Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2003, 13:06
INViCTuS
INViCTuS is offline
Vlees is echt immens lekker!

Heb ook e jaar horeca werk gedaan waarvan 2 en half in de keuken
Oud 05-03-2003, 13:16
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
substantial schreef:
dan kun je altijd nog bio/scharrel vlees eten
alsof die dieren wel een (goed) leven hebben...
Oud 05-03-2003, 13:25
substantial
substantial is offline
Citaat:
strafcorner schreef:
alsof die dieren wel een (goed) leven hebben...
jah wa moe je dan
Oud 05-03-2003, 13:49
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
substantial schreef:
jah wa moe je dan
Gewoon vlees eten, of niet.

Scharrelvlees vind ik op een bepaalde manier behoorlijk hypocriet, beestjes eerst leuk laten rondhuppelen om dan alsnog af te slachten.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 13:52
Crimson Death
Crimson Death is offline
Ik eet vlees, Ik vind vlees eigenlijk gewoon HET hoofding bij het eten, als ik geen vlees op mien bortje krieg, dan sloa ik miene moeder mit een stuk hout zo hard om die koppe, dat r or'n soezen! . Naja, eigenlijk, Ik herken in een stuk vlees geen dier, en die dieren, ach, ze krijgen geen trauma's want daar is hun bewustzijn te klein voor, en bovendien, zo lang leven ze niet. Naja, er word wel te veel vlees geproduceerd, en dat de Mac gewoon te veel hamburgers maakt, en goede hamburgers, na een kwartier wegmikken, is wel wat overdreven, maar goed, ik vind vlees lekker, en als ik vegetarier ben, ben ik een van de minderheid, die vegetarier is. Als je vega bent voor een statement, doe je het voor niets, er word heus geen minder vlees geproduceerd
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:00
substantial
substantial is offline
Citaat:
CemetarySlut schreef:
Gewoon vlees eten, of niet.

Scharrelvlees vind ik op een bepaalde manier behoorlijk hypocriet, beestjes eerst leuk laten rondhuppelen om dan alsnog af te slachten.
tis ook nooit goed he
Oud 05-03-2003, 14:03
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Crimson Death schreef:
Ik eet vlees, Ik vind vlees eigenlijk gewoon HET hoofding bij het eten, als ik geen vlees op mien bortje krieg, dan sloa ik miene moeder mit een stuk hout zo hard om die koppe, dat r or'n soezen! . Naja, eigenlijk, Ik herken in een stuk vlees geen dier, en die dieren, ach, ze krijgen geen trauma's want daar is hun bewustzijn te klein voor, en bovendien, zo lang leven ze niet. Naja, er word wel te veel vlees geproduceerd, en dat de Mac gewoon te veel hamburgers maakt, en goede hamburgers, na een kwartier wegmikken, is wel wat overdreven, maar goed, ik vind vlees lekker, en als ik vegetarier ben, ben ik een van de minderheid, die vegetarier is. Als je vega bent voor een statement, doe je het voor niets, er word heus geen minder vlees geproduceerd
die dieren hun bewust zijn is meer dan groot genoeg om van de versrikkenlijke opsluitingen/castraties/staart amputaties/reizen in overvolle vrachtwagens en de geur van dode dieren bij de slachterij trauma`s op te lopen...
Oud 05-03-2003, 14:09
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
wow wat een hoop bullshit kletsen de vleeseters weer. Zeg gewoon dat je het lekker vind de rest wat ik hier lees is totale ontwetendheid van de vleeseters......echt kansloos
Oud 05-03-2003, 14:27
Crimson Death
Crimson Death is offline
Koeien, Kippen en Varkens zijn kut,En ik heb honger. Wat een toeval, ik vreet ze gelegaliseerd op, zo kan ik mijn agressie kwijt!

Zo goed
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:29
Verwijderd
Uhm... juist ja.

Maar OriginalMisfit heeft wel gelijk soort van. Ik eet vlees. dus ik ben slecht. Soort van.

Nou ja boeie.. mensheid is imho nooit ontworpen om goed te zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 14:37
Crimson Death
Crimson Death is offline
Citaat:
strafcorner schreef:
die dieren hun bewust zijn is meer dan groot genoeg om van de versrikkenlijke opsluitingen/castraties/staart amputaties/reizen in overvolle vrachtwagens en de geur van dode dieren bij de slachterij trauma`s op te lopen...
... maar daar hebben ze niet lang last van. Klinkt grof, maar is wel waar
Met citaat reageren
Oud 05-03-2003, 15:09
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Crimson Death schreef:
... maar daar hebben ze niet lang last van. Klinkt grof, maar is wel waar
neeuuuuuuuh de angstige blikken,het heftige tegenstribbelen de abnormaal hoge hartslagen,de kreten van eindeloze pijn,het inelkaar sorten etc etc dat doen die lieve diertjes alleen maar om ons voor de gek te houden! stom van mij dat ik daar niet aandacht.
Oud 05-03-2003, 19:58
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
eXo schreef:
...mensheid is imho nooit ontworpen om goed te zijn.
Nou DAAR ben ik het zeker mee eens! We gaan nog steeds hard achteruit...
Oud 06-03-2003, 00:59
Verwijderd
Citaat:
Ieme schreef:
Nou DAAR ben ik het zeker mee eens! We gaan nog steeds hard achteruit...
Sja... maar wat vlees eten betreft niet dat deden we (als mensheid) al heel lang...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 01:11
Verwijderd
Citaat:
OriginalMisfit schreef:
wow wat een hoop bullshit kletsen de vleeseters weer. Zeg gewoon dat je het lekker vind de rest wat ik hier lees is totale ontwetendheid van de vleeseters......echt kansloos
Citaat:
nare man schreef:
Ik eet vlees, omdat ik het lekker vind en het gezond is. Natuurlijk zal er vast wel iets te zeggen zijn voor het niet eten van vlees in verband met de wereldhandel e.d. (hoewel ik daar nu even niets voor kan bedenken), maar op dit punt verkies ik het eens even lekker kortzichtig te doen.
Zo tevreden? En nou ophouden met zeiken.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2003, 10:35
Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
OriginalMisfit schreef:
Kijk al dat graan enzo moet eerst opgegeten worden door bv varkens en dan krijg je maar een paar varkenslapjes voor terug. Als dat graan nou in een keer naar de mens ging was er veel meer voedsel aanwezig..... simple right?
Denk jij serieus dat varkens in Nederland GRAAN te eten krijgen???
Met citaat reageren
Oud 07-03-2003, 12:28
Ieme
Ieme is offline
Citaat:
eXo schreef:
Sja... maar wat vlees eten betreft niet dat deden we (als mensheid) al heel lang...
Ja helaas. Maar de manier waarop we fokken e.d. is er niet beter op geworden!
Oud 09-03-2003, 18:14
Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
vlees is lekker en ik blijf het eten ,die dieren worden toch afgemaakt en we kunne er nieks tege doen
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 18:32
Dwarfie
Dwarfie is offline
Ik eet wel vlees. Het is voor mij het lekkerste deel van m'n maaltijd en ik ga dat dus echt niet laten staan voor een paar beestjes. Als ik het niet op eet, doet een ander het wel.
Oud 09-03-2003, 19:39
Faery
Faery is offline
Hoe meer vegetariërs, hoe minder onnodig geslachte koeibeesten, knul. Als de vraag ernaar daalt...
Oud 09-03-2003, 19:50
Diovai
Diovai is offline
Zeggen dat wij van nature vlees behoren te eten is een kutargument. Zegmaar gerust dat het vleesch noch visch is. Vanuit biologische redenen: De mens is zowel carnivorisch als herbivorisch wat betreft het gebit en osn darmstelsel. Ons lichaam is op beide gebouwd.
Vanuit ethische redenen: Je kunt niet zeggen dat jij iets moet doen omdat je dat hoort te doen vanuit de natuur. De mens heeft hersenen gekregen en daarmee de unieke mogelijkheid haar eigen natuur te scheppen. Wij zijn onze eigen natuur. Als ik homoseksueel wil zijn, is dat volgens de natuur, omdat ik voel dat ik dat wil. Als ik wil forummen, dat is dat volgens de natuur, omdat ik voel dat ik dat wil. Als ik een dak boven mijn hoofd wil, dan is dat net zo volgens de natuur als het niet-vlees eten, omdat ik me daar prettig bij voel!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 19:57
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
Faery schreef:
Hoe meer vegetariërs, hoe minder onnodig geslachte koeibeesten, knul. Als de vraag ernaar daalt...
Dat zou zo zijn indien de vraag gigantisch daalt. Maar één vrager minder op een markt van miljarden vragers zal natuurlijk helemaal niets uitmaken.
Oud 09-03-2003, 20:05
Diovai
Diovai is offline
Citaat:
Dwarfie schreef:
Dat zou zo zijn indien de vraag gigantisch daalt. Maar één vrager minder op een markt van miljarden vragers zal natuurlijk helemaal niets uitmaken.
Dat is hetzelfde argument als dat 1 stem bij de verkiezingen niets uit zou maken. Dat is ook zo. Maar als iedereen zo denkt, komt er niemand
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 20:24
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Dwarfie schreef:
pure bullshit... er komen steeds meer vegetartisch etende mensen bij een jaartje of 10 terug was de vraag en daarmee ook de productie van vlees een stuk hoger dan die nu is...
Oud 09-03-2003, 20:24
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
Diovai schreef:
Zeggen dat wij van nature vlees behoren te eten is een kutargument. Zegmaar gerust dat het vleesch noch visch is. Vanuit biologische redenen: De mens is zowel carnivorisch als herbivorisch wat betreft het gebit en osn darmstelsel. Ons lichaam is op beide gebouwd.
Vanuit ethische redenen: Je kunt niet zeggen dat jij iets moet doen omdat je dat hoort te doen vanuit de natuur. De mens heeft hersenen gekregen en daarmee de unieke mogelijkheid haar eigen natuur te scheppen. Wij zijn onze eigen natuur. Als ik homoseksueel wil zijn, is dat volgens de natuur, omdat ik voel dat ik dat wil. Als ik wil forummen, dat is dat volgens de natuur, omdat ik voel dat ik dat wil. Als ik een dak boven mijn hoofd wil, dan is dat net zo volgens de natuur als het niet-vlees eten, omdat ik me daar prettig bij voel!
mooi verwoord
Oud 09-03-2003, 21:16
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
Diovai schreef:
Dat is hetzelfde argument als dat 1 stem bij de verkiezingen niets uit zou maken. Dat is ook zo. Maar als iedereen zo denkt, komt er niemand
Het 'probleem' is misschien wel dat het overgrote deel van de Nederlandse bevolking inderdaad zo denkt. (95% tot 99% blijkt uit onderzoeken). Dan heeft het inderdaad gewoon geen zin om in je eentje wel vegetarisch te zijn.
Oud 09-03-2003, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Faery schreef:
Die koebeesten worden niet onnodig geslacht. Ze worden geslacht omdat ik ze op wil eten. Dat is niet onnodig: het is voorzien in een behoefte van de consumptiemaatschappij.

Ik word echt ziek van die hetze tegen vleeseters. Het lijkt verdomme wel net zo'n campagne als tegen roken. Vegetariërs, zo lijkt het wel, zijn er alleen maar op uit om vleeseters het gevoel te geven dat ze slecht zijn, moordenaars, noem alle negatieve dingen maar op. En daar word ik echt stront, maar dan ook strontziek van. Als ik verdomme vlees wil eten, dan doe ik dat, en er is geen alto die me daar vanaf kan houden. Net zoals wanneer ik een peuk wil opsteken of mezelf helemaal klem wil zuipen. Dat doe ik omdat ik dat zélf wil.

Allerlei mensen doen hun best om het laatste beetje individualisme en luxe van je af te pakken, door al dat gezeik. Dit is slecht, dat is slecht, laten we met z'n allen maar gewoon fucking arm worden, al ons geld in brand steken en in een hutje op de hei gaan wonen. Dan pas zijn jullie tevreden, of niet?

*sigh*
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Patty Mayonaise schreef:
ik had laatst een discussie met een vriendin over het wel of niet eten van vlees.
ik eet wel vlees, zij niet omdat ze dat zielig vind voor die beesten en omdat het volgens haar help bij 't oplossen van het wereldvoedsel probleem. nederlandse boeren halen namelijk hun veevoer uit ontwikkelingslanden, hierdoor ontstaat er in westerse landen een voedseloverschot en in ontwikkelingslanden een voedseltekort, volgens haar, ik weet eerlijk gezegd niet of het wel zo is. het leek mij namelijk een beetje ver gezocht.
maar anyway, ik vroeg mezelf toen af waarom ik vlees eet, want als haar verhaal klopt...
en het enige wat ik kon bedenken als argument (dat ik vlees eet) was dat ik het gewoon lekker vond.
duz...wie weet hier wat meer vanaf??

Zelf eet ik gewoon vlees omdat ik niet in zie waarom ik het niet zou moeten eten. Wellicht moet ik wat minder vlees eten, maar dat is weer wat anders

Laatst gewijzigd op 09-03-2003 om 21:50.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2003, 21:47
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
nare man schreef:
Die koebeesten worden niet onnodig geslacht. Ze worden geslacht omdat ik ze op wil eten. Dat is niet onnodig: het is voorzien in een behoefte van de consumptiemaatschappij.

Ik word echt ziek van die hetze tegen vleeseters. Het lijkt verdomme wel net zo'n campagne als tegen roken. Vegetariërs, zo lijkt het wel, zijn er alleen maar op uit om vleeseters het gevoel te geven dat ze slecht zijn, moordenaars, noem alle negatieve dingen maar op. En daar word ik echt stront, maar dan ook strontziek van. Als ik verdomme vlees wil eten, dan doe ik dat, en er is geen alto die me daar vanaf kan houden. Net zoals wanneer ik een peuk wil opsteken of mezelf helemaal klem wil zuipen. Dat doe ik omdat ik dat zélf wil.

Allerlei mensen doen hun best om het laatste beetje individualisme en luxe van je af te pakken, door al dat gezeik. Dit is slecht, dat is slecht, laten we met z'n allen maar gewoon fucking arm worden, al ons geld in brand steken en in een hutje op de hei gaan wonen. Dan pas zijn jullie tevreden, of niet?

*sigh*
dat jij jezelf schade berokkend kan mij niets maar dan ook helemaal niets schelen, maar bij eten van dieren gaat het wel om levens van wezens die in mijn optiek net zoveel recht hebben op leven als dat de mensheid dat heeft. En daar zit het verschil hem in, kijk je zal mij echt niet met een honkbalknuppel voor het vleeswaren rek in de buurtsuper zien staan ( ) maar ik wil wel graag de kans hebben om te spreken voor diegene die niet spreken kunnen en mijn optiek op het vlees eten weer te kunnen geven. ALS daar om gevraagt wordt. Ik ga niet uitmijzelf mensen "bekeren" maar in topics zulks als deze en als het mij gevraagt wordt geef ik graag mijn mening.
Oud 09-03-2003, 21:48
OriginalMisfit
OriginalMisfit is offline
Citaat:
nare man schreef:

*sigh*
Oei je zit er wel mee heh ? Hoe kan je nou ergeren vegetariers? Slaan ze je vlees uit de hand ofzo? Schreeuwen ze in je gezicht meat is murder? En wat hebben roken en en vlees eten met individualisme te maken? vragenlijstje.
Serieus relax.
Oud 10-03-2003, 14:08
Crimson Death
Crimson Death is offline
Citaat:
II_Duce schreef:
cool
lijkt me leuk om een keer een slachting bij te wonen
lekker schreeuwen en pijn leiden
*spank*
Sick little monkey *pets*
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 15:34
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
II_Duce schreef:
cool
lijkt me leuk om een keer een slachting bij te wonen [/IMG]
kom maar naar amsterdam kan je je eigen bijwonen nerd
Oud 10-03-2003, 15:37
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
II_Duce schreef:
cool
lijkt me leuk om een keer een slachting bij te wonen
lekker schreeuwen en pijn leiden
*spank*
goh wat een ongelooflijk gevoel voor humor

not...
Oud 10-03-2003, 15:42
Crimson Death
Crimson Death is offline
Citaat:
strafcorner schreef:
kom maar naar amsterdam kan je je eigen bijwonen nerd
Zucht, Ik weet dat je het liever niet hebt, maar er zijn mensen die vlees eten, we zijn OMNIVOREN!, WIJ mensen, alleen sommige NIET omdat we wat omslachtige JACHTGEWOONTES hebben, maar al waren we nog neanderthalers, ZONDER slachthuizen, ook dan aten we nog veel dieren, Maar dat dringt niet door. Het is jouw mening or bust.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 15:45
Pharmacon
Pharmacon is offline
Citaat:
Crimson Death schreef:
Zucht, Ik weet dat je het liever niet hebt, maar er zijn mensen die vlees eten, we zijn OMNIVOREN!, WIJ mensen, alleen sommige NIET omdat we wat omslachtige JACHTGEWOONTES hebben, maar al waren we nog neanderthalers, ZONDER slachthuizen, ook dan aten we nog veel dieren, Maar dat dringt niet door. Het is jouw mening or bust.
ja, maar een beetje meer respect kan wel..

slachthuizen zijn geen prettig gezicht imho
Oud 10-03-2003, 15:50
Crimson Death
Crimson Death is offline
Citaat:
PHaRMaCoN schreef:
ja, maar een beetje meer respect kan wel..

slachthuizen zijn geen prettig gezicht imho
Klopt, dat kan, maar op elke reactie gaat ie in alsof vleeseters Barbaren zijn. II_duce is gewoon een flauwe grappenmaker. En strafcorner trapt er lekker in
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 16:12
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
II_Duce schreef:
dan heb ik toch meer gevoel voor humor
als jij hier op ingaat
jij bent echt een treffend voorbeeld van iemand die DENKT dat hij grappig is..
Oud 10-03-2003, 17:43
Rebirth Of Cool
Rebirth Of Cool is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 05-03-2003 @ 13:50:
Ik eet uit principe wel vlees. De mens is van nature omnivoor, dat betekent dat wij gebouwd zijn om zowel vlees als groenten, noten etc. te eten. Bovendien smaakt vlees veel beter dan vleesvervangers. Over het algemeen is vlees zelfs het lekkerste onderdeel van mijn maaltijd. Dus IK EET VLEES!!! En vegetariërs kunnen zeggen wat ze willen, ik blijf het ook doen.
idd, het is heus niet "hetzelfde als je lul achterna lopen, namelijk je behoeftes bevredigen".
Ik vind vlees eten iets heel normaals, bovendien worden die beesten er voor gemaakt, ze weten niet beter, maar goed, ieder zn mening.
Oud 10-03-2003, 17:52
Rebirth Of Cool
Ik kan eigenlijk nooit zoveel met het argument dat het zielig zou zijn, als je bij alles wat zielig is gaat nadenken zou ik nooit meer voetballen met voetballen uit THAILAND en voetbalschoenen uit BOTSWANA, want ja, dat is zo zielig voor die kinderarbeidertjes.
ook nog even voor de maker van dit topic; over dat ze dat veevoer uit ontwikkelingslanden halen. Die mensen zijn dolblij als een nederlandse boer weer veel voer koopt, daar leven die mensen van. Dat is net als van die bananen.
dus, ik eet wel vlees.
Oud 10-03-2003, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Rebirth Of Cool schreef op 10-03-2003 @ 18:43:
idd, het is heus niet "hetzelfde als je lul achterna lopen, namelijk je behoeftes bevredigen".
Dat is 'n vrij tegenstrijdige zin.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:33
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:42
strafcorner
strafcorner is offline
Citaat:
eXo schreef op 10-03-2003 @ 19:33:
omg lol

maar kan deze niet eens dicht tis al te vaak en te lang besproken en het blijkt dat een discussie altijd uitloopt op ellen lang gezeur en gezeik...
Oud 10-03-2003, 18:51
Verwijderd
Mee eens. Hou het maar op nuttige topics.. vega recepten uitwisselen ofzo
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 20:50
Rebirth Of Cool
Citaat:
eXo schreef op 10-03-2003 @ 18:55:
Dat is 'n vrij tegenstrijdige zin.
dat was een uitspraak van iemand anders
Reageren