Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2002, 18:00
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Je kan als roker best toegeven dat je wel doorhebt dat anderen er last van hebben, maar daar blijft het ook bij.

Ik heb zelf ook 2 jaar gerookt, en ben sinds een ruime maand gestopt. Er zijn wel duizend redenen om te stoppen met roken (of liever nog; nooit te beginnen, zonder twijfel de grootste fout uit m'n leven), maar het allersterkste argument vond ik nog wel dat ik gewoon kon zién dat anderen er last van hadden, en dat ik me elke keer in het bijzijn van niet rokers als ik een sigaret op stak, weer schuldig voelde.

Als je dat als roker niet voelt, heb je geen / te weinig gevoel voor anderen, of ben je gewoon te dom om 't te zien. En in 't geval dat je 't wel ziet, zul je toe móeten geven dat zo'n opgelaten gevoel nooit prettig is.

Gewoon stoppen dus, simpel zat.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 18:18
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
@cHa0s: ik begrijp je niet. Waarom wil je niet voorkomen dat kinderen gaan roken, roken is niet gezond.


@stay asleep: het roken kan misschien geen invloed hebben op je gedrag als je er niet verslaafd aan bent. Wanneer je er wel verslaafd aan bent, niet zonder een sigaret een bep. situatie aankan, heeft het wel degelijk invloed op je gedrag. Maar dat is meer dan logisch.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 08:11
a new noise
a new noise is offline
rokers zijn ten prooi gevallen aan het ultieme kapitalisme
__________________
The best thing since canned vegetables.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 15:31
RoSaLiNi
Avatar van RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Ja, maar dat gaat nu niet op
Nicotine, caffeine en suiker zijn allen lichamelijk verslavend (en kan ook geestelijk verslavend zijn).
De een net iets meer dan de ander
(roos)

In koffie zit een groot placebo-effect verborgen. Is wetenschappelijk onderzocht. Verslaving aan "elke dag 1 kopje thee" (waar jijzelf over sprak) is niet te vergelijken met rookverslaving. Bij het eerste is duidelijk sprake van een geestelijke verslaving. Van 1 kopje thee drinken voel je niets, er treden geen merkbare lichamelijke effecten op. Bij sigaretten is dat anders.

Mijn punt gaat dus wél op.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 17:13
mill's mess
mill's mess is offline
Ja hoor, ik ben dom want ik rook
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 17:15
mill's mess
mill's mess is offline
Citaat:
a new noise schreef:
rokers zijn ten prooi gevallen aan het ultieme kapitalisme
dat is misschien wel een beetje waar jah
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 17:35
a new noise
a new noise is offline
roos roels
__________________
The best thing since canned vegetables.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 18:44
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
RoSaLiNi schreef:
(roos)

In koffie zit een groot placebo-effect verborgen. Is wetenschappelijk onderzocht. Verslaving aan "elke dag 1 kopje thee" (waar jijzelf over sprak) is niet te vergelijken met rookverslaving. Bij het eerste is duidelijk sprake van een geestelijke verslaving. Van 1 kopje thee drinken voel je niets, er treden geen merkbare lichamelijke effecten op. Bij sigaretten is dat anders.

Mijn punt gaat dus wél op.
Thee niet nee.
Maar koffie wel. Geestelijk kon ik koffie afslaan, maar lichamelijk niet (hoofdpijn).
Heb me door die hoofdpijn heen gezet (een paar dagen) en ben niet meer iedere dag koffie gaan drinken.
Verder krijg ik hartkloppingen en reageer ik nerveus als ik twee kopjes koffie of meer heb gedronken.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 18:56
Six4Eight
Avatar van Six4Eight
Six4Eight is offline
Pff al die ophef over roken.

Ja het is slecht voor me, ja dat weet ik.
Ik ben ook geen fulltime roker maar rook eigenlijk alleen als ik uitga. Dat noemen sommige mensen een teken van 'meelopen', ik noem dat gewoon 'ontspanning'. Iemand die af en toe een glaasje wijn drinkt omdat dat lekker is is toch ook niet gelijk zwak van wil en een meeloper?

Ik vind het heerlijk om gedurende het weekend uit te gaan, lekker een biertje erbij en een sigaretje, gewoon helemaal tot jezelf komen. Niet alleen roken is slecht voor je, in de stad wonen is ook slecht, je ademt uitlaat gassen in. Groente met schil eten is ook slecht, zit verdelgingsmiddel op. En natuurlijk moeten we alcohol niet vergeten want daar wordt je lever ook niet vrolijk van.

Als ik rekening moet houden met alles dat slecht voor me is, kan ik net zo goed niet leven. En ja, ik zou de meeste niet noodzakelijke dingen die slecht voor me zijn kunnen beperken, maar dat wil ik niet.

Ik houdt het roken op deze manier trouwens al een aantal jaar vol en ben ook niet van plan doordeweeks te roken. Het werkt op mij absoluut niet verslavend, dat ben ik ook niet en dat zal ik ook niet worden.
__________________
biertje
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 09:31
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Scimmia schreef:
@cHa0s: ik begrijp je niet. Waarom wil je niet voorkomen dat kinderen gaan roken, roken is niet gezond.
Er zijn nog veel meer dingen niet gezond, maar mag een mens zelf de keus hebben of hij/zij/het een ongezond produkt al dan niet tot zich zal nemen? Ik vind van wel en vind ook dat dat belangrijker is dan de lichamelijke gevolgen, waar ze immers ook zelf voor kiezen; verantwoordelijkheid voor eigen keuzes en daden.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 16:31
Morse
Morse is offline
Hoi Chaos,

Je treft de spijker op z'n kop! Nietrokers zijn inmiddels zo tegen rokers opgezet dat ze nog niet eens iemand op TV kunnen zien roken of ze moeten die omroep direct platmailen en bellen: "Roken uit de tijd!"- hoezo, 30 % rookt toch nog, dus HELEMAAL niet uit de tijd! - etc. pp.

Het is overdreven tot en met en het is alsmaar erger geworden de laatste paar jaar. De maatschappij zoekt een zwart schaap en heeft het intussen allang gevonden: DE ROKER!
Bijvoorbeeld in ziekenhuizen, verpleegtehuizen etc. zijn de rookkamers afgeschaft. Daar komt toch sowieso geen niet-/antiroker, dus hebben ze er ook geen last van! In treinen worden de rookcoupe's afgeschaft: als nietroker ga je er toch niet zitten of staan? Pure pesterij van ons rokers!

Chaos, als het zo doorgaat belanden we echt precies daar wat je beschrijft!!!

Zie ook www.forces-nl.org!

Ik vind dat elk mens zijn ene verslaving moet mogen hebben, dus ik heb voor roken gekozen.

groetjes
Morse
__________________
Morse-telegraphy - dot and dahs melody

Laatst gewijzigd op 20-12-2002 om 16:35.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 16:40
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Morse schreef:


Ik vind dat elk mens zijn ene verslaving moet mogen hebben, dus ik heb voor roken gekozen.
werkelijk bullshit....
daarom heb jij echt niet gekozen om te roken
__________________
The best thing since canned vegetables.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 16:50
Morse
Morse is offline
Citaat:
a new noise schreef:
werkelijk bullshit....
daarom heb jij echt niet gekozen om te roken
Voor de rest geen commentar? Nee dus!
Past niet in je straatje, duidelijk! Typisch voor anti's!

den chaaroetten
Morse
__________________
Morse-telegraphy - dot and dahs melody
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 20:34
a new noise
a new noise is offline
Citaat:
Morse schreef:
Voor de rest geen commentar? Nee dus!
Past niet in je straatje, duidelijk! Typisch voor anti's!

den chaaroetten
Morse
heerlijk die happende mensen...
bijna al mn vrienden roken.
__________________
The best thing since canned vegetables.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 20:51
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
Er zijn nog veel meer dingen niet gezond, maar mag een mens zelf de keus hebben of hij/zij/het een ongezond produkt al dan niet tot zich zal nemen? Ik vind van wel en vind ook dat dat belangrijker is dan de lichamelijke gevolgen, waar ze immers ook zelf voor kiezen; verantwoordelijkheid voor eigen keuzes en daden.
Ik zie het als een noodzakelijk kwaad dta je het beste uit kan roeien. Roken ís ongezond. Je zou het mensen in het principe niet aan moeten doen en het beste kan je sigaretten dan verbieden. Maar dat is weer zo extreem...
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2002, 22:13
Morse
Morse is offline
Citaat:
Scimmia schreef:
Ik zie het als een noodzakelijk kwaad dta je het beste uit kan roeien. Roken ís ongezond. Je zou het mensen in het principe niet aan moeten doen en het beste kan je sigaretten dan verbieden. Maar dat is weer zo extreem...
Precies: extreem. Daar was zo 60 jaren terug toch ook zoiets.....
En ik heb iets tegen mensen, die zo precies weten wat goed voor de anderen is...! Echt een onaangenaam type mens.

Roken ben ik overigens begonnen in het ziekenhuis, als stagiare die zich het vuur uit de sloffen liep voor de zieken. Uitgeput na de lunch even in de kamer voor het personeel gaan zitten, en een peukie aangeboden krijgen - ik werd DE HULK. Kon nog 10 x harder werken!

Eigenlijk horen werkgevers in deze prestatiemaatschappij roken op de werkplek aan te moedigen, want rokers werken veel sneller dan niet-/anti-rokers

Den chaaroetten
Morse
__________________
Morse-telegraphy - dot and dahs melody
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 02:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Morse schreef:

Roken ben ik overigens begonnen in het ziekenhuis, als stagiare die zich het vuur uit de sloffen liep voor de zieken. Uitgeput na de lunch even in de kamer voor het personeel gaan zitten, en een peukie aangeboden krijgen - ik werd DE HULK. Kon nog 10 x harder werken!


Waarschijnlijk omdat je vantevoren slechts 30% van de snelheid van niet-rokers kon evenaren......

tja

Citaat:

Eigenlijk horen werkgevers in deze prestatiemaatschappij roken op de werkplek aan te moedigen, want rokers werken veel sneller dan niet-/anti-rokers
BS
Onderzoek wees uit dat niet-rokers arbeidsproductiever waren.
Zodra ik een bron heb, kom ik er op terug! (het is nu veel te laat )
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 07:52
xcorienx
Avatar van xcorienx
xcorienx is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Maareh..... publieke gelegenheden.... in Zuid-Afrika mag er niet gerookt worden in publieke gelegenheden.
Of je hebt ergens een hok waar je mag roken (wat erg goed geisoleerd is).
dat is ook zo in noord- en oosteuropa, het werkt prima (alleen op het vliegveld van helsinki is t kamertje te klein )
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 11:53
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Even een interessante link tussendoor:
http://196.36.153.56/doh/issues/toba...-contents.html
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 12:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Gatara schreef:

BS
Onderzoek wees uit dat niet-rokers arbeidsproductiever waren.
Zodra ik een bron heb, kom ik er op terug! (het is nu veel te laat ) [/B]
Nouja, kijk zelf maar:
http://www.google.nl/search?q=labour...TF-8&hl=nl&lr=
Het staat vol informatie over de verlaagde arbeidsproductiviteit van rokers (en andere feiten).

Ik zet de google uitslag er maar bij voordat ik beschuldigd wordt van "selectief posten".
De zoektermen waren:
"labour" "productivity" "smoker"
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 13:19
Morse
Morse is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Nouja, kijk zelf maar:
http://www.google.nl/search?q=labour...TF-8&hl=nl&lr=
Het staat vol informatie over de verlaagde arbeidsproductiviteit van rokers (en andere feiten).

Ik zet de google uitslag er maar bij voordat ik beschuldigd wordt van "selectief posten".
De zoektermen waren:
"labour" "productivity" "smoker"
Je kunt nergens zo goed mee liegen en manipuleren als met statistieken, en dit vooral door anti-rokers. Hun al ook onmiddellijk geloofd worden, want ze zijn "politiek correct". Ik ga uit van persoonlijke ervaringen en die in mijn buurt. Die zeggen precies het tegenovergestelde.

Gatara: ga eens als hulp in het ziekenhuis werken! Zul je wel anders piepen. Jullie anti's draaien altijd ALLES om. Bah!

En zeker weten dat ik niet aan " groepsdruk" ben bezweken daar in mijn ziekenhuis!! Had ik de peuk vies gevonden, dan had ik best nee gezegd! En ik experimenteer graag.

Enne: dus nietrokers zijn dus automatisch hoogopgeleider en intelligenter? Go, hoef je nooit meer een opleiding te volgen maar de rokers wel.
Nu draai ik eens iets om!

Haha!

den chaaroetten
Morse
__________________
Morse-telegraphy - dot and dahs melody
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 13:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Jesus, Morse, wat ben jij snel op de pik getrapt.

Als je verder had gelezen had je ook een artikel gevonden waaruit bleek dat door een anti-houding ten opzichte van rokers door niet-rokers op een werkplek mogelijkerwijze rokers minder verdienen uiteindelijk doordat ze weggepest worden.

En jij hebt verder duidelijk niet in de gaten wat voor een overlast je bezorgd.

Eigenlijk vind ik het gewoon te zielig voor woorden dat ik als niet-roker wel medelijden zou moeten hebben met een eventuele beperking van vrijheid van rokers, maar ik absoluut niet mag klagen over de schadelijke gevolgen die rokers mij berokkenen.

Pathetisch!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 13:34
Morse
Morse is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Jesus, Morse, wat ben jij snel op de pik getrapt.

Als je verder had gelezen had je ook een artikel gevonden waaruit bleek dat door een anti-houding ten opzichte van rokers door niet-rokers op een werkplek mogelijkerwijze rokers minder verdienen uiteindelijk doordat ze weggepest worden.

En jij hebt verder duidelijk niet in de gaten wat voor een overlast je bezorgd.

Eigenlijk vind ik het gewoon te zielig voor woorden dat ik als niet-roker wel medelijden zou moeten hebben met een eventuele beperking van vrijheid van rokers, maar ik absoluut niet mag klagen over de schadelijke gevolgen die rokers mij berokkenen.

Pathetisch!
Eerst maar vooropstellen: Rokers zijn 25 - 30 % van de bevolking, dus er dient rekening met e te worden gehouden. Dit is absoluut niet het geval.

Wie hier echt op z'n piek getrapt is, is overduidelijk.

En je zeurt altijd wat rokers je een overlast bezorgen! Wat heeft dat te maken met het afschaffen van rokerskamers en treincoupe's waar niet-/anti's toch niet komen. Graag je antwoord hierop, aub.
Je zult het met me eens zijn: pure en zeer ondemocratische pesterij.

Dat rokers weggepest worden is ook alles andere dan democratisch. Het is gewone antirook-terreur/dictatuur!

Wij rokers dragen met onze hoge accijnzen bij tot het zo goed draaien van onze staat.

In Oosterbuurland overigens zijn de accijnzen 1 % verhoogd: antiterreur-toeslag. Dus de rokers bekostigen de bescherming ook voor de anti-roker.
Graag wat meer dankbaarheid tonen met dat, wat wij rokers al bijdragen aan het welzijn van anti's/nietrokers.

den chaaroetten
Ikke
__________________
Morse-telegraphy - dot and dahs melody
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 14:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Omdat het voor een niet-roker al vervelend kan zijn als de roker zijn sigaret op het station rookt.

Omdat het voor een niet-roker al vervelend kan zijn als de roker in een niet-rokerscoupe met zijn/haar sigaret voorbij loopt.

Omdat het voor een niet-roker al vervelend kan zijn om door een rokers coupe heen te moeten lopen (ik probeer dit zo mogelijk te vermijden, en anders haal ik maar diep adem waar wel min of meer frisse lucht is).

Omdat het voor een niet-roker al vervelend kan zijn als je in een niet-rokerscoupe zit, maar door een slechte afrastering (vooral in die nieuwe met die gele stoeltjes), de rook alsnog de niet-rokerscoupe inkomt.

Omdat het voor een niet-roker vervelend kan zijn als hij/zij omgeven wordt door rokers in cafe's/bioscopen (de hallen daarvan)/ theater en concertgebouwen (wederom in de hallen hiervan)/restaurants (jaja,... vooral die want het eten wordt daarnaast ook nog eens verpest.

Omdat je neus, ogen, keel geirriteerd raken.

Omdat je opgezadeld wordt met giftige stoffen die er toch al genoeg in de lucht zijn (industrie, auto's, maar die rokers er nog eens bovenop doen).

Omdat je geen hart/vaat/en longziekten wilt oplopen door het inademen van de dampen die rechtsstreeks van de sigaret komen (die zijn het schadelijkst, want de rook van een trekje aan een sigaret is vaak dubbel op gefilterd (door de sigaret als daar een filter in zit en door de longen van de roker))

Omdat je als niet-roker recht hebt op een gezond leven en vrij moet zijn in waar je naar toe gaat en niet onthouden zou moeten worden van een gezellig avondje uit, omdat rokers (verslaafden) anders in hun vrijheid beperkt zouden worden (terwijl ze toch duidelijk in de minderheid zijn en terwijl er toch duidelijk gepaste maatregelen genomen kunnen worden om de overlast op zijn minst te beperken)

DAAROM
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 14:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Morse schreef:

Graag wat meer dankbaarheid tonen met dat, wat wij rokers al bijdragen aan het welzijn van anti's/nietrokers.

den chaaroetten
Ikke
Welk welzijn?
Het mag wel duidelijk zijn dat mijn geld voor het ziekenfonds voornamelijk opgaat aan medicijnen voor mensen waarvan een gedeelte zeer zeker als gevolg van roken ziek zijn geworden.

Het mag ook wel duidelijk zijn dat mijn loon waarover ik belasting betaal opgaat aan de WAO, waarin ook een paar uitgevallen rokers tussen zitten.

Terwijl ze het toch echt zelf schuld zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 14:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Pathetisch ook dat ik alleen hier fatsoenlijk kan uitgaan (zonder problemen):

http://www.smokefreeworld.com/neth.shtml
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 22:13
Morse
Morse is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Welk welzijn?
Het mag wel duidelijk zijn dat mijn geld voor het ziekenfonds voornamelijk opgaat aan medicijnen voor mensen waarvan een gedeelte zeer zeker als gevolg van roken ziek zijn geworden.

Het mag ook wel duidelijk zijn dat mijn loon waarover ik belasting betaal opgaat aan de WAO, waarin ook een paar uitgevallen rokers tussen zitten.

Terwijl ze het toch echt zelf schuld zijn.

Wij rokers betalen - bovendien naast onze accijnzen - ook ziekenfondsbijdrages, mocht jou dat ontgaan zijn. En je zegt het al zelf: een deel van de zieken zijn rokers. Een ander deel zijn de patat-/vetvreters, snoeperds, dikkerds (door gestopt zijn met roken) enzovoort.

Onze accijnzen worden in een gemeenschappelijke pot gegooid waar ook de anti's ruimst van genieten (subsidies op dit en dat etc. pp.).
Dit bedoelde ik.

En nog heb ik geen antwoord daarop waarom rokerskamers overal zijn afgeschaft resp. worden afgeschaft terwijl er toch geen anti in gaat zitten!

Oja, dat rokers minder zouden presteren: dat zou wel kunnen omdat ze voor elke peuk eerst kilometers moeten lopen om buiten er eentje op te kunnen steken, want rookgelegendheden in de buurt van de werkplek zijn afgeschaft! Daar hebben de anti's zelf voor gezorgd! Nu dit gelazer weer. Verkeerde wereld, vind je niet ook?!?! Doordenken pse.

den chaaroetten
Morse
__________________
Morse-telegraphy - dot and dahs melody
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 23:38
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik heb niks tegen rokers, maar waarom zegt niemand waarom ze begonnen zijn.
Ik snap niet dat iemand z'n eerste trekje lekker vond.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 14:16
2young2live
2young2live is offline
ik ben begonnen met roken omdta ik weten hoe het was, en nee het eerste trekje was niet lekker , ik ging ermee door omdta ik wou weten hoe het was als ik niet bijna over m'n nek ging, daarna hield ik het vol omdta ik het stoer vond, en nú vind het gewoon lekker...zal vast wel zwak zijn enzo maar lekker boeiend, zo ging het nou eenmaal. en zo zal het vast wel bij meerdere mensen gegaan zijn...
__________________
lopend met de fiets en heen weer terug
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 14:27
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Maar jij vertelt teminste de waarheid. En dat vind ik helemaal niet zwak van je.
In de 1e klas heb ik ook eventjes gerookt. Omdat ik het toen cool vond en op de basisschool werd ik veel gepest. En iemand van 12 die onzeker is, kan rare dingen doen. Gelukkig was ik er al snel mee gestopt.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 15:52
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
PsychoBoy schreef:

'waarom draait het allemaal?'

weet iemand dit?
Dat weet niemand, het heeft een zogenaamde coolheids-factor (ik zie um nie, maar das weer persoonlijk) Aan iedereen die ik ken die rook heb ik de vraag wel eens gesteld, "waarom?"
Het standaard antwoord was: "Om erbij te horen"
Het is een soort X-file.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 16:13
Morse
Morse is offline
Citaat:
Qimm schreef:
Dat weet niemand, het heeft een zogenaamde coolheids-factor (ik zie um nie, maar das weer persoonlijk) Aan iedereen die ik ken die rook heb ik de vraag wel eens gesteld, "waarom?"
Het standaard antwoord was: "Om erbij te horen"
Het is een soort X-file.
Hoi Qimm,

Bij mij was het absoluut niet om "erbij te horen". Ik was toen en nu nog het tegendeel, ik vind het meeloop-gedoe van mijn leeftijdsgenoten toen en nu al niets!

En waarom ik begonnen was met roken staat verder bovenaan. Als stagiair in het ziekenhuis (= zwaar lichamelijk werk).
Goed lezen dus!

Democratisch is, als verschillende groepen naast elkaar kunnen bestaan en elkaar met rust laten, maar dat is de anti-groep met de rokers-groep helemaal niet van plan. Men wil de rokers uitroeien en daar windt men absoluut geen doekjes om!

Daar was toch zoiets ca. 60 jaar geleden....

den chaaroetten
Morse
__________________
Morse-telegraphy - dot and dahs melody
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 16:17
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Morse schreef:
Goed lezen dus!

Zoals ik dus al zei... aan iedereen die ik ken die rookt heb ik dat gevraagt. En daar kreeg ik dus het antwoord om stoer te zijn.

Er zijn wel meerdere redenen om te gaan roken, idd de zware lichamelijke arbeid, stress of een psychische klap (overlijden van een ouderof zusje ofzo)

Maar het merendeel vond het stoer...
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 16:26
Morse
Morse is offline
Citaat:
Qimm schreef:
Zoals ik dus al zei... aan iedereen die ik ken die rookt heb ik dat gevraagt. En daar kreeg ik dus het antwoord om stoer te zijn.

Er zijn wel meerdere redenen om te gaan roken, idd de zware lichamelijke arbeid, stress of een psychische klap (overlijden van een ouderof zusje ofzo)

Maar het merendeel vond het stoer...
Hoi Qimm,

Ja, ik vond het toen - voordat ik dus de verleiding en voordelen van het roken onderging - juist stoer om NIET te roken en peuken van mijn vriendjes dus af te slaan. Ik vond het vies smaken. Totdat ik de eerste hoestbuien bij inhaleren achter me had, want die hoestbuien vond ik toch maar stom.

Toen ik als stagiair werkte op de verpleegafdeling en op de vroege middag uitgeteld was - je was ononderbroken op de been als je niet al vloog altijd - was ik dankbaar voor een peuk, omdat ik al na enkele trekken/inhaleren weer als een gek aan de slag kon, met hernieuwde krachten totdat ik naar huis kon.

groetjes
Morse
__________________
Morse-telegraphy - dot and dahs melody
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 16:31
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Roken heeft idd de iritante gewoonte om verslavend en opwekkend te zijn...
Iritant... ja want het is gewoon ongezond, geen discussie mogelijk.
Ik vind het een keus die iedereen zelf mag maken, en als je wil roken, leef je uit!
Je hoeft je redenen niet te verdedigen hoor, ik rook niet, ik verwacht ook niet dat iemand die rookt er mee ophoudt omdat ik dat zeg Zoals ik zei.. leef je uit, het zijn jouw longen!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 16:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Qimm schreef:
Zoals ik zei.. leef je uit, het zijn jouw longen!
Mee eens, maar dat moet niet betekenen dat mijn schone longen daar het dupe van worden, dat mijn neus-oog en keel geirriteerd raken, dat ik hoofdpijn krijg, dat ik misselijk word en dat mijn hart een vaten slechter worden door het meeroken.

(en Morse, ik heb al uitgelegd waarom er liever geen rokerscoupe in treinen behoren te zijn. Overigens mag je op vliegtuigen ook niet roken. Ook al moet je 15 uur lang daar zitten. En kom op... de langste treinrit (met overstappen!) is hooguit 4 uur in Nederland (als de NS mee zit . Misschien moesten ze maar eens nicotinepleisters uitdelen in treinen )
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 18:37
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Scimmia schreef:
...en het beste kan je sigaretten dan verbieden. Maar dat is weer zo extreem...
Verbieden, daar hebben de anti-rokers het wel vaak over, en daar zijn jullie (anti-rokers) systematisch al mee bezig:
  • verbod op tabaksreclame (wat trouwens vele festivals nu het leven zal gaan kosten; bravo anti-rook-lobby en overheid, bravo...)
  • verbod op roken in de horeca (wat vele kleine pop-podia straks de das om zal doen, goed bezig.)
  • verbod op roken op de werkplek
  • verbod op roken in de trein
  • in 't vliegtuig
  • etc..

Wat wordt het over een paar jaar? Alleen nog maar roken met een sombero op in een hermetisch afgesloten donkere kamer?
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 18:42
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
van mij hoeft roken niet afgeschaft te worden hoor, joh rook 5 pakjes per dag! See if I care. Er moet alleen wel rekening worden gehouden met de niet-rokers.
Er zijn mensen die echt helemaal niet tegen roken kunnen, die moeten 'beschermd' worden door de rookvrije ruimtes.
Ik vind al die verboden op rokers onzinnig! Laat die mensen toch doen waar ze zin aan hebben!
What's next? Mac-Donalds vrije ruimten, want dat ik ook niet bepaald gezond!

Oh en Chaos... 'jullie antirokers' ff niet generaliseren! Ik ben een anitroker ja... maar van mij mogen rokers doen wat ze willen, zolang ik er maar geen last van heb.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love

Laatst gewijzigd op 22-12-2002 om 18:45.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 18:50
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Gatara schreef:
...Omdat je als niet-roker recht hebt op een gezond leven en vrij moet zijn in waar je naar toe gaat en niet onthouden zou moeten worden van een gezellig avondje uit, omdat rokers (verslaafden) anders in hun vrijheid beperkt zouden worden (terwijl ze toch duidelijk in de minderheid zijn en terwijl er toch duidelijk gepaste maatregelen genomen kunnen worden om de overlast op zijn minst te beperken)

DAAROM
je kan 't natuurlijk overdrijven.

en dat laatste punt:
Als je volgens dezelfde logica de marokkanen (bijvoorbeeld) zou aanpakken, ze zijn immers toch duidelijk in de minderheid, word je bestempeld als racist. En bij de roker wordt het als gerechtigd gezien?!
Daar was 'n woord voor, hypocriet geloof ik...
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 18:53
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Qimm schreef:
van mij hoeft roken niet afgeschaft te worden hoor, joh rook 5 pakjes per dag! See if I care. Er moet alleen wel rekening worden gehouden met de niet-rokers.
Er zijn mensen die echt helemaal niet tegen roken kunnen, die moeten 'beschermd' worden door de rookvrije ruimtes.
Ik vind al die verboden op rokers onzinnig! Laat die mensen toch doen waar ze zin aan hebben!
What's next? Mac-Donalds vrije ruimten, want dat ik ook niet bepaald gezond!
Mee eens.

Citaat:
Oh en Chaos... 'jullie antirokers' ff niet generaliseren! Ik ben een anitroker ja... maar van mij mogen rokers doen wat ze willen, zolang ik er maar geen last van heb.
Als jij de roker z'n sigaretje gunt, kan je je toch eigenlijk al niet meer onder de anti-rokers scharen*, maar idd: net als veel van de anti-rokers generaliseer ik in sommige van m'n stukjes in dit topic.

*eigenlijk dan, toen ik ff verder nadacht (ey, t is wel zondag en 't weekend was weer een aardige aanslag op m'n lichaam, over ongezonde dingen gesproken... )
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.

Laatst gewijzigd op 22-12-2002 om 19:10.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2002, 22:07
Morse
Morse is offline
Citaat:
cHa0s schreef:

[/B].....eigenlijk dan, toen ik ff verder nadacht (ey, t is wel zondag en 't weekend was weer een aardige aanslag op m'n lichaam, over ongezonde dingen gesproken... )[/B]
Idd je moet in het leven ook weleens iets ongezonds mogen doen; dat heeft nog elke generatie voor je gedaan. Ook al zeggen ze van niet omdat ze (ouders enzo) denken het goede voorbeeld te moeten geven.

Tegenwoordig doet iedereen zo alsof " Gezondheid" een soort god is, waarvoor geofferd dient te worden en diens wetten absoluut niet overtreden mogen worden op straffe van 100 % ziekte.

Nogmaals: 30 % van de bevolking is roker, en voor die groep horen in het openbare leven ook democratisch voorzieningen te zijn om nietrokers niet lastig te hoeven vallen . [B]En niet juist afgeschaft[/] te worden; omdat men wel de rokers zelf niet kan afschaffen.
Daaruit volgt: democratie voor allen - behalve voor rokers dan!! Mooie democratie dus!
__________________
Morse-telegraphy - dot and dahs melody
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 01:20
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
cHa0s schreef:


Wat wordt het over een paar jaar? Alleen nog maar roken met een sombero op in een hermetisch afgesloten donkere kamer?
Er.. sombero? Hoezo?
Ik zie even niet in waarom dat zou moeten (die sombero)
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 01:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
je kan 't natuurlijk overdrijven.

en dat laatste punt:
Als je volgens dezelfde logica de marokkanen (bijvoorbeeld) zou aanpakken, ze zijn immers toch duidelijk in de minderheid, word je bestempeld als racist. En bij de roker wordt het als gerechtigd gezien?!
Daar was 'n woord voor, hypocriet geloof ik...
Je wordt als Marokkaan geboren, maar niet als roker Als roker-zijn een "ras" of "etniciteits"-eigenschap zou zijn, dan zou dat wel eens zo kunnen zijn, maar dat is het niet.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 01:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Morse schreef:
[B]
Nogmaals: 30 % van de bevolking is roker, en voor die groep horen in het openbare leven ook democratisch voorzieningen te zijn om nietrokers niet lastig te hoeven vallen . En niet juist afgeschaft[/] te worden; omdat men wel de rokers zelf niet kan afschaffen.
Daaruit volgt: democratie voor allen - behalve voor rokers dan!! Mooie democratie dus!
de·mo·cra·´tie (de ~ (v.))

1 staatsvorm waarbij het volk wordt geregeerd door gekozen vertegenwoordigers uit eigen gelederen2 staat waarin het volk regeert
(www.vandale.nl)

"Democratie is een beslissingsmethode die handig kan zijn voor een groep mensen die een gezamenlijk belang nastreven. Zo kunnen bijvoorbeeld een aantal mensen die in tennis geïnteresseerd zijn bij elkaar komen om een tennisvereniging op te starten en afspreken dat ze allemaal contributie voor de vereniging betalen. De leden kunnen afspreken dat ze beslissingen over besteding van de contributie democratisch zullen nemen. Dat betekent dat als de leden het niet unaniem eens zijn over een bepaalde beslissing, dat dan de mogelijkheid waar de meerderheid voor gestemd heeft wordt uitgevoerd. Ook al kan niet iedereen altijd z'n zin hebben, de tennisclub zal voor alle leden voordelig zijn, omdat het tennisactiviteiten mogelijk maakt waar tenslotte alle leden in geïnteresserd zijn. "
http://www.henrysturman.com/dutch/ar...emocratie.html

De minderheid moet zich aanpassen aan de meerderheid.
De rokers zijn de minderheid.
Uitzonderingen hierop zijn er; maar dan kom je in de hoek van ethische kwesties (vaak)

(ik wilde hiermee alleen even zeggen dat ik denk dat je het woord democratie verkeerd interpreteert; of althans anders ?!)
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 02:57
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Er.. sombero? Hoezo?
Ik zie even niet in waarom dat zou moeten (die sombero)
ik ook niet, maar de anti-rook-lobby verzint 'r vast wel een geweldig legitieme reden voor
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 09:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
cHa0s schreef:
ik ook niet, maar de anti-rook-lobby verzint 'r vast wel een geweldig legitieme reden voor
Sorry hoor, maar dat vind ik een achterlijke redenatie.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 15:57
Morse
Morse is offline
Hoi Gatara,

Over democratie: wij rokers hebben niets te kiezen, want wie ook ter verkiezing staat, is toevallig altijd een nietroker, en zeker voor de post van ministerie van gezondheid. Politieke correctheid enzo.... wij rokers hebben dus geen kans om een vertegenwoordiger voor ons te kiezen!

Jammer dat Pim Fortuyn doodgeschoten is; hij had iets voor ons rokers kunnen betekenen...

Democratie, zo heb ik geleerd, is van oorsprong: iedereen desnoods onder sluiting van compromissen aan de bak kunnen laten komen. De huidige democratie is verworden tot: de meerderheid beslist voor iedereen, de rest heeft zich maar erin schikken. Hiervoor gaat de spreuk op: "democratie is de dictatuur van de meerderheid" wat op een verkeerd begrepen "democratie" van toepassing is.

Als b.v. weer een wet over tabak/rookverboden in de maak is, worden steeds alleen maar anti-rook-groeperingen zoals CAN en Stivoro om de tafel gevraagd, maar geen enkele Pro-rokers-vereniging! Dit is al niet democratisch!!

Idd: als het huidge "democratische" gedrag en steeds verdergaande verboden jegens rokers ANDERE grouperingen zou betreffen, dan was allang de boot aan geweest!
Maar tegen rokers denken de overheid en ook anti's zich alles te kunnen veroorloven want het zijn "maar rokers" (die wel de staatskas spekken). Dus ook afpakken van afgesloten rokersruimtes binnne, ze gaan maar lekker buiten in weer in wind
een peuk opsteken, inclusieve patienten in een ziekenhuis. Je ziet ze soms zelfs met een infuus buiten staan...

Chaos, jij bent van't goede hout gesneden.

den chaaroetten
Morse
__________________
Morse-telegraphy - dot and dahs melody
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 18:13
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Morse schreef:

Chaos, jij bent van't goede hout gesneden.
Grappig dat ik dergelijke opmerkingen steeds weer tegenkom als mensen het eens zijn met elkaar. Het schept zeker een band dat groepjesvorming

Of misschien ben ik zelf te arrogant om geen complimenten aan medestanders te geven
(of juist niet arrogant genoeg,.. heh.. het is maar weer eens hoe je het bekijkt)

Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 18:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Morse schreef:
Hoi Gatara,

Over democratie: wij rokers hebben niets te kiezen, want wie ook ter verkiezing staat, is toevallig altijd een nietroker, en zeker voor de post van ministerie van gezondheid. Politieke correctheid enzo.... wij rokers hebben dus geen kans om een vertegenwoordiger voor ons te kiezen!

Jammer dat Pim Fortuyn doodgeschoten is; hij had iets voor ons rokers kunnen betekenen...


Beweer je nu dat alle Tweede kamerleden niet-rokers zijn?!?!?!

Lijkt me erg sterk. Heb je een bron?

Citaat:

Democratie, zo heb ik geleerd, is van oorsprong: iedereen desnoods onder sluiting van compromissen aan de bak kunnen laten komen. De huidige democratie is verworden tot: de meerderheid beslist voor iedereen, de rest heeft zich maar erin schikken. Hiervoor gaat de spreuk op: "democratie is de dictatuur van de meerderheid" wat op een verkeerd begrepen "democratie" van toepassing is.


Ja,.. ik denk dat dat is omdat niet iedereen aan de bak kan komen. Niet ieders mening kan uitgevoerd worden, omdat deze dan botst met de andere.
Als ik alle vrijheid krijg, belemmer ik meteen de vrijheid van anderen.
Als ik een minderheid zou zijn, en ik daarmee de meerderheid in haar vrijheid belemmer, is het absoluut en relatief gezien niet zo aardig. Ik onthou immers meer mensen dan mijzelf van iets, omdat ik die vrijheid nu eenmaal wil hebben.
Daarom denk ik ook dat onze huidige democratie gestoeld is op "de minderheid moet zich maar naar de meerderheid aanpassen".

Citaat:

Als b.v. weer een wet over tabak/rookverboden in de maak is, worden steeds alleen maar anti-rook-groeperingen zoals CAN en Stivoro om de tafel gevraagd, maar geen enkele Pro-rokers-vereniging! Dit is al niet democratisch!!


Nee, daar ben ik het met je mee eens.
Maar heb je bewijs dat dit zo gebeurt?

Citaat:

Idd: als het huidge "democratische" gedrag en steeds verdergaande verboden jegens rokers ANDERE grouperingen zou betreffen, dan was allang de boot aan geweest!
Maar tegen rokers denken de overheid en ook anti's zich alles te kunnen veroorloven want het zijn "maar rokers" (die wel de staatskas spekken).


(en ook geld kosten, maar aan de andere kant, wil de overheid misschien helemaal niet dat rokers stoppen, want hoe eerder ze doodgaan hoe minder vergrijzing...lekker cru . Overheid denkt verdomme alleen maar aan zichzelf... Accijnzen: staatskas spekken. Medicijnen: nouja.. dat moet dan maar gedeeltelijk betaald worden. Goh.. ze gaan wel eerder de pijp uit, dus liever dat ik in 2 jaar 10.000 Euro's aan medicijnen uitgeef dan in 10 jaar 50.000 (met pensioen/opvang e.d. excl.
Je zou er spontaan van gaan stoppen met roken; alleen maar om de overheid een lesje te leren )

(bovenstaande klinkt misschien ironisch uit de mond van een niet-roker, maar ik meen het serieus)

Citaat:

Dus ook afpakken van afgesloten rokersruimtes binnne, ze gaan maar lekker buiten in weer in wind
een peuk opsteken, inclusieve patienten in een ziekenhuis. Je ziet ze soms zelfs met een infuus buiten staan...


Mmm..... het is niet goed dat patienten roken
Ik ken een paar gevallen die waren dus echt onverantwoord bezig.. ziek aan je longen en nog doorroken...tsja..
Vergeet niet dat een ziekenhuis er is met de bedoeling om mensen gezond te houden en beter te maken. Daar past roken niet bij.

Maar misschien dat wel ergens in de kantine een afgesloten rokershol komt (met goede ventilering natuurlijk).
Beste is gewoon te stoppen met roken.

Laatst gewijzigd op 23-12-2002 om 18:28.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2002, 22:25
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Sorry hoor, maar dat vind ik een achterlijke redenatie.
hm, 'n lichte noot er tussen mag dus ook al niet meer? :\ (dr stond 'n knipoog bij hoor.. )
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Zal ik vertellen tegen m'n ouders dat ik rook? HOE? (DIT IS HEEL ANDERS DAN BIJ ANDER
Element
17 20-02-2011 12:31
Beleidszaken Ik ben confuus!
Verwijderd
93 15-05-2010 15:26
Psychologie Ik ben niet te vertrouwen...
Baby^Boo
50 01-07-2005 00:09
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Betoog roken in het openbaar
matlucky
8 13-06-2004 04:35
De Kantine verboden te roken, voor of tegen
arP-socialist
198 04-02-2004 19:51
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Idee??Niet-rokers moeten voorrang krijgen bij operaties.
Bertje
32 12-10-2002 22:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.