Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2002, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Undying_Angel schreef:
Doosachtig?
Hoewel die 3e van rechts wel es langs mag komen
HAHAHAHA
dat is nog de ergste van allemaal!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2002, 16:25
The Undertaker
The Undertaker is offline
Citaat:
Yeahroen schreef:
Dat lijken me precies de juiste bands om op zo'n verzamelaar te zetten. Dat zijn toch door gothic beïnvloede en met gothic flirtende rockbands? Die hebben juist alles met 'gothicrock' te maken.
NEE
het is Gothic METAL
en Moonspell is Gothic/DOOM, een andere tak van de Doom dan we gewend zin, maar zelfs Cold Mourning is Doom, terwijl het bijna als ouderwetse Heavy Metal Klinkt...

maar goed....
Moonspell, Trail of Tears en Nightwish horen er gewoon niet op
Moonspell = Gothic/Doom
Trail of Tears = Gothic/Black (luister maar eens naar de nieuwe cd)
Nightwish = PowerMetal

Dus..... tja
maar goed

ik vind het gewoon stom, dat zulke geniale bands vergeleken worden met de "Gothic-Rock-van-tegenwoordig" (Within Temptation doel ik dus op)

jammerlijk is het, dat ze zulke domme cd's kunnen maken
er zijn wel meer van dat soort cd's

Beauty in Darkness bijvoorbeeld, die titels mogen dan weer wel

ze hadden het woord rock niet moeten gebruiken....
Oud 15-11-2002, 16:34
FireCracker
FireCracker is offline
ik vind al die namen voor verschillenden soorten muziek zowieso stom, ik heb van de helft van de bands waar ik naar luister geen id wat voor muziek het is.. .en het intersseert me eigenlijk ook niet echt
Oud 15-11-2002, 16:35
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Ja maar het woord metal is te heidens en rebels om hoge verkoopcijfers te halen
Oud 15-11-2002, 16:36
Passenger
Passenger is offline
Citaat:
Undying_Angel schreef:
Het probleem is dat gothic-rock geen gothic muziek is... Echt gothic muziek, dat is industrial...
? hoort darkwave ook niet onder de categorie gothic?
(met industrial doel je op bands als Das Ich? toch? of is mijn muziekbeeld ECHT totaal verkeerd? )
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 16:45
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
darkwave/industrial het hoort allemaal bij gothic. Gothic metal is andere koek.
Oud 15-11-2002, 18:57
Morphia
Morphia is offline
Citaat:
Vice schreef:
wie of wat is dat
Dat wil je niet weten.

Dit is geheel subjectief, uiteraard.

Laatst gewijzigd op 15-11-2002 om 19:05.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 18:59
Passenger
Passenger is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
darkwave/industrial het hoort allemaal bij gothic. Gothic metal is andere koek.
?? sorry? ik doe niet eigenwijs hoor maar ik snap geloof ik niet helemaal waarom dat andere koek is als Gothic zelfs al in de naam zit? Wat maakt darkwave gothic en Gotich Metal niet?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 19:02
Morphia
Morphia is offline
Citaat:
Undying_Angel schreef:
Het probleem is dat gothic-rock geen gothic muziek is... Echt gothic muziek, dat is industrial...

Within Temptation is ook geen gothic... Das fantasy metal
Naar mijn idee valt dat allemaal wel onder de grote noemer Gothic. Dat vind ik juist het leuke eraan: de varieteit, waar iedereen zijn draai in kan vinden.

(Ik weet trouwens wel wat je bedoelt.)
Oud 15-11-2002, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Morphia schreef:
Naar mijn idee valt dat allemaal wel onder de grote noemer Gothic. Dat vind ik juist het leuke eraan: de varieteit, waar iedereen zijn draai in kan vinden.

(Ik weet trouwens wel wat je bedoelt.)
Exact.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2002, 22:43
Vice
Vice is offline
Citaat:
Tu-Tone schreef:
?? sorry? ik doe niet eigenwijs hoor maar ik snap geloof ik niet helemaal waarom dat andere koek is als Gothic zelfs al in de naam zit? Wat maakt darkwave gothic en Gotich Metal niet?
Omdat het een metal soort is. Het heet ook gothicmetal en geen metal gothic want dan was het waarschijnlijk wel een gothic soort.
Oud 16-11-2002, 01:11
Rodre
Rodre is offline
Mooi toch, eindelijk een verzameling met echte muziek. Mag dat ook eens een kans hebben zeg? Tussen al dat best of trance gedoe met Jan Wayne erop enzo, kijk dat is erg!

Het zou pas erg worden als er op stond 'The best of K-Otic rock'
Lijkt me wel lachen als de fans van dat bandje het verkeerd verstaan en deze CD aanschaffen...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 10:36
Yeahroen
Yeahroen is offline
Citaat:
The Undertaker schreef:
NEE
maar goed....
Moonspell, Trail of Tears en Nightwish horen er gewoon niet op
Moonspell = Gothic/Doom
Trail of Tears = Gothic/Black (luister maar eens naar de nieuwe cd)
Nightwish = PowerMetal

ik vind het gewoon stom, dat zulke geniale bands vergeleken worden met de "Gothic-Rock-van-tegenwoordig" (Within Temptation doel ik dus op)

jammerlijk is het, dat ze zulke domme cd's kunnen maken
er zijn wel meer van dat soort cd's

Beauty in Darkness bijvoorbeeld, die titels mogen dan weer wel

ze hadden het woord rock niet moeten gebruiken....
Moonspell, TOT en Nightwish zijn precies de bands die mensen die al jaren liefhebber van WT zijn, ook al jaren luisteren. Die bands zijn vergelijkbaar met WT. Geniaal zo je wilt, maar WT is altijd net zo geniaal geweest. Als je dat niet inziet, dan behoor je zelf waarschijnlijk ook tot de mensen die het hele genre pas recentelijk ontdekt hebben.
"zulke domme cd's", zijn erg tergend en de bijbehorende tv-reclame's ook. Daar geef ik je volledig gelijk in. Echter, metal is een subgenre van rock. Alles wat dus gothic-metal genoemd wordt kun je rustig ook gothic-rock noemen.
Het onderscheid tussen gothicmetal en doommetal is flinterdun (zeker voor de beoogde doelgroep van die verzamel-cd, de mensen die net WT en After Forever hebben leren kennen).
Oud 16-11-2002, 10:57
Verwijderd
OMFG

Toch vraag ik me af, hoe kom jiij in vredesnaam aan deze fotos?
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Glow schreef:
OMFG

Toch vraag ik me af, hoe kom jiij in vredesnaam aan deze fotos?
zoeken en tregenkomen

cu2 is er bijv. al een goed voorbeeld van
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 13:42
Morphia
Morphia is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Mijn nieuwe aanwinsten:

[Foto]
[Foto]

Dat bovenste meisje is toch wel lief? Maar WAAROM heeft ze een huis op haar borst getekend?
Oud 16-11-2002, 14:49
Vice
Vice is offline
vond ze zeker mooi
Oud 16-11-2002, 15:39
Verwijderd
hmpff...eerst wast wel grappig, foto van de breezergoths..maar nu wordt het een beetje uitgemolken...
laat die mensen zich lekker zo kleden/opmaken, als zij dat nou leuk vinden....

*geirriteerd*
Met citaat reageren
Oud 16-11-2002, 18:58
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
Tu-Tone schreef:
er is een levensgroot verschil tussen die twee. Gothic is in feite darkwave en insudtrial, maar bands als trail of tears, moonspell en nightwish zijn gewoon gothic metal, omdat ze een subgenre van de metal bestrijken.
Oud 17-11-2002, 13:19
Passenger
Passenger is offline
weer wat geleerd danku
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 14:28
The Undertaker
Citaat:
Yeahroen schreef:
Moonspell, TOT en Nightwish zijn precies de bands die mensen die al jaren liefhebber van WT zijn, ook al jaren luisteren. Die bands zijn vergelijkbaar met WT.

Geniaal zo je wilt, maar WT is altijd net zo geniaal geweest. Als je dat niet inziet, dan behoor je zelf waarschijnlijk ook tot de mensen die het hele genre pas recentelijk ontdekt hebben.

Het onderscheid tussen gothicmetal en doommetal is flinterdun
ze luisteren de muziek misschien net zo lang
maar ga jij voor de gein eens Moonspell luisteren.... jezus zeg, als er iets NIET op WT lijkt... maar goed, als jij gelukkig word als je ze hetzelfe vind ben ik blij voor je

ja man, ik ben een breezergoth..

en die laatste zin is toch wel het gaafst
"Het onderscheid tussen gothicmetal en doommetal is flinterdun"
HAHAHAHAHA, beetje jammer
ga eerst maar eens luisteren wat Doom Metal dan is

probeer voor de grap Evoken en Esoteric eens, Funeral Doom, das wel effe wat heeeeeeeeeel anders als Gothic.
Of Officium Triste ofzo..
of Necare
of Novembers Doom
en als je dat allemaal gehoord hebt... dan heb je meteen doro dat je eigen post niet klopte

conclusie
Oud 17-11-2002, 15:40
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef:
hmpff...eerst wast wel grappig, foto van de breezergoths..maar nu wordt het een beetje uitgemolken...
laat die mensen zich lekker zo kleden/opmaken, als zij dat nou leuk vinden....

*geirriteerd*
maak van dat geirriteerd maar aangesproken
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 15:48
Yeahroen
Yeahroen is offline
Citaat:
The Undertaker schreef:
ga jij voor de gein eens Moonspell luisteren.... jezus zeg, als er iets NIET op WT lijkt... maar goed, als jij gelukkig word als je ze hetzelfe vind ben ik blij voor je

Wanneer heb ik gezegd dat ik ze hetzelfde vind? Vergelijkbaar; want zelfde doelgroep/mensen die het leuke muziek vinden. Dus uitermate geschikt voor die (belachelijke) verzamel-cd. Daar hadden we het over, niet over zo nauw mogelijk gedefinieerde hokjes tussen betreffende bands.

ja man, ik ben een breezergoth..

Oh, ik dacht dat je die fase al zeker twee maanden ontgroeid was.

en die laatste zin is toch wel het gaafst
"Het onderscheid tussen gothicmetal en doommetal is flinterdun"

Inderdaad, zeker voor de doelgroep van die verzamel cd, zoals ik al zei.

HAHAHAHAHA, beetje jammer
ga eerst maar eens luisteren wat Doom Metal dan is
probeer voor de grap Evoken en Esoteric eens, Funeral Doom, das wel effe wat heeeeeeeeeel anders als Gothic.
Hey, stijlpurist, we hebben het hier over gothic-metal, niet over gothic. Da's namelijk heeeeeeel wat anders....
Of Officium Triste ofzo..
of Necare
of Novembers Doom
en als je dat allemaal gehoord hebt... dan heb je meteen doro dat je eigen post niet klopte

Staan die bands of die verzamel-cd dan? Nee toch? Moonspell staat er op en die passen (tegenwoordig) zeker bij de andere bands op die cd.
Je zet jezelf mooi voor schut door te denken dat bands als Nightwish, Trail Of Tears en Moonspell niet op zo'n verzamel-cd thuishoren. Door te zeggen dat een verzamelaar als 'Beauty in Darkness' ineens wel ok is (waarschijnlijk alleen maar omdat je daar geen tv-reclame voor gezien hebt), maak je het er niet veel beter op.

Tuurlijk is het vervelend om te zien dat 'jouw' Moonspell bekend wordt bij een groot 'breezergoth' publiek. Waarschijnlijk ben je ook iemand die hard roept dat WT zich het laatste jaar heeft uitverkocht? En dat ze vroeger wel true en evil waren?

Oud 17-11-2002, 16:38
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
mag ik je er even op attenderen dat the undertaker toch al net wat meer weet van gothic en doom metal dan de gemiddelde luisteraar van dit genre. Daarnaast geloof ik niet dat hij er iets om geeft wanneer jij hem een wannabe vind.
Oud 17-11-2002, 17:23
Yeahroen
Yeahroen is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
mag ik je er even op attenderen dat the undertaker toch al net wat meer weet van gothic en doom metal dan de gemiddelde luisteraar van dit genre. Daarnaast geloof ik niet dat hij er iets om geeft wanneer jij hem een wannabe vind.
Misschien wel juist doordat ie er zoveel naar luistert, ziet hij over het hoofd dat de 3 bands waarvan hij denkt dat ze niet op die verzamel-cd thuishoren, er nou juist prima op kunnen. Als ik die verzameleraar moest samenstellen, dan had ik die bands in kwestie er ook op gezet. Past prima in het rijtje 'bands zoals WT die leuk gevonden (kunnen) worden door (voornamelijk) meisjes die graag meer muziek zoals WT en AF (en Nightwish) willen leren kennen.
Als Undertaker daadwerkelijk zoveel kennis van zaken heeft, zal hij moeten beamen dat de verzamel-cd in kwestie een logische samenstelling van bands heeft. Zeggen dat dat niet zo is omdat een band geen gregoriaanse powerdoomgothic with angelic crapvocalwildstyle elementen is maar een atmosferische gothicdoomrockband met female satanic grunts is gezever in de marge.

Ik wens degenen die via deze verzamelcd leuke bands leren kennen veel luisterplezier. Koopt gelijk allen een album van Moonspell, zodat die lui eindelijk in de hitlijsten komen en er mooie(re) muziek op de radio komt. Leve de Breezergoth!
Oud 17-11-2002, 17:27
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Achjah.. Ik zou em niet kopen, maar als iemand die muziek toch leuk vind, laat ze dan lekker. Heus niet iedereen die WT ofzo goed vind is een commerciele BrEEZzzaaAAhh-goth, dat is nogal erg generaliserend. Ik ken ook een aantal die-hard Within Temptation-fans die al vanaf begin fan waren, btje lullig om die te associeren met die top40-huppeltjes..
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 17:29
Verwijderd
Iemand wilde een playlist, is da deze?

1 1 Within Temptation - Mother Earth
1 2 Nightwish - Bless The Child
1 3 Beseech - Illusionate
1 4 Trail Of Tears - Liquid View
1 5 Lacuna Coil - Swamped
1 6 Therion - Ljusalfheim
1 7 Myriads - Sanctum Of My Soul
1 8 Flowing Tears - Serpentine
1 9 Within Temptation - Deceiver Of Fools
1 10 Moonspell - Nocturna
1 11 Sentenced - Guilt And Regret
1 12 Divercia - Everlasting
1 13 After Forever - Monolith Of Doubt
1 14 Tristiania - Tender Trip On Earth
1 15 Sirenia - Sister Nightfall

Maar goed, dit is gewoon een leuk schijfje voor de beginnende liefhebber. Hoe het heet maakt toch geen flikker uit, als het beessie maar een naam heeft.
Commercieel goed ingesprongen op de wat groeiende populariteit van deze muziek. Leuk voor de bands die er op staan, worden ze ontdekt door meer mensen. Is volgens mij helemaal niks mis mee.
Dus mja...wat is het probleem eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 17:33
Verwijderd
Citaat:
wallflower schreef:
Achjah.. Ik zou em niet kopen, maar als iemand die muziek toch leuk vind, laat ze dan lekker. Heus niet iedereen die WT ofzo goed vind is een commerciele BrEEZzzaaAAhh-goth, dat is nogal erg generaliserend. Ik ken ook een aantal die-hard Within Temptation-fans die al vanaf begin fan waren, btje lullig om die te associeren met die top40-huppeltjes..
Ja, en ik ken dus ook een paar die waren fan van WT, maar die schamen ze zich ervoor dat ze 10 jaar geleden Gothic zijn geworden..

Naar concerten gaan van WT is echt niet meer leuk, vroeger wel..
nu niet meer..
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 17:33
Verwijderd
Ik geloof dat ik 't wel met Yeahroen eens ben.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 17:40
Vice
Vice is offline
Citaat:
Iscariot schreef:
Iemand wilde een playlist, is da deze?

1 1 Within Temptation - Mother Earth
1 2 Nightwish - Bless The Child
1 3 Beseech - Illusionate
1 4 Trail Of Tears - Liquid View
1 5 Lacuna Coil - Swamped
1 6 Therion - Ljusalfheim
1 7 Myriads - Sanctum Of My Soul
1 8 Flowing Tears - Serpentine
1 9 Within Temptation - Deceiver Of Fools
1 10 Moonspell - Nocturna
1 11 Sentenced - Guilt And Regret
1 12 Divercia - Everlasting
1 13 After Forever - Monolith Of Doubt
1 14 Tristiania - Tender Trip On Earth
1 15 Sirenia - Sister Nightfall

moeten ze nou echt 2 keer WT der op zetten
Oud 17-11-2002, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef:
moeten ze nou echt 2 keer WT der op zetten
jah, aan zoiets herken je cheap-ass verzamel cd's
die mensen kennen niet genoeg bands..
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 18:16
Verwijderd
nouwjah zeg, bijna pcies dezelfde artiesten als op de 1e cd...omg wat erg
Met citaat reageren
Oud 17-11-2002, 18:20
Verwijderd
Citaat:
freakjuh schreef:
nouwjah zeg, bijna pcies dezelfde artiesten als op de 1e cd...omg wat erg
Inderdaad

De eerste cd is trouwens voor 5 pleurotjes te koop bij de Mediamarkt... Helaas kwam ik daar te laat achter en heb ik de volle 18 euro betaald.. oplichters
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 11:43
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef:
Inderdaad

De eerste cd is trouwens voor 5 pleurotjes te koop bij de Mediamarkt... Helaas kwam ik daar te laat achter en heb ik de volle 18 euro betaald.. oplichters
genaaid idd
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 11:56
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
wallflower schreef:
met dat eerste ben ik het eens, maar ik ben geen die-hard wt fan, vanaf het begin, maar ik zie mezelf ook niet als een top 40 huppeltje... en ik vind mother earth ook hun beste album, maar dat verschilt per iedereen, ik hou gewoon niet zo veel van grunts, en naja.. dat hele fantasy thema op mother earth bevalt mij gewoon beter, maar dan ben ik toch nog geen top40 huppeltje?
Oud 18-11-2002, 12:26
Verwijderd
Citaat:
terror koe schreef:
Jullie zeuren over het verkeerde onderwerp.

Er staat geen gothic rock op deze cd, DAT is pas erg!
wat dan wel volgens jou?

[wacht in spanning]
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 13:20
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
McLaren schreef:
wat dan wel volgens jou?

[wacht in spanning]
gothic pop! stom gezeik over al die stijlen en true gothic, en blablabla
Oud 18-11-2002, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Pherwilyaiel schreef:
gothic pop! stom gezeik over al die stijlen en true gothic, en blablabla
Ik zei al een keer eerder dat Linkin Park grindcore is..
[snap je de hint?]
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 13:33
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Ik zei al een keer eerder dat Linkin Park grindcore is..
[snap je de hint?]
Oud 18-11-2002, 16:10
Verwijderd
Citaat:
terror koe schreef:
wat dacht je van... *tromtromtrom* (dat is spanningopbouw)...
metal??

klopt, dat staat er OOK op.
Maar jij zei het alsof er helemaal geen gothic-rock op stond..
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 18:58
Vice
Vice is offline
Citaat:
terror koe schreef:
wat dacht je van... *tromtromtrom* (dat is spanningopbouw)...
metal??
ik dacht dat je de title bedoelde
Oud 18-11-2002, 21:28
Verwijderd
Citaat:
terror koe schreef:
Noem de gothic rock eens die erop staat dan? Ik ken de helft niet, maar het lijkt me zeer, zeer onwaarschijnlijk.
als je al de helft niet kent, hoe kun je daar dan over oordelen...
Met citaat reageren
Oud 18-11-2002, 21:59
Carn
Carn is offline
wat kunnen mensen toch zielig doen over een verzamel cd
Oud 19-11-2002, 11:43
blacky
blacky is offline
he bah.........de gothic"rock" gaat commercieel en als je de bands goed vindt kan je net zo goed een hele cd van die band kopen.
Oud 22-11-2002, 10:16
Undying_Angel
Undying_Angel is offline
Citaat:
McLaren schreef:
HAHAHAHA
dat is nog de ergste van allemaal!!!
DAAROM JUIST!!!
Oud 22-11-2002, 10:20
Undying_Angel
Undying_Angel is offline
Citaat:
McLaren schreef:
Mijn nieuwe aanwinsten:

[FOTO]
[FOTO]
Kijk hier maar eens
Oud 22-11-2002, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Undying_Angel schreef:
Kijk hier maar eens
*proest*
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 12:29
Undying_Angel
Undying_Angel is offline
Citaat:
eXo schreef:
*proest*
Oud 22-11-2002, 12:31
Verwijderd
ik vind the best of gothic rock eigenlijk gewoon een klote cd, niet dat ik de muziek slecht vind, want negen van de tien bands luister ik gewoon, aleen hij is in de verkeerde tijd uitgegeven, als ze die cd 2 jaar geleden hadden uitgegeven had niemand ernaar gekraait, nu omdat within temptation geluisterd word door het commerciele publiek, schijt iedereen erop, ik dus ook.

en by the way, loop niet zo te zeiken op within temptation, jullie (check: de meesten van jullie) vonden het 2 jaar geleden nog geweldig, en nou is het opeens kut, dat zegt meer over jullie dan over wt

ik persoonlijk vind wt nogsteeds prima, aleen mother earth heb ik nou wel heel vaak gehoord, de eerste 2 cd's zijn gweoon geweldig, ice queen is gweoon kapotgedraaid door de radio en tmf, dan gaatie vervelen....
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 13:44
The Undertaker
ik ben WT nooit kut gaan vinden
blijf ze nog steeds cool vinden

en dat hebben vast wel meer mensen

alleen de naam gothic-ROCK vind ik nog steeds niet kunnen
Reageren

Regels voor berichten