Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mooi, ik woon er ook tussen en hier zijn ze meestal wel goed geintegreerd, dus het is niet zo dat moslims niet kunnen integreren ![]() ![]() Ja, laten we met zn allen onze eigen regels bepalen. Nee zo kom je tot een beter samenleving ![]() Misschien niet van belang nee, maar als je zelf de dingen gaat bepalen zorgt dat niet voor een betere integratie, zo wordt je namelijk deels uit de maatschappij gehouden waardoor het nog moeilijker wordt om te integreren. Waarom chinesen makkelijker integreren? Damn, met een beetje kennis+gebruik van je hersens zou je dat toch moeten kunnen bedenken... De chinese cultuur etc. lijkt niet echt op die van ons ![]() Dat is ook waarom bijv. Engelsen, Fransen, DUitsen, Spanjaarden, Jappaners over het algemeen beter kunnen integreren dan sommige moslims, want die zijn een heel ander levensstijl gewend. Ha ha ha, grapjas ![]() dan moest de overheid ze maar in de jaren 70 niet importeren toen het slecht ging met nederland en er dringen hulp nodig was om vuil werk op te knappen omdat de nederlanders zich daar te goed voor voelden! (jij voelt je nog steeds geweldig volgens mij) als ik zeg dat je moet kijken naar de oorzaken, bedoel ik daarmee ook dat je moet AANPAKKEN! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
1. doe normaal ![]() 2. dat die winkelier het recht heeft om zulke maatregelen te nemen, heeft ie kennelijk niet wettelijk blijkt nu dus ![]() 3. mogelijk mits ze daartoe de mogelijkheden krijgen, die zijn er nu niet genoeg. ik zeg dan ook, je moet naar de oorzaken kijken die aanpakken. niet achteraf op de gevolgen ingaan, schiet je (haast)nix mee op. 4. 96/97? whaha sorry maar dit is echt lachwekkend ![]() alsof dat nog hetzelfde is en bovendien had ik het over de CULTUUR, niet over geld (en je kan moderner dan een ander land zijn met een lager BNP) 5. ik zei dat het meer op Nederland leek ![]() ![]() 6. bullllllllllshit ![]() beetje rekensom helpt ook: jaren 70 tot nu is zo een 33 jaar, de meeste mensen die toen hierheen kwam waren rond de 20-25, dus nu rond de 55, en dat klopt als je kijkt naar de 1e generatie. in jouw geval zijn ze 65-70, wat dus niet klopt ![]() ja ach, ze hebben de laatste maanden wel érg veel aangepakt he ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
1. doe normaal
2. dat die winkelier het recht heeft om zulke maatregelen te nemen, heeft ie kennelijk niet wettelijk blijkt nu dus daarom moet de wet dan maar veranderd worden. dan moet dan niet alleen voor asielzoekers gelden! ![]() 3. mogelijk mits ze daartoe de mogelijkheden krijgen, die zijn er nu niet genoeg. ik zeg dan ook, je moet naar de oorzaken kijken die aanpakken. niet achteraf op de gevolgen ingaan, schiet je (haast)nix mee op. de mogelijkheden zijn er zat, er wordt alleen geen gebruik van gemaakt. er is niet genoeg capaciteit, daarom, waarom zoduen ze t anders niet doen ![]() 4. 96/97? whaha sorry maar dit is echt lachwekkend alsof dat nog hetzelfde is en bovendien had ik het over de CULTUUR, niet over geld (en je kan moderner dan een ander land zijn met een lager BNP) 96/97 is actueel genoeg, iig de verhoudingen. probeer je er maar uit te lullen, maar wat uit die landen komt zijn meestal de onderontwikkeltste mensen. en over cultuur zei je net zelf iets van: De chinese cultuur etc. lijkt niet echt op die van ons . niet actueel genoeg, zeker niet. ik reageer alleen op de meest recente cijfers, anders niet, want het is verleden tijd dan. klopt, meestal die daar in dat land geen toekomst zien en op zoek gaan naar een beter. klopt ook, maar de marokkaanse bijv. lijkt er VEEL minder op, dat is wat ik ebdoel 5. ik zei dat het meer op Nederland leek je kan zelf wel bedenken(hoop ik voor je) dat Belgische levensstijl/cultuur meer op de NLse lijkt dan bijv. de Turkse istanbul verschilt niet zo veel van brussel, het grootste verschil is natuurlijk taal en architectuur. wat hierheen komt uit landen als turkije zijn de turkse familie flodders. hahaha, om zulke onzin moet ik echt lachen ![]() 6. bullllllllllshit kennelijk ben jij 1 van de weinige die dat denkt, het is nu toch wel algemeen bekend dat het de jaren 70 waren toen t slecht ging en er behoefte was aan goedkopeRE arbeidskrachten die het vuile werk op moesten knappen. argument berustend op valse autoriteit (algemeen bekend) toevallig had ik vorig jaar tentamens over dit onderwerp (een acht als cijfer :cool . in de begin jaren zestig tot begin jaren zeventig kwamen veel gastarbeiders naar nederland (er was werk over). in de jaren zeventig begon het minder te gaan en stopte men de toestroom. (er was werk tekort). toen in 1975 suriname onafhankelijk werd kwamen vele duizenden surinamers Nederland binnengestroomd. ik stel voor dat je er een geschiedenisboek bij pakt want je maakt jezelf echt belachelijk, en als ik de hele tijd les moet geven komen we ook niet toe aan de discussie ik vorige week ngo een toets over gehad en wat jij zegt klopt. want 60 tot 70 toen KWAMEN ze. toen zag men hier dat ze goed werk verrichtten voor weinig geld. toen het in de jaren 70 slecht gign was er dus behoefte aan arbeidskrachten die goedkoper waren en t zelfde werk verrichtten. ga maar eens navragen en dan zul je horen(tenminste als je een goede docent hebt) dat de SOORT asielzoekers in de jaren 60-70 hele anderen waren dan die in de jaren 70 tot +- 75. (Maar ik denk niet dat je dat dan hier eerlijk komt vertellen trouwens) dat van surinamers klopt ook. beetje rekensom helpt ook: jaren 70 tot nu is zo een 33 jaar, de meeste mensen die toen hierheen kwam waren rond de 20-25, dus nu rond de 55, en dat klopt als je kijkt naar de 1e generatie. in jouw geval zijn ze 65-70, wat dus niet klopt ja en mijn Turkse buurman van de eerste generatie waarnaast ik heb gewoond was in de zeventig , kom met bronnen, als je zo'n stelling deponeert. zoals ik al zei, vraag maar na ja ach, ze hebben de laatste maanden wel érg veel aangepakt he -------------------------------------------------------------------------------- inderdaad, totdat de vvd dacht bij nieuwe verkiezingen te kunnen winnen. nou wat hebben ze toch veeel gedaan zeg ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
dan moet dan niet alleen voor asielzoekers gelden!
--- dat heb ik nooit gezegd, ik heb enkel gezegd dat ik vind dat de winkelier het recht heeft zijn zaak met zulke maatregelen te verdedigen, net als tegen scholieren. Je kan beter investeren in dingen die ervoor zorgen dat zulke maatregelen niet nodig zijn. Anders wordt t straks wel leuk winkelen ![]() er is niet genoeg capaciteit, daarom, waarom zoduen ze t anders niet doen --- omdat de wil om het te doen er ook moet zijn. zoals ik al zei, ik ken zat buitenlanders die het wel is gelukt en ook binnen afzienbare tijd. Iedereen is anders, de wil zal er soms niet zijn nee, die moeten dan onder druk gezet worden door t wel te gaan volgen. Hierbij kunnen we denken aan financiele sancties en als stok achter de deur, uitzetting. Overigens bestaan de inburgeringsCURSUSSEN pas sinds 1998 niet actueel genoeg, zeker niet. ik reageer alleen op de meest recente cijfers, anders niet, want het is verleden tijd dan. klopt, meestal die daar in dat land geen toekomst zien en op zoek gaan naar een beter. klopt ook, maar de marokkaanse bijv. lijkt er VEEL minder op, dat is wat ik ebdoel --- dat je de cijfers niet actueel genoeg vindt, komt enkel omdat je ermee werd uitgeluld. wees een vent en geef het toe Haha, moet ik hier intrappen ofzo? ![]() ![]() en de volgende stelling: de Chinese cultuur lijkt meer op de onze dan de Marokkaanse.even bekijken godsdienst: nee, allemaal verschillend. taal: nee, chinees lijkt totaal niet op nederlands, arabisch ook niet. maar wacht even, heel veel marokkanen spreken frans of spaans, de bovenklasse onderscheid zich er zelfs mee. gemeenschappelijke geschiedenis: China niet, maar marokko wel, er zijn nl vele eeuwen handelsbetrekkingen en het is een kolonie van spanje en frankrijk geweest. nou mooie stelling Je vat de stelling niet. Ik probeer te zeggen dat sommige landen meer westers gericht zijn dan andere landen ik vorige week nog een toets over gehad en wat jij zegt klopt. want 60 tot 70 toen KWAMEN ze. toen zag men hier dat ze goed werk verrichtten voor weinig geld. toen het in de jaren 70 slecht gign was er dus behoefte aan arbeidskrachten die goedkoper waren en t zelfde werk verrichtten. als het slecht gaat met de economie van een land is er gebrek aan werkgelegenheid, en niet een overschot doe nou niet zo onnozel. Klopt, maar er is WEL behoefte aan GOEDKOPERE arbeidskrachten die HETZELFDE werk doen. Voordelen/nadelen afwegen en de uitkomst was toendertijd kennelijk dat ze nodig waren, want je kunt niet ontkennen dat ze nooit hiernaartoe gehaald zijn. ga maar eens navragen en dan zul je horen(tenminste als je een goede docent hebt) dat de SOORT asielzoekers in de jaren 60-70 hele anderen waren dan die in de jaren 70 tot +- 75. (Maar ik denk niet dat je dat dan hier eerlijk komt vertellen trouwens) dat van surinamers klopt ook. --- een docent is geen goede bron, want die zijn allemaal lid van de linkse kerk. kheb bovendien zelf geschiedenis afgerond met een deelcertificaat. Dus niet betrouwbaar? ![]() ![]() zoals ik al zei, vraag maar na --- jij komt met een stelling, kom dan ook met bronnen. stelling is geldig totdat het tegendeel bewezen wordt nou wat hebben ze toch veeel gedaan zeg de vvd is gewoon dom bezig Eerst afkraken en dan reageren met een rolleye ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Familie tasjesdief wil snel vervolging ijscoman | 266 | 06-01-2007 00:55 | |
Werk, Geld & Recht |
Aankoop camera - 2 weken proberen -> krasje ~Golvend Badeendje~ | 30 | 26-12-2005 16:20 | |
Wat vindt je van de winkeliers die dieven pakken. langejongen | 96 | 23-07-2003 16:42 | |
Stelling: veroordeling AH-medewerkers valt mee ikbenschipper1 | 17 | 12-01-2003 19:22 |