Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2003, 19:23
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Waarom zou je demonstreren voor iets wat al gebeurd??

Grappig trouwens dat Michael Smit, de neo nazie van Nederland, ook mee liep in de stoet..
Oud 06-04-2003, 19:26
Verwijderd
Citaat:
duyvel schreef op 06-04-2003 @ 20:23:
Waarom zou je demonstreren voor iets wat al gebeurd??

Grappig trouwens dat Michael Smit, de neo nazie van Nederland, ook mee liep in de stoet..
ja gek dat: in Zweden waren de nazi's juist tegen een oorlog..
Met citaat reageren
Oud 06-04-2003, 22:01
red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 06-04-2003 @ 20:26:
ja gek dat: in Zweden waren de nazi's juist tegen een oorlog..
ja die hebben ze in 1940 - 1945 al verloren!
Oud 07-04-2003, 17:01
lukas15
lukas15 is offline
Een PRO oorlog demonstatie goed idee, jammer dat er alleen extreem rechtse figuren op afkomen en dat zo de werkelijke boodschap van deze demonstratie verloren gaat. Weet je wat ik hypocriet vind van al die mensen die tegen dé oorlog protesteren. In de 25 jaar dat Saddam Hussein in Irak de dienst uitmaakt en mensen uitmoord heb ik NIEMAND op de dam gezien, die protesteerde tegen deze tiran. Nu echter Bush en Blair het regime omver willen helpen beginnen de linkse rakkers te mekkeren. Ga zo door jongens!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 19:56
Blitzkrieg Bop
Citaat:
lukas15 schreef op 07-04-2003 @ 18:01:
Een PRO oorlog demonstatie goed idee, jammer dat er alleen extreem rechtse figuren op afkomen en dat zo de werkelijke boodschap van deze demonstratie verloren gaat. Weet je wat ik hypocriet vind van al die mensen die tegen dé oorlog protesteren. In de 25 jaar dat Saddam Hussein in Irak de dienst uitmaakt en mensen uitmoord heb ik NIEMAND op de dam gezien, die protesteerde tegen deze tiran. Nu echter Bush en Blair het regime omver willen helpen beginnen de linkse rakkers te mekkeren. Ga zo door jongens!
Ik vraag me dan altijd af waar die "rechtse rakkers" met hun kritiek waren in al die jaren dat Saddam zijn bevolking uitmoorde met de steun van de VS
Oud 07-04-2003, 22:11
Dikkie
Dikkie is offline
Er liepen ook heel veel oude mensen mee hoor die de 2e wereld oorlog mee gemaakt hebben. Die zijn ervoor omdat zij weten hoe het is om onder een dictatuur te leven
Oud 07-04-2003, 22:37
Blitzkrieg Bop
Citaat:
Dikkie schreef op 07-04-2003 @ 23:11:
Er liepen ook heel veel oude mensen mee hoor die de 2e wereld oorlog mee gemaakt hebben. Die zijn ervoor omdat zij weten hoe het is om onder een dictatuur te leven
In de tegen-oorlog demonstraties liepen ook een hoop oude mensen mee, die zijn ertegen omdat ze weten hoe het is o een oorlogmee te maken.
Oud 07-04-2003, 22:56
Dikkie
Dikkie is offline
tja menings verschillen, maarja wat maakt het uit.
de pro-oorlog mensen hebben toch hun zin
Oud 07-04-2003, 23:01
Blitzkrieg Bop
helaas wel, waarom zou je dan nog demonstreren?
Oud 07-04-2003, 23:21
Dikkie
Dikkie is offline
heb ik niet gedaan wrom zou ik, demonstreren is triest --> over straat gaan wandelen en jezelf voor lul zetten
Oud 08-04-2003, 00:00
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
lukas15 schreef op 07-04-2003 @ 18:01:
als je die zin herleest lees je een precieze tegenspraak:

Stelling: "de linksen zijn vor saddam"
vraag die je je, naar aanleiding van de stelling, stelt: "Waarom demonstreerden de linksen niet toen saddam nog aan de macht was?"

Dan zou ik zeggen: Lees je stukje tekst nog eens
Oud 08-04-2003, 00:01
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Dikkie schreef op 08-04-2003 @ 00:21:
heb ik niet gedaan wrom zou ik, demonstreren is triest --> over straat gaan wandelen en jezelf voor lul zetten
mwoah, als je de illusie hebt er iets mee te kunnen bereiken moet je het vooral doen... Daarom snap ik de prodemonstranten niet. Die kunnen er niets mee bereiken.
Oud 08-04-2003, 06:44
lukas15
lukas15 is offline
Citaat:
Tampert schreef op 08-04-2003 @ 01:00:
als je die zin herleest lees je een precieze tegenspraak:

Stelling: "de linksen zijn vor saddam"
vraag die je je, naar aanleiding van de stelling, stelt: "Waarom demonstreerden de linksen niet toen saddam nog aan de macht was?"

Dan zou ik zeggen: Lees je stukje tekst nog eens
De stelling is helemaal niet de linksen zijn voor Saddam. De stelling is: Het is goed dat er ook PRO-oorlog demonstraties worden gehouden.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 06:46
lukas15
lukas15 is offline
Citaat:
duyvel schreef op 07-04-2003 @ 20:56:
Ik vraag me dan altijd af waar die "rechtse rakkers" met hun kritiek waren in al die jaren dat Saddam zijn bevolking uitmoorde met de steun van de VS
Die waren ook niet op de dam, maar die mekkeren nu NIET als Bush binnenvalt in Irak. Die steun van de VS valt wel mee hoor, die is er nooit geweest.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 16:37
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
lukas15 schreef op 08-04-2003 @ 07:44:
De stelling is helemaal niet de linksen zijn voor Saddam. De stelling is: Het is goed dat er ook PRO-oorlog demonstraties worden gehouden.
Citaat:
Weet je wat ik hypocriet vind van al die mensen die tegen dé oorlog protesteren. In de 25 jaar dat Saddam Hussein in Irak de dienst uitmaakt en mensen uitmoord heb ik NIEMAND op de dam gezien, die protesteerde tegen deze tiran. Nu echter Bush en Blair het regime omver willen helpen beginnen de linkse rakkers te mekkeren
euhm... het gaart om bovenstaande zin...
Oud 08-04-2003, 16:44
lukas15
lukas15 is offline
Citaat:
Tampert schreef op 08-04-2003 @ 17:37:
euhm... het gaart om bovenstaande zin...
Toch snap ik nog niet wat jij bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 16:47
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
lukas15 schreef op 08-04-2003 @ 17:44:
Toch snap ik nog niet wat jij bedoelt.
je stelt dat niemand op de dam stond ten tijde van saddam hussein, hiermee stel je dus dat de mensen die niet op de dam stonden eigenlijk niet tegen hem waren, vervolgens stel je dat het hypocriet is dat de mensen die niet tegen hem waren wel demonstreren als hij weg moet. Dat vind ik een tegenstpraak.
Oud 08-04-2003, 18:18
lukas15
lukas15 is offline
Citaat:
Tampert schreef op 08-04-2003 @ 17:47:
je stelt dat niemand op de dam stond ten tijde van saddam hussein, hiermee stel je dus dat de mensen die niet op de dam stonden eigenlijk niet tegen hem waren, vervolgens stel je dat het hypocriet is dat de mensen die niet tegen hem waren wel demonstreren als hij weg moet. Dat vind ik een tegenstpraak.

hiermee stel je dus dat de mensen die niet op de dam stonden eigenlijk niet tegen hem waren

Dat stel ik helemaal niet ik zeg alleen dat die mensen er toen ook niet stonden dus waarom nu wel, maar ga eens in op mijn stelling, is dat niet hypocriet of vindt jij het normaal dat je 25 !!! jaar niets van je laat horen en nu Bush een bommetje gooit en een halfjaar tijd twee keer de straat op gaat.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 23:31
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
lukas15 schreef op 08-04-2003 @ 19:18:
hiermee stel je dus dat de mensen die niet op de dam stonden eigenlijk niet tegen hem waren

Dat stel ik helemaal niet ik zeg alleen dat die mensen er toen ook niet stonden dus waarom nu wel, maar ga eens in op mijn stelling, is dat niet hypocriet of vindt jij het normaal dat je 25 !!! jaar niets van je laat horen en nu Bush een bommetje gooit en een halfjaar tijd twee keer de straat op gaat.
als je het eens was met de aanwezigheid van hussein niet nee.

Verder zijn er wel meer kromme demonstraties van groeperingen. De mensen die nu voor de oorlog zijn en nu de straat op gaan heb ik ook nooit tegen hussein zien demonstreren. Dat zijn juist de mensen die het meest tegen hem waren.
Reageren

Regels voor berichten