Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2003, 12:14
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Koen schreef:
Ik begrijp ook niet dat jonge mensen VVD/CDA/LPF kunnen stemmen. Ze hebben allemaal jongeren praktisch niks te bieden en maken 't mensen met weinig geld ontzettend moeilijk. Volgens mij stemmen veel jongeren puur op dat soort partijen omdat ze iets tegen buitenlanders hebben of het wel stoer vinden om te zeggen dát dat zo is, en interesseren zich niet voor de rest van de punten van de partij.

Niet zo snugger als je 't mij vraagt.
1) ik zou niet op de VVD stemmen omdat ik iets tegen buitenlanders heb, of omdat ik het stoer vind of whatso-ever. Dat zijn dingen waar ik me totaal niet voor interresseer

2)Ik vraag me af waarom jij gaat stemmen. Om je eigen hachje veilig te stellen? No offence, maar daar lijkt het op. Jij zou geen rechts stemmen omdat die veel geld van je afpakken. Ik VVD stemmen omdat ik me heel goed kan vinden in hun liberale visie. De vrijheid van het individu, het recht zelf te mogen beslissen, een terughoudende overheid. Dat zijn dingen waar ik mij heel goed in kan vinden. De reden dat ik zou gaan stemmen is dus puur ideologisch: ik geloof dat ons land beter af is met een regering waar de VVD in zit.
Oud 11-01-2003, 12:19
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
halve banaan schreef:

Maar nog even over de manier van lesgeven van mijn basisschool: vrijwel alle dertig kinderen uit mijn klas zijn of op vwo of op het gymnasium terecht gekomen, de daaropvolgende klassen ook...Die manier van lesgeven heeft dus echt zijn vruchten afgeworpen.
ik denk niet dat alleen door de manier van lesgeven komt, op een prive school zitten toch vooral de kinderen van rijke ouders en over het algemeen hebben die ouders ook een hogere opleiding en waarschijnlijk dus hogere intelligentie... tis dus vanzelfsprekend dat bijna alle leerlingen op die school gewoon qua intelligentie al een voorsprong hebben tov gewoon onderwijs..
Oud 11-01-2003, 12:46
madmax
madmax is offline
Ik heb hem ook ingevuld:

Leefbaar nederland kwam er voor mij op 1 uit!?!?!?!

IK ZAL WAARSCHIJNLIJK OP CDA STEMMEM. MISSCHIEN OP VVD VANWEGE HET STERKE ECONOMISCHE BELEID DAT ZE VOEREN.

DE SP WIL 71% BELASTING GAAN HEFFEN VOOR DE HOGERE INKOMENS?!?!?!?!?

DIE SP IS ECHT ZIEK!!! JE WERKT JE HET LAZERUS OM VERVOLGENS 71% WEG TE GEVEN?!?!?!

WAT WEET DE SP NOU VAN ECONOMIE AF?????? ZE WETEN HOE ZE HET GELD MOETEN UITGEVEN AAN DE SOCIALE ZEKERHEID, DAT IS NIE ZO MOEILIJK, DAT KAN IEDERE SIMPELE ZIEL
Oud 11-01-2003, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Roxy schreef:
ik denk niet dat alleen door de manier van lesgeven komt, op een prive school zitten toch vooral de kinderen van rijke ouders en over het algemeen hebben die ouders ook een hogere opleiding en waarschijnlijk dus hogere intelligentie... tis dus vanzelfsprekend dat bijna alle leerlingen op die school gewoon qua intelligentie al een voorsprong hebben tov gewoon onderwijs..
Bij mij in de klas zat een echt rijk meisje en een rijk jochie de rest was echt gewoon doorsnee, het is ook niet zo dat we allemaal op hockey zaten, de meeste zaten bijvoorbeeld op voetbal.

Het elftal waar ik weer in zat bestond altijd uit ook de kinderen een klas lager, ik was namelijk van hun leeftijd. Ook daar waren het vooral mensen welk elk dubbeltje moesten omdraaien om die school te kunnen betalen.

Maar ik denk wel dat het over het algemeen zal kloppen.
Oud 11-01-2003, 12:53
Verwijderd
Citaat:
madmax schreef:
Ik heb hem ook ingevuld:

IK ZAL WAARSCHIJNLIJK OP CDA STEMMEM. MISSCHIEN OP VVD VANWEGE HET STERKE ECONOMISCHE BELEID DAT ZE VOEREN.

DIE SP IS ECHT ZIEK!!! JE WERKT JE HET LAZERUS OM VERVOLGENS 71% WEG TE GEVEN?!?!?!

WAT WEET DE SP NOU VAN ECONOMIE AF?????? ZE WETEN HOE ZE HET GELD MOETEN UITGEVEN AAN DE SOCIALE ZEKERHEID, DAT IS NIE ZO MOEILIJK, DAT KAN IEDERE SIMPELE ZIEL
72 procents tarief, opzich niet zo gek en alleen voor de allerhoogste inkomens, nu is het dacht ik 60%.

Ooit uirgerekend wat je daadwerkelijk betaald na al de aftrekposten (wat rijkeren mensen vaak veel hebben) en de heffingskorting? Het is niet zo dat je 72% over je daadwerkelijke inkomen betaald. Ik heb het laatst voor precies de grens uitgerekend, ik zal even kijken of ik het papiertje met die berekening nog kan vinden dan post ik dat hier.
Oud 11-01-2003, 12:54
Verwijderd
Citaat:
madmax schreef:
Ik heb hem ook ingevuld:

Offtopic:
Probleempje met je capslock?
Wat de sp van economie af weet? Een factortje 12998 van wat jij weet? En over dat "71 % weg geven" , dat is natuurlijk volstrekte onzin. (je vergeet dat we te maken hebben met inkomensschijven, wat je d'r voor terugkrijgt, waarmee de opleiding die jij hebt gedaan om een baan met zo'n inkomen te krijgen van betaald is, waar de infratstructuur die voor elk bedrijf zo belangrijk is van betaald is..etc..etc..)
Maar ik geloof niet dat dit de plaats is om weer een discussie te beginnen.
Oud 11-01-2003, 13:44
madmax
madmax is offline
Wat weet jij daar nou van

NERD
Oud 11-01-2003, 13:46
Roxy
Roxy is offline
Citaat:
madmax schreef:

NERD
*schopt*

(jah met geweld los je wel wat op )
Oud 11-01-2003, 13:47
Breg
Breg is offline
Ik heb hem al een keer eerder gedaan.

Op 1 GroenLinks
en op 2 met bijna net zoveel de SP

Volgens mij had ik als laatste LPF & VVD.

Op school hebben wij met heel de klas ook een soort stemwijzer gedaan (de uitkomst zou zeggen of je links of rechts was). Het minimum aantal punten was 16 (heel erg rechts), het maximum 48 (heel erg links). Ik had er 47. Kotm wel overeen met mijn uitslag van www.stemwijzer.nl dus.
Oud 11-01-2003, 14:14
Verwijderd
Citaat:
madmax schreef:

NERD
Ga door, ga door.
Oud 11-01-2003, 15:59
Shibby
Shibby is offline
Laten we dan ook meteen allemaal vrijwilligerswerk gaan doen... dan hebben we nix en hoeven we het ook niet meer af te geven... dan wordt iedereen gelijk...

madmax heeft gelijk!
Oud 11-01-2003, 16:03
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
SP overduidelijk kword ziek van die rechtse shit in nederland
Oud 11-01-2003, 16:29
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:
halve banaan schreef:
Praktijkvoorbeeld: Mijn ouders zijn nooit echt goed geschoold bovendien hebben ze ook niet een superinkomen. Toch heb ik op een particulieren basischool gezeten waar echt een mentaliteit van werken is ingetrapt waar ik nu nog baat bij heb. Zonder die school was ik totaal ergens anders terecht gekomen. Ze hebben er heel wat voor moeten laten, zoals vakanties en dergelijke. Maar tot nu toe heb ik een superleven wat scholing betreft. Ik ben blij dat ze het gedaan hebben en ik zal er de rest van mijn leven baat bij hebben.

Overigens ben ik het wel met je eens dat iedereen gelijke kansen verdiend. En ik geef toe ik ben door geld beter terecht gekomen (tot nu toe), maar dan vind ik niet dat je het mag verbieden. Dat vind ik ronduit belachelijk.
kijk het kan best zijn dat het goed voor je geweest is maar je kan niet en mag niet aannemen dat als je regulier basisonderwijs volgt je er slechter aan toe was geweest... dat kan je ook niet weten.. en misschien presteerde je wel beter omdat er van je ouders kant een bepaalde druk op je rustte (omdat ze er zo veel voor moesten leten) je weet het allenmaal niet... bovendien als het privee onderwijs wordt afgeschat en al die leraren daar op reguliere schiolen zouden gaan werken zou de situatie op reguliere basisscholen ook sterk verbeteren...
Oud 11-01-2003, 16:30
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:
maf fluitketeltje schreef:
kijk het kan best zijn dat het goed voor je geweest is maar je kan niet en mag niet aannemen dat als je regulier basisonderwijs volgt je er slechter aan toe was geweest... dat kan je ook niet weten.. en misschien presteerde je wel beter omdat er van je ouders kant een bepaalde druk op je rustte (omdat ze er zo veel voor moesten leten) je weet het allenmaal niet... bovendien als het privee onderwijs wordt afgeschat en al die leraren daar op reguliere schiolen zouden gaan werken zou de situatie op reguliere basisscholen ook sterk verbeteren...
maf fluitketeltje= strafcorner
Oud 11-01-2003, 19:28
Nuck
Nuck is offline
VVD kwam uit op 1, maar ik weet niet zeker of ik daar op zou stemmen, als ik zou mogen. Denk het eigenlijk wel.
Oud 12-01-2003, 00:52
Danny
Danny is offline
Groenlinks, SP.
Oud 12-01-2003, 02:46
p-chez
p-chez is offline
PvdA.

Oud 12-01-2003, 04:25
Rokas
Rokas is offline
haha doelgroep van het LN/LPF spreekt. typisch, zo amusant. net een stel clowns bekijken die zichzelf aan het meppen zijn, zo sneu en toch aandoenlijk amusant.
Oud 12-01-2003, 09:35
Quantes
Quantes is offline
ik zou op de christenunie moeten stemmen! haha
Oud 12-01-2003, 10:47
~louise~
~louise~ is offline
LN, VVD en LPF zijn gelijk bij mij.
Overigens ben ik het met sommige punten niet eens met deze partijen. Die strenge bezuiniging op onderwijs vind ik belachelijk. In de afgelopen coalitie werd evenveel uitgegeven aan onderwijs als in 1988 (als ik het nu goed zeg...). Daarin heeft D66 een goed punt, maar zij hebben verder niet echt een mening en hun belangrijkste punten van aandacht gingen vooral uit naar referenda's en inspraak van burgers, en sinds kort het onderwijs.

Beetje jammer naar mijn mening, want de Graaff is best een goede politicus maar ze breien al jaren door op hetzelfde actiepunt.
Oud 12-01-2003, 10:49
Synonym
Synonym is offline
SP met de meeste stemmen (natuuuurlijk)
Daarna GL en PVDA
Oud 12-01-2003, 11:17
Miss G. Fish
Miss G. Fish is offline
Het is jammer dat dieren niet mee mogen stemmen.
kijk eens op www.proefdiervrij.nl
Oud 12-01-2003, 11:27
Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Methuselah schreef:
Alsof je verplicht op GL moet stemmen als de Stemwijzer dat aangeeft...
OOK zoiets.
Oud 12-01-2003, 11:52
PlasTuut
PlasTuut is offline
Humz

Groenlinks
PVDA
d66
Sp

Vind persoonlijk Halsema niet zo heel goed overkomen, maar ben het wel met de onderwerpen waar groenlinks zich veel mee bezig houd eens...dus opzich..
Oud 12-01-2003, 12:05
Verwijderd
Citaat:
maf fluitketeltje schreef:
Dat weet ik zo nog niet, als er niet zo'n mentaliteit was ingepompt dan had ik het denk ik niet gered. De enige druk van mijn ouders was dat ik op die school zet verder was ik vrij in alles, de mentaliteit om te leren etc. etc. heb ik zeker weten van die school. Misschien doe ik nu wel koppig en heb jij gelijk, want ik begrijp je punt volkomen.

Toch vind ik dat je als politieke partij aan de macht komt bepaalde dingen gewoon niet mag verbieden. Ook niet het prive-onderwijs, dat vind ik ik zo lijken op je idealen opdringen aan de maatschappij verpakt in het jasje van gelijkheid.

Overigens onder de naam van zus Pieta gepost?
Oud 12-01-2003, 12:37
mood indigow
mood indigow is offline
1: d66
2: sp
3: groenlinks

nja dat zijn ook wel de chillste partijen vind ik.. maarja ik mag toch niet stemmen

d66 vind dat jongeren vanaf 16 jaar ook moeten mogen stemmen.. nja daar ben ik het eigenlijk ook wel mee eens.
Oud 12-01-2003, 14:14
blacky
blacky is offline
mijn stemadvies is pvda, nou mooi da'k dat toch echt nie ga stemmen....stem lekker groen links.
Oud 12-01-2003, 20:17
Shibby
Shibby is offline
Citaat:
OriginalMisfit schreef:
SP overduidelijk kword ziek van die rechtse shit in nederland
en ik van die linkse shit
Oud 12-01-2003, 20:17
battlestar
battlestar is offline
groenlinks
sp
pvda
Oud 12-01-2003, 21:30
Firefly
Firefly is offline
Citaat:
Black Elysium schreef:
Het is jammer dat dieren niet mee mogen stemmen.
kijk eens op www.proefdiervrij.nl
Sylvia!!

Gefeliciteerd met je eerste post
Oud 12-01-2003, 21:47
Koen
Koen is offline
Citaat:
martijn1985 schreef:
1) ik zou niet op de VVD stemmen omdat ik iets tegen buitenlanders heb, of omdat ik het stoer vind of whatso-ever. Dat zijn dingen waar ik me totaal niet voor interresseer
Ik zeg niet dat jij het doet; ik zeg dat ik van veel mensen in mijn omgeving zie dat het gebeurt.

Citaat:

2)Ik vraag me af waarom jij gaat stemmen. Om je eigen hachje veilig te stellen? No offence, maar daar lijkt het op.
Dat gaat bij mij voor ja. Tuurlijk, je stemt op een partij omdat de standpunten van die partij je aanspreken. Maar wat is aanspreken? Voor mij valt daar ook onder, dat de standpunten voor mij in zekere zin gunstig uitvallen. Dus; meer geld in 't onderwijs, inkomensafhankelijke kinderbijslag, enzovoort. Ik ga toch zeker niet zorgen dat m'n ouders m'n school nog moeilijker kunnen financieren?
Oud 12-01-2003, 21:54
Sarsefras
Sarsefras is offline
PvdA
Oud 13-01-2003, 13:16
Ninnoc
Ninnoc is offline
Voor topics over politiek over over de verkiezingen moet je op A&N zijn en dus NIET op lifestyle, dank u

Regels voor berichten