Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
toppie,toppertje,top,hee hoo,trance woordjes.
Doekoe enz. wanna be praat woordjes. Nee Nare man flex is niet surinaams is engels komt van flexibillty,wordt afgekort door amerikaanse bodybuilders in flex. Alleen begrijp ik niet hoe ze er opgekomen zijn met flex.
|
![]() |
Subiet (gewoon vreselijk)
Jot (vreselijk ongeïnteresseerd als men het gebruikt ipv ja) Brabantse werkwoorden ze zeeën (=zeggen) gewist (=geweest) dat soort gevallen. Audoe! Ik ben 100% Brabantse maar om nou zo te gaan praten... audoe en bedankt ![]() Ik kan nog genoeg dingen opnoemen maar doe ik niet want word er niet vrolijk van!
|
aandoenlijk
weervinden (als in "ik kan ze niet meer weervinden"....bah) ziektes in het rond schreeuwen ![]() whatever met handje.......!!! iiiiieeeeeh! toppie en toppertje opnotuleren ![]() ![]() jota (ook zo'n vaag woord) werkelijk heus enig ![]() Beregezellig, brrrrrrr en ik heb dr vast nog wel meer, ohja en ik vind het zo erg als mensen met zo'n overdreven bekakte "R" praten (alsof ze n aardappel in hun keel hebben, vind ik persoonlijk heel fout) K.G. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Of 'terug opendoen'!!! Ook *Boeie *'Laat maar hangen' *'Ga maar fietsen' *'Dat slaat als een lul op een drumstel met een kutgeluid' Ook zoiets
|
![]() |
Ik erger me dood als iemand: ca-tá-le-gus zegt in plaats van: ca-ta-ló-gus.....Ik weet niet wat de goede uitspraak is, maar die eerste klinkt in ieder geval vet irritant.
Ook als mensen ca-sé-ma zeggen in plaats van cá-se-ma....Weer wat ik niet wat de juiste uitspraak van Casema is, maar dat eerste klinkt niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Je vindt zeker ook nótulen vervelend. Vind je dat het notúlen moet zijn? ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
kankerlijer, krijg de kanker, kankeren, enz (geldt ook voor klerelijer (oftewel choleralijder), krijg de klere, enz, en tyfuslijer, krijg de tyfus, enz)
ennem dushi = heel fout duh of whatever (zeker met bijpassend gebaartje) ook 'me' in plaats van 'm'n', dus bijvoorbeeld 'me fiets' enzo, beh ennem 'godverdomme', ik kan er zelf wel tegen maar stel dat er een gelovig iemand in de buurt is, dat vind ik gewoon niet respectvol 'omatje' of 'opatje' tegen een willekeurig persoon op leeftijd 'lekkerding', mensen zijn geen dingen en al zouden ze dat wel zijn, dan nog zijn het 2 woorden en moet je het dus niet aan elkaar schrijven 'schatje', 'babe', 'moppie', 'popje'... ik ken iemand die me voortdurend aanspreekt met 'heerlijk/verukkelijk stralend zonnetje', erg irritant |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Woorden die uit onze taal geband moeten worden Verwijderd | 77 | 04-12-2009 17:11 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Al Gore wint nobelprijs voor de vrede Verwijderd | 146 | 18-10-2007 21:43 | |
Psychologie |
enquete Judy2 | 69 | 16-05-2005 08:42 | |
Verhalen & Gedichten |
Een dagje van een afdeling Eend | 15 | 09-12-2002 13:11 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
gedichtenbespreking deel 3 Wouty | 6 | 19-10-2001 18:07 | |
ARTistiek |
gedichtenbespreking deel 3 Wouty | 5 | 18-10-2001 14:39 |