Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik ben behoorlijk straight edge geloof ik..
Niet om straight edge te zijn, maar ik meot geen troep in mijn lichaam en doe niet aan casual sex. Ik houd van dieren en heb het niet zo op geweld.. het enige dat niet klopt is de muziek geloof ik. Maar als ik me niet vergis hoort de muziek er niet perse bij om SXe te zijn.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Sxe is ten eerste helemaal geen nieuwe levenstijl. en ze leiden helemaal geen sober leven.
|
sXe is wel heel erg overdreven vind ik en ook dat zoveel mensen dan "bij elkaar horen" vind ik ook niet prettig ik bedoel de nazi droegen een hakenkruis en zij een kruis op hun handen, straight edge is in mijn ogen ook gewoon iets voor mensen die de behoefte hebben om ergens deel van uit te maken.
ik zou geen groep mensen nodig hebben om niet te drinken enzo en in amerika is het ook niet zo moeilijk om lang zonder alcohol te leven want daar mag je pas op je 21e alcohol drinken. je kunt ook - en dat is het beste vind ik - gewoon dingen met mate doen, dus gewoon niet overdreven veel, maar iedereen moet zelf weten wat ie met zijn leven doet. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik rook en drink niet en gebruik geen drugs.
Ik verkies een vaste relatie boven een 1 night stand. Ik ben tegen alle vormen van discriminatie en racisme. Ik wil bewust en met een helder hoofd zelf beslissingen nemen. Het enige dat niet overeenkomt is die muziekstijl, want ik hou juist niet van Punk en Ska. Maakt dit mij een straight edger? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder insinueer je dat mensen die wel drinken of drugs gebruiken niet met een helder hoofd beslissingen kunnen nemen, en daar ben ik het niet mee eens. Ik blow en dat heeft tot niks ergers geleid en zover ik weet heb ik nog nooit echt een domme keuze gemaakt doordat ik wel eens drugs gebruik. Verder ken ik genoeg mensen die niet drinken, drugs gebruiken of roken en die doen niet moeilijk over wel of niet sXe zijn. Ik denk dat jezelf sXe noemen exact hetzelfde is als bij welke andere jongerencultuur je aansluiten. Het is iets om je aan vast te houden. Anders had je ook niet gerookt, drugs of drank gedaan en er meteen een label op geplakt. |
![]() |
|
...and all the boys in the straight-edge-scene are in the basement huffin' gasoline - DEAD DEAD DEAD DEAD, yer God is dead to me!
Leftover Crack - Atheist Anthem Ik vind dat die mensen het zelf moeten weten, hoewel ik me vaak niet in hun gedachtengang kan plaatsen. Ikzelf eet geen vlees, maar ik rook wel, drink ook en dat hoeft niets uit te maken. Je leeft maar een keer, dus moet je dat doen hoe je wilt. |
![]() |
||
Citaat:
Als je drinkt moet je lichaam de alcohol weer afbreken want het is een gif (alle andere alcoholen zijn gelijk dodelijk) dat toevallig wel afbreekbaar is door de meeste mensen. Kost energie om dat te doen en je krijgt een vitamine tekort en droogt en hongert je lichaam uit. Je zou dus echt gezonder en helderder zijn als je niet zou drinken of niet meer dan 1 glaasje met alcohol per dag. Ik vind het opmerkelijk dat je geen negatieve bijeffecten van blowen merkt.. Is namelijk wel vaker bewezen dat concentreren, leren, presteren etc.. allemaal slechter gaat ook al blow je heel weinig. Ook 2 weken na je laatste blowtje is aan te tonen dat je in iedergeval geestelijk minder fit bent. Blow je veel dan heb je kans op psychologische aandoeningen, het veranderd echt je hersenen. Een vriend van me heeft psychoses gehad door het vele blowen en heeft daarmee toch zeker 2 jaren van zijn leven verkloot. Zo gek is het dus nog niet om die troep te laten staan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zou bijna medelijden met mezelf krijgen als ik dit zo hoor..
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik drink elke avond (twee of drie flesjes op een doordeweekse avond) maar ga er toch prat op dat ik een objectievere en helderder kijk op zaken heb dan een hoop sXe'ers. Het heeft vrij weinig te maken met alcohol: het is echt niet zo dat mensen die wél drinken áltijd onder invloed staan van alcohol. Ik denk eerder dat sXe'ers een beetje vertekend beeld hebben van drinken en de effecten ervan, want jouw stukje vind ik echt schromelijk overdreven. |
![]() |
||
Citaat:
Je mag het overdreven vinden, maar ik weet vaak meer van drank en drugs dan de mensen die het gebruiken. Ik onderzoek eerst voordat ik mezelf als proefkonijn neem. Wel apart dat jij jezelf helderder vind denken dan alle straight edgers.. Je vind het dus kennelijk objectief om een hele gevarieerde groep die een paar overeenkomsten hebben op 1 hoop te gooien. Mijn overdreven stukje zoals je het noemt is gebasseerd op biologische feiten en op het "Ik vind het opmerkelijk" na zit er geen mening of overdrijving van me in. @DeadNation -> Veel mensen die drinken en blowen schieten door en verliezen de realiteit uit t oog. Dat is waar. @a new nose -> Verkeerde forum?
|
Natuurlijk, maar doe niet zo dom en probeer geen fuckin zieltjes te winnen....Dat vind ik t het domste aan de edge. Mensen die gewoon recreatief gebruiken afschilderen als mensen met problemen en ja daar schieten ze dus in door....
Betwetertjes van 17/18 jaar die je de les gaan lezen over je drank/drugs gebruik blijf ik hilarisch vinden. Alsof ik niet weet wat er van alchohol/drugs misbruik komt..... So in other words...shut the fuck up en concentreer je op je eigen leven.
||
Citaat:
Je quote nergens en ik ben de laatste die op jouw woorden gereageerd heeft, maar de inhoud van wat je hier zegt slaat totaal niet op mij.
||
Citaat:
Als je ff opgelet had dan had je geweten dat ik NIET zieltjes probeer te winnen, mezelf niet als straight edger zie maar toevallig heel veel gemeen heb ermee en dat ik nergens heb gezegd dat iemand die een keer een glaasje drinkt DUS zwaar in de problemen zit. DE rest ging al helemaal niet over mij dus daar reageer ik dan maar ff niet op. Wel vaag hoor.. ik merk wel vaker dat als mensen horen dat ik geen vlees eet dat ze gelijk in de verdediging schieten. "Ik eet wel vlees hoor en dat ga ik niet veranderen!" Je kan opgelucht ademhalen hoor, ik was niet in de illusie dat ik eigenhandig half nederland kan veranderen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waarom drugs gebruiken als je het neit nodig hebt? Wat is er mis met gezond willen blijven?
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Straight Edge.. martijn1905 | 295 | 19-09-2005 16:22 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Straight edge stanzz | 3 | 08-12-2004 19:36 | |
Muziek |
hardcore topic [2] FaceTheTruth | 196 | 27-01-2004 12:00 | |
Muziek |