Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2003, 08:52
Roos
Roos is offline
Citaat:
Betamethason schreef op 29-04-2003 @ 19:42:
Een depressie kan alleen door een
psycholoog/psychiater vast gesteld worden..
Niet met zo'n testje.

Vind ik.
Het wordt toch ook niet vastgesteld, je kunt alleen kijken of je bepaalde verschijnselen herkent
Oud 09-05-2003, 09:04
Verwijderd
12

komt ook wel door dit moment... als je het me gisterochtend vroeg had ik waarschijnlijk 1 of 2...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 14:34
zwoesj
zwoesj is offline
20
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 13:26
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Roos schreef op 09-05-2003 @ 09:52:
Het wordt toch ook niet vastgesteld, je kunt alleen kijken of je bepaalde verschijnselen herkent
En dan is het nog maar zeer de vraag of het feit dat je bepaalde verschijnselen herkent, ook betekent dat je inderdaad depressief bent, wat naar mijn idee niet het geval is, dus de opmerking dat een depressie alleen door een psychiater of psyholoog kan worden vastgesteld is wat dat betreft terecht. Bovendien zal de manier waarop iemand zich voelt op het moment dat hij of zij die test maakt een sterke invloed op de resultaten van die test hebben, dus het is wat dat betreft maar zeer de vraag of zo'n test werkelijk meet wat je zou willen meten.
Oud 10-05-2003, 13:32
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
wat een ongelovelijke bagger test,... die vraagstelling is echt te debiel voor woorden...

1. alles is ok
2. alles is kut
3. alles is nog kutter
4. maak er maar een einde aan

daar komt het op neer....
Oud 10-05-2003, 18:17
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Inf3sted Funk schreef op 10-05-2003 @ 14:32:
wat een ongelovelijke bagger test,... die vraagstelling is echt te debiel voor woorden...

1. alles is ok
2. alles is kut
3. alles is nog kutter
4. maak er maar een einde aan

daar komt het op neer....
idd...mijn score was 4 btw
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 18:44
hajo
hajo is offline
En deze test wordt u aangeboden door de farmaceut. En de huisartsen zijn weer goed pissig, want nu komen dr allemaal mensen vragen of ze aan de anti dip mogen omdat ze denken dat ze depresief zijn. Er is inmiddels ook al een brief uit naar de minister (wie was dat ook al weer???) om te vragen dit soort dingen (reclame op tv voor dit soort test) teverbieden. Het is al biuj de wet geregeld dat er geen reclame gemaakt mag worden voor producten die op recept verkregen moeten worden, en volgens mij valt dit er ook onder (alhoewel het ook nog op informatie verstrekking gegooid kan worden zoals de farmaceut ook deed bij de "schimmel" reclames).
Oud 21-10-2003, 00:05
jeroen_charles
jeroen_charles is offline
ik heb ook gemaakt. en ik vond antwoorden die je mogelijk kon geven erger dan hoe ik me voel meestal, of dacht van, nou die kant gaat het op, maar die dus niet genomen. maar dus mild en eerlijk ingevuld. komt het op 33.
why am i writing this?
dat cijfer lijkt wel alsof het niet erger kan, terwijl het wel slechter kan:constant de steeken verdriet hebben, en dan klote, en dan jaloezie, en dan minderwaardig, en dan nog minderwaardiger. en proberen te denken dat al dat sletterige wat me zeert door duivel komt. wat nergens op slaat, wat weer verdrietiger maakt.
waarom schrijf ik dit.. kom hier toch niet meer, misshien over een jaar
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 07:27
Nolita
Nolita is offline
uw score: 20

Uitleg
Indien u 17 punten of meer scoort op deze test bent u waarschijnlijk ernstig depressief. De kans dat u aan een depressie lijdt is groot. Het is nodig dat u hierover een deskundige, bijvoorbeeld uw huisarts, raadpleegt

Oud 21-10-2003, 07:31
MissManson
MissManson is offline
33
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 11:28
Anne
Anne is offline
1 punt!
Oud 21-10-2003, 12:28
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Quiana schreef op 29-04-2003 @ 19:42:
Een depressie kan alleen door een
psycholoog/psychiater vast gesteld worden..
Niet met zo'n testje.

Vind ik.
Daar ben ik het wel mee eens maar ik denk wel dat zo'n test een indicatie kan geven, je kan hier geen diagnose mee stellen maar wel een indicatie geven. Ik denk dat een hoge score bij zo'n test voor sommige mensen een reden kan zijn om naar de huisarts te gaan.
Oud 21-10-2003, 12:44
Envy
Envy is offline
Wat een hoge scores allemaal, ik had 3 punten . Maar ik denk eigenlijk niet dat je dit serieus moet nemen (zoals iedereen)
Oud 21-10-2003, 13:35
Lady Jane
Lady Jane is offline
score 4
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 13:50
Verwijderd
@jeroen_charles: Omdat er nog mensen serieus op reageren laat ik hem open, maar in het vervolg ajb geen half jaar oude topics uppen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 14:23
Verwijderd
19 punten. kan gwoon niet echt zijn. ben nu gelukkiger dan ooit, k vraag je alleen sterk a wanneer mn leven weer n zooi word..
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 14:41
DutchGirl
DutchGirl is offline
uw score: 36

achja.
Oud 21-10-2003, 15:32
Tulpje6
Tulpje6 is offline
10 punten.....licht depressief of zoiets maar geen kans dat ik aan een depressie ga lijden...weet niet meer precies wat er nu bijstond.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 17:08
Eend
Eend is offline
Pas op, dadelijk kom je dr achter dat je een borderliner bent
Oud 21-10-2003, 17:13
Gilrups
Gilrups is offline
ik had 25 Hoe stom, zwaar depressief, huh nee weinig zelfvertrouwen is volgens deze test meteen zwaar depressief .
Stom
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 17:19
Eend
Eend is offline
Citaat:
Gilrups schreef op 21-10-2003 @ 18:13:
ik had 25 Hoe stom, zwaar depressief, huh nee weinig zelfvertrouwen is volgens deze test meteen zwaar depressief .
Stom
idd, ook met mijn pdd-nos dingen ben ik gelijk zwaar depressief
Oud 21-10-2003, 17:48
Saltwater
Saltwater is offline
1 Puntje slechts, op 'Ik geniet niet meer zoals vroeger" ofzo. Deze uitslag had ik wel verwacht, maar was toch benieuwd naar de test.

Uitleg
Heeft u 0, 1, 2, 3 of 4 punten dan bent u waarschijnlijk niet depressief. De kans dat u aan een depressie lijdt is klein. Mocht u ondanks de uitkomst van deze test toch twijfels hebben is het aan te bevelen een deskundige, bijvoorbeeld uw huisarts, te raadplegen.

Hoge scores hier trouwens...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 19:19
Nona
Nona is offline
Ik had 3 punten maar WAT EEN ONZIN!!!
Oud 21-10-2003, 19:22
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
pfff... ga hem niet eens maken.. houd niet zo van die testjes...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 19:28
Goede Fee
Goede Fee is offline
2 punten... achjah... ik voel me ook echt niet depressief
Maar ik denk dat mensen die despressief zijn wel weten dat het zo is, en die hoeven daar niet zo'n stom testje voor te doen...
Oud 21-10-2003, 19:41
metallica
metallica is offline
25 punten
Oud 21-10-2003, 20:04
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Kwyjibo schreef op 29-04-2003 @ 19:30:
Hier kan je testen of je een depressie hebt.
Ik had 13 punten

Uitleg
Heeft u 12, 13, 14, 15, of 16 punten dan bent u waarschijnlijk matig depressief.
De kans dat u aan een depressie lijdt is duidelijk aanwezig.
Het is aan te bevelen hierover een deskundige, bijvoorbeeld uw huisarts, te raadplegen.

ben er wel van geschrokken, moet ik dit serieus nemen?

www.depressiezelftest.nl
Die testen zijn toch ontworpen door de farmaceutische industrie? En die mensen willen bijwijze van iedereen aan de anti-depressiva zodat ze veel winst krijgen

Nja, ik heb iig ergens gelezen dat je die testen niet al te serieus moet nemen.
Oud 21-10-2003, 20:13
Nona
Nona is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 21-10-2003 @ 21:04:
Nja, ik heb iig ergens gelezen dat je die testen niet al te serieus moet nemen.
*smirk*
Nee, dan zat de halve wereld bij een psycholoog. Ik zou het niet erg vinden, dat betekent werk in de toekomst voor mij , maar ik vind het wel behoorlijk idioot dat ze mensen zo dingen blijven aanpraten.
Oud 21-10-2003, 20:18
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 21-10-2003 @ 21:13:
*smirk*
Nee, dan zat de halve wereld bij een psycholoog. Ik zou het niet erg vinden, dat betekent werk in de toekomst voor mij , maar ik vind het wel behoorlijk idioot dat ze mensen zo dingen blijven aanpraten.
Helemaal mee eens
Oud 21-10-2003, 20:40
sublime
sublime is offline
Indien u 17 punten of meer scoort op deze test bent u waarschijnlijk ernstig depressief. De kans dat u aan een depressie lijdt is groot. Het is nodig dat u hierover een deskundige, bijvoorbeeld uw huisarts, raadpleegt.

__

weet niet hoe serieus ik zo'n test moet nemen, maar heb zelf wel de indruk dat ik weer naar depressiviteit neig... maar misschien zie ik dingen die er niet zijn, ik weet het niet...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 21:16
MUTS123
MUTS123 is offline
Ik heb hem zo eerlijk mogelijk gemaakt maar dit hoef ik toch hopelijk niet serieus te nemen?

Uitleg
Heeft u 12, 13, 14, 15, of 16 punten dan bent u waarschijnlijk matig depressief. De kans dat u aan een depressie lijdt is duidelijk aanwezig. Het is aan te bevelen hierover een deskundige, bijvoorbeeld uw huisarts, te raadplegen.
Oud 22-10-2003, 13:09
Brenda_88
Brenda_88 is offline
24 punten!
godskolere:
Indien u 17 punten of meer scoort op deze test bent u waarschijnlijk ernstig depressief. De kans dat u aan een depressie lijdt is groot. Het is nodig dat u hierover een deskundige, bijvoorbeeld uw huisarts, raadpleegt.

Okeej k heb deze test gemaakt toen k me zwaar kut voelde, maar toch.
Oud 29-10-2003, 21:25
dupke
dupke is offline
nou ik had er een en twintig dus zwaar depri, mja dat wisten we al....trouwens een psychiator kan ook niet altijd vaststellen of je depressie hebt, je moet hier vaak zelf voor uit komen alleen dan kan je er iets aan doen, die test werkt wel als je eerlijk bent......alleen is het misschien mee rop volwassen personen gericht....misschien dat mensen van tegenwoordig zich eens meer op de jeugd moet gaan richten, wat vaak de oorzaak is van een hoog ziektecijfer....
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 21:46
Rory27635
Rory27635 is offline
uw score: 23

Uitleg

Oud 29-10-2003, 21:47
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
uw score: 39

Uitleg

wat een fluttest
Oud 30-10-2003, 06:46
herz
herz is offline
wat zullen de huisartsen het druk krijgen. bij alle uitslagen word het aangeraden om naar de huisarts te gaan
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 13:03
Charlottetje
Charlottetje is offline
Ik heb die test ook even gedaan. Is wel ERUG doorzichtig zeg. Iedereen kan begrijpen dat als je steeds de 1e invult je absoluut niet depressief bent en als je steeds de laatste invult dat je het dan juist wel bent. Door dit (onbewust) te weten worden ook je antwoorden beinvloed, denk ik. Ik moet zeggen dat ze ook wel erg snel al zeggen dat je depressief bent hoor! En zoals al eerder gezegd; het kan alleen ECHT vastgesteld worden door een psycholoog of psychiater (niet dat die mensen je zoiets vertellen zonder er naar te vragen hoor. Soms stellen ze zelfs niets vast en behandelen ze je alleen maar)
In ieder geval is 13 punten voor 13 vragen niet zo veel. Gemiddeld gezien heb je overal het 2e antwoord ingevuld. Nergens om je zorgen over te maken lijkt mij. Iedereen heeft in z'n leven wel een wat minder vrolijke periode. Ik denk dat je vooral moet luisteren naar jezelf, wat je voelt. Als je dan het idee hebt dat het echt te erg is, kun je best eerst een paar keer langs je huisarts of op school naar de psych en dan eens zien wat die mensen zeggen. Als je door zo'n test twijfelt ben je het niet, anders had je dat allang geweten.denk ik
Oud 30-10-2003, 13:05
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 29-10-2003 @ 22:47:
uw score: 39

zozo, op elke vraag het 4e antwoord gegeven zeker, want dat is wel de topscore!
maar inderdaad een behoorlijke fluttest.
Oud 30-10-2003, 14:49
Kazanka
Kazanka is offline
Nederlanders zijn te nuchter om in zo'n test te geloven
Oud 30-10-2003, 15:02
Verwijderd
Ik heb 11 punten. Wel waardeloze test

Uitleg
Heeft u 5, 6, 7, 8, 9, 10 of 11 punten dan bent u waarschijnlijk licht depressief. De kans dat u aan een depressie lijdt is niet groot. Toch is het verstandig hierover een deskundige, bijvoorbeeld uw huisarts, te raadplegen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 17:21
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 30-10-2003 @ 14:05:
zozo, op elke vraag het 4e antwoord gegeven zeker, want dat is wel de topscore!
altijd voor het hoogst mogelijke gaan
Oud 30-10-2003, 17:27
Fleur
Fleur is offline
2 punten
had er geen testje voor nodig om er achter te komen dat ik niet depressief ben, maar ok.

vind het een ontzettend suffe test, de uitslag zegt ook geen moer hoor.
zoals iemand al zei, het is allemaal veel te voorspelbaar.
Oud 03-11-2003, 18:30
Silver rain
Silver rain is offline
21. nahja
Reageren

Regels voor berichten