van iemand die te hard langs een groepje (altijd groepje natuurlijk) liep en geslagen werd.. dat vind echt zo'n typisch geval ..

fietsen stelen enzo das 1 ding.. maar geweld plegen tegen een ander individu .. (bijv. vanwege een aanmerking van iemand anders op bepaald gedrag).. tja.....

en die nederlander die bij dat gedoe betrokken was mogen ze van mijn part ook in de zee dumpen ja

Laatst gewijzigd op 25-10-2002 om 16:24.
Oud 25-10-2002, 16:27
DarkRaven
DarkRaven is offline
Het nummer vind ik niet zo slecht; en als je de tekst zo kut vind moet je eens naar andere nummers van hem gaan luisteren en dan zul je horen dat hij toch wel goed kan rappen

Trouwens, met 'Ze' bedoelt hij denk ik de mensen die zich door dit lied voelen aangesproken.

Maar waarom doen jullie mensen zo moeilijk? Ik denk dat iedereen die dit lied een aantal keer gehoord heeft wel door heeft wat hij met lied wil zeggen.

Laatst gewijzigd op 25-10-2002 om 16:30.
Oud 25-10-2002, 16:30
Vinzz
Vinzz is offline
Citaat:
DarkRaven schreef:

Trouwens, met 'Ze' bedoelt hij denk ik de mensen die zich door dit lied voelen aangesproken.
laten we dat maar hopen dan
Oud 25-10-2002, 16:36
DarkRaven
DarkRaven is offline
Citaat:
wallflower schreef:
Kunnen we ook liedjes maken "kut-alto's" oid..
Want ooooow we zijn zo zielig, want we worden zo gediscrimineerd..

Ik vind t gewoon zielig.. En behalve de tekst is de rest van het liedje ook nog 'ns bagger..
Rappen, rappers rappen vaak over de maatschappelijke problemen en het harde leven

Maargoed, het gaat dus over een maatschappelijke probleem: de marokkanen in NL. Hij wil alleen maar opkomen voor de marokkaanse gemeenschap in NL en met dit liedje aan de mensen duidelijk maken dat ze niet alle marokkanen over een kam moeten scheren.
Oud 25-10-2002, 16:42
TygerStyle2001
het feit dat er al meer als 124 reacties over dit liedje op dit forum zijn, en dat de discussie over generalisatie van marokkanen in nederland is aangewakkerd laat al toch al zien dat dit een geniaal nummer is??
Oud 25-10-2002, 16:54
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
onze forumbaas die van het topic afwijkt.
In een discussie komt dat wel vaker voor, heh? Mocht je er slapeloze nachten van krijgen : forum33 / het zeurforum.

Citaat:
Goed, het probleem is dat marokkanen hier in feite te gast zijn.
Wat is daar dan problematisch aan?

Citaat:
Ze komen van een ander land en mogen hier wonen. Prima, geen problemen mee. Maar als je vervolgens mensen gaat doodslaan, jatten, criminele activiteiten uithalen, dan wordt het mij te gortig. Ze hebben daar andere normen en waarden. Prima, maar pas je wel aan als je hier komt.
Aanpassing komt van 2 kanten. Blijkbaar spreekt dat niet voor zich.
Daarnaast geloof ik niet dat het in Marokko wel legaal is dat je daar (en ik quote): mensen mag doodslaan, mag jatten en criminele activiteiten mag uithalen. Ik weet niet of je het in de gaten hebt maar naast dat je Nederlander bent, ben je ook een wereldburger. Wat wil jij: het probleem verplaatsen. Daarnaast is jouw oplossing niet realistish aangezien deze mensen -hoewel zij een andere cultuur hebben dan de gemiddelde cultuur van autochtonen- vaak de Nederlandse nationaliteit bezitten. Vele wonen hier al jaren. Die kun je niet op deze manier over 1 kam scheren lieverd.

Citaat:
Die marokkaan terugsturen met zijn familie en die nederlander opslutien lijkt me prima oplossing. Ook deze Nederlanders zijn een probleem, natuurlijk, dat geef ik ook toe, maar ik den dat in verhouding gezien meer marokkanen fout ziten dan Nederlanders.
Dan discrimineer je aangezien je met 2 maten meet en kijkt naar nationaliteit. Bovendien is het onrealisties. Daarnaast geef je de Nederlander een straf waardoor hij in gevangenschap leeft. Dat tijdsbestek komt niet overeen met dat terugsturen: dat is eenmalig en permanent.
Oud 25-10-2002, 16:55
De Ideale Schoonzoon
De Ideale Schoonzoon is offline
ik vind het nummer niet goed...

das mijn mening...

I'm out....
Oud 25-10-2002, 17:02
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
meeste mensen hebben gewoon een stereotype marokaan in hun hoofd en gaan dus geen moeite doen om die mensen individueel beter te leren kennen , dus de enige keer dat ze met marokanen te maken hebben, is al ze opvallen bv bij aggressief doen etc. Dit versterkt hun vooroordeel alleen maar en in de media wordt alleen sensatie opgenomen dus dit versterkt het ook. Als je gewoon niet bevooroordeeld op een marokaan afstapt en een praatje met hem maakt zul je zien dat het niet allemaal stereotypen zijn. ofzo does this make any sense?
Oud 25-10-2002, 17:10
Kirk22
Kirk22 is offline
Hij doet precies waarvoor hij anderen beschuldigd. Volgens mij generaliseerd hij juist Nederlanders en beschuldigd hij de Nederlanders (dus mij ook) van onterechte haat.
Oud 25-10-2002, 17:14
TygerStyle2001
Citaat:
Kirk22 schreef:
Hij doet precies waarvoor hij anderen beschuldigd. Volgens mij generaliseerd hij juist Nederlanders en beschuldigd hij de Nederlanders (dus mij ook) van onterechte haat.
nee, tjap, wat LeRat ook al 3000 keer probeert te vertellen, hij bedoelt met 'ze' niet 'de nederlanders' maar de media die de marokkanen probeert zwart te maken, is dat zo moeilijk te begrijpen???
Oud 25-10-2002, 18:21
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
dystopia schreef:
In een discussie komt dat wel vaker voor, heh? Mocht je er slapeloze nachten van krijgen : forum33 / het zeurforum.

Wederom een bar slechte opmerking van je. Leer eens iets over emoties bedwingen en rationeler zijn.

Wat is daar dan problematisch aan?

Je haalt het uit de context, ze zijn hier te gast en horen zich goed te gedragen, dat is wel iets anders dan als je hier geboren bent, naar mijn bescheiden mening. Want we laten die mensen toe, zijn zo vriendelijk ze te accepteren en dan gaan ze verrot doen. Als jij thuis komt bij een onbekende ga je toch ook nit meteen de PC uit het raam gooien?

Aanpassing komt van 2 kanten. Blijkbaar spreekt dat niet voor zich.
Daarnaast geloof ik niet dat het in Marokko wel legaal is dat je daar (en ik quote): mensen mag doodslaan, mag jatten en criminele activiteiten mag uithalen. Ik weet niet of je het in de gaten hebt maar naast dat je Nederlander bent, ben je ook een wereldburger. Wat wil jij: het probleem verplaatsen. Daarnaast is jouw oplossing niet realistish aangezien deze mensen -hoewel zij een andere cultuur hebben dan de gemiddelde cultuur van autochtonen- vaak de Nederlandse nationaliteit bezitten. Vele wonen hier al jaren. Die kun je niet op deze manier over 1 kam scheren lieverd.

Nogmaals: Het gaat om het normen en waardenverschil wat daar duidelijk anders is dan hier. Er wordt teveel een 'bendevorming' gesignaleerd. Ze luisteren weinig naar hun ouders (hun moeder stelt eigenlijk weinig voor), en in bijv. Gouda is de criminaliteit te hoog. Als zelfs de politie niet meer op het station durft te komen is er iets mis. Het probleem verplaatsen, en gedeeltelijk oplossen, omdat als je een marokkkan terugstuurt en daar de bak inflikkert, heeft ie genoeg straf gehad.

En ik scheer wel alles over 1 kam omdat mij het bewijs nog niet is geleverd van een vriendelijke marokkan. Als ze in groepen zijn, boezemen ze angst in. dat lijkt me niet de bedoeling.

Dan discrimineer je aangezien je met 2 maten meet en kijkt naar nationaliteit. Bovendien is het onrealisties. Daarnaast geef je de Nederlander een straf waardoor hij in gevangenschap leeft. Dat tijdsbestek komt niet overeen met dat terugsturen: dat is eenmalig en permanent.
Onrealistisch is het woord.

En dat terugsturen: het is ook bedoeld voor permanentie, ik nam aan dat je dat wel snapte ja. Wegwezen met die idioot die hier is gekomen en mensen doodslaat. Antwoorden staan ook in de quote, voor duidelijkheid.
Oud 25-10-2002, 18:22
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
mensen hier lezen niet eerst andere dingen, maar zetten gelijk hun eigen mening neer over iets waar ze de bedoeling niet eens van weten

en die mensen met vooroordelen en kritiek over allochtonen kennen volgens mij geen enkele allochtoon anders zet je niet van die domme dingen neer >SCHANDE

Rat

Laatst gewijzigd op 25-10-2002 om 18:24.
Oud 25-10-2002, 18:30
86dagreed
86dagreed is offline
Citaat:
LeRatLuciano schreef:
mensen hier lezen niet eerst andere dingen, maar zetten gelijk hun eigen mening neer over iets waar ze de bedoeling niet eens van weten

en die mensen met vooroordelen en kritiek over allochtonen kennen volgens mij geen enkele allochtoon anders zet je niet van die domme dingen neer >SCHANDE

Rat
bullshit. Jij gaat ervanuit dat alle allochtonen vriendelijk zijn?
Nou het gaat mij niet om de allochtonen, maar om de marrokkanen, ik ken alleen geen vriendelijke.
Oud 25-10-2002, 18:35
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
betekent dat niet dat ze er niet zijn
Oud 25-10-2002, 18:39
superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
Marokkanen

zo.
Oud 25-10-2002, 18:44
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
bullshit. Jij gaat ervanuit dat alle allochtonen vriendelijk zijn?
Nou het gaat mij niet om de allochtonen, maar om de marrokkanen, ik ken alleen geen vriendelijke.

jammer voor je...ken er genoeg die het wel zijn

maar ja misschien woon jij in een schijt dorpje en ken je alleen het nieuws waar als een allochtoon wat heeft gedaan het opeens een marokkaan/surinamer is en als het een nederlander is het 'een man/vrouw'

Rat
Oud 25-10-2002, 22:42
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
dr zeggen nu allemaal marrokanen op straat 'ik ben een kut marrokaan'

wat gebeurt er toch veel door dat nummer
Oud 26-10-2002, 11:56
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
neh, 's nix.
Oud 26-10-2002, 14:24
86dagreed
86dagreed is offline
wat me opvalt is dat het merendeel hier, vooral dystopia erg slecht is in discussievoeren. Ik ben al stom dat ik op die onzinnige praat van hem inga (zoals: waarom is nobelprijs belangrijk, noem voorbeelden van nederlands die iets goed hebben gedaan, hoe dom kun je zijn!)

Ik besluit hiermee ook om niet meer te reageren,

ontopic: nummer zuigt.
Oud 26-10-2002, 14:58
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Ik heb het topic niet gelezen, en mijn reactie zal al wel voorbij gekomen zijn maar toch wil ik het ff zeggen:

Ik vind 't echt niet kunnen wat ie doet, zingen over 'ZIJ vinden ons' en 'ZIJ roepen' enzo.. vet generalisering, hij doet PRECIES waar hij zich zogenaamd tegen afzet in z'n nummer, hij scheert elke autochtone Nederlander over één kam, alsof we ALLEMAAL Marrokanen haten zeg
Oud 26-10-2002, 15:38
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
wat me opvalt is dat het merendeel hier, vooral dystopia erg slecht is in discussievoeren.
dan zou ik me toch es wat af gaan vragen als ik jou was.
Oud 26-10-2002, 15:57
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
't is toch altijd wel weer typisch dat als er iemand doodgemept wordt en 't zijn toevallig Marokkanen dat meteen iedereen over de hele Marokkaanse gemeenschap heenvalt. Alle Marokkanen zijn dan ineens kut...
Maar als ik dan lees dat de moeder van L. (marokkaan 1) zegt dat haar zoon een instrument van God was... Tja, dan doe je ook geen moeite om de Nederlandse samenleving te vriend te houden...
Oud 26-10-2002, 16:09
konflict
konflict is offline
ik kan me d'r niet druk om maken eigenlijk

nummer vind ik niet speciaal en die tekst, ook niet. beetje goedkoop provoceren, en dat lukt 'm aardig gezien dit topic.
Oud 26-10-2002, 16:56
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
ach...
Oud 26-10-2002, 18:24
Verwijderd
Kutnederlanders

Ze willen ons zwart maken door ons met hun nummers te raken.
Ook al hebben ze niks crimineels gedaan ik moet ze zeker uitbraken
Ze willen ons zwart maken door liedjes te maken
Tijd dat dit verandert heb je dat niet in de gaten.
Dit is het enige wat ik heb, stop mijn hart er in.
Dus ik meen het als ik rap en dat is dat ding.
Waardoor ik win als Pim in 2002, je mening uiten is voor de zwakkeling.
Ook al is het jaren geleden de geschiedenis herhaalt zich is al een paar keer gebleken.
Veel van ons gasten hier zo waren tevreden totdat we de Marokkanen zag feesten in Ede.
Maar we waren niet te voorbarig geweest, ze vierden feest omdat Pim Fortuyn naar de hemel was geracet
Het is nu tijd om wat aandacht te besteden aan actuele problemen mathematisch beschreven.
Over wat er onder Marokkanen hier leeft.
Vaak terecht worden ze gehaat en gevreesd
De krant speelt er op in en met name tv maar dat jij er aan mee deed verbaast me nog steeds.
Ik ben aardig op dreef en als ik eenmaal begin ouwe moet niemand me stoppen want ik kan me niet meer inhouden.
Wat ik zeg klinkt misschien eenvoudig maar de marokanen maken graag grapjes over het tragische ongeluk in de twin towers
Ze kwamen hier als gastarbeiders.
On the downlow wat goede hash-verspreiders.
Ik weet nog hoe ze me noemden vroeger, ik was wat kleiner; vieze nederlander, dat is wat ze zeiden.

Refrein

Lijkt erop dat we weer verder kunnen, dj Acid laat de track verder runnen
Grondleggers van de wis- en sterrenkunde, wie zegt dat Nederlanders niet liefhebben kunnen.
Oordelen ik hoor ze velen. Ik wil er wat van zeggen door wat met woorden te spelen.
Raymzter is een poëet die behoorlijk kan spreken.
Maar waarom rapt hij nummers over de nederlanders en hun gebreken
Je hoorde me zeker, Ik ben door aan breken.
Niet dat ik verwacht dat je weet wie ik ben.
Shit ik ben een mens.
God weet wie ik ben.
En ik ken net zo veel marokanen als dat ik nederlanders ken
Ook al eten we turks brood. We rappen over marokanen en dat word uiteindelijk ook mijn dood
Ik word vaak geschopt totdat ik sterren zie
Klappen van Achmed komen harder aan dan die van El Moumni.
De marokanen halen alleen de negatieve zinnen eruit bang als ik een keer op wat diepere dingen stuit.
Want dan zien we het beeld van de stereotype juist en willen we het liefst dat de gehele marokaanse bevolking verhuist
En dat is tragisch ook al spreek ik geen arabisch, het ritme doet het werk voor me shit is magisch.
En je hoort het werkt goed schijn als de ster die je bent op dit culturele erfgoed.

Refrein

Shit als dit kan mijn dag bederven als ik langs een marokaan loop en moet ik mijn geld verbergen.
Maar mijn kinderen hebben het vast nog erger, Dan zijn er niet een paar marokanen maar dan zijn er bergen.
Marokanen zijn hier dan wel geboren dat kan ik ook horen.
Maar als ze hun gedrag niet verbeteren vind ik dat ze hier niet thuishoren.
Mijn eerlijke woorden doen zeer aan hun oren
Doordat niemand wat durft te zeggen gaat de wereld verloren.
Dus zal ik doorgaan of zal ik kappen ermee.
Niet elke marokaan is slecht maar
met elke boot komen er wel een paar ratten mee.
Wil je wat kennis neem dat dan maar mee.
Best wel dapper van Pim want ik zag echt geen een persoon
Die tegen de mening van de marokanen in ging
Liever had ik op dit nummer nooit een parody gemaakt
Maar ik wil de marokanen duidelijk maken dat de nederlanders degene zijn die worden belaagd.

bron
Oud 26-10-2002, 19:03
fucking hero
fucking hero is offline
Op lowlands was ie wel grappig,
had ihij zon lied met 'blablablablablabla OF NIET' Was wel grappig..
Oud 26-10-2002, 20:21
Verwijderd
Meesterlijke tekst van Kutnederlanders!
Raymzter is gewoon zielig, en ik moet ook nog steeds een aardige Marokkaan ontmoeten.
Oud 26-10-2002, 20:23
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
86dagreed schreef:
wat me opvalt is dat het merendeel hier, vooral dystopia erg slecht is in discussievoeren. Ik ben al stom dat ik op die onzinnige praat van hem inga (zoals: waarom is nobelprijs belangrijk, noem voorbeelden van nederlands die iets goed hebben gedaan, hoe dom kun je zijn!)
Het feit dat je me hier persoonlijk probeert aan te vallen door je waardeoordeel als feit te brengen zegt voor mij genoeg. HAHAAHHAHA ik ben niet onder de indruk doei!
Oud 26-10-2002, 21:41
TygerStyle2001
Citaat:
86dagreed schreef:

Ik besluit hiermee ook om niet meer te reageren,

ontopic: nummer zuigt.
jij bent gewoon een beetje dom....
Oud 26-10-2002, 21:43
TygerStyle2001
Citaat:
DiSiLLUSiON schreef:
Ik heb het topic niet gelezen, en mijn reactie zal al wel voorbij gekomen zijn maar toch wil ik het ff zeggen:

Ik vind 't echt niet kunnen wat ie doet, zingen over 'ZIJ vinden ons' en 'ZIJ roepen' enzo.. vet generalisering, hij doet PRECIES waar hij zich zogenaamd tegen afzet in z'n nummer, hij scheert elke autochtone Nederlander over één kam, alsof we ALLEMAAL Marrokanen haten zeg
hieruit concludeer ik dus dat jij marokkanen discrimineert
Oud 26-10-2002, 23:01
Retarded
Retarded is offline
Citaat:
TygerStyle2001 schreef:
hieruit concludeer ik dus dat jij marokkanen discrimineert
dit moet je dan toch even uitleggen...

Ik vind het zelf ook een dom nummer... ikzelf heb nix tegen Marokkanen, zolang ze zich maar goed genoeg aanpassen en zich aan de normen en waarden houden die de Nederlandse samenleving gewend is. Ik ken meer marokkaanse jongeren die dit niet doen, dan wel doen...

Helaas heb ik zelf bijna alleen maar slechte ervaring met marokkaanse jongeren... Ik ben heel simpel van mening dat de jeugdcirminaliteit harder aangepakt moet worden... ook onder de nederlanders en andere rassen.

Zeg maar dat ik discrimineer, maar ik vind het toch wel opvallend dat in de kroegen waar ik wekelijks kom, de buitenlandse jongeren altijd zorgen voor de problemen... Waarom ga je stappen om op een barkruk te zitten en andere mensen link aan te kijken??!?! Waar slaat dat op??? Ik zeg niet dat alle buitenlandse jongeren dit doen, maar ik zie (bijna) nooit nederlanders op deze manier omgaan met hun uitgaansomgeving.

Laatst gewijzigd op 26-10-2002 om 23:04.
Oud 26-10-2002, 23:40
DescenT
DescenT is offline
Ik ga chocoladekoekjes bakken.
Oud 27-10-2002, 12:49
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
Retarded schreef:
.
je discrimineert niet, je vertelt alleen maar wat je meemaakt

ikzelf heb veel meerdere slechte ervaringen met marrokanen

'eej jongen ga uit die portiek'
'dude ik zit hier lekker, dr zijn toch genoeg andere portieken'
'eej doe niet brutaal'
(en vervolgens beginnen ze me allemaal te meppen )

dat is al weer een tijd geleden though. dit zou ook kunnen gebeuren met nederlandse gozers die moeilijkk doen (dat is waar veel mensen nog niet eens aan denken) maar als je veel dat soort dingen meemaakt neig je wel te vervallen naar bevooroordeelde bekrompen visies

maar bijvoorbeeld op mijn werk heb ik een marrokaanse collega en dat is gewoon een goede gozer

ik laat mijzelf niet vervallen tot discriminatie en vooroordelen

maar als ik weer eens shit zou krijgen heb ik wel zoiets van, damn, jullie pakken wel de verkeerde. ik ben de gast die opkomt voor jullie enzo..
ach.
fok it.
Oud 27-10-2002, 21:06
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
wat ook zo fout is...ieder persoon met een noord afrikaans uiterlijk is gelijk een marokkaan

moest ik even kwijt

Rat
Oud 27-10-2002, 22:09
Bienie
Bienie is offline
Ik ken een meisje en die noemt iedere allochtoon die ze ziet 'Turk'. Zelfs als ze bijv. een Pakistaan ofzo ziet lopen noemt ze hem/haar Turk... das zo irritant hè

maargoed Raymzter...best koel nummer, koele tekst wel, moet daar maar es meer van checken dan

Regels voor berichten