Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2003, 12:08
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Persoonlijk vind ik de argumentatie: "jongerenlagerhuis, hier, overal pleiten ze voor rechtsere straffen en ze worden steeds conservatiever.", niet echt de stelling onderbouwen. Een stelling heeft altijd voor en tegenstanders en zegt totaal niks over de stantpunten van de debaters.
Kijken we bijvoorbeel naar dit forum dat zien we dat hier veel linksgeorienteerde mensen zitten.

Ik geloof totaal niet dat de jeugd rechtser worden. Ik geloof wel dat jongeren zich steeds vaker en beter uitlaten over politieke standpunten. Iets wat mij niet echt vekeerd lijkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2003, 12:32
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
@pie schreef:
niet bullshit, gewoon generaliserend net zoals iedereen hier...

de ideale mix is gewoon een combinatie van links en rechts... rechts is allesbehalve ideaal omdat de bevolkingsgroepen met de laagste inkomens/kunnens zichzelf niet kunnen onderhouden, maar een compleet linkse wereld zou zichzelf naar de 3e wereld bombarderen... tis maar net waar je voor kiest... ik kies CDA, niet omdat ik katholieke ouders heb, maar gewoon omdat ze het beste van beide werelden bieden.. PvdA is me dan gewoon niet rigoreus genoeg in hun aanpak van diverse profiteurs (en daar bedoel ik helemaal niet de allochtone bevolking mee)...
Links gelijkstellen aan communisme kan ik nauwelijks generaliseren meer noemen. Maar inderdaad, links rechts is al per definitie generaliseren.

Dat over die combi kan ik enigszins inkomen, als je het bedoelt zoals ik hoop dat je het bedoelt. Dat er een uiterste is tussen totaal geen sociale overheidsinmenging en complete, en dat het gunstigste (afhankelijk van de situatie) ergens daar tussen ligt. Alleen ben ik dan waarschijnlijk van mening dat die op economisch gebied bij meer inmenging, en bij persoonlijk gebied op minder inmenging moet liggen dan dat jij vind.

Dat laatste ben ik het trouwens niet mee eens. PvdA wil profiteurs ook aanpakken, alleen (ik neem even aan dat je op uitkeringen doelt) is dat niet zo makkelijk. Men moet ook voldoende waarborgen houden, en er is een groot persooneelstekort bij de meeste sociale diensten...
Oud 17-02-2003, 18:54
towngeek
towngeek is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
jongerenlagerhuis, hier, overal pleiten ze voor rechtsere straffen en ze worden steeds conservatiever.
Daar ben ik het toch even niet mee eens. Als ik zie wat er bij ons op de scholierenverkiezingen is gestemd, is er voor het grootste deel links gestemd. Wat nou natuurlijk niet wil zeggen dat er geen mensen rechts hebben gestemd, maar dat was toch wel degelijk de overgrote minderheid. Ik denk dat de meesten een beetje de 'gulden middenweg' kiezen dus vooral CDA en PVDA alhoewel PVDA toch wel wat linkser is....
Oud 17-02-2003, 19:40
moon
moon is offline
Of het nou rechts of links is, we hebben het allbei nodig, anders hebben we niks meer om over te discucciëren.
Ik ben persoonlijk voor links (groen) !
Oud 17-02-2003, 21:00
zino
zino is offline
mensen , ga toch gewoona llemaal aan de uitkering en laat iedreen de tering krijgen of ga op je zonder wiet kweeken , het zal niemant wat jij doet , iedreen in dit land is allemaal poes lief en braaf maar achter de rug allemaal schijnheilig

nou fuck itt men

ey haleeeeeeeeej

ik ga door meej leven op jullie centen haleeeeeeeeeej
Oud 17-02-2003, 21:04
adelief
adelief is offline
dat jongeren rechtser worden: ja..
of dit meteen afgekeurd moet worden: nee (vind ik niet)

Ik heb eigenlijk met grote ogen zitten kijken wat er geschreven werd over kinderen van rijke mensen.. dat ze zouden stemmen zonder daarover na te denken.. wooow.. en waarop baseer je dat?? vond ik nogal een gewaagde uitspraak..

en dat CDA niet meer zo christelijk is als eerst.. hm.. ik heb balkenende zelf een psalm horen aanhalen, bij de herdenking van de watersnoodramp!! vond ik heeel bijzonder.. vooral in deze over het algemeen niet-christelijke maatschappij! Ik ben zelf ook christelijk opgevoed, en ik zit heus niet elke zondag in het kerkbankje.. maar was toch een tikkeltje beledigd

ik respecteer iedereen zijn mening, dus ook de linkse!! ik vond vooral Femke Halsema goed bij de discussies, ook al ben ik het niet altijd met haar eens.. << kijk zo kan het ook!!!!!
Oud 17-02-2003, 21:06
Sokrates
Sokrates is offline
Rechtser? Nee

Populistischer wel, net als alle partijen. Misschien is de CDA nog een partij die zich zo min mogelijk mee heeft laten zigzaggen
Oud 18-02-2003, 09:29
adelief
adelief is offline
oh ja ik had nog een vraagje.. wat ik eigenlijk vergeten was in mn vorige stukje..

Linkse jeugd... wat stemmen jullie ouders????

Je wordt op een bepaalde manier opgevoed, en dus hebben je ouders altijd wel invloed op je leven.. toch??!!
Oud 18-02-2003, 11:00
waaromniet?
waaromniet? is offline
M'n moeder stemde vroeger VVD/D'66 En m'n vader PvdA/D'66

Nu heb ik ze beide tot GroenLinks overgehaald
Oud 18-02-2003, 11:02
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Christen schreef:
als het christelijk rechts is is er geen probleem.
Door het bijbelse begrip barmhartigheid bestaat er geen rechts wat zich echt Christelijk zou kunnen noemen. Met name Christenunie is op veel punten links.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 11:11
SpAwNy
SpAwNy is offline
Wat is er mis met rechts ??... ik bedoel... voor 2 jaar trug had ik nog niet zulke ged8 maar kijk eens in de krant... ' ovvervaller had een getinte huidskleur" " Dader was van " bla bla" afkomst" het is bijna niet anders... ze zorgen er zelf voor !
Oud 18-02-2003, 11:15
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
SpAwNy schreef:
Wat is er mis met rechts ??... ik bedoel... voor 2 jaar trug had ik nog niet zulke ged8 maar kijk eens in de krant... ' ovvervaller had een getinte huidskleur" " Dader was van " bla bla" afkomst" het is bijna niet anders... ze zorgen er zelf voor !
Ja, maar wat bijvoorbeeld minder vaak de krant bereikt is dat moordenaars en dergelijke vaak blank zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 14:16
JetteY
JetteY is offline
Ik vind dat als jullie jezelf zo links vinden...
Jullie je niet echt zo opstellen...
Jullie zeggen dat links tolerant is, maar dat zijn jullie helemaal niet tegenover rechts, ik vind het maar een beetje hypocriet...
Maar goed, dat komt dan ook van iemand die zoals het er nu voor staat rechts zou stemmen...
Oud 18-02-2003, 14:27
red_and_black
red_and_black is offline
Hmmmm........aan de ene kant heb je wel gelijk maar aan de andere kant, ik ben ook jongere geloof ik en ik ben linker dan links!!!!

Maar goed....
Oud 18-02-2003, 14:28
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
JetteY schreef:
Ik vind dat als jullie jezelf zo links vinden...
Jullie je niet echt zo opstellen...
Jullie zeggen dat links tolerant is, maar dat zijn jullie helemaal niet tegenover rechts, ik vind het maar een beetje hypocriet...
Maar goed, dat komt dan ook van iemand die zoals het er nu voor staat rechts zou stemmen...
zijn we niet tolerant???????
Ik geloof dat links uit is naar gelijke rechten voor iedereen maar het kan aan mij liggen
Oud 18-02-2003, 14:44
JetteY
JetteY is offline
Waarom bekritiseren jullie (niet allemaal natuurlijk, maar ok) de rechtse politieke ideeën dan?
Ieder wat diegene zelf wil, daarin is in de nederlandse politiek niet eens een echt goed of kwaad volgens mij omdat alles toch in samenspraak en met meerderheid van stemmen moet gebeuren...
Oud 18-02-2003, 14:47
BARON
BARON is offline
Citaat:
JetteY schreef:
Waarom bekritiseren jullie (niet allemaal natuurlijk, maar ok) de rechtse politieke ideeën dan?
Ieder wat diegene zelf wil, daarin is in de nederlandse politiek niet eens een echt goed of kwaad volgens mij omdat alles toch in samenspraak en met meerderheid van stemmen moet gebeuren...
en toen was het stil...
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 14:48
Verwijderd
*zucht*

er is geen "perfecte" politieke partij.
er bestaat zowiezo niks dat "perfect" is.

links heeft zo zijn goede kanten, rechts ook.
laten we blij zijn dat beide partijen in nederland vertegenwoordigd zijn, anders zaten we nu allang met een communistische/socialtische regering en een ingezakte economie, of met allemaal mensen in khakigroene pakjes in denhaag.

om maar ff een paar extreme voorbeelden te geven
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten