Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik ben voorstander van genetische manipulatie op planten mits de planten in een kas worden gekweekt ofzo, zolang hun zaad mar niet de buitenwereld in kan gaan, ben tegen manipulatie bij dieren (uitzondering:bestrijding van ziektes) en ik ben voorstander van manipulatie op mensen. hoe moeten we anders onze soort op een hoger niveau van evolutie helpen?
met technologie kunnen we van evolutie revolutie maken, dus laten we er dan ook gebruik van maken. |
![]() |
|
Ik ben voor genetische modificatie, mits er in behoorlijke mate is onderzocht wat de schadelijke gevolgen daarvan kunnen zijn.
Ik ben ook voor het testen van medicijnen op dieren, mits er eerst goed gekeken wordt of er goede alternatieven zijn. Daar moet beter op gecontroleerd worden. Een vraag aan de mensen die tegen het testen van medicijnen op dieren zijn: zover ik weet zijn er op de meeste gebieden nog geen goede alternatieven voor dierproeven. Beseffen jullie dat als er een verbod komt op dierproeven, het onderzoek naar medicijnen zeer veel vertraging zal oplopen? Of heb ik het mis volgens jullie?
||
![]() |
Citaat:
Georganiseerd en schadelijk met een verdraaide kijk op milieu... Milieumaffia.
|||
Citaat:
Ik ben VOOR scharrel en biologische industrie. Maar goed, dat is een andere discussie dan de topictitel aangeeft. Citaat:
Weet iedereen trouwens dat genetische modificatie hetzelfde is als genetische manipulatie? M'n moeder was namelijk nogal verbaasd toen ze dat op een potje pindakaas zag staan en hoorde dat 't hetzelfde was. Overigens ben ik ook voor op dieren testen. Maar wel dingen zoals medicijnen en dingen die je ECHT nodig hebt. Waar ik tegen ben: Er zijn nu al 999 (bij wijze van) soorten shampoo. En daar moeten dan ook nog 'ns soorten bij. En hoe mensen daarop gaan reageren, dat moet dan weer op dieren getest worden. Dan denk ik: mensen, kom op. Wat een grote onzin, we hebben al genoeg shampoo, waarom moet er nog meer bij? En dat is bij meer producten zo. Dit soort dingen kunnen ook op in petrischaaltjes (toch?) geproduceerde 'huid' van mensen worden getest. Die mogelijkheid is er namelijk ook. Alleen is het wat duurder. Maar ik ben op zich wel voor dat er medicijnen op dieren worden getest. Als er uitgetest is worden de dieren ook gedood, omdat dan het leed voor ze geleden is. Dat vind ik heel goed. Genetische modificatie: ik ben er in zekere zin voor en in zekere zin tegen, oftewel ik weet 't niet precies. Er zijn gewoon voors en tegens. Voor: stel er is een plant dat last heeft van een bepaald soort insect, waardoor het altijd dood gaat. De boer gaat dat insect dan bestrijden door één of ander bestrijdingsmiddel, dat heel slecht voor de natuur is. Het is dan veel handiger om een aanpassing in het DNA te maken, waardoor de insecten de plant niet meer zullen eten. Aan de andere kant, zoals iemand hiervoor al beschreef: als we dit soort dingen toepassen op veel planten, zal de kringloop van het leven verstoord worden. We moeten dus heel erg goed beseffen wat we doen en hoe we de natuur verstoren met al onze nieuwe snufjes en uitvindingen. Ik vind dat er errug goed moet worden onderzocht of wat er gebeurt ook ok is voor het evenwicht met de natuur, want daarvan zijn wij toch afhankelijk. Genetische modificatie is dus een moeilijk punt, omdat er gewoon voors en tegens zijn.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
(2)Jawel -> mensen bv.
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Zelf ben ik er op beperkte schaal voor. Het kan groote uitkomst bieden tegen de hongersnood in de derde wereld. Als je bijvoorbeeld een rijstplant ontwikkelt d.m.v. genetische manipulatie, waarbij de rijstplant tegen extreme omstandigheden kan zoals langdurige droogte, dan is dat alleen maar een vooruitgang.
Anderzijds moet je ook oppassen hiermee, als een genetische gemanipuleerde plant wordt bestuift door bv. een bij en daarmee een andere plant bevrucht, dan word die plant genetische ook veranderd. En ga zo maar door. Je krijgt dan alleen maar genetische veranderde planten.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Enquete genetische manipulatie Lotte | 9 | 22-02-2005 13:15 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Enquete Genetische Manipulatie enzovoorts | 21 | 06-01-2004 16:49 | |
Lichaam & Gezondheid |