Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
School met een religieuze orientering = beinvloeding op jonge leeftijd & beperking in de omgang tot kinderen met gelijke achtergrond = idioot.
Moraal overbrengen is nog altijd een taak van de ouders, een school dient kennis over te brengen. Natuurlijk zal er vanwege ordehandhaving etc wel wat aan gedaan worden, maar de hoofdtaak ligt bij de ouders. En denk je als ouders geen tijd te hebben, dan neem je maar geen kinderen of neem je je consumentenkont maar voor een paar jaar uit de arbeidsmarkt. Ik denk dat een kind met een geweten opvoeden zo ongeveer de grootste bijdrage is die je aan een maatschappij kunt leveren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
DIT zijn de gevolgen van goed religieus onderwijs. De God waar jullie bang voor zijn hebben jullie toch geen last van?? zoals altijd loopt men weer te blaten zonder te weten waar het over gaat. (alles wat je doet op jongere leeftijd is een beinvloeding, als dat leidt tot goede mensen is het all1 maar een goed plan Citaat:
![]() wees 's reëel. de enige manier om echt invloed te krijgen op kinderen op het gebied van hun omgang met elkaar en volwassenen is school. en het is goed als daar extra nadruk licht op normen en waarden (abortus en euthanasie) doe je het daar niet (gewoon een andere kant laten zien) dan krijg je wat jullie allemaal roepen. All1 de extremen kennen en al bij voorbaat de argumentaties afwijzen. Het is heus niet zo dat die kinderen 5 uur per dag uit de bijbel de teksten leren (christelijk dan dus). ze doen elke dag een verhaaltje uit de bijbel. en als jullie dat indocytrinatie noemen ben je zwaar paranoide (trouwens, haat tegen religie is net zo geindoctrineerd, all1 de meerderheid is het ermee eens, dus valt niet op) (hadden we dit niet ook al gehad BTW??) Citaat:
Laatst gewijzigd op 17-04-2002 om 16:06. |
![]() |
||
Citaat:
|||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
en het is niet zo dat mensen gaan zitten en er ff een mening inpompen. de lraren zeggen gewoon dat ze tegen abortus zijn die xzijn veroorzaakt door in het rond neuken. Geven daar argumenten voor en DAN beslist het kind zelf. Miss neemt ie het eerste jaar een mening over, maar als die fout blijkt te zijn past ie 'm wel aan. Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Jjzd .... je doet als of dat wanneer er geen religieus onderwijs meer is er geen normen bestaan.
Citaat:
Geef eens 1 goede rede waarom men nog steeds verhalen uit de bijbel moet vertellen. Voor een westers moraal is geen bijbel nodig. |
![]() |
|
afschaffen
-christelijke scholen bv kunnen leerlingen weigeren -tegenwoordig bestaan alleen maar chr/kath/openbaren scholen omdat vroeger Nederland ernstig was verzuild. katholieken mensen ging niet om met protestanten en vica versa -chr/kath scholen krijgen meestal nog extra geld van een kerk ze worden voorgetrokken. openbare school moet met (veel) minder geld doen -die leerlingen op basisschool zijn nog klein (logisch ![]() ze kunnen door een leerling worden gepusht om in een bepaalde geloof te binden -geloof heeft niets te maken met onderswijs.. die 2 moeten los van elkaar zien |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ik kan ut weten want ik zat op zo'n school valt reuze mee wat nou als er geen andere school in de buurt is dan die christelijke school... dan kan je toch niet weg gaan van die school oid... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En zoals Kant toch al heel duidelijk heeft gemaakt, DURF NA TE DENKEN. Volg je eigen geweten en niet de leipe regels van een religie. En ja, een aantal van de 'waarden' die jij noemt vind ik idioot.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Het is mij duidelijk dat er hier wordt gestreefd naar 'objectieve kinderen'. Het is volgens mij wat kort door de bocht om te zeggen dat bijzonder onderwijs de enige factor is die kinderen subjectief beïnvloedt. Daarom heb ik hier een paar nuttige ideeen om onze objectieve basisschool leerlingen in stand te houden:
* gooi televisies uit de ramen, daarna radio's, tijdschriften en alle andere media. * verbrandt schoolboeken waar theorieen in staan. * plaats afluister apparatuur in alle nederlandse huizen, zodra een kind wordt blootgesteld aan de mening van zijn ouders (over bijv. politiek/sport/ geloof etc.) moet er een politie korps op af worden gestuurd * stel meldpunten op waar iedereen kinderindoctrinatie kan melden (hetgeen zwaar gestraft wordt) * in de laatste fase sluit met bijzondere scholen (die geven slechts een aanvullende rol op alle deze beinvloedende factoren) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Bijzonder onderwijs is niet verkeerd, zolang de leerlingen geen oogkleppen opkrijgen. Op reformatorische scholen gebeurt dit eerder. Daar ben ik ook tegen, want die weten nauwelijks iets over wat er buiten hun afgeschermde wereldje gebeurt. Deze scholen scoren ook slechter, omdat ze methodes gebruiken waar mijn oma nog mee moet hebben gewerkt. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
vind ik achterlijk,ze blijven toch wel samen als apparte groep met dezelfde godsdienst of afkomst.
Ik vind wel dat ze die boeken beter na moeten kijken want ze treffen een heleboel haatdragend materiaal aan op sommige scholen . Bijv.op en bepaalde islamitische school(ik zeg niet allemaal ,je hoeft niet iedereen over een kam te scheren)1DODE JOOD +25 DODE JODEN =26 DODE JODEN. Verder weet ik dat er best aardige en goede moslims zijn hoor ,bijv.onze hulp ,aardig mens(allebei moslim!!)en die directeur van multicultureel gedoe ,topgast en die journalist hafid bouazza of zo iets ook prima vent. Als ik iemand heb beledigd ,sorry was niet mijn bedoeling,zand erover!!! ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
Opvoeding, hetzij door de ouders, hetzij door de school, mag géén indoctrinatie inhouden. Indoctrinatie betekent: een eenzijdige maatschappijoriëntatie bijbrengen. Dat gebeurde in de Hitlerjugend in Naz-duitsland, dat gebeurde in de Communistische jeugdbeweging in de voormalige Oostbloklanden, dat gebeurt op de Hamas-scholen in Palestina, dat gebeurde vroeger op de bijzondere scholen tijdens de Verzuiling in Nederland.
Gelukkig zijn veel Bijzondere scholen als het gaat om de lesstof veralgemeniseerd (met name de katholieke scholen). Toch blijf ik vanuit mijn huimanistische levensvisie ertegen dat Bijzonder onderwijs bestaat. In ieder geval ben ik ertegen dat de staat eraan meebetaald (behalve aan de lespakketten). Even een citaat uit een gedicht van de Libanees-Amerikaanse schrijver Kahlil Gibran (1883-1931): "(...) Je kinderen zijn je kinderen niet Zij zijn de zonen en dochteren van 's leven hunkering naar zichzelf Zij komen door je, maar zijn niet van je, en hoewel zij bij je zijn, behoren ze je niet toe. Jij moogt hun geven van je liefde, maar niet van je gedachten, want zij hebben hun eigen gedachten. Jij moogt hun lichamen huisvesten, maar niet hun zielen, want hun zielen toeven in het huis van morgen, dat je niet bezoeken kunt, zelfs niet in je dromen." Daarmee bedoelt hij dat het hebben van kinderen een verantwoordelijkheid betekent voor de ouders, maar zij mogen hun kinderen <b>niet</b> als bezit beschouwen! Ergens anders schrijft hij dat een onderwijzer niet alleen zijn wijsheid, maar ook zijn liefde voor het leven overdraagt, en bijdraagt aan de zelfbewustwording van het kind, of de jongere: "(...) Zo hij inderdaad wijs is, nodigt hij je niet uit uit het huis van wijsheid binnen te treden, maar leidt je naar de drempel van je eigen geest." Helaas zijn onze huidige maatschappij en het onderwijssysteem eenzijdig gericht op maximaal presteren, en niet op (zelf) ontplooing van de jeugd. Dit leidt tot frustraties die er op verkeerde manieren uitkomen, in pesterijen, onverdraagzaamheid en als gruwelijkste uiterste de moorden op scholen in Erfurt (Duitsland) op vrijdag 26 april 2002 en in Littleton (Verenigde Staten) op 20 april 1999). Ik hoop hiermede een nuttige bijdrage geleverd te hebben. Overigens, Khalil Gibran was dus moslim, maar één van de liberale overuiging. Maar dus wel moslim! Sebastiaan (net terug van vakantie in Portugal, waar de zon volop scheen en alles beter leek dan in Nederland).
|
![]() |
|
|