Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Anyway, jongentje: Wat mij betreft, Frederick. Meisje: Geen 'standaard' naam, Marilène vind ik wel wat hebben opzich. Anne-Fleur vond ik vroeger wel leuk, maar is uiteindelijk toch wat te gewild. Liever geen dubbele namen en zeker niet quasi-populair. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
'Ja, twee.' 'Hoe heten ze?' 'Noa Enzo' .... 1 het een meisje is: zeg ik niet ![]() 2 het een jongen is: zeg ik niet ![]() 3 het een tweeling jongens is: zeg ik niet ![]() 4 het een tweeling meisjes is: zeg ik niet ![]() Welke naam(en) zou jij ze nooit geven? -namen waar ik een verkeerd beeld bij heb (Sjonnie, Anita, ed) -van die overdreven namen (ff geen voorbeeld bij te verzinnen) -namen die het kind pas kan schrijven als hij/zij 23 is (Ghislaine bv) -namen die ik niet mooi vind (Ursula, ed) -namen die ook iets anders betekenen (Dick, Storm, Wolf ed) -ik zou een kind niet snel naar een bekend persoon vernoemen (Giovanni, Jari, ed) -wat de persoon boven mij zei: niet quasi-populair (daar versta in namen als Jennifer en verder kan ik niks verzinnen onder) -enz. Denk je dat je naam iets uitmaakt voor welke/ wat voor een soort persoon je wordt? Niet in eerste instantie, denk ik, misschien wel voor hoe een kind in eerste instantie behandeld wordt. Laatst gewijzigd op 12-04-2003 om 16:48. |
![]() |
|
1 het een meisje is robin, kelly, sarah
2 het een jongen is casper/kasper, tony, anthony, tim Als het tweeling zou zijn, zou dat niet uitmaken qua namen ![]() ![]() Kga ze echt niet Tim & Tom noemen of Roos & Rosa ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan houd ik het liever toch wat traditioneler. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
1 het een meisje is
floor/fleur/ Leen 2 het een jongen is Tommy, max, casper, glen 3 het een tweeling jongens is tommy Max 4 het een tweeling meisjes is Leen, fleur en je kind 2 namen geven lijkt me wel het ergste wat je kan verzinnen. neem nou marie-louise, zo'n kind kan pas in groep 5 haar eigen naam schrijven en wordt spontaan uitgelachen ________________ |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Meisje: Emily
Jongen: Hugo Jongen/Jongen: Hugo en Tijn, mwah nog niet helemaal happy Meisje/Meisje: Anna en Sophie Ik kom er niet echt uit vandaag, maar in ieder geval niks richting Kimberley en Joey (namen van de buurkinderen ![]() Een naam zal een persoon niet veranderen, als het tenminste geen naam is waar hij/zij mee gepest zal worden ofzo; maar het draagt bij mij in ieder geval wel eens bij aan de eerste indruk die ik van iemand krijg, omdat het iets kan zeggen over afkomst en opvoeding bijv. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
quote:
-------------------------------------------------------------------------------- Orpa schreef op 10-04-2003 @ 21:56: Welke naam(en) zou jij je kind(eren) geven als: 1 het een meisje is Maud of tess 2 het een jongen is Daaf, Raf of Rens 3 het een tweeling jongens is Daaf en Rens 4 het een tweeling meisjes is Zomer en Puk, maar daa sta ik niet 100% achter Welke naam(en) zou jij ze nooit geven? De naam van de vader, of van mij, van mn ouders, zijn ouders. Mensen die ik ken, namen die ik niet mooi vind, zoals Priscilla en Jennifer. Esmeralda en Amanda. Zulk soort namen (srry als ik iemand beledig) Denk je dat je naam iets uitmaakt voor welke/ wat voor een soort persoon je wordt? Mwai, je doet zelf de opvoeding...Het kind wordt hoe jij het opvoedt. Ik neem aan dat mensen bij een naam wel een beeld vormen, maar dat is gebaseerd op vooroordelen over die naam! -------------------------------------------------------------------------------- En voor een jongen ook nog Finn, net zoals de zoon van Thomas Acda, maar ik vind het wel een gave naam! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik ken ook een Wijnand...en das alles behalve een kakker of wat dan ook, doodnormale, hele aardige, jongen. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
zoon, puber jaar of 19, stoere jongen...heet ie majesty toch zielig
|
meisje: Emin (dit is niet mijn echte naam nee, ik vind het gewoon een leuke naam), Maren (Maartje), Kaitlin (of Katelin), Chloë , Megan (e) (ligt eraan, frans of engels)
jongen: Alexander , Sander , Christiaan , Jasper , Jeroen (maar zo heet m'n vriendje al, dus als ik met hem ga trouwen kan ik dat beter niet doen ![]() tweeling meisjes: Emin en Maren of Maren en Kaitlin tweeling jongens: Alexander en Christiaan of Jasper en Alexander Ik wil geen unisex namen, zelf heet ik Maxine, maar op school schrijven ze het wel eens als Maxime, wat een jongensnaam is ![]()
||
![]() |
Citaat:
bij de mensen met een dubbele naam die ik ken is het ook meteen hun roepnaam..waar ze een spuughekel aan hebben. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ik heb ook een 'dubbele' naam, iig twee namen, maar m'n roepnaam is toch echt maar één naam. Verder ken ik twee Marie-Louise's, maar bij allebei is de roepnaam Marlous. Mijn vriend zijn naam lijkt een dubbele naam, maar is gewoon één naam. Enz. Laatst gewijzigd op 13-04-2003 om 17:55. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() en nee, nu gaat het zinnetje 'beter 1 dan geen' niét op edit : oei ,ik heb het eigenlijk op de jouwe ![]()
Laatst gewijzigd op 14-04-2003 om 10:50. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Gezocht interview: kinderen uit arme gezinnen ReneeG | 0 | 07-12-2016 17:49 | |
Lifestyle |