Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2002, 13:30
Mirage2000
Mirage2000 is offline
[quote]ik-ke schreef:
[b]
Citaat:
Mirage2000 schreef:
In metaforische zin dus. Dan is het niet te begrijpen waarom Jezus wel letterlijk de zoon van God is.

Ja in feite wel ja, maar liefde tussen vader en zoon is duidelijk, het geeft aan hoeveel Hij om ons geeft. God neemt ons tot zijn kinderen aan als wij in Zijn eigen Zoon geloven, die hij uit liefde voor ons gegeven heeft.

Waarom kun je de metafoor niet toepassen op Jezus?

Citaat:
ik-ke schreef:
[Kortom God is een en al liefde waar ik dus bij Allah niet geloof...
Tsja, persoonlijke keuze. Ik kies ook niet voor het Christendom. De liefde is namelijk ver te zoeken. Het christendom zegt dat we in zonde geboren zijn. Kan dat wel waar zijn? Het zegt dat de eerste mens zondigde en daardoor betrad de zonde de aarde. Aangezien de zonde gekomen is, maakt het alles corrupt, zelfs elke nieuwgeboren baby.
Kun jij de logica volgen? Kun je geloven dat de mensen al verdoemd zijn , voordat ze nog iets gedaan hebben? Welke rechter zou mensen veroordelen voor misdaden die zij nooit gepleegd hebben? Een rechter kan dat nooit doen, behalve door vergissing.
Maar hoe zit het dan met God? Zou hij zoiets doen? Ik kan me zulke valse ideeen niet voorstellen over God. Hij is Rechtvaardig. Hij houdt je verantwoordelijk(zoals het in de Koran staat) voor datgene wat jij doet en beschuldigt je niet van wat de eerste mens heeft gedaan.
Maar zelfs als je iets verkeerds doet, is God bereid je te vergeven. Hij is bereid ieder die tot Hem wendt en oprecht vergiffenis vraagt te vergeven. En alles tussen jou en God. Geen bekentenissen-boxen of biechthokjes zoals bij de christenen en niemand die onder jou zondes moet lijden.

=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2002, 13:40
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
ik-ke schreef:
Bij Allah heerst meer het idee dat je alles moet verdienen. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar ik zou gewoon bang voor hem zijn. Vooral: ''aarde=test en hemel=beloning''...
Gehoorzaamheid aan en liefde voor Allah onstaan in het gemoed en in het hart door een krachtig geloof in Zijn bestaan en door een diep bewustzijn van de genade, het weldoen en het embarmen, die aan Allah worden toegeschreven. Vrees voor Hem echter wordt teweeggebracht door het besef van Zijn Toorn en misnoegen. Het uit liefde, gehoorzaamheid en vrees voortkomend gevoel is de vroomheid(taqwa), die dan ook de grondslag vormt voor alle goede handelingen en een behoeding is voor alle kwade handelingen en toeeigeningen.

Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 12:42
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
ik-ke schreef:
Bij Allah heerst meer het idee dat je alles moet verdienen. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar ik zou gewoon bang voor hem zijn. Vooral: ''aarde=test en hemel=beloning''...
Geloof jij in de duivel???

[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (25-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 12:48
soulless
soulless is offline
Ik trek me van beide geen donder aan. De wereld is van hen die hun eigen regels maken Jullie mogen wat mij betreft de hemel hebben.
Oud 25-01-2002, 12:56
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
soulless schreef:
Ik trek me van beide geen donder aan. De wereld is van hen die hun eigen regels maken Jullie mogen wat mij betreft de hemel hebben.
Je hebt geen flauw benul van wat je zegt.

Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 12:59
soulless
soulless is offline
Nee dat heb jij niet. Maar jij bent dan ook een gelovig persoon. Dogmatische bevooroordeelde types die niet in staat zijn hun eigen leven op te zetten. Alleen het besef dat de mensheid nog honderden jaren zal zuchten onder het juk van mensen als jij maakt me kots en kots misselijk.

En heb jij GVD enig idee van wat je naam betekent? Je vergelijkt jezelf met 'de grote helden' van de Islam. Die term wordt tegenwoordig ook gebruikt voor lui die aan zelfmoordaanslagen doen.
Oud 25-01-2002, 13:11
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
soulless schreef:
En heb jij GVD enig idee van wat je naam betekent? Je vergelijkt jezelf met 'de grote helden' van de Islam. Die term wordt tegenwoordig ook gebruikt voor lui die aan zelfmoordaanslagen doen.

Mujahideen die volgens de ware geest van de Islam strijden zijn ook helden.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 13:21
soulless
soulless is offline
Aha, duzze, hij is er zo eentje omdat ie hier op de boards post?

Komt dit niet een beetje neer op jezelf heilig verklaren? Arrogant mannetje hoor.
Oud 25-01-2002, 13:37
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
soulless schreef:
Aha, duzze, hij is er zo eentje omdat ie hier op de boards post?

Dat suggereer ik niet. Jij begreep de defintie van Mujahideen niet. Dat probeerde ik je uit te leggen, maar dat scheen te hoog gegrepen .....

Citaat:
soulless schreef:
Komt dit niet een beetje neer op jezelf heilig verklaren? Arrogant mannetje hoor.

Het is gewoon een nickname.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 14:50
soulless
soulless is offline
Wacht ff, dan maak ik nog even een aantal nicknames aan. God, check. Jezus Christus, check. Bin Laden, check. George W Bush, check. Ubermensch, check. Goed he?
Oud 25-01-2002, 18:08
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
soulless schreef:
Wacht ff, dan maak ik nog even een aantal nicknames aan. God, check. Jezus Christus, check. Bin Laden, check. George W Bush, check. Ubermensch, check. Goed he?

Eerder kinderachtig.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 19:50
soulless
soulless is offline
Aha, maar meneer de Mujahideen mag dus wel? Das niet zielig of kinderachtig? Logisch hoor.
Oud 26-01-2002, 11:48
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
soulless schreef:
Aha, maar meneer de Mujahideen mag dus wel? Das niet zielig of kinderachtig? Logisch hoor.

je heb helemaal gelijk
ik schaam me hardstikke dood
waar haal ik het lef vandaan om me naar een werledberoemde zanger te vernoemen

ooow de schaamte....

ps: dat was sarcasme

Oud 26-01-2002, 13:57
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
soulless schreef:

waarom zou je er nog 10 aanmaken
dat is tog zinloos
het kan aan mij ligge maar ik vin 1 nick wel genoeg hoor

maar jij bent vast zon gast die zich voordoet als 10 verschillende mensen

erg zielig hoor
Oud 26-01-2002, 14:00
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Think twice schreef:
De Bijbel wel helemaal, daar interesseerde ik me echt voor, maar de Koran vind ik persoonlijk wat minder! Die niet helemaal dus!

Kuzzzzzz,
Think twice

dan kan je beter selected writings of zo lezen
want dat is ook een boek die bestaat uit bij elkaar geniette verhaaltje die nergens over gaan
Oud 26-01-2002, 14:04
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
soulless schreef:
Nee dat heb jij niet. Maar jij bent dan ook een gelovig persoon. Dogmatische bevooroordeelde types die niet in staat zijn hun eigen leven op te zetten. Alleen het besef dat de mensheid nog honderden jaren zal zuchten onder het juk van mensen als jij maakt me kots en kots misselijk.

kijk originelebericht

Hallo allemaal,
Ik ben me de laatste tijd wat meer in godsdienst gaan verdiepen. En ik zou graag van verschillende mensen hun mening willen hebben over de Bijbel of de Koran. Welke van de twee is het meest geloofwaardig?
Ik zelf kies voor de Bijbel, omdat die veel persoonlijker is dan de Koran.

Kus,
Think twice

daar gaat dit topic over
als je daarop wilt antwoorden doe dat dan en anders hou je je bek

als je Mujahideen zijn nick echt zo mooi vindt start dan een topic met nick top 10 of zo

Oud 28-01-2002, 10:39
VOG
VOG is offline
In het Christendom mag je een zondige leven leiden maar je gaat toch naar de hemel.
[/B][/QUOTE]

Daar ben ik helemaal niet mee eens.. wat je zegt is helemaal niet waar over het Christendom. Hoe kom je daarbij eigenlijk??

Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 10:50
VOG
VOG is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
De islam is onverdraagzamer???? Argumentatie?

Bijv. jullie mogen naar de hoeren, mensen beledigen, drinken etc. etc. In de Islam is dit verboden. Jullie zeggen nu zeker wel dat het in de Christendom ook allemaal verboden is. Maar toch zeggen jullie dat God jullie zal vergeven zonder dat jullie er iets voor hoeven te doen.

[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (20-11-2001).]
Ik snap het niet... wat zeg je nou??
waarom zal God ons niet kunnen vergeven terwijl Hij een God vol met liefde is??
als je liefde in je hart hebt, dan moet je toch ook kunnen vergeven... dat heb ik van God geleerd.

Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 13:32
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
VOG schreef:
als je liefde in je hart hebt, dan moet je toch ook kunnen vergeven... dat heb ik van God geleerd.
Oo, komt Hij vaak bij je op de thee????
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 14:48
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
VOG schreef:

jij ben vaag he?
hij zegt dat het in de christendom vergeven wordt

en dan ga jij uit zitte legge dat het WEL vergeve wordt omdat jullie god vol met liefde zit

Oud 29-01-2002, 12:38
VOG
VOG is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Oo, komt Hij vaak bij je op de thee????
nou... helaas Hij komt nooit bij me op de thee! maar het is ook heel erg jammer voor jou! Hij leeft eigenlijk in mijn hart, in mijn leven, dus the point is waar ik ook ben, is Hij altijd bij me! De laatste wat ik tegen jullie wil zeggen:
Ik ben trots omdat ik een levende God heb en het is niet te vergelijken, en niet genoeg om alleen maar met woorden te zeggen. Hij is gewoon wonderbaarlijk. En waarom een levende God? Hij was doodgegaan, maar Hij is weer opgestaan. Nou... ik wil aan jullie vragen die dit leest, hebben jullie ook een God zoals ik?

Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 13:10
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
VOG schreef:
nou... helaas Hij komt nooit bij me op de thee! maar het is ook heel erg jammer voor jou!
Waarom is het jammer voor mij???

Citaat:
VOG schreef:
Hij leeft eigenlijk in mijn hart, in mijn leven, dus the point is waar ik ook ben, is Hij altijd bij me! De laatste wat ik tegen jullie wil zeggen:
Ik ben trots omdat ik een levende God heb en het is niet te vergelijken, en niet genoeg om alleen maar met woorden te zeggen. Hij is gewoon wonderbaarlijk. En waarom een levende God? Hij was doodgegaan, maar Hij is weer opgestaan. Nou... ik wil aan jullie vragen die dit leest, hebben jullie ook een God zoals ik?
Een God die doodgaat??? Hoe weet jij dat Hij in jouw hart leeft???

[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (29-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 10:27
VOG
VOG is offline
[QUOTE]Mujahideen schreef:
[B] Hoe weet jij dat Hij in jouw hart leeft???

Ooo... wist je dat niet?? Ik dacht dat je van alles weet....

Met citaat reageren
Oud 30-01-2002, 15:20
Mujahideen
Mujahideen is offline
[quote]VOG schreef:
[b]
Citaat:
Mujahideen schreef:
Hoe weet jij dat Hij in jouw hart leeft???

Ooo... wist je dat niet?? Ik dacht dat je van alles weet....

Een God, die sterft?!!!!! Hellup we zijn overgeleverd aan de duivel! God is dood!

Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 12:55
VOG
VOG is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Een God, die sterft?!!!!! Hellup we zijn overgeleverd aan de duivel! God is dood!

Faith, Hope, Love
But the greatest of these is LOVE

Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 20:10
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
VOG schreef:
Citaat:
Mujahideen schreef:

Faith, Hope, Love
But the greatest of these is LOVE
Wat voor flutantwoord is dit nou weer???

Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 21:16
Mujahideen
Mujahideen is offline
up
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 21:36
Verwijderd
De meest geloofwaardige: De Silmarillion (voor de leken: geschiedenis van Middle Earth (The Lord of The Rings))
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 21:44
McCaine
McCaine is offline
Ligt het nou aan mij, of beginnen de replies steeds vager en irrelevanter te worden? De laatste paar posts zou ik toch graag nader verklaard willen zien...
Oud 22-02-2002, 21:47
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef:
Ligt het nou aan mij, of beginnen de replies steeds vager en irrelevanter te worden? De laatste paar posts zou ik toch graag nader verklaard willen zien...

OK: slaat direct terug op oorspronkelijke vraag: welke is geloofwaardiger. Dat ze allebei even onzinnig zijn wil ik met dit voorbeeld even duidelijk maken, hoewel "onzinnig" hier eigenlijk vervangen moet worden met "fantasievol", met nadruk op FANTASIE.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten