Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Misschien is dit wel interessant voor zowel creationisten als evolutionisten:
http://www.skepp.be/cgi-bin/forum/Ya...&num=998510383 Daar halen experts van beide kanten (op drie pagina's!) alles uit de kast wat ze konden verzinnen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 22-04-2003 om 20:12. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Nouja, misschien dat dit helpt:? Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Sommige dingen zijn niet te verklaren en gaan ons verstand te boven.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik ben nog altijd een zij. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() Geef het op, naieveling. Dat lukt nooit. Er zijn nou eenmaal mensen die logisch nadenken, en mensen die dat niet willen. Jij hoort bij de laatste. En - dat de evolutie theorie niet klopt, is absoluut geen argument vóór het creationisme. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
2. Waarom heb je daar een hekel aan? 3. Schrijf fatsoenlijk ABN, dat praat makkelijker. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En zo wil jij mensen overtuigen van je gelijk? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Evolutie is dus geen geloof, maar een logisch proces (gegeven dat mutaties optreden, wat ze daadwerkelijk doen). Of de mens van de aap afstamt (wat niet wordt beweerd door de evolutionisten, maar omdat het zo lekker denigrerend klinkt wordt het door creationisten wel graag zo genoemd; beter is: of de mens dezelfde voorouder heeft als de aap) is weer een andere bewering, maar ook op dat punt staat de evolutietheorie vrij sterk. Misschien is het echt een goede tip om je er eens in te verdiepen zodat je een objectief oordeel kunt vellen. Als je daar hulp bij nodig hebt, mag je me altijd mailen. Groetjes, Johan |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En weer kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat het christendom op deze manier een dom en kortzichtig geloof is. |
![]() |
||
Citaat:
Het is een populaire kreet die veel wordt gebruikt om het bestaan van een hogere Macht te ontkennen. "We zien hem niet, dus hij bestaat niet!", galmt het in onze oren en daarmee is de kous af. Dat het een kous vol gaten is, schijnen we niet te zien... Ik bedoel: het feit dat je iets niet ziet, is in het geheel geen bewijs dat het niet bestaat. Als je iets niet ziet, bewijst dat slechts één ding: Je gezichtsvermogen is beperkt. God is nu eenmaal van een veel hogere dimensie dan jij en ik. Maar hoewel hij oneindig veel groter is, wil hij toch graag een heel persoonlijk contact hebben met jou en mij. Jij bent namelijk het kostbaarste, meest geliefde wat God gemaakt heeft. Daarom wil hij contact met jou. Daarom verlangt hij ernaar jou te laten zien hoe verbazingwekkend ECHT hij is. Echt aanwezig. Echt liefdevol. Echt machtig en begrijpend. Echt altijd bereid om je te helpen in iedere situatie van je leven. Hoe weet ik dat zo zeker? Eerlijk gezegd heb ik zelf ook lange tijd niet in God willen geloven Jarenlang wilde ik niets met die 'softe, ouderwetse, achterhaalde toestanden' te maken hebben.. Gedurende die periode stond ik echt zeer negatief tegenover God. Ooit schold ik zelfs een dominee de huid vol. Ik spotte met mensen die in God geloofden... Mijn geloof is dus niet het gevolg van domweg als een lammetje aanvaarden wat anderen mij willen opdringen. Integendeel. Het was God zelf die me op zeker ogenblik liet zien dat hij totaal anders is dan ik dacht... Wat God me liet ontdekken over hemzelf was overweldigend Als een golf van liefde en kracht overspoelde hij mij en liet me zien dat hij geen verre vijand is, of een boze boeman. Nee, hij is totaal anders dan alles wat ik me ooit bij God had voorgesteld. Ik ervoer God als een enorm machtige werkelijkheid, vol kracht, leven en wijsheid, maar tegelijkertijd ongelooflijk zacht, teder, vergevend en liefdevol. Deze ervaring keerde mijn leven ondersteboven. Dat klinkt natuurlijk ongeloofwaardig als je God zelf niet zo ervaren hebt Ik kan me goed voorstellen dat je denkt dat ik gewoon flipte op het ogenblik dat ik Gods liefde en kracht ervoer. Maar het feit dat deze ervaring heel mijn leven heeft veranderd en nu, vele jaren later, nog steeds heel mijn leven bepaalt, is toch wel een duidelijk bewijs dat ik geen onzin uit mijn mouw schud. Trouwens, ik ervaar Gods liefde en ongelooflijke kracht nog steeds, elke dag van mijn leven. Sinds ik God echt leerde kennen, heeft hij me steeds meer verbaasd In de loop van de jaren die volgden op mijn ommekeer, leerde ik God steeds beter kennen. Hij is iemand die me echt blijft verbazen. Zowel zijn grootheid, zijn macht en zijn wijsheid zijn werkelijk verbijsterend. Maar wat me vooral heeft aangegrepen is de echtheid, de puurheid, de zuiverheid van zijn intense, onbegrijpelijk grote liefde voor jou en mij. Dat is echt het meest indrukwekkende wat ik van God heb ontdekt: Zijn liefde voor ons. Het liefdevolle verlangen van God naar jou is echt onvoorstelbaar Het is iets wat je als mens nooit ten volle kunt beseffen. Het is de ultieme kern van het wezen van God, dat het luid uitroept naar iedereen: Ik hou van jou!!! Daarom wil God bij ons zijn. Hij verlangt er intens naar om onze Bron, onze Helper, onze Voorziener te zijn in elk aspect van ons leven. Hij is dan ook echt de allerbeste Vader die je je maar kunt dromen. Hij is de Vader zelf, degene die echt, liefhebbend vaderschap is. Hij is de Vader die je eigenlijk altijd hebt willen hebben.
|
Omdat hij je liefhebbende vader wil zijn,
doet hij zijn best je aandacht te trekken Of je het beseft of niet: God is wel degelijk echt en hij is bezig jou naar zich toe te trekken. Of je hem nu al kent of niet: zijn doel is jou zo dicht mogelijk bij zijn hart van liefde en goedheid te brengen. Hij wil je leren wie hij werkelijk is: begrijpend, vergevend, rustig, humoristisch, zacht en ongelooflijk groot en wijs. Gewoon het mooiste wat er bestaat. En nog miljarden keren meer natuurlijk... Om zijn liefde aan mensen bekend te maken, maakt hij gebruik van andere mensen Hij wil ons allemaal gebruiken om aan anderen te vertellen over zijn grote liefde. Want wat is er een meer overtuigend teken van Gods echtheid, dan iemand die God als een werkelijkheid heeft leren kennen en daarvan kan vertellen, uit de praktijk? God wil ons allemaal helpen om anderen over zijn grote liefde en kracht te vertellen, zodat veel meer mensen gaan zien hoe echt en fantastisch God is. Ikzelf heb dat niet zo lang geleden zelfs op zeer aangrijpende wijze ervaren... God is niet ver van je verwijderd. Evenmin is hij een bedenksel of een vage schim die mensen blindelings achternalopen. Hij is de meest fascinerende realiteit die er bestaat. Onzichtbare Liefde laat je zien uit hoe je een persoonlijk contact met God kunt krijgen. Een levend contact, waarin hij je kan aanraken en waarin jij hem kunt leren kennen als een vriend, helper en liefhebbende Vader. Daarom is het ook een heel geschikt boekje om te geven aan je vrienden en kennissen die nog niet in God geloven. Hun ogen zullen wijd opengaan... Heb je interesse om God beter of voor het eerst te leren kennen?
||
Citaat:
2. Hoe weet je dat dan? 1. D'r zit een jager in het bos! 2. Hoe kun je dat nou weten? Heb je 'm gezien? 1. Nee 2. Heb je z'n voetstappen gehoord? 1. Nee. 2. Ja, maar hoe weet je dan... 1. D'r zit een jager in het bos! 2. Heb je voetsporen gezien? 1. Nee 2. Heb je hem horen schieten? 1. Nee 2. Heb je een gewond beest zien liggen, of bloed van z'n prooi? 1. Nee 2. Als ik het goed begrijp zit er een jager in het bos die je niet kunt zien, niet kunt horen, geen voetsporen achterlaat, niet schiet, en geen sporen achterlaat. 1. Ja! ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||||||||
Citaat:
Ik geloof best dat je het ermee eens bent. Alleen kun je dan iets van jezelf vertellen. Waarom ben jij het ermee eens? Wat versta jij onder 'God'? En waarom geloof jij in die 'God'? Het komt namelijk op me over alsof je allerlei verhalen met ctrl+C & ctrl+V hier neer zet, en je het er mee eens bent omdat het nu eenmaal Christelijk is. Ik zal ook nog wat commentaar leveren: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
Ik werd zelf heel erg gepest in m'n klas omdat ik in God geloofde. Ik lag er nachten wakker van en heb alles aan mekaar gehuild. WAAROM IK. nou, toen heb ik op een gegeven moment m'n discman gepakt en een liedje van Matt Redamn geluisterd: O sacred King. En dat lied sprak me zo erg aan. Toen hoopte ik dat we dat lied in de kerk zouden zingen en jawel het gebeurde. Ik heb met m'n ouders gebeden dat het pesten over zou gaan en het is ogehouden. Door die pesterijen heb ik God beter leren kennen en heb ik een groot zelfvertrouwen opgebouwd. Daarna heb ik besloten om radicaal voor God te leven omdat ik geloof dat hij van me houd zoals ik ben en me accepteerd. Verder ben ik me gaan verdiepen in: Hoe ben ik ontstaan etc. (ja ik als 15 jarige) en ik ben tot de conclusie gekomen dat er maar 1 God bestaat die zoveel van mij houd dat hij zijn enig geboren zoon gegeven heeft om voor mijn zonden te sterven en daar ben ik hem dankbaar voor...En nu ben ik gedoopt (helemaal onder water) en ik voel zoveel blijdschap en liefde van binnen, dit kan alleen maar van God zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En vijftien is daar absoluut niet jong voor, hoor. Volgens mij vragen toch vrij veel kleuters waar ze vandaan komen... |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maareh - wat ik me al tijden af loop te vragen: En de dinosauriers dan? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Stelling: Fossielen ondersteunen evolutie niet Eliyahu | 58 | 20-09-2010 18:43 | |
Why science fails to explain God gallil | 11 | 02-01-2006 12:21 | |
De Kantine |
Alice. de communiceerbeer | 298 | 16-09-2005 22:46 | |
Socrates ontmoet Jezus Folkmann | 18 | 10-07-2005 19:39 | |
Beleidszaken |
Christenen QueenOfSpades | 201 | 10-09-2003 21:23 |